Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Passio

Výběr: sidonia
04. 10. 2004
7
0
4882
Autor
Eva_S

     Jeden z těch známých zmatených dní, snad podzimní melancholie, snad ta neutěšitelná úzkost. Celý den se třásla nekonečnou nervozitou. To ty dvě silný kafe ráno v cizím bytě.

" Tenhle večer je jednim z posledních pokušení osudů," slibovala si, ale sama nevěřila svý odvaze začít znova, jinak. V tu chvíli měla jen jedinou jistotu - několikakilometrovou vzdálenost od domova a peníze na taxíka pro případ, že by jí tentokrát nikdo ze soucitu nenabídl nocleh. Jinak prázdno.

Večer začal jako obvykle po barech se stálou známou společností. Když si chtěla pokecat, musela přeslechnout povrchnost v jejich hlase. Byla přece jedna z nich, " vyvolená ". Někdy v půlce hry nekvalitního kulečníku si vzpomněla, že na ní kdesi někdo čeká. Bylo na čase změnit podnik. Nechtělo se jí přemýšlet o kvalitě vlastního života, hospod a kouře, zastrčenejch citech, který jsou stejně tak zbytečný... Ale neburánila se...

 

     Jen vešla a pozdravila opět početné osazenstvo známých.

" Dnes jen čaj, dík." Barman se nevěřícně usmál, ale za chvíli už před ní stál kouřící hrnek.

" Tak co, kde seš tak dlouho?" zeptal se společník dnešního večera a začal tak dvouhodinovej rozhovor o ničem. Chvíli měla snad pocit, že je vše v pořádku, příslib střechy nad hlavou a teplý postele pro dnešní noc jí částečně uklidnil. Přemluvila ho ještě na jedno pivko, co kdyby náhodou přišel ten, co jí aspoň trochu zajímá...

Kolem půlnoci očekávání vzdala a snažila se nepřemýšlet... Kde ten člověk asi je, co dělá, s kým to dělá... Ne s příliš lehkým pocitem se odhodlala odejít s pánem po svý pravý ruce. Venku byla strašná zima, nenabídl kabát, nestaral se... Teplá koupel a první pořádný jídlo za celej den její mínění o něm vylepšilo, ale co dál?

 

    Přišel z koupelny jen ve spodkách a triku. ležela v posteli, snažila se na něj nedívat. Byla by utekla, radši se zamyslela...

Ale to už slyšela jeho vzrušenej dech, cítila vlhkej jazyk někde na krku. Chtěla sex, chtěla..?! Už dlouho nedostala, co chce, tentokrát.....ano.

Zvláštními pohyby - jak už to bývá - se jí snažil uspokojit. Byla na zádech, pak on, pak na kolenou. Trvalo to už trochu moc dlouho, mozek bohužel začal pracovat. Reklama z hlasité televize se jí nesmazatelně vryla do paměti, hrozila se těch budoucích asociací.

Zavřela oči a nechala sebou zmítat.

V duchu viděla silný mužský ruce, jak jí něžně hladí po zádech, cítila něžné polibky bez žádostivosti, slyšela pevný a milý hlas...

Po chvíli snění si uvědomila, že skutečnost je jiná... On je někdo jiný, že právě v tuhle chvíli cítí silenej příraz, slyší divný hekání. Začala mít nějak vlhko pod řasama a najednou se jí po tvářích lehkomyslně koulely slzy, jedna za druhou. Šedej strop se v pravidelnym rytmu pohyboval a ona se snažila nedat nic znát, nestaral se. Brzy se z něj prudce odsunula a donutila ho procitnout z falešnýho snu. Překvapeně otevřel oči.

" Co je?"

" Nechci," zašeptala. Ocenila, že moc dlouho nenalíhal.

" Ty gumy sou stejně na hovno," řekl a odešel na záchod.

 

   Když se po pár minutách vrátil, měla už pod hlavou na polštáři slanej mokrej flek. Nestaral se. Lehl si za ní a ona s odporem ucítila znovu ruce na zadku a prsou. Chvíli nepovšimnutě přemejšlela, jestli je tak staromódní, nebo blbá, že si nechala přerušit takovýhle číslo. Ruce se posunuly níž, prudce vstala a hledala oblečení.

" Jen si dám cígo u vokna." Třásla se zimou, nikotinem a slzama. Snažila se vyhnat z hlavy toho pána, kterej jí tolik kdysi učaroval, neni přece malá.

     Dala si ještě cigáro, aby se nemusela tak rychle vrátit zpět.

" Prosim tě, co se děje?"

" Nic, to neřeš, to je muj problém."

Zhluboka vydechl a otočil se zády. Naštěstí usnula brzy, neměla sílu to znova probírat. A on celou noc přemýšlel, co udělal spatne.

 

Ráno se zeptal: " Chceš se se mnou znovu milovat?"

 

 


romale
03. 01. 2006
Dát tip
Děkuju za aviso... Jo, já má takové příběhy rád, je to vcelku slušně psané a pointa (tedy to, o co tam skutečně jde) je tam... Syrovost určitě, pocit silný... možná trochu vybalancovat styl, trošičku... Fajn, i když to vlastně není fajn, že to je, jak je... ##

Eva_S
03. 01. 2006
Dát tip
ste se na mě normálně domluvili....:)) dik za ocenění, ště že je to tak dávno, ovšem....sme rádi, esli Vám to přineslo něaký emoce, i když sem nechtěla rozesmutnit.... papá

sidonia
02. 01. 2006
Dát tip
hm vis, mi bylo koikrat do breku. ale dycky predtim nebo po tom.. tpo semsi pak vetsinou uvedomila, ze sem chtela brecet a tak to prislo nejak samovolne.. ale u toho snad nikdy je to az moc silny ja nevim co napsat vis slecno muzu este tykat tohle je totiz lecba sokem *tv

sidonia
02. 01. 2006
Dát tip
a a vi, at to nemam tak tezky jen ja aaaaaaaaaviiiiiiiiiiiii

assage
26. 04. 2005
Dát tip
__ __ O Ó ´ ´ ** ____ l

Carodej
22. 02. 2005
Dát tip
Ale neburánila se...(překlep) Je vidět, že umíš napsat povídku a rozehrát situace, konkrétně se mi nelíbila jen dvě slovní spojení, hledal bych jiná adjektiva - "nekvalitní kulečník" a "divné hekání". Nekvalitní kulečník je divné spojení, nekvalitní je spíš výraz pro výrobní kvalitu něčeho - nekvalitní kulečník je nekvalitní stůl, špatná tága, potrhané sukno - ale kulečník by mohl být třeba nudný....(čistě můj názor:))) Divné hekání - tu sexuální scénu jsi popsala velmi schopně, s potřebnou syrovostí, ale divné hekání můžeš slyšet za zdí a přemýšlet, co to je - takhle to působí...nepatřičně. To slovo divné. Použil bych něco jiného - extatické, úlevné, zvířecí, pravidelné.... není to panna, aby jí bylo divné. Pointa chybí. Někdy bývá konec to nejtěžší. Možná by bylo nejjednodušší odmazat ty dvě poslední věty a nechat tam to"...přemýšlel, co jí udělal." Tip za styl

Eva_S
22. 02. 2005
Dát tip
Dík, konečně něco kreativního.... :) Pointa snad nebylo to hlavní, spíš ten pocit.... Nemyslim si, že umim psát povídky ( taky to byla moje první, zatím poslední) a oceňuju Tvoje zamyšlení....

Lasy
10. 12. 2004
Dát tip
ne Lasy

Shammann
24. 10. 2004
Dát tip
*

Eva_S
05. 10. 2004
Dát tip
wazzup:NE neni pointa, taky sem uvažovala, co s tim koncem, de taky o to, že to nepochopil on, happyend by byl v tom, kdyby se sešla se svym princem a to se nestane... Pak že sex neni neni prvořadá záležitost, proto ani tahle slečna neni lehká. Chtěla blízkost, jen neodešla s tim pravim, že to byla blbost jí došlo pozdě.Toť vše, jde o ten motiv, že brečela při sexu lítostí a nechutenstvim, přitom to sama chtěla a záleželo jen o koho de... Nevim, jak to jinak vysvětlit, jan menší osobní zážitek... Trochu materiální vysvětlení. Dík za názor, to je má první... Zbora:Děkuju převelice, pochopils Ano-ne. Psychologie mohlo bejt víc, ale to by se ztratil i ten bídnej příběh... Třeba příště...

Voloďa
04. 10. 2004
Dát tip
kouření já zakázal bych

wazzup
04. 10. 2004
Dát tip
hm. divný mi to přijde... Má být pointa celého díla v tom "NE"? Jestli ano, tak to se teda moc nepovedlo. nebo to radši chápat jenom jako vyprávění o jedný lehčí dámě? Pak mi to přijde dost o ničem. nelíbilo

Zbora
04. 10. 2004
Dát tip
Líbilo, ne příběh, ten mě hodil do depky, ale lehkost a ucelenost, s jakou je to napsané. Má spád a dobře se čte. Hodně se mi líbí popisy psychických stavů. Dovolim si tip. Wazzup: Tady přeci nejde o pointu. Co bys chtěl? ...a pak byla svatba, a jestli neumřeli, tak žijí šťastně dodnes?

wazzup
04. 10. 2004
Dát tip
ne nemám ráda happyendy.. ale líbilo by se mi to víc bez toho ne.. zůstalo by to pak takový otevřený a.. ale takhle se mi to prostě nelíbí.

Zbora
04. 10. 2004
Dát tip
Takhle Ti to příjde uzavřený? Mám pocit, že je úplně jedno, jestli tam to "NE" je nebo neni, protože o něj zas tolik nejde. Totiž: Kdyby tam nebylo, můžeš hádat, co odpoví. Ano.....ano chci tenhle životní styl Ne....nechci ho Pokud tam je, sděluje, že ho nechce, ale stejně s tim nic neudělá.....

wazzup
04. 10. 2004
Dát tip
no dobře, je to můj osobní názor, ale mě tam to ne bije do očí:) je to jedno slůvko, ale i tak by se to mě osobně víc líbilo bez něj, to je můj názor a ten mi nevymluvíš:)

Zbora
04. 10. 2004
Dát tip
A dyt Ti nic nevymlouvám, tak si nestěžuj. Cituji: Mě je úplně jedno, jestli tam je nebo neni.

wazzup
04. 10. 2004
Dát tip
necituješ,:) napsals, "Mám pocit, že je úplně jedno, jestli tam..." dobře dobře, už mlčím.. končíme debatu nad NE, ju? mír

Zbora
04. 10. 2004
Dát tip
ANO

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru