Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vítr se rozplakal

30. 05. 2004
1
0
2120
Autor
Tomus

...

Vítr se tichounce rozplakal závistí

Stráň sladce voněla pryskyřicí

Byli jsme nesmělí, byli jsme nejistí

Dva malí milostní trpaslíci

 

Dub bál se promluvit, schoval své kořeny

Korunou nesl se skřivánků hlas

Listovím zastínil kouteček chráněný

Lesní mech měkkounce hýčkal si nás

 

Slunce si pro sebe tichounce šeptalo

Když přišlo to, co jsme oba chtěli

Cudně se za mrak pak na chvíli schovalo

Žádný z nás potom už nebyl celý


Si navážeč a navážíš se s jistotou a připraven. A oprávněně. Necvičený pseudocit asi nestačí a v teorii sem téměř nekován...před dalším kritizováním si přečtu trochu odborné literatury. Díky

navážeč
02. 08. 2004
Dát tip
Je to, Francisi, legitimní prostředek, kterého lze s úspěchem využít. Když zcela vynecháme středověk, kde se jinak než gramaticky téměř nerýmovalo, můžem nakouknout třeba do Máje... A Mácha je mistr uznávaný. Máj / háj, hlas / čas, mech / vzdech, vroucí / skvoucí, vzešly / sešly...v prvních asi dvacít verších je aspoń polovice rýmů gramatických. Ono by bylo lépe soudit, jestli to opravdu vadí, nemá-li to dokonce nějaký specifický účinek... Stejně tak by mě zajímalo, co se ti zdá kostrbatého na itovaném verši, jak trhá linii předcházejícího – linii rytmickou? Je to v lexiku? Atd.

Šeptalo - schovalo - mávalo - skákalo - koukalo - kvákalo - trkalo - mečelo - hučelo - běhalo - dýchalo - chcípalo - ... To není umění... V písni dobře - tam mi to nahradí melodie a dynamika, ale forma básně musí za něco stát.

navážeč
27. 07. 2004
Dát tip
na rýmování dvou sloves není nic lacinýho.

f_moll
23. 07. 2004
Dát tip
měkounce a tichounce...moc ne, asi budu zaujatec proti těmhle zdrobnělinám... ale našlapuješ opatrně..;)

STRABA
01. 06. 2004
Dát tip
Hm, mě se to líbí.

nejvíc se mi líbí si název, jinak souhlasím - kostrbaté.

Dero
30. 05. 2004
Dát tip
;o))

sk8ergirl
30. 05. 2004
Dát tip
Přijde mi to hodně kostrbatý...moc dobře se mi to nečte...

"Cudně se za mrak pak na chvíli schovalo" je verš kazící jinak pěknou báseň - je kostrbatý (slovo užívám bez ohledu na sk8ergirl), trhá linii předcházejícího a rýmovat dvě slovesa je dost laciný. A omezil bych roztomilounký zdrobnělinky...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru