Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dvě města

16. 11. 2006
0
11
1873
Autor
Pirka

.. dvě rána dvě města a jedna Pirka .. nebo možná taky dvě ..?

Je ráno. Město se rozjíždí, houstne, ostří se .. nad řekou je ještě mlha a tráva na Havlíčkově nábřeží se ještě tváří, jako by vyrostla na pastvině pod horama.

 

.. ale den už začal a brzo se zase spustí ta stoletá, čím dál tím přesvědčivější hra na metropoli.

27.9.06

 

* * *

16.11.06 

 

Dneska bylo Jižní město poprvé krásné – táhl se přes něho pruh mlíčné mlhy a ono vypadalo něžně.

 

Když jsem vylezla zpod země na Hradčanské, zrovna přelétaly vrány a krákání na chvíli přehlušilo dunící Miladu Horákovou.

 

.. a ten elegantní  mlžný had z Jižáku se rozlil do ulic, válel se na dlažbě a polykal žluté zbytky letošního listí; vzduch voněl vlhce a čerstvě.

 

Vzala jsem to boční ulicí okolo zlomku z těch místních miliónů hospod a kolem dejvického nádraží – na mostě nad ním jsem se zastavila, zapálila si Startku a pak mě napadlo, že to možná půjde …

 


11 názorů

Pirka
16. 11. 2006
Dát tip
..osvětlíš mi to..? :)

Pirka
16. 11. 2006
Dát tip
Díky : )

Pirka
16. 11. 2006
Dát tip
jan/ek/: - Emocionálně ostří. - Na mě působil rušivě ten spisovný - tak jsem ho přepsala..asi otázka vkusu. - No - dyť na to jsem se tě ptala. - Von je to deník (viz data)- a v těch se nemá škrtat : ) Honzyk: Vskutku? : ) P.S.: ..taky nevim, proc to tady mam dvakrat..ale smazat to neumim : )

Pirka
16. 11. 2006
Dát tip
jan/ek/: - Emocionálně ostří. - Na mě působil rušivě ten spisovný - tak jsem ho přepsala..asi otázka vkusu. - No - dyť na to jsem se tě ptala. - Von je to deník (viz data)- a v těch se nemá škrtat : ) Honzyk: Vskutku? : ) P.S.: ..taky nevim, proc to tady mam dvakrat..ale smazat to neumim : )

Pirka
16. 11. 2006
Dát tip
Děkuji za konstruktivní přístup : ) - děkuji přesto, že mě naštval :) - nebo možná právě proto ... to ostří jsem nemyslela jako že se ostří, ... mlíčná není jako mléčná (ta byla nepoužitelná)...dík...zopakovat mlhu třikrát v průběhu tří měsíců myslím není přespříliš ... a už vůbec nechápu, co ti vadí na Startkách - trochu tolerance - mě třeba startky taky nevadí...nějak jsem si nemohla pomoct : )

Honzyk
16. 11. 2006
Dát tip
i ty Pirko...)))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru