Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Potíže s identitou

11. 10. 2004
11
0
5032
Autor
Zbora

Už jsem se nemohl udržet. Držel jsem se opravdu dlouho. Už od útlého věku. Jak jsem ale rostl a zakulacoval se, drželo se mi čím dál hůř. Pustil jsem se. Po nedlouhém letu dopadlo mé kulaté lesklé tělo do čehosi barevného a zašustilo to. Nic mě nebolelo, ani klobouček mi neupadl. Odsud zezdola vypadalo všechno obrovsky. Vzhlédl jsem, ale místo odkud jsem spadl už jsem nenašel. Připadal jsem si strašně malinký a osamocený. Nevím, jak dlouho jsem takhle ležel. Najednou se na mě zezdola začalo sypat cosi bílého. Studilo to a celé mě to zavalilo. Byla tma. Po čase to začalo odtékat a já opět uviděl tu hřející věc, kterou jsem znával ještě z dob, kdy jsem visel. Už jsem se bál, že ji nikdy nespatřím. Začalo se oteplovat a já cítil jak se zvedám do výšin. Přitom jsem však zůstal spojen se zemí jakýmsi klackem, vyrůstajícím přímo ze mě. Klacek se pozvolna zvětšoval a já stoupal výš a výš. Najednou jsem upadl, ale zároveň zůstal nahoře. Nedokážu si to dost dobře vysvětlit, ale odpadnuvší já už nebylo mnou. Mé současné já zůstalo tam, odkud předtím odpadlo mé tehdejší já. Díval jsem se zezhora na mé tehdejší já a přál si, aby se ke mě vrátilo. Když jsem se smířil s tím, že se nevrátí, počal jsem se rozvinovat. A to hned do několika stran najednou. Nějaký čas poté, co jsem se rozvinul, upadly mé rozvinuvší se části tam, kam kdysi mé tehdejší já. Bylo mi smutno. Nechtěl jsem se pořád takhle ztrácet. Navíc jsem teď nevěděl co jsem, neboť z mého já nezůstalo nic, co by mi mě připomínalo. Zase mě zasypalo to bílé studené, a když to opět odteklo, znovu jsem se rozvinul. Tentokrát však daleko mohutněji než prve. Po každém zasypání a odtečení jsem se rozvíjel více a dosahoval jsem větších výšek. Jednou se na mě objevilo několik mých já, které vypadaly jako já, před tím, než jsem se pustil a spadl. Tato mé já se mě časem pustila a tím se mnou ztratila jakýkoli kontakt. Už ani nevím, kolikrát se to celé opakovalo, ale nedávno, když jsem se opět počal obsypávat svými odpadajícími já, zjevilo se u mě stvoření, jehož klacky, přestože byly také připoutány k zemi, se zvedaly a opět vracely. Vždy se však setkaly se zemí na úplně jiném místě, než bylo to, z kterého se zvedly. Tím to podivné stvoření docilovalo pohybu a přibližovalo se tak nebezpečně, až jsem se bál, že se jeho větve zamotají do mých. Když se dostalo až k mému kmenu, povalilo mě na zem a odvleklo pryč. Mé odvlečené já rozsekalo pohybující se stvoření, něčím jiným, pohybujícím se na malinkaté kousíčky a naložilo do čehosi mokrého. Po čase, když jsem uschnul, a stal se bílým, placatým, šustivým čímsi, do mě začal bušit jakýsi tvrdý mokrý válec a pokaždé, když se mě dotkl, zanechal na mém těle spoustu divných, černých obtisků. Pak jsem byl zase rozřezán a uložen do tuhých desek. Byla v nich tma, ale čas od času je pohybující se stvoření otevřelo a dívalo se na mě. A svými podivnými větvemi mě hladilo po těle. To se mi líbilo. Jednou mě pustilo otevřeným poklopem do jakési červené, teploučké komůrky. Zas jsem padal. Ale když jsem dopadl tak mě to pálilo a navíc jsem zjistil, že ubývám. Najednou jsem nebyl. Ale co, třeba zase jednou odněkud spadnu.


ondrech
15. 11. 2004
Dát tip
padal..**TIP toto je vážně dobre.:-)

Zbora
15. 11. 2004
Dát tip
Díky, těšíš mě.

ondrech
15. 11. 2004
Dát tip
to jsem rád. rád lidi těším.

Zbora
22. 10. 2004
Dát tip
No aby to neudělalo něco ošklivého. :o)

něco ošklivého? To je myslíš co?

Zbora
22. 10. 2004
Dát tip
No třeba aby ta květinka nebyla masožravka. V takovém případě by se neotočení mohlo stát osudovou chybou.

No, ale zase na druhou stranu je v tom síla toho překvapení, dychtění, očekávání.... :-))

Zbora
22. 10. 2004
Dát tip
Klidná hladina rybníka, voňavá hráz, stoleté duby, tichá noc, lehké mrazení...a najednou chramst.

no, vidíš, všechno má své kouzlo, nebudeš aspoň trpět... :-)) a nebo... najednou chramst do krku... :-))

Zbora
21. 10. 2004
Dát tip
Se teda bát nebudu...slibuju... možná jenom malinko. Jenom když budu sedět na hrázi a za mnou bude něco tiše a kouzelně rozkvétat. :o)

toho se nemusíš bát, to stačí vnímat... :-)) Tě navede samo... :-)

Zbora
21. 10. 2004
Dát tip
Takže se ani nemusim otáčet. Jen budu čekat co to se mnou udělá. Fajn...ale už se zase trochu bojim :o))

no, jasně,,, chytrý... :-)) enem mi není jasné, proč zase? .-))

StvN
18. 10. 2004
Dát tip
Začátek se mi líbil, ale pak jsi sklouzl k tomu, čeho jsem se bál a dál se to odvíjelo předvídatelně a obyčejně. Mnohem víc by se mi to líbilo jako úvaha, jako prostředek k úvaze o něčem vznešenějším. Nicméně poslední věta je taky fajn.

Zbora
18. 10. 2004
Dát tip
StvN: Díky za názor. Něco na tom je. I když...nechtěl jsem to zbytečně překombinovat. Je to taková blbůstka pro lehké počtení. Kouzelná: Abych splynul by se Ti líbilo, jo? Ale pak neosočovat z průměrnosti prosím... :o) Splynul na chvíli s davem a teď se snaží odejít zadem...

StvN
18. 10. 2004
Dát tip
Ano, je to blbůstka pro lehké čtení.

sem nepsala splynul, ale splí(ý)val... :-)) a bych si nedovolila z něčeho osočovat.... se neboj... :-))

mno však si to tak chtěl vod začátku, bych Tě jinak nutila enem splý bo splí?? vat... :-)

Zbora
14. 10. 2004
Dát tip
Nemám potápěčský kurz. To by předtim chtělo ne? :o)

Ale není potřeba, se naučíš hned a navíc to víckrát nebudeš potřebovat? :-))

Lotoska
14. 10. 2004
Dát tip
hezky napsaný....ten tvůj pohled je zase odjinud:-)

Zbora
14. 10. 2004
Dát tip
Lotoska: Tak nějak zevnitř...díky Kouzelná: To je nějaký divný potápění, takový mrtvolný. :o(

Zbora
13. 10. 2004
Dát tip
Úplně se tetelim blahem :-) Ale nepřeháněj to tolik, ještě začnu být namyšlený a co potom. ):o)

kdyby náhodou, Tě spláchnu kýblem studený vody a pak prý pomůže tunový závaží... :-))

Lecomte
13. 10. 2004
Dát tip
Ole na jedy se vyser,prislo by to tak jako tak

Zbora
13. 10. 2004
Dát tip
Kouzelná: a šup se mnou do Orlíku. :o) Lecomte: To si nerozumíme. Já nepíšu vyjetej. NIKDY.

to ne, jenom kdybys měl hooodně peněz, tak bych Tě tam šupla.... :-))

Zbora
13. 10. 2004
Dát tip
Ach jo. Zase si nezaplavu. :o)

Nezoufej... :-)) třeba se poštěstí a zapotápíš si... :-))

MilanH
12. 10. 2004
Dát tip
Moc hezká fantazie :-) :-) :-) !!! T***

Morasten
12. 10. 2004
Dát tip
myslíš něco jako já,s rozdílem že že nemám takový haldy,ale ani nevim kde moje jediný já je...

Zbora: hezké, no a co teď s tou boulí? Pofoukat? :-)))

Zbora
12. 10. 2004
Dát tip
Pofoukat a obkládek...velebnosti. :o))))

Eilil
12. 10. 2004
Dát tip
:o))) cheche :o)) výborný dodatek.. Vespa to hore vystihla.. :o))) (apropo.. to je taky jedna z mých oblíbených pasáží z Adamse)

fůůk fůůůk.... a plesk s obkládem na obličej.... :-)) lepší pane? :-))

Zbora
12. 10. 2004
Dát tip
Jééé, už je mi mnohem líp. dík. :o)))

tak není zač, hlavně aby sis moc neublížil, víš? By mě aj mrzelo... :-))

Zbora
12. 10. 2004
Dát tip
Ty máš o mě starost? To je hezký. :o))))))))))))))))

Jasně že mám starost... :-))) se musíš nechat hýčka... :-))

Zbora
12. 10. 2004
Dát tip
Čím jsem si to zasloužil? :-D

mno sebou přeci.... a tím, že píšeš a jsi.....taak... :-))

stromovka
11. 10. 2004
Dát tip
:)***

fungus2
11. 10. 2004
Dát tip
To se tedy povedlo o)))***

Alimra
11. 10. 2004
Dát tip
jsi strom... :o)***

Jeheheman
11. 10. 2004
Dát tip
:-) Přitom jsem však zůstal spojen se zemí jakýmsi klackem, vyrůstajícím přímo ze mě.

Morasten
11. 10. 2004
Dát tip
schizofrenie? droga?

Zbora
11. 10. 2004
Dát tip
Stromovka + fungus2 - díky Alimra - Byl jsem. Jeheheman - Ano působí to dost infantilně. A o to jde. Jak bys popsal něco, o čem nevíš nic? Četl jsi "Stopařova průvodce po galaxii" a myšlenkový pochod vorvaně, který se zrodil z maximální nepravděpodobnosti a po chvilce se rozpleskl o Magratheu?

Pacer
11. 10. 2004
Dát tip
:)

Zbora
11. 10. 2004
Dát tip
Morasten - I když to tak vypadá...někteří lidé jsou dost ujetý a nepotřebujou k tomu ani nemoc ani jedy...možná časem.

stromovka
11. 10. 2004
Dát tip
přišlo mi to takový zajímavý povídání o tom, jak se člověku rozsype identita po nějakém těžkém traumatu - nějak tak bych si to představovala

Zbora
11. 10. 2004
Dát tip
Dvojsmysly. Jasně, jasně. To je moje.

Jeheheman
11. 10. 2004
Dát tip
Já vím, že o to jde, taky jsem to vypíchl, jako že se mi to líbilo. Právěže tato naivitka měla být víc dopilovaná i ve zbytku. Nečetl, Jen tuláka po hvězdách ale to je úplně ale úplně jino Psychedelii radši zažívám než čtu:o))

Dero
11. 10. 2004
Dát tip
Zajímavé, poměrně poutavé. V této souvislovsti jsem si vzpomněl na dvě povídky - mohly by se Ti líbit. :o) 1) Stojící žena (autor: Cucuji Jasutaka) 2) Příjemná hra (autor: Philippe Curval) Taky taková příjemná četba s podobnou tematikou ... *

Zbora
11. 10. 2004
Dát tip
Doporučuju sehnat. Je to vtipný a zároveň dost chytrý...a rozhodně ne klasické sci-fi. Ad 2. Jojo, přichází podzim, na pastvinách začínají rašit šedavé kloboučky. Psytrance znáš?

Jeheheman
11. 10. 2004
Dát tip
Ne, jen kloboučky:o) asi je to něco jako techno nevim, já mám radši hudbu:o)

Zbora
11. 10. 2004
Dát tip
Dero: díky, zkusím sehnat. Knihovna... A dík za tip. tady bych ho nečekal...

Zbora
11. 10. 2004
Dát tip
Jehehe: Chápu...( Hudbu poslouchám, na Elektroniku blbnu )

Dero
11. 10. 2004
Dát tip
Zbora ... hledej sbírku "Vesmír je báječné místo pro život", jsou tam obě. Vydala Mladá fronta.

Zbora
11. 10. 2004
Dát tip
Jéé, "Vesmír je báječné místo pro život" je hláška z již výše zmiňovaného "Stopařova průvodce po galaxii" a v Mladý Frontě dělá kámoš. Dneska je těch náhod zas nějak moc najednou....dík.

Dero
11. 10. 2004
Dát tip
Adamse miluju, mám ho přečteného. :o) Hezký den.

Evička
11. 10. 2004
Dát tip
stromy jsou nejlepší bytosti, které znám *

Vespa
11. 10. 2004
Dát tip
"Aha...! Co se to děje?" Myslel si. "Ehm, pardon, kdo vlastně jsem? Dobrý den? Proč jsem tady? Co je smyslem mého života? A co tím myslím, když říkám, kdo jsem? Ajéje! Hele! Co se to ke mně najednou tak strašně rychle blíží? Tak strašně moc rychle. Je to veliké, placaté a kulaté...to chce nějaké důkladné jméno jako třema...mmm...em...zem! To je ono! Zem! Jestlipak budeme kamarádi?" A potom, po náhlém mlaskavém žuchnutí, následovalo už jen ticho. Jojo, moje nejoblíbenější pasáž, teda až na tu, co si pomyslel květináč petúnií. "To snad ne, už zase!" To tvoje dílko je docela fajn, i když je takové mírně zmatené. Mohl by ses odvolat právě na Adamse, vždyť vorvaň byl taky zmatený, ale i v tom zmatku byl jistý pořádek. V takovýhlech dílech se moc nevyznám, takže ti toho asi víc neřeknu.

Zbora
11. 10. 2004
Dát tip
Vespa: "To snad ne, už zase!" Taky jsem z toho byl u vytržení...dík za připomnění. Evička: Stromy jsou bezva. Je to ujetý, ale mám je moc rád. Hlavně duby, buky a borovice. A lípy samozdřejmě. dík

Vespa
11. 10. 2004
Dát tip
:o) neni zač, já ráda připomínám skvosty literatury :o)

Eilil
11. 10. 2004
Dát tip
to je dobrééé.. to je opravdu potíž s identitou.. když navíc ještě uvážím, že tam někde zůstal pařez.. :o) ale tipek.. každopádně tipek.. :o)))

Nevděčná
11. 10. 2004
Dát tip
uff, to je makačka....+

Zboro... tleskám.... moc výstižné.... nějak trochu ze srdce od srdce....t!!!

Zbora
11. 10. 2004
Dát tip
Kouzelná květinka: Díky. Při potlesku bývá zvykem uklonit se. Činím tak. Jaůůůů, čelem do monitoru. Nevděčná: To byla. Ta mrcha strom se nechtěl vzdát bez boje. Eilil: Z pařezu vyřezal dědeček Hříbeček luk a šípy pro Ivánka, ten se neuklonil, neboť se bál že se třískne o monitor, a proto běhá po lese Řáholci v podobě vlka a hledá Červenou Amálku. Nebo to byla Análka? Už mi hrabe. Zase celej den na písmákovi. To jsem toho zas udělal. Díky Vám všem. ( Myslím to upřímně )

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru