Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jen tak slovem po Evropě

17. 04. 2001
1
0
1324
Autor
Špuntík

Na Karlově mostě, To naposledy si povzdechnu, To naposledy si vzpomenu, Na Čechy krásné, Čechy mé. Na tom bratislavském mostě, To si poprvé vzpomenu, Na Holubí dům, Na spanilou Růženku. V Budě půjdu k Dunaji Objevovat na vlnách Pešť Až z toho budu Budapešť. V Bělehradě budu Hledat celé dny bílý hrad, Dokud celý marností nezblednu. Tu Sofii, tu musím políbit, Ale kde ji najít, když Sofie - všude kam se podíváš. Istanbul, Cařihrad či Byzanc Nebo snad Konstantinopol Jmen jako věží Haghia Sofia. Athény, ach krásné Athény, Či snad samotný Babylon Turistů jak na paneláku antén. Točím se kolem kolosea Co krášlí Řím italský Ještě, že jsi tak veliké. Jdu na sever a opět na jih Pod obloukem vítězným Ozdobou překrásné Paříže. Braniborskou branou Plazím se a oblek bez cárů Zdi již nejsou nepropustné. A tak jsem zpět ve Švýcarsku, Však český má již přívlastek Jsem doma - a co je doma to se počítá.
Print
20. 04. 2001
Dát tip
*!

Istanbul je v Evropě enem tak napůl...:)))

Astalavista
17. 04. 2001
Dát tip
Vtipně zakomponovaná vzpomínka na Jirku. Je to plné odkazů na různé věci, ale celkový dojem nepřekročil průměr.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru