Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Básník, Satan a černá růže

09. 08. 2004
4
0
1899
Autor
Perdita

Básník, Satan a černá růže

 

     Básník ve své mysli stvořil zahradu.

     Voněla v ní rosa. A hlína a šípek a bodláčí. Blín, myrta a sinalé chryzantémy. Voněl v ní smutek a staré kamenné sochy obrostlé psím vínem a břečťanem.

     Vyrostl v ní keř planných růží, bílých jako lilie, jako nevinnost, jako závoj cherubína.

     Pak na květ spadla první kapka krve. Jen kapka, růže ji vypily. A byly rudé, sladké po hříchu, sladké po krvi, která je proměnila.

     Spadla druhá, třetí kapka. Padaly z nebe jako opilí andělé. Krvavé slzy Lucifera.

     Utrhni růži z toho keře, trny tě poraní a ona bude černá.


Milly
21. 09. 2004
Dát tip
"plané" se píše s jedním "n", jo, proměna...... -t-

Marko
11. 08. 2004
Dát tip
Kýčovité? Ne. Snad první verš. Líbí. Tip. MK

Je to takové staromilské:) myslím použitá slova, ale umíš s nimi nákládat zručně ... ke konci devatenáctém století by tvé dílko klidilo úspěch ( až na ten konec:). Otázka ale zní proč tak píšeš?

Notreal
10. 08. 2004
Dát tip
velmi zvláštní....přesto moc líbí - možná by neuškodil, kdyby to bylo delší*

Silverchair
09. 08. 2004
Dát tip
Velice moc hezky vyobrazené predstavy velice se mi to líbí..

Dero
09. 08. 2004
Dát tip
A kde jsou ty vázané verše?

reona
09. 08. 2004
Dát tip
no...me to prijde trochu kycovite, ale jedna myslenka se mi zalibila a za tu tipuju...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru