Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Deprese

24. 07. 2007
8
13
1870
Autor
Daryll.x

Není to žádný umělecký dílo, ale takhle to občas holt je. Není to z mého života, přitom si občas podobně připadám... určitý význam to má a možná taky nemá. Je to MIMO!

Světlo ne, prosím, nerozsvěcujte ty světla! Bere mi to energii, bere to něco ze mě. Bere to moji duši a moje vnitřnosti jako by řvaly příšernou nesnesitelnou bolestí.
Nerozsvěcujte světla, neotvírejte dveře, nechte mě tu umřít.

- Ne, nechci jíst!
Blbá otázka. Blbá odpověď. Chci pít, potřebuju pít. Vodu, vodku?
- Ne, kolu ne... ne, ale co, je mi to jedno, hlavně mě tu nechte v klidu.
Nechci nikoho vidět. Nebudu ze sebe dělat blázna před lidma. Nechci s nikým mluvit, ani nikoho vidět. A zhasněte, nemám ráda světlo.
Je noc, to se nesvítí. Anebo ne? Nevím, je noc? Pro mě je ta nejhlubší noc. Noc, kdy nejsou hvězdy, noc kdy nespadne jediná kometa. Noc, která je tou nejtemnější nocí, nocí bez světel. A nejlepší je, že je stálá... moje!

Srdce bije? Jo, bije, dobře, cigaretu snese....

- Přineste mi někdo cigarety. Ne jídlo, ne.
Miluju samotu, miluju tuhle starou rozvrzanou postel, která mi zůstává jako jediná věrná. Nemám ráda život, lidi, sebe. Mám ráda klid.
- A zhasněte, sakra...
Mám taky ráda tuhle deku, nemám ráda zelenou, ale je pěkná, drsná a hrubá, použitá, moje.
Mám ráda černou. Mám ráda tmu. Ale jo, tahle deka je fajn.

Nečekám nikoho, nikdo nepřijde, nikdo nechodí. Proč? Asi mají taky hnusný zelený deky, starou rozvrzanou postel a cigarety a sem tam něco k pití... proč by chodili.

Zvoní telefon. Panáčci vesele poskakují po displeji. Fuj. Láska, štěstí.
- Ale někdo volá... jenže neumim mluvit, nemluvim s lidma. Ne, když nechci. A já nechci. Lidi mluví a já musím poslouchat, poslouchám ticho. Vemlouvavejší než hlas, zvuk... ticho!

Síla toho, co mě ubíjí je šílená, tohle není pocit, tohle je stav. Temno, ticho, já!!!
Já. Sama. Nikde nikdo, kdo by pobuřoval, mluvil, smál se.
Já zpívám. Zpívám písně o tom, že černá je černá a veselá není nálada, ale faleš. Nikdo tu písničku nezná. Ani já.

Nejsem blázen. Mám radost, že jsem sama. Mám radost ze svojí přítomnosti, i když se hluboce nenávidím.
Mám ráda srdce, třeba i svoje, protože tepe, je teplý, živočišný. A žádný city v něm nejsou... to jsou kecy. Je to směs trubek a krve, a tluče a tluče. A ani ten pitomej tvar co se kreslí na zdi. No viděl jste to někdo někdy? Takový srdce? Takový srdce netepe, nežije


- Proboha, nechte to světlo! Proč lidi nemaj rádi tmu?


13 názorů

Bíša
23. 05. 2009
Dát tip
t.

guy
06. 09. 2007
Dát tip
tu písničku náhodou znám, a vůbec není depresivní .. si to vyzkoušej - tady :-)

ThatGuy
04. 09. 2007
Dát tip
jo tak to ja take :D a uz ctu tve dalsi, takze uz jsem zjistil ;)

Daryll.x
04. 09. 2007
Dát tip
děkuji, ale upozorňuji, že nepíšu sourodě.... každý pes, jiná ves.

ThatGuy
04. 09. 2007
Dát tip
vetsinou se koukam co tvori lide co mi hodnotili me vyplody, u tebe jsem si nahodne vybral tohle (ma takovy optimisticky nazev...) a udelal jsem dobre, nejspis si prectu jeste neco dalsiho...

Daryll.x
30. 07. 2007
Dát tip
děkuju moc :)

Imminici
30. 07. 2007
Dát tip
T :-)cítím se stejně, moc se mi líbí obrat: . A ani ten pitomej tvar co se kreslí na zdi. No viděl jste to někdo někdy? Takový srdce? Takový srdce netepe, nežije... ráda Tě čtu.:-))

Daryll.x
25. 07. 2007
Dát tip
Děkuji :)

Daryll.x
24. 07. 2007
Dát tip
už prostě nešlo nic psát, zbytečně se opakovat....???

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru