Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Superanihilátor

Výběr: rebecca13, Shammann, tloudev, Empty, , Danny
12. 07. 2004
17
0
13366
Autor
Igor_Indruch

Marnost (tak ještě jednou, zhluboka, než začneš zvracet)
Mučivě (nevnímat, nemyslet - netrpět)
Mihotá (vše jsou jen záblesky a odlesky, jen záblesky a odlesky, jen záblesky a odlesky…)
Mozkem (ale mozek, mozek, obláček dýmu jen…)
Múzy (jsou symboly víry, symboly doby, symboly žití…)
Mlčí (a jak by také nemlčely)
Moje (já je někdo jiný?)
Mysl (neuronová síť v epileptickém šoku)
Migruje (vydechnout pomalu a dlouze)
Mimo (ustrnout na vertikále imaginárního času)
Materii (rozebírat skládačku na horizontu událostí)
Mé (dílek co dílek část vedlejšího člověka)
Maličkosti (reflexe měnlivého)
Mátožně (v posledním záchvěvu vnímání reality)
Mumlám (a kynu a brečím a loučím se)
Mantru (ten klíč ten kód to otvíradlo)
Meze (hranice času, hranice bytí)
Mizí (…)

.

.

.


Alela
04. 12. 2004
Dát tip
Igor_Indruch: Prosím, a mohli byste mě z té redakce vyřadit už teď??? Nechci se o to prát - naopak, už o to ani nestojím a navíc na to nemám už ani čas...(takže by k tomu stejně časem došlo tak i tak), ale pěkně si to tu protřiďte - to určitě - je to potřeba... Víc než sůl.... Jinak dílko je perfektní! Dotklo se mýho srdíčka - hodně... Mějte se (všichni), A.

tloudev
26. 07. 2004
Dát tip
Zly: kraaasny postreh, hombre! :-)

KayTee
24. 07. 2004
Dát tip
hm...*

navážeč
19. 07. 2004
Dát tip
Výběr i za víření.

Danny
19. 07. 2004
Dát tip
....* (V)

Zly
17. 07. 2004
Dát tip
Dlouho jsem tu nebyl.. ty jo, tímhle se teda bavíte? Prima fičák :-) Igore.. ta báseň je běs. Ale v nějaké parodickém podání á la Hale and Pace by se to určitě chytlo. Představuju si to jako jednoduchou divadelní scénku, kde vedle sebe na pódiu stojí dva vykrmení herci v úloze literárních vědců, kteří zkoprnělému publiku s vážnou tváří předčítají výsledky svého několikaletého bádání v oblasti emocí a verše. První tlouštík do vzduchu vypustí téma, slovo... mmmarnost. Dvě vteřiny je ticho. Pak druhý odula udělá patetický obličej a pomalým zastřeným hlasem chrochtne: "tak ještě jednou, zhluboka..." (na projekci za nimi je první chlápek, močící si do nohavic a zoufale lovící penis v kalhotách se strženým zipem) ".. než začneš zvracet... " Diváci v hledišti nevěřícně zírají. Kolegové kritici vymýšlejí argumenty, kterými by dali najevo svou účast a intelektuální spřízněnost. Jediný básník široko daleko leží dole v kotelně ožralý na hromadě poezie, kterou minulý týden dovezli se sběrných surovin. Můzy se nedostavily. (Nic ve Zlým, hombre)

Cheche - aj tak by to šlo :o)))

Ale samozřejmě s Tebou nesouhlasím. I když oceňuji, že sis snad jako jediný povšiml, že groteska v tom je také. :o)

pozorovatel
17. 07. 2004
Dát tip
Takže: Není asi vhodné posílat avi redaktorům, aby zhodnotili tvoje dílo. Je ovšem vhodné jim avi poslat, aby se rozproudila diskuse na téma, které mi přijde nejen důležité, ale i zajímavé. Možná by bylo lepší to všechno sepsat a dát do diskuse. I když zároveň by se mi líbila jakási pospolitost redaktorů, kteří by se vzájemně upozorňovali na díla… Všem: Ze všech návrhů Igora se mi nejvíc líbí ten s Arénou. Vždyť já (jakožto obyčejný písmák) vlastně ani nevím k čemu je... Podle mého je výborný nápad vkládat jednou do měsíce do Arény dílo, které dotyčnému přijde natolik dobré, že zatouží po hlubší, detailnější, obsáhlejší kritice od zkušeného redaktora. Z čtení vašich ohlasů se nemůžu zbavit dojmu, že nestojíte o posunutí Písmáku o úroveň výš. Chápu, že většina autorů na to nemá ambice či čas, chuť nebo bůhvíco ještě a proto mi přijde návrh s Arénou tak dobrý. Proč nevytvořit jakousi místnost, kam by autoři vkládali své za měsíc nejlepší dílo??? Tato místnost by byla zajisté dobrovolná. Nechápu, proč autoři, kteří to s poesií myslí o něco vážněji by měli odejít na poesii.cz? Proč takovou poesii.cz a i prózu.cz nevytvořit tady...? Sakra, to se nechcete vyvíjet? Určitě ano. Myslim, že tenhle Písmák po té, co odtud někteří dobří kritikové odešli, má velký potenciál, který jen stačí nechat růst. Pro to se ale musí vytvořit podmínky, zázemí... Taky nejsem pro přehršle pravidel, ale jsem pro rozvíjení se Písmáku, což se poslední dobou daří, i když jde jen o povrchové změny (pokud se mýlím, prosím, opravte mě). Je skvělý, že to tu Igor tak rozproudil. Po dlouhý době tu mám pocit, že Písmák žije. I autorů podle mě přibývá. Jen tak dál. Jen aby se o tom jenom nediskutovalo... Za avi (ta zbytečná) se nehluboce omlouvám. Reb: Poklona. Igor: Skvělá, promyšlená báseň. Přiznávám se, že jsem to poprvé bezmyšlenkovitě přečetl jako ostatně všechno tu. K tvý básni se budu ještě vracet. Hluboká poklona. P.S. Jsem rád, že ses tu usadil a stal se redaktorem. Jéé, teď mě napadá, že bych napsal taky o Superasimilátoru:-))))))

hippiesanda
16. 07. 2004
Dát tip
joo dobrý:)*

Armand
16. 07. 2004
Dát tip
rebe: :)

tloudev
15. 07. 2004
Dát tip
jeste jsem zapomnel: OOOoooooooommmmmm......

Rowenna
15. 07. 2004
Dát tip
No vida, ta tloudví záležitost se mi pozdává....

Empty
15. 07. 2004
Dát tip
Skvělé!:))***

Elyn
15. 07. 2004
Dát tip
Tloudev :))) *

Tloudev nezklamal :o))

Hezoucté :o)

Elyn
15. 07. 2004
Dát tip
:)

tloudev
15. 07. 2004
Dát tip
Montaz (to je tam, kde se stavi) Mysli (to je ta, co se bavi) Mezi (nekde na ceste z prava doleva nebo naopak) Mantinely (uprostred stadionu cekat na zazrak) Moderni (to co prave prislo s dalsi vlnou) Metafory (Furt stejna zenska, jen ofinu ma jinou) Mucivych (au, to boli! ta panna svira hreby!) Mrakot (A zas ten stav kdy o sobe clovek nevi) Mamen (krouzivy pohyb virguli te ukoleba jako had) Meskalinem (z vysky se divat dolu na zavrat) Mrdat... (za jedna!) . . .

Shammann
14. 07. 2004
Dát tip
o to se řekl bych nikdo nestará.. mě to ležérně jedno je panž tady na tom nestavím

Elyn
14. 07. 2004
Dát tip
OK, Shamme, jen pak asi nemůžu tvé výběry brát vážně.. Nic víc, nic míň.

Armand
14. 07. 2004
Dát tip
rebe: "Až budeme opravdu schopní literární kritikové, asi tu už nebudeme... nebo budeme velmi sporadičtí... " :)))) ...budeme velmi sporadičtí... :) (pobavilas mě)

Armand
14. 07. 2004
Dát tip
rebe: promiň .. je to takové elegantní slovní spojení.. hrabalovsky elegantní ... oceňuji pouze to.. a asociace které to u mě vyvolává :) (obraz pokory) .-) ps: promiň Igore za tyhle malé výměny názorů pod tvým dílkem .-)

"promiň Igore za tyhle malé výměny názorů pod tvým dílkem " V pohodě, když, vždyť jsem s tím sám začal ne? :o) Alespoň to tu trochu žije :o)

Pokusák
14. 07. 2004
Dát tip
Tohle je bomba!!!!! *T Super!!

Miki
14. 07. 2004
Dát tip
Mne to nijak neoslovilo. Pozastavil jsem se akorát nad barevnou úpravou, ale to je asi tak vše. Tenhle styl nechápu a možná neumím domýšlet do úplných konců, kam až autor čtenáře chtěl zavést. A jestli mi to nic neříká, co s tím? Zatratit, odmlčet nebo odotazníkovat? Z knihovny si také nenosím domů věci které mne nezajímají. S chutí si přečtu na Písmáku dobrou povídku, spousty jich taky nedočtu, nebo čtu na přeskáčku, k některým se vracím, ale tohle prostě nemusím. Tak proč bádat nad tím jaký má ten který řádek druhý, třetí či další význam, či jestli je to takové či makové. K otázce redaktorů nic psát nebudu - Row to myslím řekla i za mne.

No. V klubu dobrá věc. Hezká prasečina. Ještě mám nějaký avi, tak to projdu... jo a hezká diskuze. Heh.

navážeč
13. 07. 2004
Dát tip
ten název je nejlepší.

Ty vole. Čumim jako inženýr. Hele, že si to můžu zařadit do klubu? Inženýrská odyssea se menuje.

I zařaď.


Tak, redaktůrci, včil se pochlapte! Páč aréna je k ničemu, dávám toto dílko do "superarény" (tj. posílám vám avízko a hážu rukavici) a chci si od každého z Vás přečíst hezkou kritičku. Alespoň jednu rozvitou větu když dáte dohromady, tak budu rád. A vůbec - návrh! Diskutovalo se tu onehdá o omezení počtu děl v novém seznamu. Což takhle upravit pravidla pro arénu? Jedno dílko za měsíc? A redaktůrci by automaticky dostali avízko. A každý redaktor by byl povinen napsat určitý počet kritik (5?) v rozsahu min. 100 znaků (?) za měsíc. Pokud by neplnil normu, dostal by vyhazov.(samozřejmě by bylo třeba napsat nějaký skriptík, který by to automaticky sledoval). Kvalitu si budeme muset hlídat vzájemně. Ještě vysvětlení proč od mého vlastního díla - protože tomu 100% rozumím. Takže budu moci posuzovat, kdo se trefí a kdo ne. :o)

Rowenna
13. 07. 2004
Dát tip
mumlám a brečím a kynu a loučím se *** a pak se zase nadechneš, a jede se znova - do dalšího mizení a ztrácení dechu. Inu, můžeš si za tím stát a rozumět, a ne, že by mě to neoslovilo, ale jak se tady říká, není to můj půllitr s pivem. Proto je redakce barevná, aby barevně podchytávala vše v širším spektru, já budu vyzobávat tvaroh, někdo rozinky, někdo jenom kůrku - aspoň takhle to vnímám. Nejhorší, co by se mohlo Písmáku stát, je - podle mého skromného názoru - kdyby tu převládl jeden názor, jeden hlas - jediný osvícený a správný. :-)

Rowenna
13. 07. 2004
Dát tip
Problém je skutečně v čase - při sebelepší vůli se nemůžu čtení věnovat tak, jak bych chtěla. :-)

Rowenno - to je právě ono! "Není to můj půlitřík..." tohle by si redaktor dle mého soudu neměl dovolit. Redaktor by měl umět dílo zhodnotit. Líbí/nelíbí nestačí. Navíc jsi neodpověděla na mé ostatní otázky ohledně arény. Chroust: Ne, že bys neměl pravdu, ale pokud se na tomhle názoru usneseme, pak redakce ani aréna nemá smysl. Jak píšeš v závěru - redaktor by měl jako redaktor fungovat. Nemáš-li čas, vystup z redakce. Omezování - samozřejmě, že se dá vše obejít. Na druhou stranu - tohle omezení by se mohlo setkat i s pozitivním ohlasem - vyber ze svých děl v daném měsíci jedno, které sám považuješ za nejlepší a dej ho do arény - a dostane se ti podrobné kritiky. Autor musí vybírat co tam dá a co nedá, musí o svých dílech přemýšlet. A redaktoři mají závazek se vyjádřit.

Ještě jednou pro Rowennu - právě proto navrhuji omezit zařazování do arény. Čas,čas, čas - také nemám času nazbyt. Ale jednou jsem se přihlásil do redakce, tak holt musím tomuhle koníčku tu a tam nějakou tu chvilku obětovat.

Rowenna
13. 07. 2004
Dát tip
Ale proč by neměl? Tak jak je redakce stavěná - nikdo tu není profesionální kritik - tak takovým "neználkům" jako jsem já nezbývá nic jiného než intuice a míra vlastního vkusu. amatérský, amatérský, amatérský, zkus si to opakovat. Pro mě za mě - nijak neprahnu po tom setrvávat v redakci. Přestože to není můj půllitřík - něco jsem ti přece jenom napsala, heh? :-)

Rowenna
13. 07. 2004
Dát tip
Možná jsem navíc disgrafik - tohle grafické zpracování mě velice ruší, navíc ta křiklavá barevná písmenka - musela jsem se odpoutat od těch -m-, a číst jenom závorky - prostě jsem na tom drhla - vadilo mi to v plynulosti čtení. :-)

Nemá se to číst plynule :o)) Pokud má mít redakce smysl, musí mít určitou úroveň. Jinak je k ničemu. Amatérský znamená diletantský?

Rowenna
13. 07. 2004
Dát tip
Pokud je to adresně na mě - říkám, že nemusím být v redakci. Pokud je pocit, že nepracuji. Provokace prostě ráda nemám. Pokud to není přímo ke mně - nemyslím si, že amatérský je zrovna diletantský. Mimoto - co jsem chtěla říct, jsem řekla, a příliš mě tohle téma ani nezajímá. :-)

"příliš mě tohle téma ani nezajímá." Proč vlastně jsi v redakci, Rowenno?

Rowenna
13. 07. 2004
Dát tip
Protože ráda čtu poezii. Nemám ambice být nejskvělejší a nejlepší kritik. Nejsem inovátor. Mi písmák vyhovuje takový, jaký je. Stačí? Jo, máš pravdu, jdu se vymáznout, co se mnou, vole. :-)

Já doufám, že to nebereš osobně, Rowi, ale máš pravdu - odpvěď "protože ráda čtu poezii" je patřičná na otázku "proč jsi na Písmáku". Pro práci v redakci bych si představoval něco víc. Samozřejmě to může být jenom moje představa - abych zjistil stav věcí, rozjel jsem tuhle diskuzi.

Armand
13. 07. 2004
Dát tip
Igor Indruch: ok Igore .-) Vezmu to od podlahy.. to čeho se dožaduješ je nesmysl, je to hloupost. Proč? Žádáš redaktory o hlubší kritiku tvého díla. Je tedy také na místě aby ses vyjádřil také o druhu kritiky, kterou si přeješ slyšet, protože vše lze uchopit z různých úhlů a nazírat z různých pohledů. Forma, obsah, duch, smysl/nesmysl, subjektivita/objektivita, přínos pro literaturu atp. Ty bys měl říct, co chceš získat! Poučení? Pochvalu? Diskusi? Ok, ale pak musíš být tím kdo udělá správný první krok.. tedy napíše báseň, ke které je možno napsat kritiku! Akce a reakce ... nabídnul-li si slabounkou akci, jakou reakci sklidíš? :) A obecně ...nárokovat si u redaktora kritiku (specifikovaného formátu) nelze.. protože redaktor je osobnost, a tak nakonec i jeho mlčení může být kritikou.. někdy stokrát výmluvnější než 100 slov. K dílu: nezaujalo mne, neoslovilo mě.. k mému zraku nedosnesla se žádná jiskra ... a proto k tomu nemám co říci. Poslední otázka: jaká je podle tebe funkce kritiky? Umíš odpovědět? .-) avi

"K dílu: nezaujalo mne, neoslovilo mě.. k mému zraku nedosnesla se žádná jiskra ... a proto k tomu nemám co říci. " S tím by se dalo souhlasit, ale proč pak máme arénu a "autor stojí o hlubší kritiku?" Samozřejmě nelze požadovat, aby se každý redaktor vyjádřil ke každému dílu v aréně, ale určitá proporcionalita by zde býti měla. Osobně chápu a znám ten pocit, kdy člověk neví, co k tomu či onomu dílu napsat, ale od redaktora bych očekával více - redaktor by měl umět pojmenovat důvod, proč ho to či ono zaujalo či nezaujalo - alespoň tou jednou větou. Funkce kritiky může být v zásadě dvojí: 1) určité vodítko pro čtenáře (tady však může být i zavádějící) 2) zpětná vazba pro autora, dialog s autorem. Co říkáš, Armande, na moje návrhy ohledně arény a redakce?

Rowenna
13. 07. 2004
Dát tip
A proč pod dílkem? Co člověk - to názor. Jestli ti nestačil můj názor, proč si myslím, že i idiot mého ražení může mít místo v redakci, ačkoliv nemá žádné závratné ambice, ani znalosti, co s tím. Vzala jsem to osobně, koneckonců - překobrcala jsem se v redakci přes ty průkopnické časy - a teď jsem se vymázla. Asi už dozrál čas dělit zrno od plev. Jen se trochu bojím, co bude tím zrnem. Když už jsem tak nezodpovědný redaktor, kterého nezajímá to, co zajímá tebe. (Ale zase na druhou stranu - kurnik - mě zajímá ta poezie víc než technické záležitosti.) Mě nebaví to věčné dohadování o třech čtyřech pěti jednom díle v aréně, v novém seznamu - je to pořád takové plácání do vody. :-)

Igor:Avízo...Reaguju jen tam, kde jsem osloven.Negativně nebo pozitivně... Tohle dílo vnímám jako šedou hmotu.O intelektuálně disponované autory, s jistým renome jako v Tvém případě, tu člověk zakopává. Co nacházíme?Experimentální dílka.Obludné surealistické kecy v diskuzích s chaotickým duchem, které jsou vedeny bez pravidel. Schází nám forma: to jest teoretická, pojmová vybavenost, kontinuita využitá v praxi.Takřka celý písmák je takový:intuitivní, křičící, nepokorný s výsledkem průměrným.Proč reagovat?

Proč pod dílkem - inu, protože mě to v souvislosti s tímto dílkem a debatou, kterou jsem vedl s Abyss (i když ta není v redakci) napadlo. Tak jsem si řekl - nebudu zakládat obecnou diskusi, ale začnu s konkrétním příkladem. (A taky mě zajímalo, co napíšou lidé, kteří by se normálně nevyjádřili - proč to nepřiznat :o)) Tvůj pohled, Rowenno, je samozřejmě legitimní, ale pak opravdu netřeba redakce ani arény. Lyrykovi a dalším to jen přidělává práce, komplikuje to situaci. Jestli je většina lidí stejného smýšlení jako ty, bude nejlepší arénu i redakci zrušit a nechat Písmák prostě jako volnou platformu pro každého - a bude klid. Osobně jsem měl za to, že aréna a redakce mají být pro lidi, kteří očekávají něco víc. Pak je ale třeba na tom pracovat.

Fajn, Tiko. Spor o formu jsem tuhle vedl na L. s břízou. Argumentoval v podstatě stejně jako ty. Tady jsem zahájil diskuzi o něčem jiném, takže to nebudu tříštit. Vyjádřil ses, ale ve své podstatě ses z toho velice hezky vylhal, když jsi to převedl z roviny konkrétní do obecné :o) Co moje návrhy?

:)) Já se vrátím, ale dnes fakt musím pracovat :(

Lasy
13. 07. 2004
Dát tip
Proč mám najednou pocit, že si se zbláznil, Igore? To co tady teď zrovna děláš mi připadá minimálně nevhodné . . . Sám taky nemám rád, když pod většinou děl vidíš akorát hvězdičky, vykřičníky a jiné chuchvalce znaků, ale takhle předepisovat kritizování mi skutečně nevoní. Tvoje báseň se mi líbí (proto přikládám tip), má skutečně příběh uvnitř a je to můj 1/2l piva, ale pokud do mne budeš takhle rýt, abych Ti sáhodlouze a HLAVNĚ na objednávku vypisoval proč a jak, tak to ani náhodou . . . Přečti si moje kritiky, myslím, že píšu velmi často více než jednu větu a nemusí se mne o to někdo žádat (a dělal jsem to i před tím, než jsem se stal redaktorem). Jsem sice členem redakce, ale pokud by se měla jen malinko přiblížit té co jsi navrhoval Ty, už bych jím asi nebyl. Lasy*

Pro všechny: Takhle se dříve na Písmáku diskutovalo o dílek (bohužel jsem to nezažil): http://www.pismak.cz/dilo.php?num=10148

Já vím Lasy, že Ty jsi jedna z čestných výjimek. Ale dovol otázku - v podstatě volám po tom, aby: 1. byly na redaktory kladeny určité nároky 2. se jim práce poněkud ulehčila tím, že by autoři museli pečlivěji zvažovat, které dílko dají do arény a které nikoliv. Jsou to tak šílené návrhy? :o))

Rowenna
13. 07. 2004
Dát tip
Já tvůj pohled na věc vnímám a respektuji - ty nejsi schopen ani o píď ustoupit, takže se zase tlachá a tlachá o ničem. Můj dosavadní přínos pro redakci byl v tom, že jsem vybírala dílka, která všeobecně vybírána povětšinou nebyla. Protože právě můj úhel pohledu a moje libost či nelibost při čtení jsou tím specifickým přínosem, který by tu měl setrvat. Žádná objektivita prostě není. Kdybys mě zabil, k něčemu nenapíšu ani ťuk. A jestliže jsi schopen na základě toho, že se přiznám, že mě nebaví tyhle diskuze, zeptat se mě , co dělám v redakci, můžu jenom říct, pánbůh s námi a zlé pryč, pokud to tady povedou byrokrati tvého ražení a vytratí se radost a zůstane dřina a povinnost.

Elyn
13. 07. 2004
Dát tip
no, možná by bylo fajn říct, co přesně se od redaktora čeká, jestli má pravidelně hodnotit díla v aréně a věnovat jim větší pozornost nežli ostatním a tak.. ale myslím, že tohle je věc, na které Zdeněk teprve pracuje (tedy, na její obnově) a že k tomu bude sloužit q-skupina.. Tohle beru jako přechodné období. Svoje k dílu jsem řekla, víc ho rozebírat nechci, raději utrousím nějakou tu širší poznámku tam, kde je to třeba. Diskuze je fajn, ale je celkem beze smyslu zakládat jich více na stejné téma. Takže - než bych začala diskutovat, podívám se, jestli už se na tématu náhodou nepracuje. Těžko tu máme všichni tolik času, abysme ho mohli tříštit a zbytečně mařit. jo, Rowi, docela mě dost mrzí, že jsi se smázla... Armande, děkuju za avi.

navážeč
13. 07. 2004
Dát tip
No... ehm, ty se navážíš líp než já. Že bych ti k temu ještě něco napsal?

Nadávali mi už do ledačehos, ale za byrokrata jsem ještě označen nebyl. :o)) Jinak - jak to vypadá, jsi příliš horká hlava Rowenno. Určitě to poslední, co bych si kdy přál, bylo dostat se s Tebou do konfliktu. Vem, prosím, v potaz skutečnost, že se bavíme písemně, a tak spousta věcí vyznívá často poněkud stroze. Já se neptal ironicky ale s upřímným zájmem dozvědět se, co Tě přivedlo do redakce. Teď jsem se to dozvěděl - díky. I to je samozřejmě posláním redaktora. Otázka zní - stačí dát "véčko"? O tom už se tu diskutovalo a můj názor je ten, že nikoliv - zvlášť při tom počtu redaktorů, který je. Véček je jako smetí, takže nám devalvují. Určitým řešením by bylo např. přidělit každému redaktorovi jen určitý počet véček na měsíc... Elyn - já vím, že už se diskutovalo, ale tak nějak jsem cítil potřebu přílit oleje do ohně :o)) (tvůj komentář k dílku se mi líbil) Rebecca: Super. Moc děkuji.

Rowenna
13. 07. 2004
Dát tip
Elyn - a mě to nemrzí. :-) Mě mrzí jediné - že jsem tu vůbec vlezla a snažila se diskutovat.

Elyn
13. 07. 2004
Dát tip
no, já jen, aby toho oleje nebylo víc, než nakonec všichni sneseme... myslím, že chápeš. (mezi námi - můj komentář ti k dílu řekne jediné - že jsem mu snad porozuměla, ale - kam tě postrčil jako autora? Asi nikam..;)

(mezi námi - můj komentář ti k dílu řekne jediné - že jsem mu snad porozuměla, ale - kam tě postrčil jako autora? Asi nikam..;) To máš pravdu. Nicméně Tvoje krátká debata s Abyss pro mě tak úplně bezcenná nebyla :o)) Já vím, že Lyryk plánuje zavést ty qéčka - mám ale trošku aby v tom pak nebyl až moc velký bordel - tipy, véčka, qéčka... já bych to spíš celý nějak zjednodušil a zpřehlednil...

Rowenna
13. 07. 2004
Dát tip
Pro mě je byrokrat každý, kdo začne na prstech počítat tamhle šoupneme jedno dílo, tamhle ubereme, tomu přidělíme, tomu sebereme... :-) chacha. Horká hlava, to já jsem, já jsem někdy prudká jak průjem. :-) No - a takhle by to mělo fungovat - Rebeccu tvoje industrialistické dílko oslovilo a napsala kritiku. Ostatní lehce rozpačití příliš nenapíšou.

Teda, já jsem žádný rekator, ale když už mě sem Lasy volá... Chtěl bych říct jednu věc: nejni to velikej zázrak, ale tady na Písmáku aspoň malej taky dobrej. Málokdy se někdo pokusí navázat /to ti možná podsouvám, protože je možný, že nenavazuješ vědomě, koneckonců principy visí všude kolem, jen se natáhnout a rvát/ a úspěšně navázat na konkrétní poezii, na zlatou dobu šedesátejch let. Kdopak dneska zkouší uplatňovat matematiký principy na jazyk, občas je třeba ho prozkoumat. Jsou tam dvě lajny, jedna lajna je věta, a tu křížej "definice" jednotlivejch jejích složek. A ten slovník, ze kterýho jsou tyhle "definice" taky nepsal magor. A všechno to svazuje sci-fi název s anihilátorem. kdopak si pamatuje, co to je...? Vono by se vo tom dalo frkat dlouho, ale jestli ti stačí takhle... konečně zařazení k nám... hovoří za vše. nebo aspoň za nás –

Rowenno, já myslel, že máte pro industriál pochopení :-))) a vy zatím hrozíte průtržema svěrače :-))

Armand
13. 07. 2004
Dát tip
rebecca: :))) (vše je věcí pohledu, krásně jsi to demonstrovala) Igor: jsem ti napsal stránkovou odpověď, kterou jsem ovšem nedopatřením smazal... :( (takže jsem to asi neměl psát) :) zkusím to trochu jinak: každý redaktor je jako obchodní značka (brand), ...má spoustu atributů (osobnost, kvalita jeho děl, úroveň vystupování, délka působení na písmákovi, jeho hodnoty a názory, množství kritik které napsal a jejich kvalita (obsáhlost), to jak často vybírá (míra devalvace jeho výběrů) atp... a může toho být určitě víc..) Je tedy zřejmé, že dostat výběr od jednoho redaktora je jako dostat Nobelovu cenu, kdežto výběr od druhého (jiného) je jako dostat dobré vysvědčení na ZŠ Horní Dolní... :)) Druhou zásadní věcí (která úzce souvisí s tou první) je motivace lidí, kteří jsou redaktory (ale i autory) na Písmáku. Každý si tvoříme určitou image - ať záměrně či spontánně. Někdo chce být redaktor proto, aby měl "moc" dát výběr a cítil se důležitým, někdo proto, aby mohl dávat výběry nováčkům (a tím je povzbuzovat), nekdo proto, že se chce pokusit o seriosní kritický pohled a Véčko je ten správný nástroj .... atp atp... Vyřešit by to mohla pravidla, ale Písmák je kouzelným, podivuhodným místem, které velmi úspěšně bojuje s pokusy o přísnější pravidla.. a nutno dodat, je to dobře. Intuitivnost písmáckého prostředí, která dává prostor tvořivosti (jakékoliv) je, podle mne, to správné podhoubí pro poesii. --- Dle daleko přísnějších (a de facto striktně daných) pravidel, domnívám se, by mohla fungovat poezie.cz, která by mohla a měla být místem pro ambiciózní autory, startovací plochou pro vážné zájemce o literární působení či snad slávu... .-) avi všem (bez milosti) :)

navážeč
13. 07. 2004
Dát tip
Armande, dostaneš na prdel!!!

Armand
13. 07. 2004
Dát tip
navážeč: ale já nejsem sir Galahad .-)

Armand: já sice nejsem medvěd. ale inženýr, ale fakt to tvoje "bez milosti" – ech.

Rowenna
13. 07. 2004
Dát tip
Ano, říkám si, že s Armandem souhlasím. Že sděluje lépe, co cítím a asi jsem nevyjádřila. Ale nevím, jestli tenhle názor už není vpodstatě odžitý. Jestli se Písmák už nešibuje někam na nějakou jinou kolej.

Armand
13. 07. 2004
Dát tip
Rowenno, ...odžitý? :) všechno se vyvíjí... ale jelikož se zde bavíme o lidech a jejich motivacích a touhách.. tak to s rychlostí vývoje a rychlým odžitím zase tak horké nevidím.. :)) Buddha zemřel před 2500 lety, ....a od té doby? ... pořád žádný svět plný laskavých a vědoucích lidí :))) Trpělivost je velkou ctností .-) bouře a modré nebe... :)

Lyryk
13. 07. 2004
Dát tip
Ig..: myslím, že kritiky se ti dostalo, ale nejsem si jist, zdali jsi to zaznamenal či pochopil; pravda, nikdo se ti tu neodvážil napsat, že tvoje báseń je sice tvou básní, ale nemusí být nutně básní pro okolní svět; od poezie já očekávám obraznou originalitu, téma, na které jsem zapomněl nebo ho nikdy sám nevymyslel, kontroverzi či soulad s mými názory; našel jsem snad jedině kontroverzi .-) tvůj názor na múzy zdá se mi poněkud plochým býti... co se týče redaktorů, vidím značné nepochopení smyslu jejich možného působení; museli bychom redaktory živit, abychom po nich mohli něco chtít; jinak by se museli chtít sami zavázat ke způsobu činnosti, kterou popisuješ; i tak to má smysl, než žádná redakce (Rowenno koukej se vrátit.-))) já jsem s tebou spokojený);

Elyn
13. 07. 2004
Dát tip
Taky se přimlouvám za vrácení se, Rowi...;)

Rowenna
13. 07. 2004
Dát tip
Kdybych byl keřem rudých růží ty umí vonět po létu ty, jak to umíš oči trošku zúžíš a já na tvůj rozkaz rozkvetu. Jo, už migám zpátky. :-)

Elyn
13. 07. 2004
Dát tip
:) migej a příště se nedej...:)

Rowenna
13. 07. 2004
Dát tip
No - a to je přesně případ lidí z díla, které Igor vypíchl. Dnes vpodstatě nikdo nemá energii ani čas věnovat se s úsilím až obrozeneckým vpodstatě podprůměrnému dílku, jako to udělala Rivka a Merle. Co mám možnost občas číst nějaké Rivčiny poznámky na Totemu, jsou tak lakonické, až jsou nesrozumitelné. Žádné počítání slabik apod. To tady dnes dělá snad jen Růženka. :-)

chaImin
13. 07. 2004
Dát tip
tento text není kritika

Abyss
13. 07. 2004
Dát tip
no dobre tak sem asi nejaka pozadu.. cetla jsem vsemi moznymi i nemoznymy zpusoby premyslela sem nad tim az se mi z hlovy kourilo ale stejne to "nechapu" chapavym zpusobem... dyk to prece neni jenom o tom pocitu ne? to muzu taky napsat ze s toho mam dobrej pocit ale nechaaapu to! (a neverim ze to je tak prvoplanovy ze basnicka je o tom jak nekdo cte basnicku :)) Igore_prozrad!

Craerassy
13. 07. 2004
Dát tip
Igorku, po mně tohle nechtěj, já tu s diskuzemi skončila:-)

No celkem jsem s výsledkem spokojen/nespokojen. :o)) Jak pravil Lyryk - kritiky se mi dostalo - a z ní i z ostatní diskuze jsem si svůj závěr učinil. Děkuji všem zúčastněným :o)) Abyss: nikdy nevysvětluji. Možná někdy ústně :o))

Abyss
13. 07. 2004
Dát tip
Igor_ tak to teda neeeeee!!!!!!! ty vzbouris celej pismak a ucinis si z toho soukromy zaver!!!!!!!!!!!! to snad neni mozny!

No, myslím, že s tím vzbouřením "celého Písmáku" to tak žhavé nebude :o) A jinou možnost než učinit si svůj soukromý závěr nevidím. Co jiného se dá dělat? Protahovat diskuzi donekonečna? Dosažení konsenzu jeví se mi jako zhola nemožné... :o)

Shammann
13. 07. 2004
Dát tip
A taky detektor nešahej mu na něj Igor to nemá rád dávám do výběru aniž bycho to četl ale když už si mi poslal avízo, tak to asi nebude tak špatný si říkám ono je to beztak fuk... k.. uk.. sčakataka ...nevím na nějáký vzbouření to tady jakože moc nevidím a esli, tak správce zná jak potrestat rebely..takže o co gou... na krásné studené mramorové desce prostě obilí nevysadíš...

Elyn
13. 07. 2004
Dát tip
Shammanne... až budeš střízlivej, přečti si to po sobě.. zkus přestat žít v minulosti, rejpat se v bebíčkách a házet jedovatý sliny na všechny strany... Příště mi neposílej avíza od svých exhibic. Od kritik klidně, ale tohle kritika není.. Měj se.

Shammann
13. 07. 2004
Dát tip
Hergot ale já sem střízlivej když sem ožralej tak většinou píšu krátký jedovky:-) elyn nemusíš být hned tak uštěpačná..a s klapkama na ajkách..

Shammann
13. 07. 2004
Dát tip
ještě mi tam chybí Mločí (tedy příčně a podélně se skvrnami pohyb do sebe)

Shammann
13. 07. 2004
Dát tip
Mno jo promiň elyn, teď sem si všim, že ty tam máš daleko delší exhibici, nerad sem rušil...

Elyn
13. 07. 2004
Dát tip
Nejde o délku, ale o obsah.. a tu rádoby ležérní pózu ti nesežeru.. Fakt ne, není mi patnáct.

Abyss
12. 07. 2004
Dát tip
proc to vsechno

nechápu (?)

Abyss
12. 07. 2004
Dát tip
to je neco jako kriss kross? :)

"to je neco jako kriss kross? :)" No, vidíš. To už je lepší. Dalo by se to tak říci. Já tomu říkám maticová báseň. :o) A je to dobré!!! Překvapuje mě, že tomu nerozumíš.

Abyss
12. 07. 2004
Dát tip
vis, me to nic nerika, dneska mi televize rekla, ze my co se snazime psat o nejakejch pocitech o nejakejch skutkach a vymyslenych pribezich sme uplne nejdal od skutecnosti... proto uz nebudu psat

Tohle je také o pocitech a skutcích a je to i příběh. Jedna z mála mých "poetických" věcí, za kterou si 100% stojím. Udělej pro mě něco - dej si tu práci a zkus to pochopit. Pak Ti to možná i něco řekne. Začínám - díky Tobě :o( - chápat, proč tu mají největší úspěch prvoplánové sračky. Halt se nikomu nechce nad básní přemýšlet. Buď to zacvrnká na první signální, nebo smůla.

Abyss
12. 07. 2004
Dát tip
teda ale musim rict ze kdyz sem videla ze nikdo nic tak sem si rekla ze ti k tomu fakt neconapisu proto se ptam co to ma jako za vyznam... o pocitech a skutcich... uz v pulce se ztracim..

Jsem opravdy velice rozčarován... :o(((

Abyss
12. 07. 2004
Dát tip
jeeeeeeee je to o huleni :)

ani náhodou!

Abyss
12. 07. 2004
Dát tip
tak promin :) noo.. tak cim se teda dostanez na/za ty hranice???.. puvodne sem myslela ze to je o sebevrazde ale nesedi mi tam ten privni radek a nazev

Elyn
12. 07. 2004
Dát tip
Mé (dílek co dílek část vedlejšího člověka) !! ....rozplývá se ... a mizí.. skoro jako když se pokládáš do spánku, umírání... rozmlžuje se... mantra.. a jsi vším a všude... Tak to působí..

Abyss
12. 07. 2004
Dát tip
elyn_ zadam vysvetleni!

Elyn
12. 07. 2004
Dát tip
vysvětlení ? čeho?

Abyss
12. 07. 2004
Dát tip
jak to chapes toto..

Elyn
12. 07. 2004
Dát tip
už jsem vysvětlila v kritice... čti si to... a prožívej... a čti pozorně závorky... v nich to je... nejen... Pokud nejsem vedle, tak to není zase tak těžký text... přece..

Craerassy
12. 07. 2004
Dát tip
ty se tady strefíš do pocitů, ani netušíš...prázdno a má marnost... tip

vesuvanka
12. 07. 2004
Dát tip
Zajímavě podané s dovětky v závorkách. Myšlenka prázdnoty pěkně vyjádřena. Jenom mi k tomu nejde ten název . Tip

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru