Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Už i milenec léta

11. 12. 2004
4
0
2402
Autor
leenai

Promrzlá zem rozepjala svou náruč padlým. Květ ke květu. Lístek k lístku.

Podíval se jí do očí. Modrých. Průzračně smutných. Vzala ho za ruku, svými ledovými prsty se dotkla jeho tváří. Projela jím vlna chladu a strachu.

         Pokusil se usmát, ale koutky měl tak těžké. Jen jakýsi bolavý škleb se vyklubal místo úsměvu. Zato její rty se široce roztáhly, vytvořily droboučké vrásky .. dolíčky .. na okamžik jej zahřály. Modré oči zůstaly stejně teskné a bolavé, krvavě podlité zadržovanými slzami.

         Hladil ji svýma strachem zpocenýma rukama. Náruživost způsobená obavami ze ztráty jí surově ubližovala. Bezděky z ní strhnul několik lístků a kvítků. Snesly se k promrzlé zemi.

        Chtěl ji políbit. Marně. Chlad rty k sobě nepustil. Z hlavy se jí sesul věnec, květy mrazem půdy zchřadly a uvadly.

           Z očí pomněnek vyklouzly slzy.

         Zoufale těkal očima, olízl si popraskané, chvějící se rty, nakonec spustil bezmocné paže.

          Stáli tak dlouho.. Dokud z ní neopadaly všechny zbývající květy, dokud její tvář zmučeně nezestárla pod poryvy ledového vichru. Pak se jeho očím ztratila v mlhách.

           Několik dní žil vzpomínkami na ni, jsa jednou z nich.

 

 

           Zemřel s prvními vločkami sněhu.


Clue
19. 12. 2004
Dát tip
ano , v pohodě...

leenai
18. 12. 2004
Dát tip
jen se mi tu nepohádejte ;)

Nicollette
18. 12. 2004
Dát tip
v pohodě :-)

Clue
15. 12. 2004
Dát tip
Nicollette: narážíš na mě? no a co, pochopila jsem to správně, ale někdy vidíš ve všem něco emotivního ačkoliv se jedná jen o "blbé roční období"

leenai
14. 12. 2004
Dát tip
vlastně jste to všichni měli celou dobu před očima... Dneska u nás zase sněžilo, přesně ten sníh, se kterým on zemřel, drboučký vločky, který jako by snad ani nechtěly přijít, potichoučku se připlížily... :)) děkuju, za všechnu upřímnost :)

Nicollette
14. 12. 2004
Dát tip
no je pravda - že si to moc hezky vyjádřila a dovolila bych si prohodit, že ne každý to rozšifroval:-)

leenai
14. 12. 2004
Dát tip
jak rozšifroval? tohle prohození jsem nějak nepobrala

Nicollette
14. 12. 2004
Dát tip
no že jde o léto a zimu, či podzima zimu.. .. ne?.. ne??:-)))))))

leenai
14. 12. 2004
Dát tip
jde o léto(žena) a podzim(muž) a zima přichází viz sněhový vločky... :))

Nicollette
14. 12. 2004
Dát tip
oukej :-)) no a jestli u toho někdo brečel tak .. nevim, roční období mi nepřijdou až tak emoční zážitek :-))

leenai
14. 12. 2004
Dát tip
záleží na vkusu... :))

Nicollette
14. 12. 2004
Dát tip
:)

Clue
12. 12. 2004
Dát tip
Nicollette: já vím, mě to přišlo strašně milý, dlouho jsem něco podobného necítila:-)

Dolente
11. 12. 2004
Dát tip
He? ... ... ...promyslim si to... :o)

Clue
11. 12. 2004
Dát tip
jde v tom cítit smutek, skoro brečím ( a to se často nestává) tip, jednoznačně

leenai
11. 12. 2004
Dát tip
:) Děkan, Dol, cože to uděláš????

Dolente
11. 12. 2004
Dát tip
Lee: Tak jó, to byl joke, no.... :o))

leenai
11. 12. 2004
Dát tip
Saar... hledej, určitě najdeš... :)

Ajuschka
11. 12. 2004
Dát tip
naprostý souhlas s Clue tip

pěkné, jen to "jsa" mi tam nesedí...a přitom vše tak mírné....

Nicollette
11. 12. 2004
Dát tip
Clue, proč pláčeš??.... však je to o ročnim období ne?:)))) je to moc krásný....

Petr_Pan
11. 12. 2004
Dát tip
Krásný - jak říká Nicollatte - moc nejvíc .. :-)) ( silný obrazy ) Upřímnej TIP

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru