Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kolotoč

19. 04. 2004
3
4
4808
Autor
Sunmoon

Kdyby věřil v nějakého Boha, modlil by se. Ještě dnes ráno ji prosil, ať je na sebe opatrná…neměla se namáhat. Teď umírala a on s tím nemohl nic udělat. Jen tak, sám pro sebe prosil, ať o ni nepřijde. Není to dlouho, co ji našel. Po všech těch letech…Ne, teď nemůže odejít. Nesmí…nesmí mu zemřít. Neznal by lásku – nebýt jí. A ani o tohle poznání předtím nestál. Teď je ale všechno jinak. Udělal by všecko na světě. Ale už nebylo co. Místního lékaře i čarodějku už přivedl… má prý být u ní… Co by mohl ještě udělat? … Mohl by odejít s ní … Ano, mohl by… Byli by spolu… nebál se znovu zemřít.

V jejích očích se zablesklo… „ To tě nesmí ani napadnout, Selty…“ lehce se usmála „…víš přece, jak tě miluju.“ Stále se usmívala…byla už smířená. Byl u ní on…její muž, láska, celý svět. Ničeho se už nebála. Ani zemřít, dívajíc se do černých očí přetékajících bolestí…

Ona odešla! Připadalo mu nemožné, že sám ještě dýchá, že jeho srdce nepřestalo tlouci společně s tím jejím. Odešlo mu to jediné, co tady za to stálo…

.

.

…dlouhý výdech…nádech…ne, na smrti není nic zlého…

.

.

Hm. Bezpochyby s ním je legrace. Nejde se přestat smát, když je s ním…je na něm něco…zvláštního…Neuvěřitelné oči…je zajímavější, když se nesnaží ji bavit…když se nesnaží nikoho bavit…když nemluví…

Odpovídá mu: „…ne, to nestojí za to.“ … „A co za to stojí?“ … „Jen láska. Udělala bych pro ni cokoli…“ Zamyslela se…co je s ním? Hloubka jeho očí teď byla několikanásobná. Mohla by dostat závrať…co se stalo? Co řekla špatně? Co mu vadí na lásce? … „Co ti vadí na lásce?“ … „Nevím co to je. Neznám to. Nikdy jsem to nezažil.“ …sakra…zvážněl hodně…jak jsme k tomu vůbec došli? … „Počkej, není Ti patnáct…jak myslíš to nikdy?“ … „Nikdy jako NIKDY. A to mám něco za sebou. A ani to nikdy nepoznám.“ …usmála se… „To nemůžeš nikdy říct.“

Teď se jí zdálo , že velice podcenila tu hloubku, prázdno a bolest těch černých očí…

 


4 názory

Narriel
18. 05. 2016
Dát tip

Errata et corrigenta po sedmi letech: Název rozhodně věro/(v)hodný...


Sunmoon
17. 02. 2009
Dát tip
kdysi kdysi...když tu ještě byly kritiky i od lidí, co zde nemají registraci...se mi svíralo srdce nad tím, co mi sem napsal on...ježiš, opravdu je to dávno...

Narriel
16. 02. 2009
Dát tip
Název rozhodně vhodný...

Narriel
16. 02. 2009
Dát tip
Název rozhodně vhodný...

pampelin
05. 04. 2005
Dát tip
Pozor na to z4ernávání Černota=Prázdnota

Aaria
21. 05. 2004
Dát tip
Hloubku mají všechny oči, nejen černé, ale černá láká:-))) Je to kouzelný, docela mě to chytlo, docela hodně (*mrk)

Solitary
10. 05. 2004
Dát tip
Anonym49: Bylo jedno Sluníčko a to zcela propadlo hlubokým černým očím. Ty oči byly zmrzlé avšak stále žily. Nechtěly však, aby svým ledem uhasily to, co milují. Jenže ty oči si neuvědomovaly, že Slunce je tak silné, že by pod jeho paprsky pookřály. Jen kdyby to dovolily. Ale slunce bude čím dál víc rozdrásané touhou po "Poznání", protože černým očím už nelze uniknout. Jestli ty hluboké černé oči opravdu milují Slunce, neušetří ho, když ho nenechají pochopit. Naopak těch ran bude čím dál víc. V každém životě by ty oči měly hledat nějaké to Slunce a led postupně opadá….

Sunmoon
10. 05. 2004
Dát tip
Tobě: však já vím...a nepídím se už po Tvých tajemstvích - Tvá důvěra a cit je Tvá věc...byl čas, kdy mě to bolelo...ale...:o) vždyť víš... Tohle je prostě na Tobě... Solitary: děkuju je to moc krásné a bylo by ještě krásnější, kdyby to takhle šlo... ;o)

Zvěruška
30. 04. 2004
Dát tip
Já skoro pláču!!!!! Už nikdy se nechci dívat do černých očí......

fizi
26. 04. 2004
Dát tip
slunicko slunicko ty jsi nenapravitelna nevylecitelna a tak podobne. :-) hezky

Sunmoon
23. 04. 2004
Dát tip
on je týž, jenže ty ženský se mu měněj..:o))) hm, tohle ani vlastně nevim, proč jsem napsala. Prostě jsem nemohla jednou večer spát...Ale...asi jsem to napsala jen sama pro sebe a pro ty, kdož to mohou pochopit. A je mi jasný, že každý to pochopit nemůže...nicméně díky za yvjádření (alespoň, že jsem to dobře zpracovala)..:o)

Lasy
21. 04. 2004
Dát tip
Píšeš, že stojíš o kritiku . . . Je to dobře napsáno, bez zbytečných chyb a klišé, ale nějakým zvláštním způsobem se mi pointa pořád vyhýbá. Že uprostřed je jeho smrt? Pak mi ale pořád nedává smysl ten konec. Píšeš, že to není dvojí pohled na jednu událost, ale já to tak pořád vnímám . . .

Sunmoon
20. 04. 2004
Dát tip
:o) ne-e...

Lasy
19. 04. 2004
Dát tip
Prosil bych o malopu nápovědu než se vyjádřím . . . To je dvojí pohled? Jeho a její? Lasy

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru