Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Voskovky

11. 07. 2005
15
6
5642
Autor
Vitex

 

 

Jsem chladný romantik, živím se sladkými kapičkami na květech voskovek – mám jich doma tucty. Včera nepřišla, asi ji zklamaly mé řeči, které jsem vedl minule – předminule jsem jí totiž slíbil, že příště již nebudu ani trochu nudný.

 

Jmenuju se Artur, jsem romantik. Mám kocoura, jmenuje se taky Artur – nikdy nevíme na koho volá, vždycky přiběhneme oba (já i Artur). Je zábavná – někdy se nám schovává mezi květináči s voskovkami (ty u okna jsou vysoké), ale my ji vždycky najdeme. Jindy mi jazykem posbírá všechny kapičky z květů, aby mě mohla držet v náručí a laskat, až se budu svíjet hlady – ale já vždycky ještě nějakou najdu a jenom předstírám svá velká muka. Ona mi pak (když se ji zdá, že jsem pro ni již dost trpěl) dá svůj jazyk, sladký jako tisíc voskovkových květů a já teprv potom začnu se opravdu svíjet, ale docela jinak, než od hladu. Jsem totiž romantik a ona je pro mě vším.

 

Ale včera nepřišla. Už je čas oběda, pozřel jsem již dvacet tři sladkých kapiček z osmi voskovkových květů. Artur usnul v prázdném květináči. Z dlouhé chvíle či snad abych zahnal stesk a různé jiné myšlenky, které již sami o sobě mohou ohrozit naši lásku, začal jsem zalévat voskovky. Zaléval jsem, myslel jsem na tu, jejíž nádhera a krása jsou nepopsatelné. Slunce začalo zapadat. Zaléval jsem a myslel na to, jak bych posbíral padesát (nebo i o něco více) kapiček z mích voskovek a potřel bych jimi levou bradavku mé milované, načež bych se osmělil a zeptal se, jestli smím. A ona by řekla : ano a já bych si ten den pamatoval do konce svého života, protože toho dne bych neobědval s květů voskovek, ale z něčeho docela jiného a hodného neskonalého obdivu.

 

Nepřišla. Všechnu vodu, co jsem měl, jsem nalil do květináčů. Jsem si jistý, že kořeny voskovek do několika dnů uhnijí do jednoho. Artura pustím oknem ven. Otočím prázdný květináč a sednu si na něj. Před smrtí si dám ještě poslední sladkou kapičku z voskovkového květu – z toho, ke kterému vždycky přivoněla, když ke mně přišla - vždycky krátce před polednem.


6 názorů

Zuzulinka
12. 04. 2007
Dát tip
napadlo mě přesně jedno slovo...něžné, díky za avi*

Lakrov
11. 04. 2007
Dát tip
Tak vidíš mou nedomýšlivost. V záplavě písmenkových sebevražd, kterými se hemží Modrobílé Strašidlo, mě vůbec nenapadla tak něžná varianta. A za přízemí i skleník děkuju. I za Artura :-)

fungus2
11. 04. 2007
Dát tip
Dobře se to četlo**

Vitex
11. 04. 2007
Dát tip
Lakrov : Ale on přece nevyskočí - umře hlady, protože všem voskovkám uhnijou kořínky a pak uschnou. Jinak ale myslím, že se vše odehrává v přízení, ne-li dokonce v nějakém skleníku. (děkuju)

Lakrov
11. 04. 2007
Dát tip
Po dočtení posledního odstavce procházím znovu celý text a hledám, není-li někde zmínka o tom, ve kterém je to okno poschodí. Přimlouvám se za její doplnění. A ještě pak slova 'Před smrtí' nahradit slovy 'Než vyskočím za ním' a bude z toho takové milé povídání. Tedy tak milé, jak vysoké číslo dosadíš za patro :-) Dík a TiP a tlačenka (pro Artura)

avox
28. 02. 2007
Dát tip
Mám voskovku jenom jednu, když rozkvete, nedá se s ní vydržet v jedné místnosti, ale myslím, že trošku rozumím. Tu hrubici oprav a kousek za tím Z květů.:-)

Vitex
08. 09. 2006
Dát tip
Protože olizuju sladké kapičky z jejich květů...

Milly
08. 09. 2006
Dát tip
Proč s nimi vlastně furt hýbeš? .-) -t-

Vitex
14. 06. 2006
Dát tip
to je blbost... já s něma hýbu furt a neopadávají... (dík)

Milly
13. 06. 2006
Dát tip
Hele, voskovky... já myslela, že to bude o těch na kreslení o ony to růžové kvítky s medovými kapičkami.. víš, že se s nimi nesmí hýbat, když kvetou, aby květy neopadaly.. Medovou šťávu z nich taky ráda olizuju.., právě nám pokvete.... , i když máme doma jen jednu...... růžově sladce voskovková

Fehu
10. 09. 2005
Dát tip
líbí se mě to

Vitex
10. 09. 2005
Dát tip
dík (a ještě doporučuju svoji COPPENHAGEN CALL-GIRL - né... fakt bych chtěl, abys si to přečetl, protoše na to jsou dost rozporuplné reakce a mě by zajímal tvůj názor)

Vitex
29. 08. 2005
Dát tip
nevím... (asi jo)

Vitex
28. 08. 2005
Dát tip
Bez té věty by to nebylo romantický... - a to bylo vlastně jediné, o co mě šlo - romantika (chladná... samozdřejmě)

romale
28. 08. 2005
Dát tip
V tom případě romantika ubližuje genialitě...

romale
27. 08. 2005
Dát tip
To je ...PARÁDA!... ... ale opravdu, opravdu tam nechci tu oslední větu, chtěl bych moc moc, aby to končilo tou předposlední... ### Další přečtu v dalších dnech...

Vitex
25. 08. 2005
Dát tip
díik moc... (a jestli si chceš ještě přečíst něco sice dlouhého (ale dá se to číst na části), ale podle mého názoru po CALL-GIRL to nejlepčí, co jsem napsal, tak : Povídka I - XIV (celé je to jenom jedno dílo a je to ve sbírkách)

Abyss
24. 08. 2005
Dát tip
jeeeeje! miléé to je! hezky píšeš

Vitex
12. 08. 2005
Dát tip
jsem chladný romantik... : )

StvN
11. 08. 2005
Dát tip
Jo jo. Máš cit. Cit pro radost. I když je cítit smutek.

celer
04. 08. 2005
Dát tip
pro-to-že si-pí-ča...trála-lá-la-la-la.. *

celer
03. 08. 2005
Dát tip
opravdu chceš vědět, pročs to nepochopil?

Vitex
03. 08. 2005
Dát tip
hmm...

Vitex
31. 07. 2005
Dát tip
tak to jsem bohužel nepochopil...

celer
23. 07. 2005
Dát tip
...hmm, jako balada... ..nebo lebeda.. ..začni kurva louskat Irvinga... ..Pac..

JeanJoche
20. 07. 2005
Dát tip
Já 100% nemám:)

JeanJoche
19. 07. 2005
Dát tip
Na mne je to přespříliš "navoskované";)

Vitex
19. 07. 2005
Dát tip
nemáš vkus...

Beketamon
18. 07. 2005
Dát tip
Je to hezký, opravdu seš takovej romantik???

Vitex
18. 07. 2005
Dát tip
ne...

balsiker
16. 07. 2005
Dát tip
Vidíš, já určitě vkus nemám, a proto se mi to líbí. ;0) Ale opravdu mě dostalo,že jsi napsal 'mích' místo 'mých'.

Vitex
16. 07. 2005
Dát tip
na to se vyser... a dík :)

Vitex
14. 07. 2005
Dát tip
dík, máš vkus...

Vitex
14. 07. 2005
Dát tip
a-i

takové posmutnělé, ale moc krásné,tip*

Marty73
11. 07. 2005
Dát tip
správná ulítlost. tip

Vitex
11. 07. 2005
Dát tip
dík...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru