Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zimní romance

27. 12. 2004
3
0
6478
Autor
cubka

Zimou omrznut,
hřán jen tebou jsem,
plný
močový měchýři.
Markelka
16. 01. 2005
Dát tip
vtipné:-) t

Kakuloj
03. 01. 2005
Dát tip
honzziku, honzziku... Nechci bejt rejpal, ale spocitej si slabiky v prikladech u predlozenych pravidel haiku, jsou to preklady haiku a proto to uz nejsou haiku? mozna jsou to pulhaiku, kdo vi? ja ne, ale stejne je to pekne haikovite cubkovi epitafni *tip - prodam te coby kachlova kamna, chces?

jo, a víš, že když ho vyprázdníš, bude ti věčí teplo? jinak nevim co je kategorie Haiku, možná se to tam hodí...

kassiope
27. 12. 2004
Dát tip
Mně to jako haiku nepřipadá a asi i kdyby bylo, tak by se mi to moc nelíbilo :o)

sk8ergirl
27. 12. 2004
Dát tip
.-)...alter bude mít radost, další emnice...avi

cubka
27. 12. 2004
Dát tip
pampalini, bez uz spat :)

sk8ergirl
27. 12. 2004
Dát tip
nepudu a nepudu :o)

sk8ergirl
27. 12. 2004
Dát tip
alte: očekávám nějaký uznání nebo nějakej diplom nebo tak :o)

sk8ergirl
27. 12. 2004
Dát tip
s Pištou bych se moc nedomlouvala, bůh ví, co by vymyslel :-) a ehm...ne, zatím nechci...

sk8ergirl
27. 12. 2004
Dát tip
nepohrdám...je to z jiných důvodů :-) a do nich ti nic nejni :-)

katugiro
27. 12. 2004
Dát tip
ani romance, ani haiku, ani za nehet... :)

Diana
27. 12. 2004
Dát tip
Ani nic

:-))) hech.... si bavidlo a třeštidlooo... :-)) btw eště mi dlužíš vodpověď... :-))

cubka
27. 12. 2004
Dát tip
už letí :)

honzzik
27. 12. 2004
Dát tip
jinak haiku má 17 slabik...

kam letí? :-)

cubka
27. 12. 2004
Dát tip
již odlétla, hledej, šmudlo :)

klipeto
27. 12. 2004
Dát tip
haiku má tolik slabik, kolik jich básník do haiku napíše honzziku.

honzzik
27. 12. 2004
Dát tip
jj jasně, já možná myslel to, jak definovali tuto formu ti staří čínští básníci, kteří ji vymysleli.. : (převzato z www.literra.cz) Co je a co není haiku V názorech se často diskutuje o tom, zda určitá básnička je nebo není haiku. Cituji zde proto z předmluvy ke sbírce haiku Pár much a já (citováno podle Blue Worldu): Pravidla haiku: 1. go-šiči-go - klasický slabičný rytmus 5-7-5 slabik 2. kiredži - slovo-řez - v češtině spíš přirozená zámlka nebo znaménko pomlčky, protože funkce kiredži je vlastně pomlčka za slovem nebo důraz na něj 3. kigo - sezónní slovo - např. májový deštík či sakury situují báseň do jarní nálady, chryzantémy do podzimní a odraná větev do začátku zimy 4. wabi - znamená patinu, omšelost, kouzlo zabydlenosti a ohmatanosti, oduševnění věcí nánosem času: “Vůně chryzantém a ve starém městě Nara plno staroušků buddhů.” 5. sabi - stesk ze samoty, osamění - vyjadřuje melancholii filozofického odstupu, samoty nikoliv ve smyslu zoufalého mladického pocitu opuštěnosti, ale naopak sladkou samotu, ve které člověk může naslouchat hlasu svého nitra a zpěvu veškerenstva: “Ticho - zpěv cikád proniká do skály.” 6. hosomi- úzký, štíhlý- souvisí s titulem Bašóova cestopisu Úzká stezka do vnitrozemí, vnitrozemím je myšlenka severní provincie a také lidské nitro. Cesta k poznání je úzká a velká, těžká a tučná slova jsou mu na překážku. Básnička musí mít švih a být štíhlá: “Nad zimní zahradou měsíc jak nitka chřadne, tíknutí hmyzu.” 7. karumi - lehkost - i vážné téma lze podat lehce: “Jedné noci poctil mě návštěvou zloděj a vzal s sebou rok.” 8. šibumi - hořkost, střídmost - sladkost jen náznakem a vždycky nerozlučně spojená s hořkostí: “Mé srdce je znavené a hory i moře tak krásné.”

klipeto
27. 12. 2004
Dát tip
honzzik: jasně, to známe všichni, až na to, že to vzniklo v japonsku a ne v Číně... ale v dnešní době může mít haiku i volnější formu.

honzzik
27. 12. 2004
Dát tip
pravda, omlouvám se, překlep:-) jo, máš pravdu no..

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru