Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jak šel BAR BAR FRU FRU na lov

12. 10. 2004
12
0
5812
Autor
stewewonder

Pohádka určená dětem kteří odmítají papat ovoce a zeleninku.

Byl večer - a bylo jitro - a zase začal další den.
Fru Fru, náš barbar, se probudil, protáhl, mocně zazíval a jal se přemýšlet, jak naloží s dalším dnem.
Dostal hlad a to je asi jediná věc, co ho přinutila vysoukat se z pelechu. Rozhod se splašit něco k jídlu, protože už ho nebavilo chodit navštěvovat divný lidi a čekat, čim ho pohostěj, zvlášť silnou nechuť k této praktice získal při poslední návštěvě u Římanů.
Vybral si svou nejoblíbenější kamennou sekeru a vyrazil z jeskyně. Prošel přes paseku a u kraje lesa narazil na keřík malin, chvilku se zamyslel, ale pak si řek´, že žádnej barbar přece nežere maliny ... „HUR HUR FRU FRU jí maso,“ bojovně zařičel, když tu zahlédl zajíce.
Dal se do honu na zajíce a přitom křičel "HUR HUR!" jak nejstrašněji uměl. Co by byl totiž za BAR BARa, kdyby svým válečným pokřikem nevzbuzoval patřičný respekt - až strach.
Běžel s větrem o závod, vzduch mu čechral vlasy, ale co čert nechtěl, zajíc zastříhal ušima, zmerčil ho a dal se na úprk. Oba běželi jak nejrychleji uměli, ale protože zajíc uměl běhat znatelně rychleji, zmizel FruFruovi brzy z dohledu. Fru Fru byl tak zmožený, že se svalil do trávy a musel pořádnou chvíli odpočívat, než se mu zase podařilo popadnout dech. Řek´ si že takhle by to teda nešlo. Takovým šíleným sportovaním by spálil mnohem víc kalorií, než dokáže načerpat snědením jednoho králíka.
Zamyslel se, jak to vyřešit. Základem bylo, aby králík před ním neutíkal, ale nejlépe běžel za ním. Ale jak toho docílit? Zkusil se vžít do role králíka. A přemýšlel dál, co takovej králik asi celej den dělá ... tak určitě jí ... a kadˇ... mno ... dále taky pije - to se po jídle celkem hodí. V okolí je jenom jedna studánka, ze který se dá pít, a tak se ve FRU FRUově hlavě zrodil geniální plán. Počká si na něj u studánky.

Na okraji studánky si zbudoval improvizovaný úkryt z větví a listí.
Skryl se do něj a čekal a čekal a čekal ... až pomalu usnul.
Probudil se až chvíli před polednem a v břiše mu už značně kručelo a na zátylu cítil horký dech.
Otočil se a jen co zaregistroval, že mu dýchá na záda šavlozubý tygr, ohnal se svou kamennou sekerkou.
Zásah šel přesně tygrovi mezi oči, ale bohužel měl jaksi opačný účinek, než čekal. Místo toho, aby se tygr sesul k zemi, vyskočil snad metr do vzduchu a začal se tvářit poněkud nakvašeně. Ještě než dopadl na zem, byl už FRU FRU na útěku. Tentokráte si nechal hrozivé ryčení pro sebe a vyklízel pole tiše, ale o to rychleji.

Po tom. co potřetí oběhl paseku u své jeskyně a definitivně se přesvědčil. že tygrovi utek´, svalil se do trávy přímo pod keřík malin. Hlad měl už úplně ukrutnej, tak si FRU FRU řek: „BAR BAR – NEBAR BAR hlad je prostě hlad,“ sezob jednu malinu a "HUR HUR!" zamručel už radši jenom potichu, co když se tygr ještě pořád potlouká někde kolem.
Sice viděl na konci paseky, že sedí šnek ve šneku pro šneky, ale nechal to bejt, francouzská kuchyně neni zas tak delikatesní a kdo ví, jestli by mu potvorák šnekovská taky nechtěl utýct, nebo ještě hůř ho ulovit.

Po tom, co se najed´ malin, radši zalez´ do pelechu a šel spát.

A jaké je dneska ponaučení ?

PARCHANTE, ŽER, CO JE, NEBO BUDEŠ HLADY !!!

Smetiprach
16. 09. 2005
Dát tip
jj, krásná pohádečka.. konečně čtu dneska něco veselýho. :-) **

Vesly
23. 08. 2005
Dát tip
Závěr mi přišel velmi vtipný až po přečtění reakcí a daní si ho do určitých souvislostí...pak jsem se od srdce zasmál!!! Tip* a úsměf...o)

andromeda
31. 05. 2005
Dát tip
teda ten konec je moc drsný...a těch chyb

slonovina2
17. 02. 2005
Dát tip
oh..

Kačírek
21. 12. 2004
Dát tip
:o) jo, ten plíhal potěšil :o) (a šnek vlastně taky)

Suiza
17. 12. 2004
Dát tip
Jsou tam dobrý obraty i nápaditý výmysly, jen je to celé trochu chaotické a nenavazujcící. Sytl vyjadřování se mi líbí.

stewewonder
14. 12. 2004
Dát tip
Pracuu na tom ... : ( respektive mam to rozepsany a delam zaver

Pisces
13. 12. 2004
Dát tip
tak kdy bude ta novinka? :))

Je to švihlý, ale hezky. Jen kdyby autor nepsal jako barbar, a koukal na gramatiku, kompozici, a tak. Představa lovícího šneka je geniální... :))

Empty
05. 12. 2004
Dát tip
:-D mimochodem, znáš kapelu Fru Fru? Jsou skvělí! *t

stewewonder
05. 12. 2004
Dát tip
neznam a dik za tipek ... btw .. ocenil bych par mp3 jastli od nich mas ?

Pisces
01. 12. 2004
Dát tip
stewewonder: No já se těším :-) Tak piš, ať se můžu zase skvěle pobavit! :)

:-))))

Pisces
28. 11. 2004
Dát tip
stewewonder: Tak kdy se dočkáme nového barbara? :)

stewewonder
28. 11. 2004
Dát tip
Dobre asi dnbeska napisu neco novyho

podezdívka
24. 11. 2004
Dát tip
:))

sidonia
16. 11. 2004
Dát tip
cha, ok:) *t

ille
13. 11. 2004
Dát tip
jo, to bylo prima čtení pobavilo mě to, než jsem to dočetla tak užs v tom chatu nebyl abych ti to tam taky napsala, mmchdm, jestli jsi tedy něco už četl, tak budu ráda, když mi to tam pod to napíšeš :)

Pisces
06. 11. 2004
Dát tip
Oprav si gramatické hrubky a bude to super :-) Jinak pointa opět neuniká, doufám, že se dočkám dalšího pokračování (kdyžtak mě na něj prosím upozorni zprávičkou :-) T***

stewewonder
06. 11. 2004
Dát tip
jojo dobra dam vedet nebo si me dej do oblibenych autoru .. : ))) pak te system uspozorni sam ... uz musim mizet

Pisces
06. 11. 2004
Dát tip
já vím, že upozorní :) stejně dej vědět

Eilil
31. 10. 2004
Dát tip

Eilil
31. 10. 2004
Dát tip
a máš to!!!!

stewewonder
26. 10. 2004
Dát tip
+ - jo ... : ))) to vis chci aby to byla na kazdej vecer jedna pohadka a aby to vydrzelo aspon mesic ... : )))

johanne
25. 10. 2004
Dát tip
chystáš celou sérii:)? tak to je fajn, jestli to bude takhle dobrý... :)

stewewonder
22. 10. 2004
Dát tip
Dik moc za tipek. Ta poslednmi veta neni az tak pro deti a kazdy ponauceni v serii pohadek kterou chystam bude + - takovy

johanne
21. 10. 2004
Dát tip
poslední věta je fakt zbytečná jinak je to pěkný :) *

stewewonder
20. 10. 2004
Dát tip
Sybiane dik moc za kritiku sem rad ze se ti to libilo ... Jinak souhlasim s tebou co se tyka hovorovy cestiny ... Dam ti avi az zase bude dalsi pokracovani

stewewonder
19. 10. 2004
Dát tip
Hell ... : ))) Zrovinka mrakoplase ... ??? ale jo ... ono by to mozna i trochu sedlo ale sam uprimne doufam ze na svete je takovejch lidi vic .. protoze jinak by bylo docela malo srandy

Sybian
19. 10. 2004
Dát tip
steve tak jsem se zastavil na kus smichu a zas to vyslo )) mno jo, pratele, nekdy se nenechavejte zase tak moc tou spisovnou mluvou svazovat. kdyz neco zni jako foneticky prepis hovorove mluvy a sedne to k tematu, tak me to teda nevadi. a tady u toho me to nerusi vubec. aspon to nepusobi sesroubovane. naopak, prepsat tohle tak, aby to mohlo byt v oficialnich citankach, tak je z toho studeny vodovod, skrz ktery proteklo par serazenych pismenech. ale klidne se mnou nesouhlaste. prijdu zase ) G.

stewewonder
17. 10. 2004
Dát tip
Vesuvanko dik moc : ))) je to schvalne paskvilojidni : )))

vesuvanka
16. 10. 2004
Dát tip
Ta se mě líbí, je humorná a zaujalo mě období Římanů a pravěký tygr šavlozubý..... TIP

stewewonder
15. 10. 2004
Dát tip
Omlouvam se za snizenou kvalitu humoru ... a jazyka

papouch
14. 10. 2004
Dát tip
asi tak jako Vaneta

Vaneta
13. 10. 2004
Dát tip
Hmmm.Tak určitě první výtka se týká pravopisu,je tam kupa chyb,docela to ruší.Konec mě zklamal,poslední věta je zbytečně drsná,kazí celkový dojem.Myšlenka nic moc.Ale našlo by se pár OK nápadů:např.nápad s králíkem,vymýšlení,aby on běžel za ním...To má docela vtip,zní to lehce a zajímavě.

stewewonder
13. 10. 2004
Dát tip
Hmm dobry dik ... ale doufam ze se precejenom nekdo najde komu se to bude libit

angel1
13. 10. 2004
Dát tip
ale jo, mně se to docela líbí. Tohle je pohádka pro děti jako já-a tak ta poslední věta nevadí. Je nutným vyústěním celé marné snahy přesvědčit děťátko aby papalo. Bezmocným výkřikem rodiče, kterému nakonec už došla trpělivost. Dejte sem tu sekyrku!

angel1
13. 10. 2004
Dát tip
jo tip

děvče
13. 10. 2004
Dát tip
no, až na to přihrublé ponaučení se mi to líbilo :-))

stewewonder
13. 10. 2004
Dát tip
angel devce : ))) dekuju moc jinak .... doufal sem ze se najde par dusicek kterejm se to bude libit. : ) a naslo se ... : )))

Eilil
13. 10. 2004
Dát tip
hihi :o))) mě se líbí děsně moc.. je to takové hodně osobyté.. :o))) a je tam spousta humoru.. :o))) tip

stewewonder
13. 10. 2004
Dát tip
Dekuji ma mila ctenarko : ))) pokracovat budu jakmile mne zase navstivi muza

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru