Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Haiku pro Julii

23. 05. 2005
12
1
2148
Autor
Kostka

se vzpomínkou na dívku, která je nyní kdesi daleko a pro niž jsem si kdysi vymyslel japonského básníka Šitó jenž nikdy v životě nepřekročil hranice říčky protékající nedaleko jeho příbytku a tak se nikdo nikdy nedoví, jak se v jeho haiku objevilo tak zcela nejaponské jméno...

Šitó: Haiku pro Julii

 

Nad lesem blýsklo
načatou partii Go
dohraje vítr

 

Až bouře skončí
ptáci tu s veverkami
kameny najdou


1 názor

karmen
24. 04. 2006
Dát tip
:) *

PS: To mi připomíná, když jsem dirigovala Romea a Julii - a jsem lepší než Vojcek, protože ti dám i vybrat - buďto od Prokofjeva, nebo Čajkovského, nebo Gounoda, či event. ještě i od Roty. ;))))))))))))

vesuvanka
25. 12. 2005
Dát tip
Nad lesem blýsklo načatou partii Go dohraje vítr Až bouře skončí ptáci tu s veverkami kameny najdou zaujala mě atmosféra, jako bych tam byla... i prolog je hezký... TIP

Ten prolog je vážně super. No dílko samotné je taky moc pěkné, samozřejmě... ;) *

Kostka
05. 06. 2005
Dát tip
Tohleto haiku určitě. Nad časem, který uplynul, a přesto se neztratil.

stupor
01. 06. 2005
Dát tip
Jistě, hiaku není báseň, je to stav sám o sobě, proto co dodávat? Snad jen že přesnost obrazu je osvěžující, dodržená forma uspokojující - jak také jinak pro tebe, Kostko, než skrze přesnou formu? Ale já tu jen tak kecám, o formě hiku toho až tolik nevím. Teď plácnu, není snad haiku manifestovanou konzervou smutku nad uplnulým časem?

Genor
25. 05. 2005
Dát tip
Nic moc, lepší je první část

první půlka super

první část je moc krásná...u druhé spíš jen myšlenka... tip dáme, tak trochu i za prolog...

Kasmodian
23. 05. 2005
Dát tip
zajímavý...taky vzhledem k prologu*

storm and honey *

Honza_Princ
23. 05. 2005
Dát tip
poslední řádky, tak jak jsou, tam jsou pro mě navíc, ale jinak jasnej tip

Eidam
23. 05. 2005
Dát tip
první polovina moc dobrá ......stojí za tip. :o)

Kostka
23. 05. 2005
Dát tip
Děkuju, ale moc nerozumím, proč tolik vadí to druhé tříverší? Já ho považuju za zesílení významu, neřku-li nositele významu stěžejního. (Totiž výsledná samota, bez hráčů, kteří odběhli před bouří. Jen veverka v koruně stromu se snaží rozlousknout hrací kámen, považujíc ho za lískový oříšek... Třeba. Takovéhle představy nad scenérií načrtnutou v druhém oddílku jsou pro mě velmi důležité. To jen pro vysvětlenou.)

Honza_Princ
23. 05. 2005
Dát tip
myslím, že je to proto, že tu samotu zachycuješ dost už v té první trojce. čtenářovi to dojde samo a pak mu vadí, že moc napovídáš... nějak zásadně nevadí jenom tam být nemusí :))

amaZoe
23. 05. 2005
Dát tip
líbísemitomoc.azásadněbychse zasazoval i o tu druhou část. Prostě mi tam sedí

u druhé části se nám nelíbí forma...zní to nepřirozeně...a spíš víc jako říkanka pro děti než haiku...

Gonsales
23. 05. 2005
Dát tip
libi se mi to...i prolog..;)

Eidam
23. 05. 2005
Dát tip
souhlas s honza_princ :o)

PuNKO
23. 05. 2005
Dát tip
* asi takhle

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru