16.01.2009 12:27 K dílu: Porod Enek
díky za hodnocení, budu rád, když zkusíš i některé další texty. ano, jsem dokonce "autobiografoman"; jak již jsem psal rebecce, píši o svém životě, vždy vezmu nějaký filtr, nějaký úhel pohledu a tím se zkouším dívat sám na sebe. no, a když píši o sobě, tak jsem vážně rád, že někdy chybí gradace či výrazná pointa. už vím, že jsou i příběhy v mém životě, které ani s odstupem ještě nejsem schopen zpracovat. mám samozřejmě X povídek, které jsou od začátku do konce vymyšlené, vystavěné, a některé jsou i docela dobré, ale protože mi nepasují do "mého života jakožto postmoderní tvorby" tak je sem zatím nedávám (přestože třeba takové SENO, by určitě dostalo takových tipů... když já budu raději, když mé TEMPORARY FILES dostanou alespoň jeden).
16.01.2009 10:20 K dílu: Opožděná vánoční Enek
Neříkám, že jsem si vůbec nevšiml linie ohledně jinakosti, a možná jsem text přečetl v rychlosti a ne dostatečně pozorně, ale asi by to, co popisuješ, chtělo ještě o něco více rozvinout (a nenápadně!?) zvýraznit. Ostatní povídky jsem zatím nečetl, ale určitě si časem udělám čas. Jeden krátký dotaz na závěr, jak to myslíš, že Tvůj pohled na život je opravdu docela jiný, než třeba můj?
16.01.2009 09:37 K dílu: Opožděná vánoční Enek
něco mě zaujalo v druhém odstavci a potom se mi líbily už jen některé detaily (jako když rezavá pilka dřevo zbarvovala do krvava), působí v textu velmi realisticky; zbytek textu mi přišel (podobně jako StvN) takový... takový zbytečný. myslím, že by mě mohly zaujmout povídky, ve kterých by se mísily konkrétní vzpomínky s osobitým pohledem autora na život. předem díky.
15.01.2009 16:09 K dílu: Hmly lúčenia Enek
není to špatné, ale doporučoval bych ještě na tom zapracovat, chce to pročistit, proškrtat, některá místa mají hezký nápad, ale jsou blbě napsaná a celé to kazí. navíc mi to připadá vytržené odněkud, je tam příliš mnoho otevřených příběhů (náznaků příběhu), některé části textu nemají pro text žádný význam, nemají v textu žádnou funkci, jen tam prostě jsou... buďto proškrtat nebo rozpracovat. ...ale je to jen můj názor po rychlém přečtení.
15.01.2009 15:56 K dílu: Festina lente! Enek
dočetl jsem to celé, ale přišlo mi to nezajímavé
15.01.2009 10:03 K dílu: Dcera svého otce - kapitola XXIII. Enek
nesedlo mi to. možná to bude tím, že jsem zkoušel začít od poslední kapitoly (ale od první se mi fakt teď nechce); možná jsem čekal, že s "treninkem" by se psaní mělo vylepšovat a poslední by jaksi logicky měly být lepší než první. nechytlo mě to. je to jako, když si pustíte televizi a běží zrovna kdovíkolikátý díl seriálu. lepší vypnout a říkat si, ještě štěstí že jsem se nedíval od prvních dílů... kapitoly musí být vždy ucelené a do jisté míry i schopné stát samostatně od ostatních. chybí mi prolog, který by mě (znovu) vtáhl do děje.
15.01.2009 09:52 K dílu: Tři hřebíci Enek
blbůstka, ale hezká (přemýšlel jsem jestli nenapsat čárkované Ú, ale tohle není zrovna orální projev :-)))
15.01.2009 09:35 K dílu: Voják-Soldát Enek
díky za hodnocení. doufám, že nezústane u první povídky, i když chápu, že odhodlat se k přečtení takového fláku to chce vhodnou příležitost, načasování a odvahu a dostatek sil. :-)
14.01.2009 16:36 K dílu: proste pokiaľ Enek
výrazně preferuji kvalitní prózu, ale když narazím na zajímavou poezii...
14.01.2009 15:57 K dílu: proste pokiaľ Enek
překvapilo mě to, příjemně
14.01.2009 15:49 K dílu: TEREZA Enek
mám pocit, že by to nějak mělo pokračovat, nemůže to skončit tím, že začalo sněžit
13.01.2009 10:39 K dílu: Spadla z měsíce? Enek
no, ale pak by to nebyla literatura, ale opera, opereta, fraška, ale my máme zájem o literaturu, ne?
13.01.2009 10:38 K dílu: dychtivý vítr v soustředných kruzích Enek
já to dělám pro sebe. kdybych z toho nic necítil, nezajímalas mě, nenapsal bych ti. a to, že jsi smutná je (může být) poezie a může být i krásná a zajímavá.
13.01.2009 10:34 K dílu: Spadla z měsíce? Enek
protože umím číst. a to, co je pro mě důležité, jsem ti už napsal. :-)
13.01.2009 10:33 K dílu: Spadla z měsíce? Enek
"Přitáhla si svrchník blíž ke krku." - to je to, co jako pozorovatel mohu vidět, "Byla jí zima" si mohu myslet, ale nemusí to být pravda. to jen na okraj. :-)
13.01.2009 10:30 K dílu: Spadla z měsíce? Enek
říká se, že nejlepší obranou je útok, ale já neútočil, tak proč ten výpad? je to tvůj text a chápu, že si ho chceš obhájit(ochránit), ale co když ti s mínusem ti chtějí pomoci a ti s plusem ti ubližují???
13.01.2009 10:13 K dílu: Spadla z měsíce? Enek
docela se mi to líbilo, zaujalo mě to, a dočetl jsem to do konce. obsahově mi to sedlo, jednoduché, ale nikoliv banální. souhlasím s již výše napsaným: chělo by si to s textem více pohrát, více to zpřehlednit. zkus to číst cizíma očima, ty tvé to ještě dnes vidí. krátké věty jsou super.
13.01.2009 10:03 K dílu: úvaha o relativitě pozdravu Enek
no, asi tak: :-)
13.01.2009 10:00 K dílu: Monice Enek
nerad to píši, ale v tomhle textu jsem nenašel nic zajímavého, vůbec mě to nechytlo. je zbytečné, špatně napsané, ničím nepřínosné. nevíc bez odstavců nepřehledné. tímhle směrem vážně nepokračuj, byla by to zbytečná práce.
13.01.2009 09:55 K dílu: Enek
poslal jsem ti to do mailu.
13.01.2009 09:51 K dílu: Enek
proč tu nemáš nic nového?
13.01.2009 09:51 K dílu: Eroze Enek
jo, a na tu anličtinu se vykašli, k ničemu to to není.
13.01.2009 09:50 K dílu: Eroze Enek
jo, taky se mi to líbilo, jen bych to ještě trochu jinak graficky upravil, několikrát jsem se jakoby zastavil a ztratil rytmus.
13.01.2009 09:46 K dílu: dychtivý vítr v soustředných kruzích Enek
ahoj, pročetl jsem pár tvých posledních věcí; něco mě na tom zajímá, láká, a něco zároveň vadí. asi ti můj příspěvek k ničemu nebude (tak proč ho psát?). spousta tvých vyjádření je příliš složitá, příliš odosobněná, až mám chvílemi pocit, že jen vedle sebe kladeš zajímavá slova, zajímavá slovní spojení, zajímavé věty a někdy ti ta náhodná(?) kompilace vyjde a jindy ne. popravdě, moc tě v tom nevidím.
12.01.2009 14:28 K dílu: Rituální Enek
vážně tohle muselo být publikované?
12.01.2009 13:51 K dílu: O čem je krize po třech letech? Enek
mně se to nelíbí; není to ani báseň natož úvaha! možná zajívamý nápad na vztah nahlížet z pohledu textu, ale je to děsně složitě a těžce napsané. pro báseň bych vřele doporučil výrazně změnit jazyk a rytmus, nebo se s daným tématem poprat v jiné literární formě. držím palce.
12.01.2009 10:18 K dílu: AR MAN IA Enek
díky za názor. popravdě, napíšu jen pár textů do roka. zato se snažím dát si tu práci, aby to mělo nějakou úroveň. mně osobně propojení všech částí textu připadá dostatečné, ale možná jen protože jsem autor a třebas i podvědomě cítím, co je za textem. asi máš pravdu, že dlouhý text na Internetu neosloví moc lídí, přesněji odradí, a že krátké texty si najdou více čtenářů, kteří jsou ochotni je dočíst až do konce. víš, když mě potom vždycky mrzí, když čtu něco takového, že jsou dva, tři skvělé odstavce a že text končí, nepokračuje. pak se vždy ptám, proč byl napsaný, co mi přinesl, obvykle jsou to jenom záchvěvy nálad či pocitů, sice zajímavé, ale velmi bych ocenil dát to do nějakého celku. sám potom dělám to, co bych u jiných ocenil. možná to není v internetovém prostoru správná strategie, leč je to můj záměr... ještě jednou díky za zajímavý příspěvek.
08.01.2009 15:32 K dílu: Deň čo deň Enek
říkal jsem si, jak by to vypadalo delší, víc rozvinuté. takhle je to jen takový prolog. je to zajímavé, a mohlo by to být úžasné - umím si to představit. nemáš něco delšího, souvislejšího, rozpracovanějšího?
03.11.2008 10:04 K dílu: Hrdina-autor Enek
čas a síla chybí, ale...
11.09.2008 15:43 K dílu: Můj svět Enek
aniž bych se chtěl jakkoliv srovnávat či připodobňovat, je to něco takového jako hrabalovské chrlení, proud slov, proud vyprávění. snad je forma vhodná k obsahu textu...
05.09.2008 14:11 K dílu: Porod Enek
zatím nejvěrnější, kterého mám :-)
04.09.2008 15:11 K dílu: Porod Enek
Ahoj Rebecco, ty jediný můj věrný čtenáři! Už jsem se začínal bát, že dnes nedorazíš. Pokud budeš dále pročítat mé texty, zjistíš, že vlastně mám a zpracovávám pouze jediné téma, a to svůj život. A tak logicky se mé psaní musí objevit i v mém psaní. Je to součást mě a mého žití. Pan Dr. Jiří Urbanec v článku pro Obec spisovatelů už před delším časem mé Temporary files označil za za vskutku postmodernisticky pojatý text. Tak, jak píšu, tak já vnímám postmodernu. Jakožto autor se neodděluji od svého díla. Někomu to může připadat jako experimentální tvorba, ale na to já říkám, že každý autor musí s nápadem a s textem experimentovat, protože jinak nikam nemůže dojít. Ano, asi ano. Z větší části je tento text i prožitý. Beru vždy svůj život za základ, najdu si nějakou (snad zajímavou) optiku a přes tuto se na sebe snažím nahlížet. Jo a ještě jednu věc zjistíš, velmi často se startuji alkoholem, červeným vínem. To je má droga a nebo prášek, který si neberu. Jinak jsem totiž děsnej suchar. :-( Ano, román chci napsat, ale problém je, že v mé hlavě je větší než zvládnu a než na co mám sílu a energii, a nic menšího zatím nechci publikovat. Tak to pomalu, hodně pomalu skládám z jednotlivých povídek - částí.
04.09.2008 08:33 K dílu: Zkušenosti Enek
to Zámotek & Winter: to hodnocení na závěr Romské zkušenosti opravdu nebylo moc košer a z literárního pohledu nejenom zbytečné, ale asi i přebytečné, tak jsem to umáznul; od včerejšího poledne je tam jenom syrový pospis situace bez hodnocení, jako je tomu v ostatních Zkušenostech.
03.09.2008 13:08 K dílu: Já a Anna Enek
před nebo za oslovením, prosím tě, dělej čárku: „Dáte si také ještě skleničku, Anno?“
03.09.2008 11:03 K dílu: Zkušenosti Enek
to Alojs: jo máš pravdu, jsou to jen takové drobky smetené ze stolu, žádné velké příběhy, žádné extra pointy; vlastně celé je to takové hodně do budoucna otevřené, kdykoliv se dá cokoliv doplnit a skutečně to jsou takové zkušenosti, které mě (a mé hlavní hrdiny) ovlivňují v dalším jednání a konání to revecca13: a já se zas těšil na tvou reakci (skoro jsem si byl jistý, že bude :-)) a ještě jedno velké díky za tvé zkušenosti; jsou vlastně takovým zrcadlem k těm mým, ale filtrované přes jiného pozorovatele. kouzelně to dotváří můj text. oběma (a všem dalším): co tahle se už konečně pustit do nějakého mé delšího textu, krátké mi došly! pevně věřím, že ostatní mé práce jsou neporovnatelně lepší, i kdyz chápu, že náročnější na pozornost i čas strávený čtením. přesto dík.
02.09.2008 16:50 K dílu: Dobrý pocit zadostiučinění Enek
ženské pohlavní orgány jsou součástí dutiny břišní... zkrátka jsem napsal do břicha a i kdyby tady bylo víc než dva, komu tento detail vadí, už to měnit nebudu, a končím s tímto tématem, věnovalo se tomu víc, než zaslouží. už mě to vážně nebaví :-)
02.09.2008 16:25 K dílu: Kľukatá cestička Enek
tady si před psaním někdo šlehnul :-) nic ve zlém, ale jak již naznačují ostatní, tento text k ničemu není, není ani originální nápad, ani originální zpracování, není to dotažené do konce, žádná pointa. neměl bys tolik hulit :-)
02.09.2008 15:59 K dílu: Dobrý pocit zadostiučinění Enek
česky rozumím, idiot nejsem (alespoň podle hodnocení lékářů; mé IQ je přecijen o něco vyšší, abych byl do této kategorie řazen), nerozumím, jak bych mohl ignorovat velká písmena u předložek, a už vůbec nevidím důvod, proč bych nemohl použít spojení "do břicha".
02.09.2008 14:15 K dílu: Zpověď Enek
Stráže jí vleklY - nevím čím to, ale v první větě jsem narazil na hrubku a už jsem se nedokázal začíst.
02.09.2008 13:15 K dílu: Dobrý pocit zadostiučinění Enek
opilý není, a lehce líznutej po dvou pivech určitě. a aniž bych chtěl vysvětlovat - text by vždy měl ustát bez čehokoliv dalšího - to je základní princip tohoto textu, že si autor-vyprávěč a hlavní postava v jednom myslí, že je lepší než někdo druhý, ale právě to ho usvědčuje, že on je ten blbec. ale chápu, že se to někomu nemusí líbit a nemám s tím problém. zkus, prosím, přečíst něco mého dalšího, jestli se to o něco nezlepší. předem dík.
02.09.2008 12:11 K dílu: Dobrý pocit zadostiučinění Enek
nejsem až tak velké trdlo, už jsem docela velkej kluk a mě v tomhle textu prostě líp sedlo to břicho než "podbřišek" nebo něco vulgárnějšího. a to se neboj, i taková slová znám, a když je potřeba, umím je i použít. ohledně těch zad ti budu věřit, ještě jsem to nikdy nezažil, a asi si to nechám ujít. tahle představa mě vážně moc neláká.
02.09.2008 10:48 K dílu: Dobrý pocit zadostiučinění Enek
Ahoj. Díky za pochvalu. Škoda jen, že u mě moc krátkých věcí nenajdeš. Zkus se ale začíst i do těch delších - jsou složené ze samých krátkých a výstižných odstavců. :-) K tvé připomínce... aniž bych chtěl být tolik maskulinní, jsem holt sameček v mých textech se mužský pohled prostě nedá zastřít. Nechci žádnou čtenářku urazit, ale obávám se, že mi mužská část čtenářů snáze porozumí. Trochu jsem si zkusil obrátit svůj pohled v Pohádce, která je vyprávěna z pohledu partnerky.
01.09.2008 12:18 K dílu: Zkažená hra. Konec léta. FRAGILE Enek
Díky za kladné hodnocení. Jsem rád, když někomu sedne mé psaní, když někdo vnímá můj text stejně nebo hodně podobně jako já. Nepotřebuji mít desítky a stovky čtenářů; radost mi udělá i jen pár podobně naladěných, kterým můj text něco přinesl. Ještě jednou díky a těším se na případné další názory na mé ostatní práce. Těch chyb je škoda, ale člověk ve svém vlastním textu už potom některé chyby nevidí. Nerozumím, proč mi slovo "křechký" neoznačil počítač vlnovkou; toho bych si snad všiml.
01.09.2008 11:16 K dílu: Pohádka Enek
Text se jmenuje Pohádka, tak tam těch odkazů na různé pohádky je hodně; i když uznávám, že někde jsou asi trochu umělé. Ale i ten text je potřeba vnímat jako pohádku, která si nehraje na skutečnost; od pohádky to nečekáme...
01.09.2008 11:13 K dílu: Enek
Díky za doporučení, zařídil jsem se podle Tvé rady. Umáznul jsem texty bez komentářů a budu je sem sypat postupně. Když já tu těch osm let nebyl a ani tenkrát kromě registrace jsem moc nepronikl do fungování. Chudák Astrálka si mého Vojáka přečetla, kdo ví kde a než jsem já zjistil, že někdo stojí o mé texty, nechal jsem ji čekat takových let. :-( Jo a díky za výběr.
01.09.2008 11:04 K dílu: Made in Kronos Enek
Díky za názor a díky za přečtení až do konce. :-)Ano, mé texty jsou obvykle delší a obvykle složitější na čtení a náročnější na pozornost. Je lepší číst je vytisknuté, než takhle na Internetu, kde si drtivá většina čtenářů udělá čas jen na básničky či na krátké texty. Návod, jak číst tento text je napsaný již v prvních dvou odstavcích. Ta zdánlivá nehnutelnost je základem celého textu. Ta unavenost z poledního vedra ve středomoří je záměrně přenesena do textu. Není tu žádný velký či dramatický příběh, to je pravda, ale je plně odpovídající textu a stylu vyprávění. Prosím o bližší specifikaci "striedanie cudzích slov a nespisovných výrazov"; nejsem si toho vědom. Díky.
29.08.2008 11:41 K dílu: Voják-Soldát Enek
i podle sebe chápu, že pro internetové čtení jsou vhodnější kratičké jednoduché texty, nejlépe tak jeden odstavec nějakého dobrého vtipu. i tak pevně věřím, že se pár lidí začte a že budou mít pocit, že to nebyl zracený čas. těmto zatím neznámým předem díky. :-)
28.08.2008 12:40 K dílu: z pokroku _ do kroku ? Enek
promiň, ale nějak se mi do tvého názvu zatoulalo "do rozkroku", až jsem ti to musel napsat :-) do poloviny to má zajímavý rytmus, pak se to ztrácí
28.08.2008 11:43 K dílu: Koniec jedného spisovateľa Enek
líbí se mi forma a jazyk, jasné a stručné. to bych občas také potřeboval :-)
28.08.2008 11:40 K dílu: Harmonikář Enek
není to špatné, jen by to chtělo víc rozvinout, dopointovat. přečetl jsem to, říkám si docela hezké, ale co z toho?
28.08.2008 11:37 K dílu: Dědic Enek
myslím, že zkoumat svůj vlastní svět je mnohem zajímavější a mnohem dobrodružnější, než se utíkat do snění; z toho jen málokdy vypadne něco kloudného
28.08.2008 11:34 K dílu: Militium Christi Enek
obávám se, že na internetové čtení trochu dlouhé a náročnější na pozornost
28.08.2008 08:21 K dílu: Cesta do říše snů Enek
Je to zmatené, málo srozumitelné, chtělo by na tom zapracovat a dotáhnout to do konce. Navíc tam máš hrubky.
28.08.2008 08:15 K dílu: Těžkost hrůzy Enek
Nechci být zlý, ale nebylo by lepší psát o něčem, co znáš, čemu rozumíš, s čím i třeba máš nějakou zkušenost? Takhle to působí nevěrohodně a vlastně i nezajímavě, přestože sis vybrala "takové" téma.
27.08.2008 13:19 K dílu: Nad nahou H. L. Enek
líbí se mi nadhled
27.08.2008 13:18 K dílu: Nad nahou H. L. Enek
líbí se mi nadhled
29.05.2000 00:00 K dílu: Enek
I těch pár slov potěší. Děkuju.
Nahoru