Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Inzerát

22. 09. 2000
3
0
4712
Autor
Krel

Slunce zvolna stoupalo nad zelenými stráněmi. Na první pohled nebyla tato část krajiny ničím zvláštní, ale zdání občas klame. Mezi zarostlými kopci bylo vklíněno krásné údolíčko, na jehož dně leželo blankytně modré jezírko. Z něho vystupoval kamenný břeh a na něm stál malý srub. Kolem borovice a nebe bez mraku. Přesně jako tehdy, když toto údolí viděl poprvé. Rychle odpověděl na inzerát a měl to štěstí, že byl první. Kolik zde strávili roků. Vždy na jaře, kdy všechno kvetlo se sem vypravili. On ráno za svítání sedl na loďku a rybařil, dokud se neozval její hlas, který ho volal k snídani. Toulali se v okolních kopcích a vždy ji přinesl velkou kytici květin, kterou rozhodila po hladině, u které sedávali. A večer, při těch krásných krvavých západech slunce, spolu tiše seděli na verandě, drželi se za ruce a mlčeli. Na podzim pak zabednil všechna okna a dveře, vyšli na vrchol kopce, naposledy se podívali zpět, aby sem zase na jaře přijeli. Teď tu byl sám a věděl, že je zde naposledy. Přišel aby sbalil těch pár věcí co tu měli. Tiše postál na břehu a před očima mu plynuly žluté květy na hladině. Otočil se a rychle dokončoval přípravy k odchodu. Musel odejít před západem, věděl že ten pohled by nepřežil. Vítr si pohrával s vlasy osamělé postavy, shlížející do údolí. Poslední pohled, poslední vzpomínka a pak už jen rychle pryč.
Osirie
14. 09. 2002
Dát tip
me se to libi a myslim si ze vis o cem mluvis. Ten ktery neco takoveho pise, vetsinou to zazil. Nebo mysliom spatne?

člobrda
01. 10. 2001
Dát tip
ja si to ted precetl znova, v tenhle cas, kdy mnoho lidi zacina zavirat okenice svych dusi, jen proto ze je podzim a je to nebavi.. a jako drive i ted musim .. dat t...

Amanda
27. 08. 2001
Dát tip
Jo tenhle pocit znam az prilis duverne - dost tvrdy zasah do duse minulosti...

cup_of_tea
06. 08. 2001
Dát tip
Je to fakt ňáký useknutý,ale ten začátek není špatný

Pepe
06. 08. 2001
Dát tip
No, když už poutavost povídky spočívá v poetickém popisování krajiny a rázném konci, v ničem víc, neměly by se v ní objevovat chyby... Jak může stát na břehu jezírka, které je na dně údolí, do něhož zíroveň shlíží? Že se kouká 2 metry pod sebe, na dno jezírka, bych zrovna nenazýval shlížením do údolí. Ale jinak se mi to líbí. Pointa v názvu... ježíši no a co? Název je součástí díla a myslím, že by aspoň něco naznačovat měl vždy. Máš to povedený.

člobrda
28. 07. 2001
Dát tip
srdce mi bije...dik..

viz Saša... + připadá mi to jak úryvek z bible nemůžu si pomoct... hrozně strojený...větičky bych osobně rozvedla... víc přívlastků, pokud budou na místě, přídavný jména... víc popisu jako takovýho.... snaž se to prostředí víc představit nám, čtenářům... chci tam být, chci dýchat ten vzduch i vidět stejně krkvavej západ slunce... no a jak řekl Čaroděj...pointu nedávat do názvu.... /i když mlčím, taky to dělám... :-)))))))))/

clovrdik
08. 06. 2001
Dát tip
líbí

Semipalakva
10. 10. 2000
Dát tip
Jsou to amatéři viď Krele Shivane Landore muj bratře ve zbrani!

Sarken
28. 09. 2000
Dát tip
smutnokrásná jsi víc malíř než povídkář po odstranění drobných gramatických nedostatků (čeština je krásná, ale mrcha) nebudu mít co vytknout

jahudka
25. 09. 2000
Dát tip
Nějaký rychlý konec, ne? Nedřív se člověk navnadí takovým krásným popisem a pak, najednou je konec a člověk neví proč?

Carodej
22. 09. 2000
Dát tip
Přijde mi to trochu kýčovité, ale ta pointa je hezká. Možná by neměla být v názvu.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru