Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

12.4.04 - výročí úmrtí Karla Kryla

12. 04. 2004
10
0
4014
Autor
Wlčice

Takže, dovolila bych si otevřít láhev, a tak - než nám líčka zrudnou z tyrolského - vzpomeňme nejen na Havlíčka Borovského, ale hlavně na Karla Kryla v den jeho nedožitých šedesátin…A malé televizní info- dnes (tj.12.4) je na čt2 od 23.15 pořad Vzpomínka na Karla Kryla (písničky zpívá Jarek Nohavica) v 0:05 na čt1 je repríza včerejšího Kam zmizel ten starý song, který je také zaměřen na Kryla, a nakonec ve středu (14.4) na čt1 Cyklus neobjasněných úmrtí (?) s podtitulem Občan Karel Kryl.


Fidunka
17. 04. 2004
Dát tip
....Nekoukala jsem se a šíleně mě to mrzí:( Myslím, že bych možná patřila už pomalu do čtvrté generace, kterou by měl pan Kryl oslovovat a můžu říct, že jeho písničky jsou pro mě něco jako posvátnost a skládám před ním ohromný obdiv...!

Wlčice
17. 04. 2004
Dát tip
Fidunka: ostatně tam byly jen obecně známé věci (alespoň pro mě). A plně s tebou souhlasím. je zvláštní, jak dokázal být nadčasový. Bohužel- spoustu lidí neslyšela "Pamatuj!"

Lucíšek
16. 04. 2004
Dát tip
Ano, skláním hlavu a tiše šeptám: "Čest Vám, pane Kryle." Byl to báječnej člověk...

Wlčice
16. 04. 2004
Dát tip
Rimmer: díky, žes během mé nepřítomnosti vysvětlil tyrolské :) a mimochodem, po rozdělení lopuchu a lapiduchu náš lapidušácký klub pěkně prosperuje :-) -jinak, na lapidu jsem .Wolf. musím říct, že jistý odstup, chlad médií a ostatních mě dalo by se říci uráží. Karle Kryle, možná je to jen dojem můj a pár ostatních, ale jedna vaše písnička opět platí. Kdysi jsme možná stáli pevně, ale teď ne. Už zas ryjeme držkou v zemi. A tak mě štve, tak lituji toho, že nemůžu říct osobně "Děkuji." a ne za bolest, ale za to, že se KK nenechal umlčet, že necouval. A řekla bych, že Krylovy texty oslovily nejen dvě generace, přestože je ta následující nemůže asi plně pochopit. Já sama patřím k té třetí. A rozloučím se pár verši z písně Vůně: Výsměch a potíže s kázní, jsme snílci a blázni, tří generací, s vráskami rytými dobou, čas zmařený mdlobou se nenavrací.

Wlčice
16. 04. 2004
Dát tip
A abych nezapomněla- překvapilo mě, kolik lidí ten můj příspěvek oslovil, já to napsala spíš jako takovou osobní demonstraci.. Díky.

Bacil
15. 04. 2004
Dát tip
Krylovy písničky jsou neodmyslitelnou součástí jedné nebo možná i dvou generací tohoto národa. Čest jeho památce.

Milly
14. 04. 2004
Dát tip
Tak to se budu dneska dívat.........Zaberu televizi a nehnu se od ní! :-)

Rimmer
14. 04. 2004
Dát tip
Tyrolské proto, že jde o citaci Krylovy písničky "Elegie". na klíně polyxenu vyjel jsem do Brixenu na lyže a než jí zrudnou líčka z tyrolského vzpomenu na Havlíčka Borovského namísto elegií myslím však na orgii v negližé

meanka
14. 04. 2004
Dát tip
"Něžná i proradná, krutá i bezradná, plamen i červánek, ďábel i beránek, cukr i sůl... " taky se budu dnes dívat *

synáček
13. 04. 2004
Dát tip
Milá Wlčice, na TV se nedívám...ale na KK si s Tebou rád připíjím...dokonce velmi rád. Neznal jsem nikoho, kdo by dokázal nastavit zrcadlo tak, že běhal mráz po zádech...a tajil se dech... Je to obrovská škoda (pro všechny dobré snahy...), že jeho zrcadla jsou slepá... TIP...a díky!

Lasy
13. 04. 2004
Dát tip
Televizi jsem prošvihl, ale jinak se připojuji ke všem, kteří věřili v Karla Kryla . . . Lasy*

Rimmer
13. 04. 2004
Dát tip
To já pečlivě nahrávám a mráz běhá. "Kam zmizel ten starý song" byl moc dobře udělaný pořad. Byl jsem z toho naměkko, když za titulky zněla Salome.

Yorick
13. 04. 2004
Dát tip
KK ...morituri te salutant ***

maia
13. 04. 2004
Dát tip
* Hm.

ashentree
13. 04. 2004
Dát tip
pod tmavočervenými jeřabinami procházím a hledám dál odpověď na otázky, které mi svým výsostným bytím položil...cítím, jak škrtíme poslední naděje karabinami marnosti :( pokud vůbec zbylo co škrtit... ***

Aerotik
13. 04. 2004
Dát tip
A také nezapomeňme, že nebyl jen jedinečný písničkář. V druhé polovině 20. století jsme měli moc málo takových básníků!

Ano láhev... proč tyrolské ? Na nebi měsíc jako koláč s tvarohem koupím si láhev rumu v krčmě za rohem...:-). *

ashentree
13. 04. 2004
Dát tip
nechte tu už toho srovnávání, vždyť to je amorální...

malykuba01
13. 04. 2004
Dát tip
také jsem nezapomněl:(

JiKo
12. 04. 2004
Dát tip
opravdu mi to neda, opravdu z textu cisi ze borovsky byl pro ceskou kulturu mene nez kryl?

alina
12. 04. 2004
Dát tip
JiKoUši: ??? ...ehh??....cožeto?

JiKo
12. 04. 2004
Dát tip
ale nic jen me tam dojmulo to slojeni "ale hlavne na..." :-)

Vzpomínat na KK budu, ale nikoliv skrz čumění na bednu, to tedy ne. Nohavicu mám rád, ale zrovna krylovky nejsou jeho parketa, řek bych. To není nic proti Tobě Wlčice, snaha dobrá, to já jen tak :o))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru