29.08.2003 00:00 K dílu: Pecheur
nestačím se divit...
29.08.2003 00:00 K dílu: Pecheur
Souhlas s Krelem: vždycky záleží spíš na lidech, než na tváření se pravidel. Přestoupit se dá cokoliv a zneužití (a ne využití) pravidel se v tomto případě dopustili správci. Za posední tři dny si tu připadám, jak v koncetráčním lágru s výhledem na plynové komory...že teda musím použít ten drsnej obraz. A do toho někdo občas zopakuje: "...porušil jste pravidla! V nejbližších minutách čekejte trest! důvody jsou přece jasné!" Tak trochu Kafkův Proces, ne? To se ale pak Šéf nesmí divit, že v táboře propuká vzpoura...
29.08.2003 00:00 K dílu: Pecheur
Ω ˜˜˜˜˜˜˜ ˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜ ˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜
29.08.2003 00:00 K dílu: Pecheur
Takže Lyryku... po tom co jsi napsal a neumíš říct chlapské slovo, třeba: Tohle, co jsem JÁ ostatním smazal a poschovával, udělal jsem to z toho...a toho důvodu. A místo toho se odvoláváš na jakési nedělní prohlášení rady, ukončil jsi pro mne i tu poslední naději na to, že tu mohlo jít o nějaký přehmat a nechtěné kroky špatným směrem. Tato tvá slova: "Stanovisko ke všem zásahům vystavíme společně do neděle v noci (doufám, že to stihneme) a poté bude možné, abyste posoudili skutečnost nezkreslenou čtyřiceti nevěcnými diskusemi." - si vykládám jako další souzení druhých a to široké Písmácké obce. Je to, jako bys ostaním, co se zůčastnili "nevěcných"debat a napsali své názory, řekl: jste naprosto mimo mísu, nevěcní, bez opory argumentů. Jiným slovem jste na vodě. O čem tedy s tebou vlastně dikutovat, když chceš k ostatním pouze vydávat společné prohlášení, když jediný, kdo "zná a ví" (ale prozatím nepoví) jsi ty sám, Ó Velký. Ostaní se přece věnují nevěcným diskusím a neví vůbec nic, co se děje, ne?
29.08.2003 00:00 K dílu: Pecheur
Tak myslím, že už jsem napsal,co jsem chtěl. Jinak má e-mail na sebe jsem poslal, dílka třeba někdy někde...dám. (a Sútry jsou na www.buddha.cz) Mějte se tu...co nejklidněji. Snad se neurazíte, když se tak za hodinu sám i s vašimi příspěvky smažu. Víc než svá dílka beru totiž to, co jste mi k nim napsali... Tak sorry...
29.08.2003 00:00 K dílu: Pecheur
omluva za chyby, myšlenky předbíhají pravopis...
29.08.2003 00:00 K dílu: Pecheur
Břízo, tohle všechno se snažím pochopit a vžít se trochu do stavů a postojů druhých už třetí den. Jenže ti, kterým bylo podle mne evidentně ublíženo (co do přístupu k vlastní dílům a zpřístupnění naázorů, které do diskuse napsali a poslali), byly svým způsobem napadeni (skrze zacházání s jejich díly a nicky), ti se snaží (i když někdy dost vypjatě a pod obrovskou vlnou emocí) argumentovat, ptát se, diskutovat. Toto ale, myslím, zatím není Lyrykův případ. Byť chápu v jakém asi je nyní stresu a presu, nevidím (zatím) jiné důvody, než ty, z nichž (z jakýchsi nevyřízených účtů a něčeho né moc košer), spustil sled kroků on sám. A opakuji: stále čekám, že své kroky vysvětlí. Pokud totiž ne, pak bych musel připustit to, co se mi zatím jen tak mlhavě jeví, že totiž opravdu spustil svůj kolotoč mazání, skrývání a znepřístupňování nicků, mazání celých příspěvků a diskusí, že to vše zpustil PROTI SVOBODNÉMU PROJEVU A ZÁJMU VŠECH PÍSMÁků. Tak na to alesapoň velká a rostoucí část autorů raeguje. Je mi to líto, ale to, že se "agrese přikrmuje", to přece mohl tušit, když sám podnikal agresivní kroky. A v současnosti i tím, že mlčí a podniká neopodstaněné mazací kroky, přilívá oleje do ohně. To, že jsem si vybral jako posladní příspěvek tuto sůtru je jakýmsi (bohužel) povzdechem nad tím, že jít v sobě k "vědomí" milující laskavosti (nikoli jen postoji!) je dlouhá a obtížná cesta... Ke tvé poslední větě. Můj naprosto "praktický" nesouhlas, byť snad té myšlence (kam míří) rozumím. Ani v demokracii takový, na neustálem oklešťování a vymezování, "fungující" řád není. Je to vždy směs toho, co se snažíme udržet v mezích a na druhé straně chaosu, ve kterém se , jako v životě, hýbeme a žijeme. A pokud Lyrykův pokus měl být pokusem o nastolení fungujících pravidel a řádu, pak způsob a prostředky, které zvolil, kroky, které podnikl, způsobily spíše rozvrat, než sjednocení...se. Nikde, kromě v jednom každém svoboda neexistuje, není to nic vnějšího, neváže se to na kila a tím pádem to ani nejde nějak rozumě omezit. Dá se to ale, (byť, jak říkáš: vnitřní svobodu ti nikdo nemůže vzít) z venku napdnout a tlačit k omezení. A to je dost zlé i tak. Nechápu, kdo by z kroků, které Lyryk podnikl a podniká, měl mít prospěch...kdo konkrétně? Vidím jen sled odcházejíchích a znechucených autorů, kteří přece, jak prozaiky tak básníky, musí o "svobodném dechu" díky imaginaci něco vědět, ne?
29.08.2003 00:00 K dílu: Pecheur
Jo, pomocník ve věcech "opravitelných a nepodstatných", to jo. ba i chvilek zápalu nadřazenosti, vědom si snad trochu vlastní omylnosti, občas úletu a hlouposti, to bych snad jakž takž taky snad mohl (+ každý potřebuje druhého jako zrcadlo, jinak se "nevidí"). Jenže, brachu...při všem souhlasu...i při souhlasu s tím, že se tu zvedlo tornádo neporozumění a nenávisti...že bych velmi rád zkusil něco pro "návrat do dobrých časů" udělat...při tom všem... cesty zpátky nevedou, jsou jen ty nové nebo i v návratu nové. Mně nejde o "hledání" a trestání jakýchkoliv viníků čehokoliv, mně jde v mém pohledu o to, že tady Někdo výrazně porušil osobní prostor druhého (druhých - a to v hojném počtu), že Ten někdo se se svojí skvadrou nejen ani neomluví či nevysvětlí, jak to vlastně zamýšlel, že se mu to vymklo, atd. atp. Nemyslíš přece vážně, že budeš usilovat o dorozumění a návrat do starých časů i za okolností, že velký Guru tohoto servru bude dál posílat "autorské svobody" k čertu...? Jak jsem již řekl, dnes odcházím. uvážlivě a v poklidu. Nikam se prozatím nehodlám stěhovat, mám svůj byt (i ten básnický) v sobě. Bude-li jakás šance něco v budoucnu budovat, s tímto správcem, který propadl (a propadá) na celé komunikativní čáře, to nevidím. Nesoudím lidi, to bych si nedovolil. Jen se nahlas vyslovuji ke krokům, které vidím a byly učiněny. Ptám se proč a zaujímám k tomu svůj postoj. Je to prosté. Ještě bych krátce reagoval na to, co jsi psal o té umírající paní. Sám dělám v nemocnici i když ne přímo v terénu. S umíráním vlastní babičky mám bohaté osobní zkušenosti. Přesto bych k tomu dodal, že stejně velké může být utrpení a bolest pošlapávané a trýzně "duše", tedy toho, co v nás míří k čistotě a svobodnému projevu...když nám někdo tyto směry kříží a pošlapává... Tak to vidím...
29.08.2003 00:00 K dílu: Pecheur
...omluva za hrubky. Po ránu se nějak nekoncentruju...
29.08.2003 00:00 K dílu: Pecheur
Břízo: Velmi si tvého postoje vážím a považuju ho za správný (co se týče tvé inciativy). V dalším ale souhlasit nemohu. To se děje je sice "podstatou" (tedy z hlediska životních událostí jako je narození a smrt) trochu dětinské, ale zároveň svojí "skutečností" a tím básnickým hřbitovem, co se tu okolo rozkládá, dost a velmi neblahé a vážné. Tady jde (podle mne) mimo jiné i to, že jeden (nebo dva tři) lidé napáchaly svými reálnými kroky, nikoli jen postoji!) tolik obecné škody, že mi na to skoro nestačí kalkulčka. A co nejhoší - škody nikoli jen proti autorům, ale škody přímo ptoti básnictví a literatuře, jak to já chápu. A tohle tedy tolerovat nemíním. A to, že se ani nenamáhali celou věc pořádně a dopředu probrat a prodiskutovat s ostatními autory, a to, že jejich odůvodnění úpodniknutých kroků je dodnes chabavé a o nějaké omluvě za své despotické chování asi ani neuvažují, to už legrační a dětinské opravdu není. A to nemluvím o tom, že když se velká část písmáků rozhodla celou věc diskutovat (diskuse musí být přece svobodná a končí až tím, že někdo z ní odchází nebo jí jinak přetne), byla tato diskuse nejen cenzurována, ale i odtsraněna. Ať si každý ve své e-mailové poště maže zprávy jak chce, ale ne ať upírá a maže názory druhých na "veřejném" servru. Přesto přeju, ať se ledy pohnou, lépe řečeno ať zemětřesení ustane. Své postoje obyčejně neměním. Tedy dobré dny všem a (snad) někdy někde nashledanou.
28.08.2003 00:00 K dílu: Pecheur
Super. Fakt. Takoví plovoucí životní proudy...
28.08.2003 00:00 K dílu: Pecheur
jo...
28.08.2003 00:00 K dílu: Pecheur
Jo, škoda, lítost atd. - ten Písmáckej hřbitov je nějakej hódně bitevně rozlehlej...
28.08.2003 00:00 K dílu: Pecheur
Představuji si...(ale opravdu jen představuji...)...že je tu Pan Někdo, který se domnívá, že z něj celý básnický vesmír povstal a on ho tedy může - hvězdičku po hvězdičce, dle své libosti, zhasínat. Brrrrrr, opravdu z tohoto počínání ve vymyšleném nekonečnu zebe...
28.08.2003 00:00 K dílu: Pecheur
Lyryk(u): a) tvé právo někomu odnímat přezdívku je opravdu skvostné. Asi v úrovni člověka, který si koupí zbraň, nechá vystavit zbrojní pas a když se mu hold někdo zdá nebezpečnej, tak na něj vystřelí. Následně tvrdí, že přece šlo o společensky nebezpečného šílence. Že to nemá dost zdůvodněný a že jde o "jeho představivost" a jeho výklad situace, to už mu jaksi nevadí. Znovu opakuji, že porušuješ tímto zacházení s dílem a jménem autora svobodu autorského subjektu. O etice ani nemluvě. "Upravit "své" chování na "tobě" snesitelnou míru opravdu nehodlám- za odměnu bych asi mohl dál přemýšlet, snít a psát, ne? Měl bych to pak "povoleno" podle tvých představ...
28.08.2003 00:00 K dílu: Pecheur
dejdar: V jednom bodě nesouhlasím. Smazat komukoliv jméno (přezdívku, vyjmout dílo nebo smazat diskuzi není věc "postoje a činu majitele", který se prostě vlastnicky rozhodne to udělat. Je to tebou zvolené "jméno", tebou myšlený a provedený příspěvek do dikuse, tebou vytvořené dílko. Nikdo druhý - pokud za ním nestojí úřední moc či široký a podložitelný souhlas ostatních - nemá k takovému zásahu "právo". Znovu opakuji: porušuje se tím svoboda autorského přístupu k vlastním dílům. Krel: dílka někam třeba časem hodím, uvidíme. Teď jde (bohužel)o něco podstnějšího. Nemám rád revoluce jakéhokoliv druhu. jsem z nich vyléčen. Ale koukám, že výklad a aplikace "svobodných projevů" se tu vykládá asi tak, jak dozírají milí Číňanští policisté a tajné služby na život a chování "svých" druhů Tibeťanů. Zírám, že jsme se probourali do Středověku a hradní pán se rozhodl že svým hostům ukáže - místo nádherných komnata jejich přepychu - hradní šatlavu a ještě jim bude za chůze odnímat jejich jména.
28.08.2003 00:00 K dílu: Pecheur
Netuším, jak dlouho mi zůstane nick, tak svůj příspěvek a postoj ke komandu "správců" přetiskuji i zde: Aby nedošlo k omylu! Svá díla jsem odstranil sám a dobrovolně. Nebudu činný a účastný na servru, kde paranoidní jedinci z jeho "velení" vytvářejí zásahové jednotky a řeší si osobní problémy na druhých a to způsobem zasahování do práv těch, pro něž byl (myslím) tento server zřízen. Za takový útok na osobní svobodu autora považuji: 1) Mázání autorem svobodně zvolené přezdívky (nicku), tedy porušení svobody autora - způsobem cizího zásahu do svobodně zvoleného autorského jména. Jde o zásah do autorem zvolené identity. 2) Mázání jakýchkoliv děl či příspěvků autora tam, kde není evidentně ( v souhlase s ostatními autory + aplikací příslušného paragrafu) vícero "právníky" prokázáno, že dílo je společensky nebezpečné - což zde dokázáno nebylo! Tímto počínáním Lyryka a spol.se podle mého pohledu naplňuje svévolné nabourání do osobních autorských svobod, na což by si mohli např. lidé z Dilie, kteří se o autorská práva starají, dívat dost zle. To není strašení, to je fakt! 3) Mazání celé diskuze - ať už kýmkoliv! Diskuse a příspěvky do ní vložené jsou "majetkem" svých tvůrců a pokud není jasně dokázána jejich společenská nebezpečnost - (která diskuse je nebezpečná a pro koho???) - není pro jejich mazání opodstatnění. Je to další z útoků na svobodu jednoho každého tvůrce. Osobní přípis: Dodatečně - a to je bohužel můj nedostatek - se omlouvám těm čtenářům, kteří si v minulosti našli k mým dílům cestu a reagovali na ně, za odstranění těchto děl. Všem jsem vděčný a děkuji. Zvláště pak "emmě", která pod některá má díla umístila své krásné kresby. Bohužel. Nejsem unáhlený. Jinak to v souhlasu se sebou samým nejde. Takto to cítím, o tom smýšlím. Na žádný jiný server se zatím nestěhuji. Tenhle nehorázný humbuk Páně spravovatele a jeho právní očistné čety mě Docela stačil. Svoji přezdívku tu nechávám do zítřka (pokud tedy nebude i s tímto příspěvkem smazána...?). pecheur
29.08.2003 00:00 K dílu: Pecheur
standa: ...asi jsem tedy marťan...Ostatně ten Mars to pěkně zhusta předevčírem podpálil...
29.08.2003 00:00 K dílu: Pecheur
Sonatina: tvůj blok reakcí považuji, zcela soukromě, za úplný výsměch situaci, do níž jste Písmák svým nezodpovědným chováním dostali VY (tedy správcové-hlídači). Mrzí mě, že je tu tolik lidí, kteří se pokouší server zachránit (co se jeho smyslu a obsahu týče) a na tvých postojích vidím, že je to práce věru nelehká. Z tvého povýšeneckého postoje cítím především paní generálovou a pořádnou chuť se někomu (něčemu?) pomstít. A opět: žádné pořádné argumentování a zdůvodnění, jen znova: porušils pravidla, nediv se! Tvůj postoj opravdu v něčem připomíná bývalé tajemníky ÚV KSČ...
28.08.2003 00:00 K dílu: Pecheur
Sonatina, (mlčící) Lyryk: Malá úvaha směrem k vám před mým odchodem: Bohužel musím za sebe konstatovat zkušenost, kterou mám s lidmi, kteří ve vypjatých a přímé jednání si vyžadujících chvílích reagují tak, že se nade vše ohání zákony a pravidly nebo náhle někde v ústraní mlčí a sledují, co z toho všeho bude...: Ono jim totiž dost často chybí běžné intuitivní sebevedení a rozhodnost jednat pevně dle svého rozumu, vůle a citu - hlavně skrze sebe a za sebe. Často používají "mykání", jako by na jejich pohledu stála půlka světa. Lidé, kteří na druhé volají: "Hej ty, porušuješ zákon! A ty tam, porušuješ pravidlo XY!!!". Vlastně ani tak nejde o dodržování pravidel, ale o to aby "jejich" výklad a vynucování pro ně samé dobře fungovalo. Toto uvažování považuji za "represivně policejní", diktující druhým, co všechno přestupují a jak se správně chovat tam, kde pro to téměř vůbec nejsou důvody. Je to samúčelná tvorba strašáků. Prostě stačí vše vykreslit do obludných a zavádějících rozměrů a k tomu hledat potírající prostředek. Sám se pak postavit do role: já hlídám mravnost a zákon. Ano, ale na to je třeba být vyzrálý (což třeba já kupř. nejsem, jak vím, tak si na roli hlídače nehraju) a sám vědět a dokázat vysvětlit smysl a účel svých kroků druhým. Potírat je až to nejzazší řešení - a to na průkazných věcech, ne na subjektivních doměnkách! Žitého života a praxe v tomto přístupu mnoho není. A hlavně je tu všeprostupující tísnivá atmosféra varovných výstřelů a strašení tresty. Zkrátka sešněrovat svobodné a různorodé projevy ducha a osobnosti druhých do svých představ "co je správné" a co není. Bohužel za sebe říkám, že takovéto ohánění se zákony na všechny kolem (jakoby to byli samí devianti nebo tupci) mi nesedí ani za mák. (Teda pardon, ten mák se tam dostal jen metaforou...) A nad těmito postoji se ještě vznáší jakási povýšená přesvědčenost a bohorovnost v tom, že oni druhé (za každou cenu)ochrání pře škodlivostmi všeho druhu: Co by asi bez přítomnosti "zlého" dělali? Koho by poučovali a komu by své "ochranné prostředky" vnucovali?
28.08.2003 00:00 K dílu: Pecheur
sorry...
28.08.2003 00:00 K dílu: Pecheur
Vůbec nechápu, jak mohou být "majitel serveru" a "jeho rozhodovací pravomoc" zaměňováni s takovou individuální šikanou, která tu byla Lyrykem spuštěna. Kde se vzal ten pohled na oprávnění, že je někdo jaskýmsi Centrálním mozečkem tohoto "literárního prostředí"? Myslel jsem, že tu píšeme a komunikujeme a samosebou se rozumí, že jsme rádi, že nám to někdo umožnil a umožňuje. To ovšem neznamená, že onen člověk začne najednou v tomto prostoru (který bere jako své vlastnictví včetně děl a jmen druhých) pobíhat a vybírat si jako doma na zahrádce, který strom porazí a který keř vytne. Na to mu právo nikdo nedal! A osobně musím kostatovat, že po těch místy až únavných rozpisech etice a hodnotách literárního díla - udělat to, že autora (z kterého dílo vzešlo) smáznu nebo zakryju (bez předešlého upozornění a odůvodnění!) a tím plivnu i na jeho dílo, to je věru opravdu "postoj k lit. hodnotám" a"etice literárního díla", jak z učebnice. Jen furt neví z které...
28.08.2003 00:00 K dílu: Pecheur
pardon za double...
28.08.2003 00:00 K dílu: Pecheur
Ano. Ovšem v případě, že bod a) a d) jsou spolu propojeny.
28.08.2003 00:00 K dílu: Pecheur
Ano. Ovšem v případě, že bod a) a d) jsou spolu propojeny.
27.08.2003 00:00 K dílu: Pecheur
Tak já nevím...nosím už pár let svoji super konopnou tašku na které je tráva hezky pěkně vyšitá v logu a neměl jsem zatím potřebu někomu vysvětlovat, že ji nekouřím (teda za posledních 5let vůbec... :-)) a že mi nejde ani o nějakou propagaci. Jde mi jen o to, že taška je prostě konopná a tedy z fajn materiálu. U Lyryka mě připadne, že se chová jako někteří z Lidovců, kteří prd vědí o původu a zdrojích homosexuality (psychoanalýza k nim ještě nedorazila) či o důvodech rozšířenosti konopí na školách, ale hned by trestali...a to co nejpřísněji. Léčba šokem se tomu myslím říká. Zpravidla se jí nic, stejně jako urychlenou revolucí, nevyřeší...spíše naopak.
27.08.2003 00:00 K dílu: Pecheur
Na každého tento den zřejmě působí jinak: :-) Planeta Mars se 27. srpna přesně v poledne středoevropského letního času přiblíží k Zemi na necelých 56 milionů kilometrů. Bude to nejtěsnější vzdálenost mezi oběma oběžnicemi Slunce od počátku letopočtu, řekl astronom pražské Štefánikovy hvězdárny Pavel Suchan. Znamená to, že bude na noční obloze Marsův rudý kotouč větší než obvykle, dodal. Mars obíhá jako čtvrtá planeta v pořadí od Slunce. Kvůli své červené barvě, připomínající oheň a krev, dostal pojmenování podle římského boha války. Od roku 1877, kdy na něm astronomové objevili něco působící jako zavlažovací kanály, bývá spojován s mimozemšťany - "marťany". Sondy Viking 1 a 2, na něm však žádnou formu života nepotvrdily.
27.08.2003 00:00 K dílu: Pecheur
...jo, kámošky mi tvrdili, že 27.8. má bejt nějakej hódně blbej den. Bohužel, vypadá to tak a jediné čeho "velký cenzor" opravdu dosahuje jest znechucující zanedbavání individuality jednoho každého literárního tvůrce. Místo aby nejdříve argumentoval v široké debatě, ptal se druhých na názory a vedl širokou a dlouhou debatu o servru, řádí jako pominutý a nikdo neví, s jakým novým "očistným procesem" přijde a v koho zájmu... ...teda, že jsem se ale nechal vytočit...jdu si uvařit svůj zelený jasmínový drogami provoněný očistný čaj...
27.08.2003 00:00 K dílu: Pecheur
Díky, Emmo, díky. Fajn. :-)
27.08.2003 00:00 K dílu: Pecheur
Fajn. Hoši a jejich dialogy vypadají trochu uhlazeně a neškodně, ale proč ne. Moc zkušeností s tímto prostředím nemám, no. :-))
28.08.2003 00:00 K dílu: Pecheur
Úžasná. Mimo prostorčasové souřadnice, vesmírná. Opravdu hluboká poklona před touto povídkou. Díky za ten let...*******
27.08.2003 00:00 K dílu: Pecheur
To sme tedy dva... :-)
27.08.2003 00:00 K dílu: Pecheur
:-) Díky.
26.08.2003 00:00 K dílu: Pecheur
hmmm, tak to pak jo, to je jiná... :-))) Musím mu napsat, co by mi radil...furt to odkládám.
26.08.2003 00:00 K dílu: Pecheur
...tak ti přemýšlím - odezdikezdi - odkud my se známe. Nějak mi to vrtá hlavou... :-)))
26.08.2003 00:00 K dílu: Pecheur
...riskuje třeba i dost, záleží jak mu jdou karty... :-))) Nejlíp se na "chci" nevázat, nechat to proplouvat do pryč... nechtít nic z toho, u čeho se musíš zdržovat... teda mě se to dneska radí... asi půjdu na vzduch...
26.08.2003 00:00 K dílu: Pecheur
...samozřejmě že spojená s Hvězdou, Aeonem a Poustevníkem, jak jinak... :-))))))))))))))
26.08.2003 00:00 K dílu: Pecheur
...ale já v Tarotu trochu plandat umím. Raději tedy poháry než meče, ale ty meče hold musí bejt taky. Ovšem Paní v básni by mohla nejspíš být karta Velekněžky. :-)
26.08.2003 00:00 K dílu: Pecheur
:-) a kterápak karta?
28.08.2003 00:00 K dílu: Výklad trestního zákoníku Pecheur
A je ticho...nebo spíš "ticho" není. Jak symbolické...
27.08.2003 00:00 K dílu: Výklad trestního zákoníku Pecheur
Myslíš, že by se Lyryk odvážil i na moji "velejemnost"? Nééééé, to mu nevěřím... :-)))))))))
27.08.2003 00:00 K dílu: Výklad trestního zákoníku Pecheur
Lyryku, lyryku! ... ty nejenže se chováš jako cenzor, ty dokonce děláš "pořádek na veřejném pracovišti" takovým způsobem, že kdybych za slavné a blbé sametové revoluce tušil, co budou lidi vyvádět v rámci "ochrany veřejného (v tomto případě literárního) zájmu", asi bych řekl, že mě nějaká změna režimu je šumafuk. Jak můžeš dělat kroky proti druhým a vyhalšovat, že to je v zájmu "čehokoliv". Vidím, že i v prostředí literárního servru jsou "utlačovatelé". Asi žiješ někde ve středověku ne? a právě tě doporočuli do čela koncilu, což? Takovou drzost, jakou předvádíš s mazáním Nicků, to se hned tak nevidí. Nevím, kdo se sám dobrovolně odsunul na poezii.cz a teď tu najednou hlídá mravnost lidstva. Už vidím, jak budou časem v lit. časopisech přelepovány některé básně a surrealistické koláže, jako "dodatečně nevhodné". To jsou tedy konce...tvůrčího procesu.
27.08.2003 00:00 K dílu: Pecheur
Ano, je...***************************
25.08.2003 00:00 K dílu: Pecheur
Dobrý...****
25.08.2003 00:00 K dílu: Pecheur
jo...
22.08.2003 00:00 K dílu: Pecheur
Díky, díky. Opravil jsem. Pro oči nevidím. "Propusit" opravdu nebyl úmysl.
21.08.2003 00:00 K dílu: Pecheur
Teda "vyrostli" a "podobném"...:-)
21.08.2003 00:00 K dílu: Pecheur
Hogart(e): Díky, Hermita mám celkem rád. :-) Jinak nemám rád škatulku "podobá se na..." Myslím, že zvlášť v poezii je celkem k ničemu. To se pak říká, že se v něčem Holan podobá na Rilkeho a ten se podobá v něčem na Holderlina a ten se podobá na Novalise...atd. až někam k Homérovi, nebo ještě dál... Takže se nás hromada na někoho typově básnivě podobá. No dyť jo, vyrostly jsme na podbném okruhu symbolů... Přesto díky za doporučení i kritiku.
20.08.2003 00:00 K dílu: Pecheur
Legenda o králi Artušovi má prý kořeny u toskánského sv. Galgána Legenda o králi Artušovi, svatém grálu a meči v kameni nepochází z Cornwallu ani Bretaně, nýbrž z Toskánska. [Mario Moriaghi] Dospěl k tomu italský odborník na dějiny středověku Mario Moiraghi, který ve studii Záhada svatého Galgána tvrdí, že na počátku legendy o králi Artušovi je meč svatého Galgána zabodnutý do kamene, který je dodnes možné vidět v opatství San Galgano nedaleko Sieny. Cisterciácké opatství bylo vybudováno na památku bývalého rytíře Galgana Guidottiho, který se vzdal pozemských statků a obrátil se k Bohu a poustevnickému životu. Když toto významné životní rozhodnutí činil, na znamení, že končí s válkou, hodil meč na skálu, která pod kovem povolila jako máslo a meč se do ní skoro po jílec zabodl. Rytíř se pak poblíž uchýlil do chýše, na jejímž místě dnes stojí kaple Montesiepi. Galgan žil v letech 1148-81, po smrti byl kanonizován a jeho meč je dodnes možné v Montesiepi vidět. O tomto toskánském meči se říkalo, že je to podvod inspirovaný slavnou keltskou legendou o Artušovi. Moiraghi, známý svými pracemi o templářských rytířích, tvrdí pravý opak. Dokazuje to srovnáním dat, jako o tom informuje britský list The Times. Legenda o zázračném Galgánově meči byla velmi populární a po smrti poustevníka se rychle šířila. Chrétien de Troyes psal o putujícím Percevalovi v roce 1190 a německá verze legendy o Parzivalovi Wolframa von Eschenbacha vznikala v letech 1210 až 1220. Když Galganova matka v roce 1190 vypovídala před kardinály, kteří rozhodovali o kanonizaci jejího syna, udala prý fakta, která se v hlavních bodech shodují s legendou o rytířích kulatého stolu. Moiraghi jde tak daleko, že tvrdí, že kulatý stůl se do legendy dostal kvůli půdorysu rotundy postavené nad mečem v Montesiepi. Italský historik dokonce říká, že je v keltské legendě i Galgánovo jméno překroucené do podoby Gavin či Gawain. Tento Artušův synovec byl vyslancem krále v Římě. Pro Moiraghio teorii svědčí i výzkum jílce a části meče, který ční z kamene. Podle odborníků materiál i způsob zpracování odpovídá 12. století. Luigi Garlaschelli z univerzity v Pavii říká, že za skálou, do níž je meč pohroužen, je zřejmě dutina. Církevní představitelé ale zatím odmítají dát povolení k bližšímu archeologickému výzkumu, který by mohl přinést víc světla na celou věc a možná i na ostatky svatého Galgana. [Tiscali/ČTK - 26. 6. 2003]
19.08.2003 00:00 K dílu: Pecheur
Díky. Zajímavý pocit, co píšeš. Myslím, že historie okolo San Galgana stojí za vyhledání...zvláště ve spojitosti s Artušovskou legendou.
19.08.2003 00:00 K dílu: Pecheur
Dobrý Pájo. Vidět, že jsi i bez emocí procitla...
19.08.2003 00:00 K dílu: Pecheur
Ještěže Nic a Všechno jsou totožné, jinak nevím, proč dělat tolik intelektuálního rámusu v Miniatuře. :-)
21.08.2003 00:00 K dílu: Pecheur
Má úcta, pane. Takhle dobře napsanou minipovídku z intro záběrů jsem už dlouho nečetl. Super***
21.08.2003 00:00 K dílu: Portugalská literatura a já Pecheur
To je fakt, Stando. Musím se koncentrovat na tu servírku a ono to půjde - ty čtyři hlasy. Jak bude volná chvilka, budu roubovat své pokračování... :-)
21.08.2003 00:00 K dílu: Portugalská literatura a já Pecheur
:-)))))))))))))) Jo, Egon Hostovský někde ve svých "Lit. dobrodružstvích..." psal, že každej máme nejmíň čtyři vnitřní hlasy-postavy a nemusí to být zrovna neléčenou schízou. Inu výborné to je, ta povídka, strhující.**** Jenom by mě zajímalo pokračování se servírkou. :-)
27.08.2003 00:00 K dílu: Pecheur
Ǽ Ǽ Ǽ * * * *
20.08.2003 00:00 K dílu: Konturové proudy Pecheur
super!**** "skaliska minout; tvá víra, že tě písek pláže neroztříští k obrazu svému..."
18.08.2003 00:00 K dílu: Pecheur
.
18.08.2003 00:00 K dílu: Pecheur
****
30.07.2003 00:00 K dílu: Pecheur
Až teď jsem si všiml, že ty hvězdy na obrázku jsou fakt indigový! Super překvapení.*
30.07.2003 00:00 K dílu: Pecheur
29.07.2003 00:00 K dílu: Pecheur
...jo, dneska jsem měl rizoto a to já rád... :-) Vlastně bych měl to "já" vynechat a říkat: dneska rizoto! :-)
29.07.2003 00:00 K dílu: Pecheur
dost divoké krocení...***
30.07.2003 00:00 K dílu: Pecheur
Ufff, výborná intuitivní spolupráce. Díky.
29.07.2003 00:00 K dílu: Pecheur
...stačí: to "rozesmálo", jakožto podstatné jméno... :-) Jinak...radost, když.....dřívejší písmáckou přezdívku "Docela". Moc k používání to bez toho "ega" není... :-)
29.07.2003 00:00 K dílu: Pecheur
...skvělý stránky, dojdu se občas začíst. díky.
29.07.2003 00:00 K dílu: Pecheur
:-))))))))))))
29.07.2003 00:00 K dílu: Mimo. Pecheur
...dobrý proud, krásný...************
29.07.2003 00:00 K dílu: Naděje lásky. Pecheur
*
29.07.2003 00:00 K dílu: Pecheur
zelenáč: pokud se ti svět rozostřil do modra, pak jsi na dobré stopě...tak jsem si přál, aby to bylo cítěno...snad tedy... Díky.
29.07.2003 00:00 K dílu: Pecheur
živelná...*
29.07.2003 00:00 K dílu: Pecheur
klíďo...můžu ti poslat i odkaz na Diamantovou...
28.07.2003 00:00 K dílu: Pecheur
:-)))
29.07.2003 00:00 K dílu: Pecheur
Díky.
25.07.2003 00:00 K dílu: Pecheur
Tak to hledím jako hrom, kdože mě to vrazil mezi modré čekanky... :-)
25.07.2003 00:00 K dílu: Pecheur
hermite, to už budu za chvílu docela nahrocený, s takovó! :-)
25.07.2003 00:00 K dílu: Pecheur
...popis to není, myslím...Popisujeme obvykle konkrétno. Tady ale popsatelné konkrétno chybí... Díky.
25.07.2003 00:00 K dílu: Pecheur
25.07.2003 00:00 K dílu: Pecheur
Což takhle "symbolika" drfauste? Tady přece nejde hlavně (a jen) o "odcházení", ale také o "navracení".
25.07.2003 00:00 K dílu: Pecheur
tak tak
25.07.2003 00:00 K dílu: Pecheur
Je to fakt! bylo tam toho příliš a ten konec se nepovedl. Tak to zkrátím. Snad ne více na škodu. Díky všem.
24.07.2003 00:00 K dílu: Pecheur
24.07.2003 00:00 K dílu: Vzkaz od básně Pecheur
*******
24.07.2003 00:00 K dílu: Pecheur
******************
24.07.2003 00:00 K dílu: Pecheur
to je "úniků"...
24.07.2003 00:00 K dílu: Pecheur
24.07.2003 00:00 K dílu: Pecheur
Možná se VŠECHNO protáhlo tou mezerou mezi fikcí a fikcí. :-)********
24.07.2003 00:00 K dílu: Pecheur
To místo za nejvyšším bodem valů je naše ohniště náš taneční sál pečetní prsten zhmotnění dávných Sibyliných čar. Můj kmen tě přijímá. Děti ti běží naproti z bran.************************ Skvělá, celá, Johanko!
25.07.2003 00:00 K dílu: Pecheur
*
25.07.2003 00:00 K dílu: Pecheur
Dobré***
24.07.2003 00:00 K dílu: Mechanika povědomosti Pecheur
dobrá dost
16.07.2003 00:00 K dílu: Pecheur
Bác ho a mám to! A nejedu nikam, ať se brácha vzpamatuje!!! Takový parádní obrazy se tu projížděj - jak loďky na móři... Kampak bych chodil...! :-) Díky, emmo.
15.07.2003 00:00 K dílu: Pecheur
:-( ))))
15.07.2003 00:00 K dílu: Pecheur
Opravdu...opravdu...****
14.07.2003 00:00 K dílu: Pecheur
Úžasuplná.........*********
15.07.2003 00:00 K dílu: Pecheur
Jinak nechápu, proč se tak vytrvale snažit racionálně pochopit něco, co takto pochopit nelze...a to ani u sebe!!! :-))) Asi tu byl malý dohled na kategorii...
15.07.2003 00:00 K dílu: Pecheur
...Tak to jsem z toho jedle...Kajmane
14.07.2003 00:00 K dílu: Pecheur
...ani já ne... :-) Díky...
14.07.2003 00:00 K dílu: Pecheur
...jo, jo, i "bezúčel" světí prostředky.. :-)
14.07.2003 00:00 K dílu: Pecheur
Fajn a príma. I odkaz Garyho Snydera zaujal; bezvadný.*****
Nahoru