Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Oběd

07. 09. 2004
8
1
4563
Autor
Pirka

.................. Jíte maso ??? .................

Matka: obyčejná příslušnice středního stavu středního věku

Dcera:  obyčejná dcera své obyčejné matky na prahu dospívání

 

Scéna:  obyčejná středostavovská kuchyně,  poledne,  před obědem.

 

 

Dcera: ( rozhodně )  Mami, nechci obědvat.

 

Matka: ( trpělivě, ale poněkud unaveně )  Zlatíčko, to už jsme přece několikrát probraly.

 

Dcera: ( vysvětluje ) Mami, dnes ráno se mi zdálo, že se na mě dívají, víš, z toho bílého talíře  s pomněnkama, seděli uprostřed zeleninové oblohy, mlčeli a jen se na mě dívali – vyčítavě.

 

Matka: ( konejšivě ) Ovečko, to byl jenom sen.

 

Dcera:  ( vzdorovitě ) Jo, ale zdál se mi o půl páté a od té doby jsem neusnula, raději se budu živit mrkví a pořádně se vyspím, … stejně maso není zdravé.

 

Matka:  ( výchovně ) Ale drahoušku, ty jsi všežravec, je přirozené, abys  jedla maso.

 

Dcera: ( vyčítavě ) A to víš, že nevědí, co je to slunce, že je vozívají na smrt bez vody a hladové, že jim před zabitím přelámou nohy jen proto, že nemají dost soucitu, ani chuti, aby – když už nic jiného – je aspoň zastřelili hned.

 

Matka: ( ztrácí trpělivost ) Podívej, kdyby se s každým kusem zacházelo tak, jak ty uznáš za vhodné, mohli bychom si maso dovolit maximálně jednou za půl roku.

 

Dcera: ( povzneseně ) Já svůj díl s radostí obětuji.

 

Matka: ( jako by opakovala všeobecně známou věc ) Holčičko, nemůžeš být tak choulostivá, vždyť oni necítí jako my. Samozřejmě, že jsou roztomilí a můžou vypadat i dojemně, ale neumí mluvit, nemají rozum a ani nechápou, co se s nimi děje, bolest nevnímají tak jako ty…

 

Dcera:  ( skočí matce do řeči ) Jak to můžeš vědět? Já jsem četla, že mají poměrně vysoké IQ a snad i jakýsi způsob dorozumívání.

 

Matka:  ( s převahou ) Zlatíčko, jsou to jenom … lidé, Bůh jim nedal duši, tak jako nám.

 

Dcera:  ( zamyšleně ) Víš, že se říká, že kdysi na téhle planetě vládli oni, pak jsme přišli my a vyhnali je do lesů ...

 

Matka:  ( druhou část s despektem )  Drahá, to jsou bajky -  víš – legendy, pověsti ... To se vykládá jen pro zábavu. A i kdyby to byla pravda, všechny ty příběhy vypráví o lidech válečnících, vrazích a lovcích. O lidech, kteří se zabíjeli mezi sebou a ostatním brali život pro zábavu. Pro takové plemeno přece nemůže být smrt nespravedlivá.

 

Dcera:  ( už ale smířeně ) Třeba někteří nebyli špatní …

 


1 názor

supizmus
27. 10. 2004
Dát tip
tak tohle dílko mě rozehřálo. děkuju

Skaen
18. 09. 2004
Dát tip
Tak tohle mě dostalo :) jednoznačně TIP

Noe1
07. 09. 2004
Dát tip
:-) Dovolím si klub

guy
07. 09. 2004
Dát tip
rozhovor obyčejných příslušnic středního stavu ... třetího druhu ... :-)

papouch
07. 09. 2004
Dát tip
jůů já bych chtěl vidět, jak vypadaly :-) ...ale tu mrkef té mladé schvaluju :-) :>

děvče
07. 09. 2004
Dát tip
já tu drama ještě nikdy nečetlo a tohle je svým způsobem zajímavé...jo jo, teď je vegetariánství velmi populární....

a2a2a
07. 09. 2004
Dát tip
ta rubrika drama je trochu nešťastně pojmenována, možnáb bylo vhodnější napsat scénář, nebo něco podobného. Sympatické téma trochu neuršitě uzavřené. Ale jinak dík za tyto pokusy, jak ve formě, tak i v obsah

angel1
07. 09. 2004
Dát tip
dobře napsané, nevšední pohled , dobrý nápad, vtip, podle mne ani konci nic nechybí - to je vize! pročež T

machal
07. 09. 2004
Dát tip
Jo tak ten závěr mě docela pobavil - je to zajímavý ale myslím si že by chom se bránili ne ? Tip

Seregil
07. 09. 2004
Dát tip
paráda...*t

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru