04.04.2024 14:53 K dílu: Krajina malej_blazen

To je vazne dobre!

01.03.2024 07:41 K dílu: Ú co? Jo úcta, aha. Tak to neznám malej_blazen

A dovolim si zaparafrazovat:

mozna te potrebuju

ale nechci.

takze co ted?

01.03.2024 07:39 K dílu: Ú co? Jo úcta, aha. Tak to neznám malej_blazen

No napsal si to spravne... tva vec me oslovila az nebyvale mnoho... dokonce jsem si ji vyfotil a ulozil, coz jsem neudelal - no nikdy. Nemel jsem naladu psat neco, dal jsem jen tip.

14.02.2024 20:58 K dílu: Slovníček 44 malej_blazen

Ja jednou vymyslel š ne k! - varovani pred chybou

14.02.2024 20:35 K dílu: Rozhovor s bačou - malej_blazen

Je to teda stary vtip, ale to neva. Napsano dobre...

13.01.2024 12:31 K dílu: Generace velkejch snů malej_blazen

Jinys: asi nerozumim te casti s cukrovkou.

ale jo mas pravdu, je spousta neduhu,  ktere se deji, treba kupovano si vzdelani, ale to je take problem skolstvi jako takoveho, proc vubec skoly mohou prijimat dary s kuprikladu socialni sluzby ne (coz neznamena, ze se tak nedeje, ale minamlne je to soucast kontrolingu. Pro ve skolstvi nejsou povinne supercize etc.?

nicmene ani kupovani si vzdelani neni zadna novinka. 

13.01.2024 12:16 K dílu: O náhodě, voňavce a andělu malej_blazen

Gora: dekuji za opravy, nicmene bohém a melankcholie jsou naschval

13.01.2024 12:15 K dílu: Generace velkejch snů malej_blazen

Jinys: no nevim, ale nevsiml jsem si, ze kdyz prijeli Nemci, Rusove anebo v unoru 1948 by obyvejny clovek neco zmohl, ovlivnil. Samozrejme byt na blbem miste v blby cas, je proste... blbe. Nerikam, ze vse lze ovlivnit. Jen si nemyslim, ze by za to mohla soucasna mlada generace. Svet se nemeni.

11.01.2024 17:13 K dílu: Generace velkejch snů malej_blazen

Jinys: myslim, ze ne. Agrese je vzdy agrese, na pripadu vysinuteho jednotlivce alespon vsichni vime, nebo alespon skoro vsichni, ze je to spatne. Je-li agrese a nasili posveceno statni moci a normalizovano je to o to horsi.

11.01.2024 12:57 K dílu: Generace velkejch snů malej_blazen

jinys: jo to mas pravdu! Ale ja tentokrate myslel na ty nejmensi, ty zavreny zakladky, stredni etc. Ale mas pravdu, ze vejsky byly zavreny sest let. Ale napada me, ze hodnotit, ze se po valce nikdo nestrilel, nikdo si s nikym nic nevyrizoval, nikdo se nezabijel... mno...spousta lidi si agresi vybila tak jako "legalne" oblibene lyncovani, odsun Nemcu, to rozhodne neprobehlo bez krve proliti...

11.01.2024 09:07 K dílu: Generace velkejch snů malej_blazen

Jinys: ano priciny valek byvaji slozitejsi (nevim co davaji na ct nemam televizi), ale kdo je agresor a kdo se brani vime vsichni jasne. Teda bohuzel to spousta lidi nevi a haji nesmyslne agresora a svete div se velka vetsina techto obhajitelu je z te starsi generace, to zas prijde smutne me.

Samozrejme nic neni vsemocne, ani psychiatrie a jeji systemy, ale nahodou se v tomto odvetvi (parologii) dost pohybuji a vidim jak laxne, s despektem a prehlizenim moznych rizik se ke vsemu tomuhle pristupuje. A to od policie, pres psychiatrii az k politikum konce.

No pravda v dnesni dobe je techto masovych vrazd nepomerne vice nez v minulosti, coz ovsem neznamena, ze nebyly, viz zminovana Hepnarova. Ostatne uz ve Svejkovi je zminovan ten hlupak Herostratos, ktery podpalil Artemidin chram v Efezu, aby se jeho jmeno dostalo do historie! Nicmene bych soudil, ze za tim stoji velky vliv medii, kdy kazdy hovado se muze vystrilenim skoly stat slavnym(sic!?). V muzi bez vlastnosti je krasne popsany takovy rakousko-uhersky Kajinek, ktere mu do vezeni chodi stohy dopisu obdivovatelek. A co takovy Babinsky?! Do dnesnich dnu se o nem zpiva a vypravi, pod nanosem legend a mytu je vsak prachsprosty vrah a zlodej, Jack rozpracovac, Robin Hood (opravdu bohatym bral a chudym daval?) - autor ma pravdu! historie se opakuje - nihil novi sub sole!

A shrnuti? Odolnejsi, vzdelavatelnejsi, vykonejsi a skromenejsi (muzu byt hrdy na svoji pokoru?)...

v cem odolnejsi? Probuh jak to lze srovnavat svet pred 80, 50, 30 lety. Vzdyt je to neco uplne jineho. Kdo z nas se setkal s tim, ze mu zavreli skoly na rok? To chceme porovnavat? Tak to si nevidime do huby. Vzdelavatelnejsi? Ano nauka jedne strany se do nas lila pod tlakem a devadesatkove vzdelavani vs dnesni zahlceni technologiemi a informacemi, to asi taky neni srovnatelne. Pry dnesni deti nectou - ctou, ale jinak. Nectou knihy, ctou texty, titulky, clanky etc. 
vykonejsi? Nevim jak to pomerovat. 
skromnejsi - mozna, kazda generace ma svoje a ze ma dnesni generace plnou hubu prav, to tak asi je no. Nicmene my jsme se za ta svoje zase neprali skorem vubec (at zije normalizace).

Otazka je co je gro veci? Kde se to bere? Dnesni generace se nezajima o dejiny, o vzdelavani, ale kdo to ma podnitit? Skola? Neb rodina? Kdybych nemel dedu, tak by me nikdy historie nezajimala, kdyby muj syn nemel me, tak jeho taky ne. Ano dobry ucitel zmuze ledacos, ale zaklad je v rodine. Paklize chceme nadavat na soucasnou generaci, nadavejme tedy sobe.

10.01.2024 21:19 K dílu: Generace velkejch snů malej_blazen

Jinys: ale vzdyt to desive reseni potizi mladeho srace mnohem vice vypovida o absolutne nezvladnute reforme psychiatrie a celkove dost propustnemu systemu zdravotnictvi. Ale rozhodne to nic nevypovida o mlade generaci. Nebo snad rozpoutani valky na vychode jednim 70letym skrckem cosi vypovida o vsech 70letejch anebo zaprcatelejch?

10.01.2024 20:05 K dílu: Generace velkejch snů malej_blazen

Jezis proc tak apokalypticky? Nevim jak vy, ale ja na vychovu sveho syna rozhodne nerezignoval.

Jak pise Ernst Curtius ve sve knihe Evropska literatura a latinsky stredovek, nadavat na prichazejici generaci to je tzv. Literarni topoi.

A vubec mi prijde vtipny tohle to generalizovani a pofnukavani nad tim driv bylo lip. Jak nase a ta predchazejici a jeste i ta predpredchazejici generace byla lepsi nez ta soucasna a musim se usmivat nad tim jak ty prechazejici generace meli svet hezci, zelenejsi, ve kterem se jeste mohli vrazdit lidi v koncentracich a shazovali se jaderny bomby a popravovalo se ve smyslenejch procesech. Ne nejsem vyznavacem - ano, bude lip, ale rozhodne ano, bylo lip nikdy nebylo.

To, ze jsou jiste instituce bezzube a nic nezmuzou, to jiste mate dilcim zpusobem pravdu, ale vzdy je to o lidech.

01.01.2024 17:57 K dílu: Próza měsíce listopad 2023 vyhlášení výsledků malej_blazen

Janina6: dekuji, sam jsem prekvapen, ze jsem se umistil na druhem miste. Takze vsem dekuji.

21.12.2023 09:06 K dílu: Proč jste mi to vymazali? malej_blazen

Jako Dir je kokot. Na druhou stranu nektere jeho veci jsou zajimave... ty posledni veci jsou picoviny, ani ne tak kvuli te lacinne snaze sokovat, ale jakoze to jsou proste kraviny. Na druhou stranu mazat dilka? Proc? To je tady nejaky cenzorsky dohled? V ci bono?

19.12.2023 13:10 K dílu: Hajlování pérem malej_blazen

U nas se rika picou ke zdi!

ja myslim, ze tohle dilko je presne takove: picou ke zdi.

16.12.2023 15:39 K dílu: Slušnost a neslušnost II. malej_blazen

Ja bych jenom pro pripomenuti sem dal tento odkaz, abychom si udelali jasno o statecnosti a primosti byvaleho prezidenta Zemana. Samozrejme mu v tom zdatne sekundoval nas druhy prezident, taky hodne statecny a primy, Klaus.

Nicmene samozrejme by slo sem hodit i nejake hodnoceni minulosti soucasneho prezidenta.

A o jeho krapet plochosti pri recneni castecne souhlasim.

 

https://m.youtube.com/watch?v=h7UZZkCSXts&pp=ygUQT3Bvemljbmkgc21sb3V2YQ%3D%3D

15.12.2023 09:09 K dílu: Slušnost a neslušnost II. malej_blazen

Jinys: ale to stari nebylo gro veci... alebrz opozicni smlouva od ktere je jiz zcela jasne, ze Zeman je cokoli nez rovnej a odvaznej chlap.

14.12.2023 12:11 K dílu: Slušnost a neslušnost II. malej_blazen

Jinys: ja nevim no, jestli je rovnej a odvaznej chlap. A nemyslim si, ze je to otazka stari. Respektive jestli prave stari nevypichne ty nejzakladnejsi vlastnosti cloveka, ale myslim, ze jiz od dob opozicni smlouvy je Zeman vsechno mozne, jen ne rovnej a odvaznej chlap.

14.12.2023 11:11 K dílu: Slušnost a neslušnost II. malej_blazen

A v cem... samozrejme

14.12.2023 11:11 K dílu: Slušnost a neslušnost II. malej_blazen

S v cem se dalo na Zemana spolehnout? Na jeho nevyzpytatelnost? 

10.12.2023 10:16 K dílu: Jak se různí muži zamilovali do svých manželek malej_blazen

Kamarad doplnil:

Obchodnik jej zapredal srdce
Pluciar bez nej nemohol dychat
Rontgenolog ju miloval do morku kosti

06.12.2023 21:08 K dílu: Detailisti malej_blazen

Nejlepsi je pam pa da da dam... to vi kazdy!

02.12.2023 19:10 K dílu: Mámin fíkus malej_blazen

Proza_mesice: souhlas.

19.11.2023 20:02 K dílu: Mámin fíkus malej_blazen

Ja nemam moc povidek, respektive asi pred 10 lety jsem si vydal o deseti kusech jednu takovou prtavou vec Slunecni Mesto se to jmenovalo. A ted jsem nedavno poslal do nakladatelstvi svuj roman, pro zmenu se taky jmenuje Slunecni Mesto, ale co na nej reknou netusim. 

19.11.2023 17:26 K dílu: Mámin fíkus malej_blazen

Bloudavej koren se rikalo v Jizerskych horach, to preklep neni. Jinak na gramatiku jsem idiot, sypu si popel na hlavu, ale proste to nevidim.

24.10.2023 11:13 K dílu: Alenakar vs. malej_blazen malej_blazen

Mas recht!

24.10.2023 08:50 K dílu: Alenakar vs. malej_blazen malej_blazen

Ale jinak diky za reklamu! Kapitalismus funguje!

24.10.2023 08:49 K dílu: Alenakar vs. malej_blazen malej_blazen

Ale ja o presnosti pisu. Jakoze jsem si z toho delal legraci zase ja. Jakoby realne. 

23.10.2023 17:23 K dílu: Alenakar vs. malej_blazen malej_blazen

jen rikam, ze to neni presne.

 

jinak jsem komentoval tebe, ne dilo.

23.10.2023 17:01 K dílu: Alenakar vs. malej_blazen malej_blazen

Picovina... takhle to nebylo, nikomu jsem lasinko nerikal.

kazdopadne tvuj ostentativni jakoze jsem nade vsemi postoj uplne nekoreluje s tim, ze publikujes.

20.10.2023 10:20 K dílu: Proč je každá změna k horšímu? malej_blazen

Ne nechci ti naznacit vubec nic, vyjma toho, ze odmitam akceptovat to, ze dav ma vkus. Jiste mnohdy ma a mnohdy nema. Nastesti se kvalita nemeri pouze poctem prodanych kusu, cehokoli.

 

20.10.2023 09:55 K dílu: Proč je každá změna k horšímu? malej_blazen

A ja nekde pisu, ze zalezi na tom, co mam rad? To nezalezi ani na tom co maji rady masy... pred sedmdesati lety masy rady podporovaly popravy nepratel socialistickeho zrizeni a dnes vim, co to bylo za omyl.

A kde si vzala, ze nekomu neco vnucuji? Ja samozrejme vim, ze zijeme v kapitalismu, ale taky vim, ze o tebou jmenovanych autorech za par let nikdo nebude vedet. A docela bych se teda odhradil proti tezi, studia autoru, kteri psali sami pro sebe nebo par zajemcu, to je dost blbost, myslim, ze o pozici treba jiz zminovaneho Magora netreba polemizovat a jeho knihy rozhodne nevychazeji v malych nakladech a predevsim opakovane. Samozrejme to nelze srovnavat s celosvetovou pop sragorou, ale takovy James Joyce je jiste podobne psani pro par vyvolencu a svete div se, vydava se dodnes v nemalych nakladech.

Nezlob se na me, ale pres tve zdrobneliny aka blazinku, v te diskuzi k tomu pristupujes dost - ma je jedina pravda. Ja nezpochybnuji to, ze tebou jmenovani autori maji vysoke prodeje, jen bych polemizoval nad tim, ze dav ma vkus. Ale ve skutecnosti je mi to dost burt, at si kazdy cte co chce. Ale kdyz dovolis a i kdyz nedovolis, tak ja si o tom budu myslet sve a pripadne svuj nazor prezentovat, stejne tak jako si ho prezentuj ty.

20.10.2023 07:18 K dílu: Proč je každá změna k horšímu? malej_blazen

To je mozny, ale pusobi to jako zahorklost etc

19.10.2023 16:08 K dílu: Atticovy všechny známé pravdy - několik poznámek k četbě malej_blazen

Dodneska jsem nevedel, ze nekdo takovy existuje a popravde... nemusim to vedet dal.

19.10.2023 11:42 K dílu: Proč je každá změna k horšímu? malej_blazen

No, ale pakliže je kýč využíván takto, tak už přestává být kýčem. S kýčem pracuje kdekdo, ale tím, že je využíván, intepretován, zesměšňován etc., tak je mu odnímána fukce kýče jako takového. Respektive je to prostor pro další uvažování, pro další meditace, vypíchnutí něčeho podstného.

To bysme leckdy mohli říct i o Hrabalovi s jeho papáním, pivečkem, šunčičkou a vším možným, že je to kýč, ale není protože, když si Maryška dává pořádné loky pivečka tak u toho míchá holýma rukama prasečí krev....což už je nějaká syntéza, která vytváří ucelenější pohled na svět. 

19.10.2023 11:17 K dílu: Proč je každá změna k horšímu? malej_blazen

A jinak, že je někdo světově nejúspěšnější, neznamená, že je kvalitní. Probůh Paulo Coelho je taky strašně populární, kde jakej moula ho bere jako toho jediného, kdo říká ty skutečně pravdy, ale ve skutečnosti jeho psaní stojí za pendrek. Předžvýkaná instantní moudra, plytkost děje a pořád dokola to samé. Ale já teda nemám rád, ani Malého prince. No, ale každé zboží má svého kupce. Tak proč ne. Ať si každý čte co ho baví. Já taky nikomu nenutím Ovidia, Joyce, Vašicu, Kalistu, Demla, Magora, kde koho...

19.10.2023 11:13 K dílu: Proč je každá změna k horšímu? malej_blazen

Tak on je patos a patos. Sentimentalita a sentimentali. Kýč je jeden. Ale samozřejmě, že máš pravdu, že jsou věčné, to já nezastírám. Ale většina kýčovité produkce (a teď myslím všechny ty Zdeňky Trošky - byť ten nám zrovna zdárně drží; mezi litaráty, malíři, hudebníky etc) zamíří do propadliště dějin. Ale spolu s nimi i nadaní, schopní a dobří. Inu to je zákon světa,

Nicméně mi Dír v kontextu toho co jsem od něj zatím přečetl nepřipadá úplně bez talentu, tak proto na to reaguju. 

Trocha závisti v tom asi je, však jsem to psal ve svém předcházejícím komentáři. Ale to já nějak vzlášť nehodnotím. Jakub Deml taky útočil na kde koho (včetně těch patetických a sentimentálních, byť jedním z ních sám je) a jeho dílo trvá a mnozí z těch, o kterých hovořil, tak se na ně zapomnělo.

19.10.2023 11:06 K dílu: Korektně či nekorektně, to je oč tu běží malej_blazen

Jo a ještě ad osobní zkušenost. Ony všechny ty kolonky jsou krapet svazující, protože volové jsou přítomní ve všech spektrech společnosti. A tak se může stát, že člověk, který je zapřísáhlý ODSák, velice dobře chápe sociální otázky a roli sociálních služeb ve společnosti a jeho kolega je hovado, který vykřikuje, jak si každý může sám za všechno a vlastní byty, které využívá při obchodování s chudobou...

A zmínka o Bohu - no tak s tím nesouhlasím, Bůh a náboženství může být velice niterne prožívaná věc, která vůbec nesouvisí s nějakou kohorencí společnosti.

A v posledku - co tě doma učí, to tě určuje? Mno tak začněme u sebe a učme své děti, právě kriticky myslet. Nepřistupovat k věcem, informacím, životu samozřejmě, ale nesamozřejmě. Jedinou nevýhodou je, že kde je pochybnost s informacemi, kde jsou otázky, kde je pochybnost nad životem, je povětšinou i ruku v ruce pochybnost nad sebou sama. A to není vždy přijemné. Na druhou stranu, nikdo netvrdil, že má život být přijemný.

A dokud můžeme řešit tyto otázky - tak se, si myslím, máme dobře.

19.10.2023 11:00 K dílu: Korektně či nekorektně, to je oč tu běží malej_blazen

Tak tohle už na mobilu psát nebudu. Musel jsem si kvůli tomu sednou ke kompu. No - mno... tak předně já moc angažovaná díla nemusím, to předně, což je teda tvých většina, ale něčím mě bavěj (což je asi docela videt, že jo). 

Každopádně je to vtipné, zrovna o tomhle jsme se včera bavili s kolegou z práce v autě. O této vyhrocenosti. No nemůžeš si vybrat stranu, protože si vybral zrovna dvě vyhrocení skupiny - je to buď a nebo. Mezitím je (jak již někdo napsal) celá řada odstínů názorového spektra, která to kloubí, zamýšlí se, přiklání se sem a tam, ale není jednoznačně pro a proti (aka jakés takés kritické myšlení - ale jak bylo nedávno napsáno poněkud trefně v jedné diskuzi - kritické myšlení neznamená, že všechno kritizuju). K meritu věci; těžko očekávat u dvou skupin, které mají vyhrocené názory, že budou mít kritické myšlení. Na druhou stranu a dějiny to potvrzují; bohužel akce schopní jsou právě ti, kteří jsou radikální (a je úplně jedno, že je ti, kteří si počkají pak odstraní). Většinou se nestává, že by ti, co na věci nahlíží z mnoha úhlu pohledu, dumají, byli přehnaně aktivní - ostatně Monthy python o tom kdysi natočili skvělou scénku - pfilozofický fotbal. Takže je to takovej had zakousnutej sám do sebe. My totiž ty radikální taky potřebujeme. A to jak jednu, tak i druhou stranu. A, že to nějak dopadne? No dopadne. Ale ani jedni nejsou bezbranní. Radikalita je jedna věc, ale postupné ovlivňování veřejnosti, názory věc druhá. A vůbec nejlepší je pojmenovávat věci pravými jmény, odkrývat techniky jak na to ti ostatní jdou (třeba populističtí politici, i když to je taky definice na pěst, protože politika je z principu populisticka) a doufat, že se to někde uchytí.

Takže tak k tématu.

Ten ufňukanej styl mi teda přijde trochu zbytečnej, ten mě moc neba. 

19.10.2023 10:36 K dílu: Proč je každá změna k horšímu? malej_blazen

Chacha! To je super. Mne se to libi, vsak je to pravda. Odtatne patos, sentimentalita a sladkobolne cicmani, byt trebas dobove popularni se samo vyradi, postupne se nam zapomene, kdo dneska zna sentimentalni kyce z prvni republiky?

kazdopdne dnes uz bych proti tomu nebojoval, prijde mi to zbytecne a trochu z toho hovori zhrzenost a zapsklost (a taky jiz zminovana kostrbatost, ale to muze byt i umjelecky zamer, ze Zbynku Fisere?), nicmene pred dvaceti lety, kdyz jsem tu zacinal, tak jsem to delal zrovna tak, ne tvorbou, ale komentari, nu co cas se nemeni...

19.10.2023 08:55 K dílu: Pavel Havel malej_blazen

Dobry, dobry je to. At uz je to ironie, nebo alternativni mysleni, nebo mysleno vazne...

19.10.2023 08:08 K dílu: Přijímání malej_blazen

Jako zatim jsem ve vsech tvych vecech objevil vzdy zaujimavou myslenku

19.10.2023 08:06 K dílu: Tiché praskání malej_blazen

Tahle me zatim bavila nejmin

19.10.2023 08:05 K dílu: Kdo je sakra Litarts a co se děje? malej_blazen

Musim rict, ze se docela nad tvymi vytvory bavim

19.10.2023 08:04 K dílu: Nový svět malej_blazen

Cha! To je dobry

19.10.2023 08:03 K dílu: Když máš volbu, anebo nemáš malej_blazen

Ale tak nemuzu rict, ze by tam byly uplne blby myslenky. Sice moc nemusim tyhle okazalosti typu posevni hovno, to naposled dobre pouzival Magor, ale jinak monto vlastne projde dobry.

03.10.2023 13:16 K dílu: Ještě zbývá… malej_blazen

Kdyby to byly jenom prvni ctyri verse, tak by to bylo super

28.07.2023 09:54 K dílu: Můj hmotný anděl malej_blazen

Smutne, nemocne, tezko rici hezke, ale hezke. Tak jako barokne.

24.05.2023 14:42 K dílu: pomněnka malej_blazen

Po carce nasleduje mezera. 
Prvni sloka se mi libila, pak uz me to prislo jako takove rymovani.

25.04.2023 11:32 K dílu: Reichenbergský Mirákl malej_blazen

Ano, kdyz se pernik proda jako koks

24.04.2023 11:00 K dílu: Automatické básně v rukou vrní malej_blazen

Zlouska

24.04.2023 10:59 K dílu: Pastorála malej_blazen

Zkouska

23.09.2022 16:47 K dílu: Příliš vymodlená malej_blazen

Utgard-loki: a?

07.07.2022 14:00 K dílu: Milosrdná nespavost malej_blazen

Luzz: ohohi a to jsem kdysi napsal Bilou basen a tam bylo bile! Ale to uz je davno....

07.07.2022 13:59 K dílu: Milosrdná nespavost malej_blazen

Luzz: ohohi a to jsem kdysi napsal Bilou basen a tam bylo bile! Ale to uz je davno....

07.07.2022 13:58 K dílu: Milosrdná nespavost malej_blazen

Luzz: ohohi a to jsem kdysi napsal Bilou basen a tam bylo bile! Ale to uz je davno....

04.07.2022 15:10 K dílu: Postsnění malej_blazen

Rem: díky za spolčení vlastníků - výborná aluze na Spolčení hlupců - pozměním!

23.05.2022 13:51 K dílu: Postsnění malej_blazen

Alekanar: ano samozrejme, ze ho nekdo pronasludeje, prinejmensim on sam sebe. A to se mu zhmotnuje, respektive to projikuje do okoli. 

no ja nevim jestli kazdy skutecny (trochu moc links!) basnik musi mluvit zeitgeist, samozrejme se na nem spolupodili, ale ze by to bylo takto apriorni to si nemyslim.

apropo - je-li. dnesni basnik kavarensky cita (coz si teda nemyslim), neni to prave feeling dnesni doby? Z toho tveho popisu sala pro me trochu moc angazovanost umeni jakozto funkce a pominu-li, ze kazde umeni je tak trochu angazovane, tak tuhle umeleckou funkci skutecne nemusim. I cita basnik, tim ze pise o sobe (a basneni je vzdy tak trochu narcisticke) je take clovekem a predava dal svoji zkusenost a i kdyby byla vylhana, jak jiz zaznelo, i to je zkusenodt, chceme-li archetyp, ktery dale zase neco rika o druhu cloveka vulgo basnika etc etc etc.

23.05.2022 13:47 K dílu: Postsnění malej_blazen

Alekanar: ano samozrejme, ze ho nekdo pronasludeje, prinejmensim on sam sebe. A to se mu zhmotnuje, respektive to projikuje do okoli. 

no ja nevim jestli kazdy skutecny (trochu moc links!) basnik musi mluvit zeitgeist, samozrejme se na nem spolupodili, ale ze by to bylo takto apriorni to si nemyslim.

apropo - je-li. dnesni basnik kavarensky cita (coz si teda nemyslim), neni to prave feeling dnesni doby? Z toho tveho popisu sala pro me trochu moc angazovanost umeni jakozto funkce a pominu-li, ze kazde umeni je tak trochu angazovane, tak tuhle umeleckou funkci skutecne nemusim. I cita basnik, tim ze pise o sobe (a basneni je vzdy tak trochu narcisticke) je take clovekem a predava dal svoji zkusenost a i kdyby byla vylhana, jak jiz zaznelo, i to je zkusenodt, chceme-li archetyp, ktery dale zase neco rika o druhu cloveka vulgo basnika etc etc etc.

20.05.2022 11:13 K dílu: Postsnění malej_blazen

Alekanar: a neni zpracovani emoci variantou sebepoznani?

samozrejme ze basnici lzou a podvadej, myslej jenom na uspech etc. proto jsou basniky, nicmene si kladu otazku v cem jsou odlisni od ostatnich lidi? Mozna tak v tom, ze o tom pisou. To uz je nejaky predpoklad, alespon castecne sebereflexe. Nerikam, ze to je poznani sebe sama, ale jisty pokus o to tu uz je. Samo to muze byt vsechno poza, ale tak to je...

20.05.2022 09:58 K dílu: Postsnění malej_blazen

Alenakar: myslim, ze skoro vsichni basnici, i kdyz tvrdi, ze ne. A znam... sebe.

14.11.2020 18:32 K dílu: Modrá je noc malej_blazen

Norsko 1: jo a taky mi polib šos.

14.11.2020 18:00 K dílu: Modrá je noc malej_blazen

Norsko 1: jo a Norsko tam neni kuprikladu vubec.

17.10.2018 11:17 K dílu: kudlanka po obědě malej_blazen

..brý to je se mi líbí...

30.01.2018 09:33 K dílu: když zhaslo věčné světlo malej_blazen

smutné

30.12.2016 13:06 K dílu: Abyss - abys polibky vzdušný dál rozdávala ... malej_blazen

Ha deset let trvalo, než jsem tuhle básničku objevil; teda ne, že bych ji hledal... Nicméně jako ten komu Abyss poněkud zasáhla do života...což už je blahé paměti let dvanáct tak si myslím, že dokážu tohle psaní o ní, bez ní, patřičně ocenit...chvála paměti, melancholii a dávným láskám...

Jo a konec - konec mě rozesmál!

Jen tak mezi - čtla Abyss někdá toto dílko?

01.09.2016 11:45 K dílu: polovina malej_blazen

sidka: no neke! a chces a nebo musis?:)

Tak gratuluju!

Jeste pises?

Ja basnicky malo, ale pisu knihu...

30.08.2016 10:16 K dílu: polovina malej_blazen

Sidka zije! Hura! Jupi!

Jak se mas cacorko?

milion let jsme se nevideli a buh vi, jestli uvidime - napis.

Jiran

29.08.2016 08:14 K dílu: Když rozpadne se čas malej_blazen

1723?

08.02.2016 08:51 K dílu: Kazatel, 3. tisíciletí po Kr. malej_blazen

Tohle me neba, az moc moralistni, kazatelske, zjednodusujici...

31.05.2015 08:10 K dílu: Závrať malej_blazen

nebot i ruiny jsou krasne....

chvilemi vybornej surrealismus...

hokejovka me vsak neba

28.04.2015 09:44 K dílu: Rohlíčky a šťávička malej_blazen

prvni me zaujala, alespon pred koncem, ten se mi nelibi....myslim, ze kritizovat kapitalismus lze i mene doslovneji, presto trefneji....nicmene, pocatek mi evokoval Boschova poutnika....ostatni prilis nezaujalo

24.04.2015 07:43 K dílu: Drama look malej_blazen

joj to mi doslo az post...mno neva....to nevim, respektive planuji, ze bych si ji vydal vlastnim nakladem a to potom asi ve vybranych ano...zda-li o ni bude mit zajem nejake nakladatelstvi, to netusim, kazdopadne cesta dlouha; jsem sice zhruba v pulce pribehu, ale pracuji na ni od roku 2013, pravdou ovsem je, ze soustavne na ni delam od podzimu 2014, kdy se mi to pohnulo dost razne kupredu, hlavne tim, ze na ni delam pravidelne, minimalne 1x tydne si k tomu sednu a pracuju a to je dobre, asi to znas sam.

24.04.2015 07:10 K dílu: Drama look malej_blazen

joj to mi doslo az post...mno neva....to nevim, respektive planuji, ze bych si ji vydal vlastnim nakladem a to potom asi ve vybranych ano...zda-li o ni bude mit zajem nejake nakladatelstvi, to netusim, kazdopadne cesta dlouha; jsem sice zhruba v pulce pribehu, ale pracuji na ni od roku 2013, pravdou ovsem je, ze soustavne na ni delam od podzimu 2014, kdy se mi to pohnulo dost razne kupredu, hlavne tim, ze na ni delam pravidelne, minimalne 1x tydne si k tomu sednu a pracuju a to je dobre, asi to znas sam.

23.04.2015 16:26 K dílu: Drama look malej_blazen

trebas:

http://www.kosmas.cz/knihy/168342/legenda-aurea/

 

23.04.2015 15:18 K dílu: Drama look malej_blazen

Ted ji rozhodne prodavaj i normalne v knihkupectvich, ja si ji nedavno koupil a je to dobre, mam tam zatrhanych spousty poznamek, ktere pouziju do knihy, co pisu....

23.04.2015 11:05 K dílu: Drama look malej_blazen

Cetl si Legendu Aureu? Asi jo ze?

21.04.2015 10:54 K dílu: Vanilkové košíčky malej_blazen

Co mam rad, co mam rad...

chmmm chmmm, na tvych textech se mi libi to zcela prirozene propojovani historicnosti se soucasnosti (sic?!), ten lehky zavan mytu, odkazu a narazek, to co obdivuji kuprikladu u Joyce, to o co se snazim sam...co mi vsak tomu chybi je to, ze leckdy se to stale bere, obzvlaste vazne, kolikrat tomu chybi humor, ktery by ceou tu hru obratil o 180 stupnu a udelal z ni skutecnou obycejnost neobycejneho.

Tez mam caste vyhrady k moralizovani, kterych se mi zda posledni dobou dopoustis dost, coz se tez muze tykat me posledni vyhrady a to je toho, ze mas znacne plodne obdobi a nejsem si jist, ze vzdy ku prospechu veci, samozrejme je dobre tvorit, prepisovat, psat, psat a psat, ale je nutne vse (a jiste to vse neuverejnujes) uverejnovat. Trochu s kvantitou jde dolu kvalita, dle meho, alespon.

Ne tak vsak u tohoto dilka, byt treba prvni cast jsem si predstavoval jinak, respektive jeji vyusteni; naladou jsem si dokazal vytvorit zcela jasnou predstavu, stejne tak u druhe casti, urednice pochodujici domu po seste, po sichte, v prazdnem meste plnem vedra, tot ma aluze, skorem hmatatelna.

Jiste takto samotne obstoji, nicmene, ptam se, neni forma jiz prilis vycerpana? A co rozmernejsi text? prozatim si velice malo dokazi predstavit, trebas novelu, ci dokonce roman, psan takto...

Pravdou ovsem je, ze vse potrebne se muze nahle spojit ve formu a byt napomocno pri psani trebas romanu, sam momentalne pisi knihy a mluvim tedy z vlastni zkusenosti, kdy se mi vraceji stare texty a takto upotrebene, byt notne pretvorene, zapadaji do celkoveho dila, jakoby tam byly odpradavna.

mno nic...tak hezky den

20.04.2015 16:12 K dílu: Vlak mezi sadem a zahradou malej_blazen

pro me uz moc mentorske, kazatelske a tim padem i obsahove chude.

01.04.2015 16:08 K dílu: Nokturna II malej_blazen

ja nevim, mam pocit, ze jsem to od tebe uz cetl a nevim jak to....

01.04.2015 16:01 K dílu: Jaderná dívka Soňa malej_blazen

nejvic me zaujalo, na pocatku, toto:

Ale přece lze zvolit cestu mezi divokou vodou a lekníny: cestu mezery mezi prózou a poezií. Co je tou mezerou? Místo mezi skutečností a snem.

a to me prosim zamestnalo uvahou zda, bych vnimal, paklize to dobre chapu, prozu jako skutecnost a poezii jako sen. Popravde o poezii mi zas az tolik nejde, ale ta proza me zaujala. Nicmene myslenka na toto me prilis nedovolila se nadale soustredit na sonu a jaksi jsem ji vypustil. 

19.03.2015 09:30 K dílu: Něha v Celetné malej_blazen

Dobre, akorat nechapu to neodolatelnou touhou vsech vege, neustale zduraznovat, ze ta jejich cesta je jedina dobra. V neposledni rade je neodolatelne jak neustale resi otazku jidla. Uz se tesim az se objevi nejaky vege Zdenek, ci vege Hruska.

19.03.2015 09:30 K dílu: Něha v Celetné malej_blazen

Dobre, akorat nechapu to neodolatelnou touhou vsech vege, neustale zduraznovat, ze ta jejich cesta je jedina dobra. V neposledni rade je neodolatelne jak neustale resi otazku jidla. Uz se tesim az se objevi nejaky vege Zdenek, ci vege Hruska.

16.03.2015 10:40 K dílu: Dezert v prstech deště malej_blazen

krom terminu mrtva zvirata, ktery me irituje jelikoz jej neustale omilaji moji vegansti kolegove z prace, plnici se bricha sojou vyrostlou ze zeme, kde jeste nedavno byl destny prales, musim jednoznacne rici, ze toto je hodne dobre, dobre, povedene dilko, nejen diky potesujicimu mnozstvi aluzi a narazek.

13.03.2015 15:53 K dílu: Přikázání sedmé: Být motoristou malej_blazen

ale jo, tak lidi obecne cucej, kdyz reknu, ze ho nemam, rodina me do toho dost casto tlaci, ale ja oddolavam, jiz radu let a pravdepodobne i odolovat budu. Ale popravde k tomu nemam nijak zvlast ideovej duvod, proste ho nepotrebuju

13.03.2015 10:35 K dílu: Přikázání sedmé: Být motoristou malej_blazen

a proto nemam radsi ani ridicak

13.03.2015 10:32 K dílu: Přikázání šesté: Číst severské ságy malej_blazen

Tak knihovna je predevsim dekoracni nabytek a to co dnes obstaraji severske sagy, drive obstaral Ottuv slovnik naucny v kancelarich pravniku, majitelu tovaren, etc., pripadne sbirka knih Aloise Jiraska. V dnesni dobe by se tez hodily k tomuto ucelu cele Velke dejiny zemi Koruny ceske.

13.03.2015 10:26 K dílu: Přikázání desáté: Vše vyfoť malej_blazen

Zaver se mi libi, i pekna citace kaisera s labusem; ostatne vzdy me pobavi rozlicni exhibicioniste, kteri ukazuje nekomu fotky z dovolene na mobilu, nahodou najednou i na fotky prave svych genitalii s provinilym: "uppps tos nemel videt", ovsem odecitaje z vyrazu tvare, ze prave to si videt mel, bo to to je upne noumani, Udo.

13.03.2015 10:19 K dílu: Přikázání osmé: Zapomeň na řeč aneb supr, bomba, pecka malej_blazen

Nikam se nevracime, protoze nikdy nebylo jinak. Drive bylo pismo, cteni, kniha vysadou par zasvecenych, pote se vytvorila iluze, ze preda-li se toto mase, dostane se na uroven techto "osvicencu" a bude se spolupodilet na rozhodovani svych osudu. To se vsak nestalo, pouze zustala ta iluze, kdy si kazdej blbec s nazorem mysli, ne ze ho kazdej musi poslouchat, ale ze ho posloucha! A protoze reci byly vzdy reci, tak i pismo bylo k teto roli odsouzeno, do podoby prazdnych kecu a zvastu. Internet je obrovska masa, ktera v zadnem pripade nezarucuje kvalitu, nybrz pouze kvantitu. Vse je porad stejne, v kruzich se navracime do globalni vesnice.

13.03.2015 10:11 K dílu: Přikázání páté: Jíst sushi malej_blazen

ja sushi rad. nicmene v predchazejici kritice jsem zapomnel napsat, ze na druhou stranu ocenuji humor.

13.03.2015 10:08 K dílu: Přikázání čtvrté: Být vyfocen na thajské pláži malej_blazen

ja ti nevim, nejak mi pripada, ze sklouzavas do jakesi lacinosti nebo tak. Kritizujes prazdnotu, ale samotny text na me pusobi stejne, jako kdyby ti dosla inspirace. Take s tim jak zacinas byt adresnejsi se pro mě vytraci kouzlo anonymity a neurcitosti textu, ktera me oslovovala u predchazejicich textu. Asi, zda se mi, kdyz si to sesumarizuji, co jsem ted napsal, mi vadi prilisna doslovnost, ktera me jako ctenare okrada o jakesi tajemstvi (byt zjevne) textu minulych.

13.01.2015 15:39 K dílu: malej_blazen

Fouraix: hlavni je si to nepripoustet!

02.12.2014 08:33 K dílu: Babí léto malej_blazen

sverep: tak pak skoda, kazdeho lineho ctenare

01.12.2014 08:34 K dílu: Babí léto malej_blazen

sverep: ano prolog otevira mnoho pochybnosti

26.10.2014 09:27 K dílu: slezení se v Hradci zítra 1. listopadu 5. r. malej_blazen

ach ach milion let zpet....knik.....

10.10.2014 10:49 K dílu: Trojka malej_blazen

Vigan: Robert Le Vigan?

25.09.2014 12:37 K dílu: Murila, žena třetího tisíciletí malej_blazen

stvn: napodobne a argumentoval!

25.09.2014 12:36 K dílu: Murila, žena třetího tisíciletí malej_blazen

stvn: napodobne.

24.09.2014 17:30 K dílu: Murila, žena třetího tisíciletí malej_blazen

ano mas pravdu, ze to beru jako nadsazku a to dokonce i dle meho vcelku laskyplnou a srozumenou s pravym stavem veci...

vsak ja jsem take nike netvrdil, ze kdyz nebudes s ditetem rovna se to rovnou zlo nejvetsiho kalibru o tom si mluvil jedine ty, ale domnivam se, ze kdyz ty moznosti jsou tak je spravne byt s ditetem dostatek casu. Co je dostatek casu at si kazdej prebere sam....

To jestli jsem byl zralej ci nezralej je asi putna, anzto kdo je zralej na to a ono necht hodi kamenem...kazdopadne cekat na zralost je potesilost, ktera se dle meho nemusi zrovna dvakrat vyplatit...ale jinak spouste silnejch kecu rikam tomu, kdyz se o vychove ditete salodlouze moudre rozmlouva aniz bych vedel co to vlastne dite mit znamena a nedej boze, pokud tento az vedecky pohled prenasim na samotne dite a jeho vychovu....nicmene tesim se az si o danem tematu budeme moc oba dva pohovorit na zaklade praxe ne pouze teorie.

Nahoru