Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Noční déšť

05. 06. 2005
1
0
1796
Autor
leenai

pro mě prvotina v oblasti této formy...

Padají skleněnky s perlovou náplní,

nastav jim líc a nechej se bičovat,

tříštíc se o chodník pak vzduchem rozvlní

vůni, co skrz listy budeš vdechovat.

 

Nemám už ničeho k prostému ztracení,

jen vlastní životem zohavenou tvář,

jíž andělé země nebesky zvrácení

přiřkli černavě bledavou svatozář.

 

Spoza hlíny, v níž prsty den co den smáčíš,

do temných koutů, jimiž kulhaje kráčíš,

vstoupilo stříbřité noční zrcadlo.

 

A jen jedenkrát s tou prchavou chvílí

jsme pochopili, že náš rozum se mýlí,

že sivé nitro nám ještě nezvadlo.


Toscana
17. 08. 2005
Dát tip
Leenai - ještě si tam oprav jež na jíž - *jež andělé země nebesky zvrácení* - stejně mi to nedalo se nevrátit a nekuknout, je to čím dál hezčí při dalších čteních. Jojo, bezva.

leenai
17. 08. 2005
Dát tip
no jo, vidíš, taková hrubka a já si jí nevšimnu, dík :)

leenai
17. 08. 2005
Dát tip
avi

leenai
23. 06. 2005
Dát tip
tak to čubrnim, Dol :)) to víš, člověk musí okusit vše :)) jak říkali v hadím oku - zkušenost se nedá sdělit... :))

Dolente
18. 06. 2005
Dát tip
hleďme sonet :o))) Zdravim Tě, Jani, po dlouhý době. Líbí se mi.

leenai
11. 06. 2005
Dát tip
jsem ráda, že se mi to povedlo :))

Toscana
11. 06. 2005
Dát tip
Chce to hlavně to nevzdávat, oni i renomovaní básníci mají v šuplících věci, ke kterým se vracejí a předělávají a přestavují. Taky bych některé své věci takhle přebourat měla, ale času právě není nazbyt. Držím palečky, aby ti to takhle pěkně šlapalo i dál.

Toscana
10. 06. 2005
Dát tip
noooo - paráda, to už je mnohem, mnohem lepší, hlavně to už nepajdá na jednu nohu a obrat "kulhaje kráčíš" se mi líbí moc. Teda nevím, jestli mi to systém sebere, ale za tu práci a za snahu a za prima nápad ti sem ten tip zkusím přidat ještě jeden.

Toscana
10. 06. 2005
Dát tip
ááá - tak nic - nechce jich to ode mě víc vzít - ale jako by se stalo a jako by ti tu jeden přibyl.

Toscana
10. 06. 2005
Dát tip
avi

leenai
09. 06. 2005
Dát tip
předěláno, lepší??? :)))

Toscana
05. 06. 2005
Dát tip
Pouze na jedinou minutu nevšední nám dvěma tulákům bylo nabíledni, - zkus si to přečíst nahlas a pomalu, mám pocit že ti tam poněkud na jednohu nohu pajdá rytmika a frázování. (nebo jak se tomu říká, ale když to přečteš nahlas, uslyšíš to) Nápad to není špatný, ale vracej se a učeš to aspoň rytmicky. Jinak jako prvotina dooost dobrý. - tip za odvahu k pokusu s touhle formou vůbec začít.

leenai
05. 06. 2005
Dát tip
to dělají 3 slabiky v nevšední a 4 v nabíledni já o tom vím, mořím se s tím už jakou dobu, ale nejsem schopná přijít na nějaký synonimum... je to hrozný, když víš o chybě a nedokážeš ji opravit... :( Ale nemysli si, já ji udolám.... za nějaký čas.... možná mi k tomu tady totiž někdo pomůže... (nemyslim, že to řekne, ale je možný že někdo budeme mít pro mě nápadodárnou poznámku :)) )

Toscana
05. 06. 2005
Dát tip
ještě - vstoupilo stříbřité nocí zrcadlo - trošku nesrozumitelné, asi bych volila možnost buď vstoupilo stříbřitou nocí zrcadlo - nebo vstoupilo stříbřité noční zrcadlo - k tomu problému 3 : 4 - možná přebourat už ten první řádek, aby na konci bylo jiné slovo, než "nevšední" a pak k tomu hledat něco do řádku druhého, co na nohu napadat nebude. Za pokus by to jistě stálo. ;o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru