Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

jabloňové haiku

14. 03. 2001
16
0
5365
Autor
Verita

já vím, že už je tu poněkud přehaikuováno, ale já si to nemohla odpustit...tak se omlouvám :-))

Přichází jaro jabloňové větve zvou k oběšení :) 12.3. 2001
ARC
14. 01. 2003
Dát tip
*

Elyanne
22. 05. 2002
Dát tip
Docela líbí.

vero
12. 04. 2002
Dát tip
=o)

wqw
19. 11. 2001
Dát tip
....teda, než se tím člověk prokouše až dolů, tak má v hlavě gulášové haiku... jen *

Danny
24. 07. 2001
Dát tip
Apple macintosh? to ne, že? tip tip tip tip tip tip (using Dannyho Subjektivní Bodovací Systém 1.0)

Stevenson
14. 07. 2001
Dát tip
))))) dekuji ze jsi mi napsala.. hlavne proto, ze ted uz vim na co mam tu jablon co porad nic nenese.. Presne.. a TIP..!!

Verita
14. 07. 2001
Dát tip
díky moc za přečtení :))) Stevenson: na jabloni se nevěš, to už není in, teď jsou v módě bonsaje.... :))))

barakuda
11. 07. 2001
Dát tip
Tip - Obdivuji tvuj smysl pro humor - !!! budu cekat na tve nove basne!!!

Skleboun
17. 06. 2001
Dát tip
no, mam z toho rozpoluplne pocity... asi se sem vratim, az si v sobe poklidim. Huh

... ... nemám rád haiku, ale tohle se mi líbí (hodně)

Climaster
18. 05. 2001
Dát tip
..jaké Haiky??????..asi jsem total litr. negramot...plís plís někdo..

Miroslawek
18. 05. 2001
Dát tip
Climacterial Master: haiku - forma starojaponské poezie. Ta nezná rýmy. Předpis je 5-7-5 znaků, což se do češtiny a evropských jazyků přenést jaksi nedá, takže místo znaků ve třech sloupcích píšeme tří řádky, které by měly mít 5-7-5 slabik. V prvním nebo druhém by se měla vyskytovat zmínka či odkaz na roční dobu.

Print
17. 05. 2001
Dát tip
*!!!!!

Matyjustin
14. 05. 2001
Dát tip
drsné :-) - tip

Mustal
03. 05. 2001
Dát tip
Nenávidim jaro, plno alergenů všude, astma ... grrr, už aby to bylo pryč :-))))

Mikeš
04. 04. 2001
Dát tip
úúú, to je fantazijné na větvičce se za ocásek houpat, moc se mi líbíš Verito oběsit se tam, a vonět kvítečky.. vrrr, miau

tatar
03. 04. 2001
Dát tip
:-) diky jablko, jabko vo tom se mi bude ještě pár noci zdát....

Verita
31. 03. 2001
Dát tip
Lasy: "přehaikuováno" znamená "příliš mnoho haiku" :-) jinak ti děkuju za veškeré kritiky :))

Suppe
31. 03. 2001
Dát tip
funky*!

Lasy
28. 03. 2001
Dát tip
Omluv mou nevědomost, ale co je "přehaikuováno"? Ad báseň - sqělééééééé, opravdu dosti podařený sarkazmus, nebo tak něco. -tip- Lasy

Ilarion
26. 03. 2001
Dát tip
Krasne. mam presne tutez naladu.

Silly
22. 03. 2001
Dát tip
teda Falko, tys to krásně napsala...! poklona a dík :-)) doufám, že ten sníh, co se opovážil napadnout, do rána dotaje, krásné jaro všem...

Perfektní, lyrické a drsné, jsi moc dobrá, opravdu se mi to líbí!!! Jedna z nejlepších básní co sem tu četl...

inventor
21. 03. 2001
Dát tip
:-)

Vio
21. 03. 2001
Dát tip
;-)

Miroslawek
21. 03. 2001
Dát tip
Dost dobře syrové, ovšem počet slabik Ti ve druhém verši vskutku nesedí, nicméně ono se z něj zase tak nestřílí. Zda je to haiku nebo jen nerýmované trojverší nejsem schopen objektivně posoudit, nicméně mi to přijde obsahem tak nějak slovansky nejaponské. Ale je to dobré. P.S. Ondrej_Fiala: svou žlutou nepřehlédnutelností ukazuješ snad jen fakt, kolik jsi toho tady ještě nečetl. Myslím, že rubrika vážná kritika je určena pro malinko jinou úroveň vyjadřování než líbí. Zvaž to prosím.

Wopi
21. 03. 2001
Dát tip
Prokl. - nemyslím si to, vím to. Zažil jsem.

Prokletí
21. 03. 2001
Dát tip
Wopi, nemelme nezmysle, ano? 8c) m.

Falka
20. 03. 2001
Dát tip
ulitka za prvé i za druhé :o) Miluju jaro a myslím, že to ve všech jiskří radostí, zrozením, sblížením se s voňavou hlínou.... Květy, záruka plodnosti... Haiku nemá mít pointu protismyslnou, měla by vyplout z předchozích řádků nečekaně, ale tak, aby měl čtenář pocit, že ji tam celou dobu hledal... Haiku je forma pro moudré myšlenky, je velice křehké, je jako studna plná chladivé živé vody... musí být ze slov sroubená velice pečlivě, protože stačí jeden nejistý výraz a všechno vytečně skulinou dřív, než se čtenář stačí napít... Takových studen je velmi málo... ale stačí jedna, aby osvěžila mysl unavenou z dlouhé pouti a dodala jí sílu na další strastiplnou cestu... Zvažujme pečlivěji, co se odvážíme nazvat haiku... Krásný den všem :o)

Prokletí
20. 03. 2001
Dát tip
budete buyerovat kůli formě? sakra!!! 8c) moc pěkné, nejsou jablka jen duše oběšenců? m.

Wopi
20. 03. 2001
Dát tip
Prokl. - trefa! To je skvělý nápad :-)

Prokletí
20. 03. 2001
Dát tip
wopi: ale proč potom padaly na Newtona? m.

Wopi
20. 03. 2001
Dát tip
Protože duše jsou zlomyslné (nebudu jiný ;-) ).

Wopi
20. 03. 2001
Dát tip
Protože duše jsou zlomyslné (nebudu jiný ;-) ).

Wopi
20. 03. 2001
Dát tip
Dvakrát jsem to určitě nepsal :-(.

Verita
20. 03. 2001
Dát tip
díky za kritiky, ale abych pravdu řekla, vím docela přesně, jaká je korektní forma i obsah haiku, a pokud jsem v názvu použila slovo haiku, mělo to spíš zdůraznit tu nehaikuovatou pointu takže pokud jsem se dotkla nějakého skalního haikáře, tak se omlouvám :-) Prokletí: jablka jako duše oběšenců- to je opravdu skvělý nápad...co by pak asi byly duše utopenců...malé ryby? Wopi: teda ty máš ale představy o posmrtném životě...zlomyslné duše... :-)

Prokletí
20. 03. 2001
Dát tip
Veri: tos řekla Ty sama... ;-) Nebo spíš možná oblázjky, čím víc hranatý, tím zlejší duše... Wopi, opravdu myslíš, že duše po smrti umí být zlomyslná? 8c) m.

Vojtek
20. 03. 2001
Dát tip
Verita: já nejsem skalní haikář, akorát mi vadí jaxe poslední dobou na P. nazývá Haiku kdejaký blaf o 5-7-5 slabikách. takže to jsem vlastně ani nemusel psát :-))

ady
18. 03. 2001
Dát tip
A větve na něho zdalky tiše volaly " Na nás se můžeš klidně oběsit." :)-

Vojtek
16. 03. 2001
Dát tip
Ulito svatá pravda :-)) Jo a takovejm hromádkám se u nás říká tyčka, nebo kosa, nebo šavle....

Pája
16. 03. 2001
Dát tip
víš co tak to prostě není haiku ale hajku tvoje ;-)

Albireo
16. 03. 2001
Dát tip
Ta chybějíí slabika by mi nevadila. Na webovské stránce o haiku jsou dokonce i příklady, které nemají 3 verše. Víc mi tam vadí to oběšení, to mi k haiku náladě prostě nesedí.

Popelucha
16. 03. 2001
Dát tip
tak to má být, dobrou noc a zavěste (se) prosím.

Funda
15. 03. 2001
Dát tip
Kdepak, věšet se nebudu, ale jako inspirace pro jiné je to zdařilé.

Verita
15. 03. 2001
Dát tip
díky za přečtení ale jak, že to není haiku....slabiky více méně sedí (no tak nějak přibližně), navíc se to vztahuje k ročnímu období a je to o přírodě...tak co jsem udělala špatně? :-))))) Vyjan: Gellnera jsem bohužel nečetla (aspoň ne toho, kterého cituješ), ale aspoň je vidět, že popisuji obecně rozšířený fenomén :-)

Vojtek
15. 03. 2001
Dát tip
VERITA: pokud vím, tak se řeklo, že haiku je 5-7-5 ty máš 5-6-5 takže sorry :-)))))) Albi: V dnešní době je tady tolik haiku, že je nutno brát dogmaticky, co jako haiku nazvu.. ale znovu opakuji, že ten nápad je super...ale jinak souhlas s ulítkou :-)

ulita
15. 03. 2001
Dát tip
už jsem to několikrát řekla, ale nedá mi to: každé 5-7-5, roční období a příroda není haiku - stejně jako každá hromádka z housky, šunky a másla není sendvič!!

kosa
14. 03. 2001
Dát tip
HM. :-(((( Dávej pozor na mou kosu.

Vyjan
14. 03. 2001
Dát tip
Zamrazilo mě. Neboť jak praví Petr Bezruč: "Kantor visí na jabloni!" To zvaní už ale odněkud znám. Ano, ano, to Gellnera přece zvaly vrby (chtějíce ho poděsit): "Příteli, bratře, pojď se oběsit!"

Wopi
14. 03. 2001
Dát tip
Gellnera jsem nečetl a tudíž se mi to líbí bez zábran.

Ber
14. 03. 2001
Dát tip
aj ta krajta...zajímavé haiku,ale podzim by se mi zdál výstižnější

Vojtek
14. 03. 2001
Dát tip
1) ani formou to není Haiku.. 2) ten nápad je super :-))))))

Bacil
14. 03. 2001
Dát tip
Souhlas s Vojtkem.

Albireo
14. 03. 2001
Dát tip
Ta forma má k haiku velmi blízko a u haiku, myslím, není nutno nic brát dogmaticky. Spíš to není haiku obsahově. Ale pointa je skvělá!

ulita
14. 03. 2001
Dát tip
je to zajímavé, i když ve své kolébce by takovéto "haiku" nikdy asi nevzniklo...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru