Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

nocturno ještě menší

Výběr: Print
09. 08. 2007
32
66
5024
 x
  x
...u vzácných básní zas snít
mít zvláštní pocit z noci
kdy démonci zelenoocí krouží
a loužím s jejich zrcadly se vyhýbají
 
tehdy tichý krajíc měsíce
za prošlé sliby  koupit lze
 
...a každou noc je ještě tenčí
x
x

66 názorů

kupříkladu měsíc tady :o)

Presbyter
29. 04. 2010
Dát tip
Jo, vždyť to je v pořádku. V původním smyslu slova, v řečtině, znamená "daemon" prostě "duch", bez určení, jestli dobrý nebo zlý. Dokonce existuje označení "Agathos Daimon", "Dobrý Duch" pro Boha. A Sokrates měl své "daimonion", které mu radilo, jak správně žít. Takže takový hodný démonek, jako ten tvůj...

tihle mí zelenoocí démonci nejsou žádní hajzlíci.. spíš sny nebo noční můrky co poletují v takových nocích nad hlavama básníků :o)

Presbyter
29. 04. 2010
Dát tip
Démonky se snažím krotit, nejlépe tím, že věci se nazvou pravým jménem. Takže žádný "démonek", ale pěknej hajzl, který mě chce přes různé moje slabosti stáhnout k sobě do pekelný latríny. Ale já mu místo vztyčenýho prostředníčku ukazuju Kristův kríž. A to na něj platí.

Presbyter
29. 04. 2010
Dát tip
Démonky se snažím krotit, nejlépe tím, že věci se nazvou pravým jménem. Takže žádný "démonek", ale pěknej hajzl, který mě chce přes různé moje slabosti stáhnout k sobě do pekelný latríny. Ale já mu místo vztyčenýho prostředníčku ukazuju Kristův kríž. A to na něj platí.

mně šlo o ty démonky co sem našla u tebe :o)

Presbyter
29. 04. 2010
Dát tip
No nevím... Závěr není špatný, asi takhle to s námi dopadne, až Paroubek vyhraje volby... Prošlé sliby, namísto krajíce, na který nebude, budeme hladoví čumět na Měsíc... Pravá romantika, ne?

první avízko :o) martinez

taky vlastně tma...

no - cu teda :o) ale nevím esi ten mislytel na mne není přisilný titul! :oD

Santi€
04. 02. 2008
Dát tip
zklubím tě, ceš?;)

seš dobrej - asi bych to vzdala a promazala většinu... tak držím palce a soucítím :o)

palino8
03. 11. 2007
Dát tip
nie, ale už som zhruba polovicu prelúskal, čo je fajn... ešte 285 a som na nule ;) vtipné, že?

ty eště furt nemáš všecko dočtené?! tadle je mi milá, díky :o)

palino8
03. 11. 2007
Dát tip
kdy démonci zelenoocí krouží a loužím s jejich zrcadly se vyhýbají je úplne skvelá pasáž *

Print
08. 10. 2007
Dát tip
...u vzácných básní zas snít ano*

no jasně... a navíc, každej má takový démonky, jaký chce :o) a díky

děkuju za nákuk... malinký věci sou ve sbírkách básenky a mudrosloví, ale veselá je tu u mne celkem asi jen jedna, tak opatrně dyž tak :o)

Santi€
24. 08. 2007
Dát tip
krajíc měsíce mě dostal

no aspoň mám absolutní jistotu o svý "samičkosti" - díky :o)

stenos
16. 08. 2007
Dát tip
Výborný. Až na ty démonky...ale je to ženský, tak to beru. Žádnej "samec" mezi patnáctým a sedmdesátým rokem života by je tam nešvih.

naeternis
15. 08. 2007
Dát tip
full time snění. kdo by přišel na démonky...a přece je všichni vidíme. T

jt
14. 08. 2007
Dát tip
mno - jak myslíš - já myslim, že se to takhle blbě čte + že zas a třeba lze v jednom takhle krátkym textu prostě nemůžou dělat dobrotu. a spojení vzácná báseň mi přijde pořád stejně nesmyslný, jako na začátku .. ale - to si můžem taky pořád dokola opakovat svý názory a nikam to nepovede. a Ty jseš autorka, tak je na Tově, kdy budeš škrtat a kdy ne. měj se .. :-)

já ani neměla v plánu bourat svět... je to malá náladovka :o) a není básEní není zasE snít... a má to co dělat aj se slovesem zasnít, zvukově... a navíc dyž tam dám čích básní ten zvuk o kerej mi de, bude v háji nenávratně... příklad: u Shakespearových básní x vzácných básní - nejde mi o rytmus vyloženě takže ani o počet slabik - prostě zvuk slov :o) se mnou to budeš mít eště těžký, Dero o tom ví svý - taky se ze mne snažívá občas něco rozumnýho vyrazit :o)

jt
13. 08. 2007
Dát tip
a kdybys tam místo toho napsala třeba u čích básní ? nevim - podle mě to nezní nijak světoborně .. a když už jseš u toho, tak zase, když tam pak máš snít .. :-)

díky jt :o) bylo to první spojení co mi zavířilo v hlavě a kvůli kerýmu se to napsalo... šlo mi o to jak to spolu zní ty slova když si je fakt řekneš, víš? a někerý básně pro mne vzácný opravdu sou a u těch bych zas chtěla snít :o)

jt
13. 08. 2007
Dát tip
nešlo by škrtnout slovo vzácných hned v prvnim veršíku ? je to zbytečný slovo. už slovo báseň je celkem pompézní a adjektivum netřeba - zvlášť když jich tam máš až až .. je to příjemný čtení jinak .. :-)

musí mít pro tebe všechno smysl? pro mne sice má ale pitvat to tu nebudu přece... není v tom poselství pro lidstvo, ani rada do života - byla to nálada jednoho večera... a nepřijde mi to až tak nepochopitelný... ale dík za návštěvu - třeba něco jinýho pro tebe bude srozumitelnější... :o)

Goldstein
11. 08. 2007
Dát tip
No... no... no... Fakticky nevím, co tím chtěl básník říct. Tyto pocity jsou mi cizí. Ten začátek... dobře. Pak ti zelenoocí démoni noci jsou snad kočky, ty se vyhýbají loužím. Ale proč ne - i kdyby to byli prostě démoni se zelenejma očima, jaký by to mělo smasl? A kupovat si stále tenčí krajíc Měsíce, za prošlé sliby? Vůbec se nechytám. Ale jinak zajímavé asociace.

Goldstein
11. 08. 2007
Dát tip
No... no... no... Fakticky nevím, co tím chtěl básník říct. Tyto pocity jsou mi cizí. Ten začátek... dobře. Pak ti zelenoocí démoni noci jsou snad kočky, ty se vyhýbají loužím. Ale proč ne - i kdyby to byli prostě démoni se zelenejma očima, jaký by to mělo smasl? A kupovat si stále tenčí krajíc Měsíce, za prošlé sliby? Vůbec se nechytám. Ale jinak zajímavé asociace.

děkuju tlapko... mohla by se ti líbit eště o polednách a krystalky ledu po kapsách - sou podobný trošku :o)

Štírka
10. 08. 2007
Dát tip
malinká... a moc milá... četla jsem si dvakrát a pomalu padala do součásné nálady... t*

Marys
10. 08. 2007
Dát tip
ja nemam rad nemicinu, ani vsetko co je s nou spojene... v zivote by som si ju nedal ako dobrovolny predmet... akurat som bol do nej vohnany... easy english a pomaly sa vrhnem na rumuncinu, prip. japoncinu..... arigato gozaimas!

dík Marysku! já totiž němčinu děsně nerada - sice sem tam si něco vzpomenu ale nemluvila sem ani nepamatuju - a nevadí mi to! zlatá španělština a angličtina! :oD

Marys
10. 08. 2007
Dát tip
ich denke du bist sehr gut deutchschreiber, aber wenn du mochtest nicht, ich lasse dich liber :)

aber ich kann nicht deutsch schreiben, laß mich doch!

Marys
10. 08. 2007
Dát tip
ja, na klar

noch einmal eine kleine? :o)

Marys
10. 08. 2007
Dát tip
nicht zu danken.... bitte noch einmal

danke sehr, mein lieber Marys :o) aj tobě, aquapolo :o)

Marys
10. 08. 2007
Dát tip
eine kleine *

aquapolo
10. 08. 2007
Dát tip
*

sou hodní... většinou :o)

ti démonci zelenoocí se mi líbí:o)*TIP*

júúú, a du spát dokud to tak hezky cinká... :o) (mně cinkaj na balkóně mořští koníci ve vánku :o) brou!

Climaster
10. 08. 2007
Dát tip
démonci zelenoocí byli podstatnou součastí, líbí se ta měkost těch céček, pravidelně rozložených v celé básni..zní to jako cinkání ztrácející se ve vlhké jasné noci..

seš si jistej že to byly vteřiny a ne ti malí zelenoocí démonci? oni sou moc přítulní někdy :o) díky!

Climaster
10. 08. 2007
Dát tip
příjemným jazykem mě olizovaly vteřiny strávené nad tvou básní..

já vím... musíme si je hýčkat :o)

hai_mal
09. 08. 2007
Dát tip
však jo, já taky přece :)

jj, mám svý kritiky... a mám je ráda :o) lístečku, nedělej že nevíš :o) a díky oběma :o)

hai_mal
09. 08. 2007
Dát tip
koukám, že tu máš některé zajímavé kritiky :) *

asi teda dík, brek.u

avox
09. 08. 2007
Dát tip
Pro takové chvíle mám na stolku pár pánů básníků a ve věžičce romantický klavír.. a po dešti vyjdu na zahradu a vyji na měsíc... jen tak pro sebe... */

spíš teda neboduju já, ROMANe :o) ale dík za návštěvu a tobě taky Smíšku :o)

Smíšek:-)
09. 08. 2007
Dát tip
nádherná imprese a jak pestrá paleta barev splývajících v úžasné verše..../* (díky za ně!) moc

potřebovala sem protáhnout mozek... nějak mi dnes vázne a drhne co do funkčnosti :o) díky oběma

Marcela.K.
09. 08. 2007
Dát tip
...za prošlé sliby nekoupíš už nic... zadarmo můžeš jen čučet na Měsíc :-)*

fajo
09. 08. 2007
Dát tip
koník je hravý,pozerám.. milé.. tak!! :o) *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru