Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Symfonia Campana 2. Mar, Tonitrus 1. Ioa

07. 04. 2004
12
0
8901

Pozval jsem dvě milé dámy Markétku a Ivanku do svého chrámu, aby se nachvíli zaposlouchaly do melodie, kterou už málokdo dokáže bez upozornění vnímat...

Symfonia Campana 2. Mar, Tonitrus 1. Ioa

 

Bim – bam

… …

Bim – bam

vím, pamatuji si

Bim – bam

na dvě doby

Bim – bam

jako lidské srdce

Bim – bam

je to tak správně?

Bim – bam

nezní moc jednotvárně?

Bim – bam

hraje jen Zvon - Campana

Bim - bam

nemám přibrat Velikána?

Bim – bam – BUM

ještě jsem nerozhoupal druhý zvon!

Bim – bam – BUM

slyšíte? Takhle přece nezní bronz!

Bim – bam – BUM

vždyť to duní Tonitrus - Hrom!

Bim – bam – BUM

člověk by z něj ohluchnul

Bim – bam – BUM

dobré znamení, přidal se Bůh

Bim – bam – BUM

lahoda tato ‚zvono-hromo-hra‘…

Bim – bam – BUM

neopakovatelně se doplňují, nádhera…

Bim – bam – BUM

… … 

Bim – bam – BUM

 

 

 


Toscana
18. 05. 2005
Dát tip
Mnichu, mnichu, zacel sobě ránu, jinak trochu soli nepřežiješ. Neboj, slunka málo, v solivaru se odpařuje pomalu, už mi došla. Solit se nebudééé - raduj se a výskej, podkasej kutnu a tanči. :o))

Zažil... nezažil... když ještě přidáváš soli do rány... :)

Toscana
10. 05. 2005
Dát tip
Ach - celibát, jak smutné, jak skličující.... A tak mě napadlo, jak hutné ovzduší musí panovat v seminářích, kde studují samí mladí adepti na kněžské povolání, již zatížení slibem celibátu, a přesto plni svěžesti, nespoutaných fantazií a snů - když si v Šalomounově Písni písní čtou: Jak jsi krásná, přítelkyně má, ňadrá tvá dvé koloušků..... Asi jsi to taky zažil, jsi-li mnich, pověz tedy, kterak nahuštěnou nevybitou energií nadskakovala střecha toho semináře.... :o)))

Je nejkrásnější... a už o tom ani slovo, chápej, celibát... ...ach!

Toscana
12. 04. 2005
Dát tip
Není to naposledy - taky mi v uších ten zvon zněl. A umíráček to rozhodně nebyl, spíš Zikmund na Sv.Vítu. Jsi možná zvoník trošku šílený, však taky z toho dunění není ani div, leč zvoníš krásně a o to u zvonů přece jde. A k tomu svlékání, které jsem tu četla ve vzkazech: Je krásné nechat kupku svršků teple zívat na zemi a nestarat se o to, zda se pomuchlají. Komu by se zdála opuštěná, ten nikdy nespěchal s rozbušeným srdcem nikam. S rozbušeným tak, jako zvon Zikmund ve věži toho slavného chrámu. A tenhle spěch plný ohlušujícího dunění vlastního srdce je ten ze všech nejkrásnější.

dobře se to poslouchalo. Jsi skvělý skladatel.

Vždy mě potěší, když něco z mé neslavné tvorby někoho zaujme. Jen ať to, Bože, není naposledy...

Petr_Pan
15. 07. 2004
Dát tip
Promiň - bylsem mimo dosah - tenhle pátek nevím nevím - pravda je, že bych s Don't_worry potřeboval mluvit, ale - zítra v jednu jedu ke kadeřnici, než se vrátím a přečešu a převlíknu, tak - do Hlinska bych vyrazil až tak ve tři nejdřív a od sedmi je tam ňákej profilák, na kterej musím, protože kámoška slaví narozky a s Martinkou jsem ještě ani nemluvil, takže opravdu nevím - spíš asi ne - ale - někdy se určitě musíme domluvit - rád Tě zas uvidím...:-) Co ta papouchova párty? Bude to megapárty - myslím, takže bys tam určitě neměl chybět (jestli přijede Růženka nevím) :-)) (infce jsou v událostech)

Jo, u Papoucha se ochomýtnu. Jsem domluvený s Igorem Indruchem na jednom dni. Který to bude, to ještě musíme upřesnit. Pokud tam bude i Sklípkan, tak to bude fajn. Alespoň si adresát vyslechne rozluštění jedné mé hádanky. Už se těším. Nu, pokud ne, čert ho vzal... :)

Tak fajn. Tenhle pátek?

Petr_Pan
11. 07. 2004
Dát tip
Teď jsem se trošku neschodl s Don't_worry. Co se větší párty týče, tak pojď za námi do klubu (PPP), protože to bude přes něj - ale - spíš jen taková poznávačka...:-) + nebo menší párt (Martinka, Ty a já) a to kterejkoliv víkend, když dáš vědět trošku předem, abych si to už neobsazoval + abych to mohl s Don't_worry domluvit :-)

Mistře Petře, kdy rozjedeme tu Velkou párty? Už máš domluvený termín s ostatními? :)

O tom si tedy budeme muset promluvit, protože to nechápu. :-)

Petr_Pan
14. 05. 2004
Dát tip
Kdosi porušil autorská práva a nechal mě si to přečíst ještě před premiérou tady + podal mi podrobný výklad...:-)))

Petr_Pan
13. 05. 2004
Dát tip
TIP protože chápu :-)

Ty máš v hlavě taky zvon? :)

A nebo na krku? :)

Cowgirl
09. 05. 2004
Dát tip
v hlavě jen po přečtení tvého dílka a na krku ?...no podle nicku bych asi měla mít o) ale budeš se divit, nemám o)

Cowgirl
05. 05. 2004
Dát tip
ještě těď mi zvoní v hlavě...o)

bielaaura
02. 05. 2004
Dát tip
:-)

zolli
02. 05. 2004
Dát tip
ajooooo to je vidět, jak já ty věci čtu...promiň jsem ostuda

zolli
30. 04. 2004
Dát tip
Jaké štěstí, že nám ty Tvé zvony nevzaly roha do Říma. Nebo že by se už byly vrátili? Otázka na mništví: Die, tobě to tam bije? Nebo jakého máš hromovládce na mysli? Ne, že by to nebylo jedno - v básni, jen jsem zvídavá.

Vše je tam napsané, asi jsi to přehlédla, ty zvídavko...

... pardon, zolli... :)

Beatrice, kdybys malinko naznačila něco z té písničky... měl bych alespoň trošku šanci se přiblížit k té ztracené. Ano? Romi, ta poznámka není vůbec bezpředmětná. Virtuální svět dokáže leccos schovat. Kdybys mě znala osobně, naprosto bys neváhala, zda pasuje či nepasuje... :)

Tento fragment je ještě nepříliš určují směr celé písně. Přiznám se, z těch pár slůvek nejsem schopen přiblířit se textem k myšlence. Nepamatuješ si i jiné fragmenty?

Mnichovi se líbí vše krásné... V tuhle chvíli máš blíže k jejímu textu i melodii, tak se pokus najít více detailů, ano? Budu se mi to o to více líbit...

Friday
25. 04. 2004
Dát tip
beatrice: Je to nějakej skyt? Zamračený mních: Ve středu už stejně mám sbírání odpolední rosy z bosých nohou, tak třeba on friday??:)) Ale když mám čekat až zvony doznějí a potom vstoupit, tak už přece vstoupím do ticha. Rozezní se potom znovu?

Beatrice, už si dokáži živě přehrát ten rytmus. Je bezvadný. Měl bych v zásobě podobný, ale je jen můj vlasní... Varhany hrají prim, hned pod nimi buben, víš, ten co s ním bubnovali do bitvy... A na konci zvon jako hrom: Dam Dy Dy Dam Dam Dydy Dády Dády Dam Dy Dy Dam Dam Dy Dy Dam Dam Dydy Dády Dády Dam Dy Dy Dam DUUUM Je to slyšet? Friday: V pátek by to šlo. Přijď. Třeba přijdeš před zvoněním. A zvonit mohu stejně dle libosti. Někdy se mnou hromozvoní i Bůh. Taková náhoda se stává jen jednou za čas. To už ti zaručit nemohu. Odpolední rosa je asi báječná, že?

bielaaura
24. 04. 2004
Dát tip
tip a pokiaľ zvony a hromy zvonili, zamračený mních sa nemračil..

Beatrice, omlouvám se za pozvání. Zvony mají už tento rytmus, který ti není po sluchu. Ale pokusím se ještě napsat jinou Symfonii, snad bude bližší tvým uším, ano? Bílá záře zná tváře mnichů utopených v jednotvárných těchto zvuků...

romi
24. 04. 2004
Dát tip
nic nic......do tý doby, než jsem si to přečetla nahlas a hned potom dostala nápad......dát ti tipa. Poznámka: Po těch rozhovorech, co tu čtu.....mi k tobě nepasuje ani jedna část tvého nicku, však nedělám si iluze, že bys kvůli mě něco měnil, takže i já sama tu poznámku považuji za bezpředmětnou :-)))

Friday
22. 04. 2004
Dát tip
No já nevim, já u vás v klášteře zvonila, ale nikdo neotvíral...jenom zvony mi odpověděly svým hlasitým Bim bam BUM... *

Bea: Inu, omlouvám se velice. Can: Pokud budeme žít v míru, nebude třeba krást zvony a odlévat z nich dělové koule. Štěkot psů v chrámové lodi nezní příliš melodicky. :) Fri: Příště se na zvonek nespoléhej. Přímo na dveřích je velké klepadlo. Počkej, až dozní zvony a silně zaklepej... Jen nechoď ve středu, to mám otvírací den v galerii...

Can: Zvony ONI nerozkradou, pokud jim v tom MY zabráníme. Joh: A víš, že vlastně jsi v názvu dílka? Latinsky Ioanna - Ioa - je i Johana...

johanne
20. 04. 2004
Dát tip
no jasný :)))

johanne
19. 04. 2004
Dát tip
tak nevím, co je lepší, jestli dílko samotné, nebo ty kritiky pod ním :))) každopádně líbí, jak už bylo řečeno, je to zvláštní a zajímavý nápad

Počet tipů naznačuje, že je lepší si jít zatancovat, než se rozhovat pro dílko či kritiky... Půjdeš taky?

zuzuzu
17. 04. 2004
Dát tip
pěkný..

Sarka
17. 04. 2004
Dát tip
Ja rada... a k tej hre by bol krasny paperovy sneh a lubozvucny smiech...

Sarka
16. 04. 2004
Dát tip
Keď sa v božom chráme hrá...hromozvoním...nádhera

Děkuji za shrnutí, Sarka...

Lasy
15. 04. 2004
Dát tip
jako muzikant si musím tipnout noty v básni . . . krása a výborný nápad Lasy*

To víš, mnich se nezdá... a děkuje...

V rytmu po hany žádné zá brany vy zívá mé skry té touhy po m(a)ilování...

Že by překlep? Myslíš Dominu? Vivat! Vivat! Vivat!

Craerassy
12. 04. 2004
Dát tip
Tak mnich je pln pokory a dominu hledá založí odbory jestli mu nedá?:-)))

Vstup k nám do kláštera Oni tomu sice říkají: Klub nezhrzených milenek, snoubenek a odložených žen, ale je to dívčí klášter A považ - jediný mnich rozuměj - muž mezi děvy.... ... nebudeš litovat!

Craerassy
12. 04. 2004
Dát tip
Mnichu neřestný ty se i mezi ženy vloudíš a to jen tak či v přestrojení jim v klubu jejich bloudíš?:-)))

maia
12. 04. 2004
Dát tip
A nevstupim! :-) C: Jasne, ze v prestrojeni niektoreho nicku. :-)

Tak i tak zatím mě nevyhnaly čekám to každým dnem ...obsluhuj harém...

Craerassy
12. 04. 2004
Dát tip
Harém já svůj si vytvořím a do průsvitna muže přiobléknu kriticky oči přimhouřím a pak je možná svléknu...:-))))

Svlékání osudné průsvitně studné při moření při rození při jemění u zemění vpost e li

Craerassy
12. 04. 2004
Dát tip
Svlékání osudově ne měně mizí o šacení pří jemně mra zívá při spojení:-))

Craerassy
11. 04. 2004
Dát tip
To jí bude přičteno jednou možná k dobrému že pomohla mnichovi najít jeho doménu:-)))

maia
10. 04. 2004
Dát tip
Zaujimave spracovanie myslienky. *

Maio, díky za poznámku... Raška konečně zachránila mnicha, i když si zpočátku nedávala bacha...

maia
10. 04. 2004
Dát tip
Nie je to zaroven aj skryty odkaz pre niekoho? Akoze tajna sifra? :-)

Adam_G
09. 04. 2004
Dát tip
Pro mě je Tvé dílo nepochopené. Možná nápadité, ale smysl se vytrácí. Můžeš poskytnout nápovědu?

KayTee
09. 04. 2004
Dát tip
No jasně, vždyť jsem to nemyslela špatně..

Adame, smysl je v jednoduchém hlasu zvonu a náhodném hřmění, nic víc. Prostě malinkatá symfonie... KT, ASI MI UNIKLA MYŠLENKA, ALE KDE SE VYJADŘUJI, ŽE TO MYSLÍŠ ŠPATNĚ? Asi ta blbůstka je opravdu namístě...

Craerassy
09. 04. 2004
Dát tip
Raška není jeptiška ona hřešit může vždycky ale vynechá pobožného muže:-)))

Sirad: Pleš zatím nemám, ale nechávám si jen ostrůvek navrchu a boky a týl mi pravidelně bere trojkou má holička. Taková revoluce v sestřihu vlasů. Někdo musí začít se změnou. Jdu prostě obráceně. Jinak díky za pár slůvek a kladné hodnocení. Raška hřeší více červenaj jí líce tvrdnou 'plýce' při světle svíce...

vesuvanka
07. 04. 2004
Dát tip
zajimave, libi se mi, tip

Jsem rád, že i tobě se líbí ta melodie zvonu a hromu. Dík za tak krásnou zprávu...

3/5+T tak jsem na rozpacích...něco podobného jsem tu dlouho neviděl a to jsem toho už viděl spoustu :)) Nicméně - přinejmenším za zajímavost tipík...

Elyn
07. 04. 2004
Dát tip
:) možná to mělo být drama.... zvony mám ráda..:)

KayTee
07. 04. 2004
Dát tip
možná blbůstka...

Navždy: V rozpacích by chlap neměl být... Neříkej, že se tu občas neobjeví něco podobného. Jsem tu sice jen pár dní, ani ne měsíc, takže mám jen mlhavou představu... Každopádně mě potěšil tvůj názor, stejně jako Elynin i KT.

Craerassy
07. 04. 2004
Dát tip
Zvony mu vzaly to poslední jejich hlas do ticha oblík´ dnes už jen dotekem vnímá je smutný a nešťastný zvoník...:-) tip

Ty jsi nezapomněla na starého mnicha? Jak příjemné zjištění... Ale dej si na mě bacha třeba jsem posedlý... /zvoněním/ Dík

Craerassy
07. 04. 2004
Dát tip
A třeba jsi posedlý něčím jiným dokud nezjistím to tak tě neobviním:-)))

Dostal jsem tě... Jak to, proboha, chceš zjistit? Prosím tě... pojď si raději také zatančit...

Craerassy
07. 04. 2004
Dát tip
Tělo na tělo mnich hřeší při tanci se na partnerku věší..:-)))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru