Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

mým katům...

Výběr: Print
11. 01. 2007
30
79
6199

 

Vpletenou do kola
mě rozlámou na tisíce dní a nocí…
 
aby prodali mou kůži
(a bylo na posměšky a hříšky)
vytřepou ji na náměstí
 
vzduchem začnou poletovat
mé lásky i nelásky
touhy vzpomínky bolesti
skutky a jizvy
 
až z posledního záhybu
vypadne mé hořící srdce
zběsilý požár zachvátí vše nablízku 
naposled zahořím
 
mí kati pak budou stát kolem
(kde budeš ty?!)
po kotníky v popelu mých nadějí
teplo jim bude stoupat
až do zkamenělých srdcí
a ta puknou tím žárem
poprvé zazní jejich zvony
naposled
a oni se rozejdou do všech světových stran
hledat léčivé prameny
a zatoulané svatozáře
 
zadřený pod jejich kůží
ten popel už nikdy nevychladne
 
já budu žít v nich
ty ve mně
a oni budou do prachu svých cest
svými slzavými kroky psát:
ZABILI JSME LÁSKU

79 názorů

Krakatice
05. 03. 2010
Dát tip
Zajisté.) třeba taková chobotnice - ta je vždy na dosah chapadla.8, aby jich mohla podat více na jednou.)

nejsou lidi jako mořští koníci (a jiní mořští tvorové, že kolegyně? :o)

Krakatice
05. 03. 2010
Dát tip
padla:) Tak to je správně. Lidi říkají, že budou nedaleko, ale mně se někdy zdá, že když na to přijde - jsou míle daleko.

a že zrovna tahle ti padla do oka :o) děkuju a kde budu? asi tam kde dycky - nedaleko, na natažení ruky nebo došeptnutí...

Krakatice
05. 03. 2010
Dát tip
mí kati pak budou stát kolem (kde budeš ty?!) -moje každodenní otázka. A teď jedna na Tebe - Kde budeš ty? Jinak krásné...za 1:)

Toscana
05. 03. 2009
Dát tip
wow!!! až se mi zježily i všechny chloupky, to je síla... *t

no asi dá, já nevím, nejsu kritik ani básník - já si jen píšu (a akci u mne nenajdeš, si myslím, nikdy - to jen aby bylo jasno a neztrácel jsi čas :o) dík za návštěvu :o)

Minda
26. 02. 2009
Dát tip
Moc slov pro málo akce? Dá se takhle mluvit o básni? Ale jinak se mi to líbí, o to ne.

- zabili sme svět. bez lásky nemôže byť svet...keď zabijú lásku - zabijú svet a tím aj nás.... a nezostane nič.... len prázdnota...dielko sa mi páčilo - hodné názvu morského koníka... dávam tip...

aspoň něčí :o) brou

Marcela.K.
17. 07. 2007
Dát tip
už končím...nějak to tu nestíhám...už to vidím zle...ale seš má jistota :-))

ale dávkuj si to s rozvahou ať tě tu ráno nenajdu vyčerpanou :o) dobrou!

Marcela.K.
17. 07. 2007
Dát tip
než dolezu nakonec...tak je ze mě pitomec :-))) a musím se vrátit...jo...líbí...jenže já furt tvrdím, že lásku zabít nelze...jen se mrška toulá...občas :-)*

thanks - a fakt už mě nikdy nebudeš číst? :o)

Never More
25. 06. 2007
Dát tip
t*

u trubic vždycky? já snad poprvý... jak dycky?!

avi sem opomenula :o)

neshledal? a já se ti u tvý trubice snažila udělat radost :o)

neptej se a tipuj - kdo se ptá, nerad dá... :o) díky

Ninkwen
09. 05. 2007
Dát tip
další moc krásná báseň...

Štírka
26. 04. 2007
Dát tip
zasahuje mě, jak skvěle píšeš... prostě mě to na chvíli pohltí... nemám co dodat, velký T

já? jenom já? že by? :o) a už tě nebudu zdržovat u dílka co není pro tebe... můžeš si jít číst někam podle svýho gusta ;o)

no za prvý si to říkal ty sám a za druhý - seš ty snad můj kat?! ;o)

no vybral sis těžší kousek... a máš pravdu - pro tebe to fakt není... ale dík za nákuk :o)

mi vykládej něco o klávesnici - já s těma ploutvičkama zakrnělýma taky dost trpím :o) a negramota? depak - já pokud nepíšu něco hóóódně důležitýho nebo úředního, tak píšu jak mi zobák narostl (připouštím že od mořskýho koníka to možná zní divně, ale my z moře některý lidský rčení přebrali... ;o) - takže bych byla mnohem větší negramota než ty - ale maturita fakt mám! aj s vyznamenáním!!! :o)

Hůř přijímané? No, není jednoduché, není laciné, musí se u něj přemýšlet - tak možná proto. Havran - pěvec, není sporu, leč, teď vypadám jako negramot - samozřejmě Máchův "Máj", to je jen špatně domáčknutá klávesa Shift (ono se to těmi pařáty nemačká právě snadno:-)

děkuju, moc ... vždycky mě překvapí že havran patří mezi pěvce... a Jezuitu mám ráda... a mám ráda i tohle dílko i když patří mezi ty hůř přijímané... :o)

Velmi dobrá báseň, co dobrá - skvělá! Nutí k zamyšlení. Já bych v tom neviděl nutně středověk (možno taky, zajisté), leč ty atributy nejsou jen středověké. Lámání v kole? Vzpomeňme Máchův máj - tam lámou v kole a máme 19.storočié, hm? A nejen Mácha (E. A. Poe, hm?) Nohavica, ovšem, dá se v tom vidět (v pozadí). Já v tom spíš vidím Maxima Gorkého "Legendu o hořícím srdci", to je, panečku, příběh o obětování se (a vlastně tedy o lásce), i Nohavica četl Gorkého! (domnívám se). Gorkij je kvalitní autor, škoda, že jej komunisti tak komolili a zužovali jej na ikonu režimu, ale to už nepatří sem... Baví mě číst Tvá díla koníku, je vidět, že máš načteno - a já rád hledám ty spodní vrstvy (jak jsem teď říkal Jezuitovi). Má to šmrnc:-)

nemám slov...

Smíšek:-)
03. 04. 2007
Dát tip
(nemám slov) mistrovská tvorba!!!!! Vážně báječná, další s tvých skvostů! (sice nostalgicky, ale skvěle jsi mně uvedla do nového dne) Děkuji Ti. Zdraví Sm.*****

su ráda že teda neva... :o)

Štěp
02. 04. 2007
Dát tip
Těžší a hutné.Líbí se mi.Možná jen ten závěr, ale neva.t

já děkuju za návštěvu... :o)

za pravdu se musí bojovat, básnička se mi líbí, děkuji...

Inkvizícia a nie slunko je sviňa. Priznám sa, že tejto forme moc nerozumiem, ale nestráca sa myšlienka a to je podľa mňa podstatné:-)

omluv netřeba - dyk na délce přece nezáleží... nebo tebe to neučili? ;o) ty bys mě snad chtěl inkvizitýrovat?!

ani netušíš jakou jsi mi udělal radost... pořád mě mrzí že ju lidi nemaj rádi... že ju míjej... a ta báseň je tvoja? to teda klobouk dolů a ještě jednou díky!!!

hm, začiatok je výborný, pár myšlienok tiež...ale celkovo...sú tam aj klišé, toto na mňa až tak nezapôsobilo...;) (a si bebená, ani do klubu to nejde:D )

hořící, požár, zvony zvláštní, mělo by to být malinko teatrální jaktože není? vytřepou ji na náměstí. v oněmění ... :)

pété
27. 01. 2007
Dát tip
až z posledního záhybu vypadne mé hořící srdce zběsilý požár zachvátí vše nablízku naposled zahořím -skvělé, a ta puknou tím žárem - bacha na to ta a tím, to mi tam trošku zaskřípalo, jinak tip

díky Kyselino... su ráda že až na tu lásku se ti to líbí - pryč ji nedám - nemám lepší konec :o)

(závorka)
21. 01. 2007
Dát tip
jistota (v nejistotě) :-)

milý závorko, jsem ráda že v tvých kritikách člověk nalezne jistotu... nezklameš :o) dík za návštěvu a tak...

(závorka)
21. 01. 2007
Dát tip
jo, ale jo (líbí) T

rainman
17. 01. 2007
Dát tip
sálá z tebe; než chytnu taky, radši poodejdu (na další...:-) )

děkuji vám: Ondřeji_Petříku Antiutilitaristko Aššurballit :o) (s ostatníma je to už snad vyřízené ;o)

ta se mi od tebe líbí nejvíc.

Zajímavý*

satannáš
13. 01. 2007
Dát tip
No , páni , uf . T

blok
13. 01. 2007
Dát tip
láska není známost nevyskočí na most s dlaní v záhření nezabije, když není.._:-)

...trosku pateticke..aj s tym zaverecnym zabili jsme lasku...na konci.... ...ale napisana je slusne... ...to jo...

Print
12. 01. 2007
Dát tip
Nenech se hasit, když hoříš!**

Háber
12. 01. 2007
Dát tip
...sa mi len vidí? ...že som to už čítal? Si dobrá... t *

***

už letěla... ta avi dvě... snad je písmák nesežere...

kakání
11. 01. 2007
Dát tip
Děkuji.. málokdo se zde tématikou kaku byť jen okrajově zabývá.. Za podobné avi, ať už od cizího, či vlastního dílka bych byl opravdu vděčen..

kakáníčko rozmilý... jsou tu jiný o hovínkách - dnes jsem na dvě narazila... jestli se rozvzpomenu, pošlu ti avi... a třena ti taky nějaký dílko věnuju... v budoucnu, nebeč, jo? :o)

kakání
11. 01. 2007
Dát tip
Již jsem se skoro potěšil, že jest tam napsáno "mým kakům".. tak zase nic:-(

nedělo: já mám někde i darmoděje... hele, slov je omezenej počet vcelku, i když třeba zrovna tu přítomný Jezu si slova vytváří... a není sám :o) dík za povzbuzení... :o)

domin.go
11. 01. 2007
Dát tip
lásky i nelásky je nohavica přece:) jinak se tam střídají dobré obrazy se špatnýma...dobrých je ale víc...pokračuj:)

mýlíš se Jezu - srandy kopec :o)

Jezuita
11. 01. 2007
Dát tip
Zase žádná sranda...uf

takhle se to napsalo, víš Jezu... a znáš mě - nehnu s tím... a neříkej že neznáš - znáš (ale neprozraď! ;o)

Jezuita
11. 01. 2007
Dát tip
Přetížení obrazem.

Ufounek
11. 01. 2007
Dát tip
a nešlo by to nějak zařídit, udělat kouzlo ptaní se ?? asi ne, já vím ..ale když ...

no jo - oni se Ufounků moc neptaj, víš... nikoho se neptaj... :o)

Ufounek
11. 01. 2007
Dát tip
Ale to nesmějí ....

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru