Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

těžce se šeptalo

31. 10. 2007
1
13
1005
Autor
(blackcat)
vlaštovko
 prorostlá napětím
choulila ses chladem
do chopinových trilek
poskládaná z životů
tenčích než papír
vonělas větrem po mandlích
v přehybech přelámaná
rozbila ses o pobřeží
pískových paláců
a s nánosem mušlí
potopena v bludišti hříchů
vzdechlas   

13 názorů

Inga: jsi náhodou prima:o)

To víš, sestři, jsem zootechnik, zajímají mě většinou spíš zbytnlá srdce skutečnách prasat, nikoli umělců. Takže jo, máš pravdu, jak říká polská Wiki: Serce Chopina zostało sprowadzone do kościoła św. Krzyża w Warszawie. A nebudu se vymlouvat, že je to skoro ve čtvrti Krakovské předměstí... Další studijní materiál na toto téma je zde: http://www.youtube.com/watch?v=cZxh_c41pu8 http://www.youtube.com/watch?v=a219gkoDXoM V jednom z filmů tuším běhá i ta čubka Asta Tlatlová.

Inga: Chopinovo srdce odvezli do Varšavy...chytrá inženýrko:o)

Honzyk
31. 10. 2007
Dát tip
viz Dero, uz zminil jsem se na literre, kam vuz s timto textem drive dorazil:)))))))))))

hřích je v důsledku smrt. ale samozřejmě smíš prosit o odpuštění. jojo, já se vyznám.

Dero
31. 10. 2007
Dát tip
Nevím, co by mně jako čtenáři měl takový neurčitý text dát. Jinak, pokud se nepletu, tak trilek -> trylků.

(blackcat)
31. 10. 2007
Dát tip
tak hlavně že se v tom vyznáš. a hřích nemusí bejt nutně smrt

kruci, šťatný princ. jo, na widleho je tam další důmyslný odkaz, on má totiž ještě jednoho ptáka, slavíka, kterej se napíchává srdíčkem na trn. na toho nenápadně odkazuje chopin, kterej po smrti taky přišel o srdce. jestli se neplatu, tak se jako emigrant nemohl vrátit do rodného polska, ale nechal si vyrvat srdce, které pak dovezli do krakova... atd. obávám se, že si vůbec neuvědomuješ, jak hlubokou mnohovýznamovou a polyrovinatou báseň jsi napsala.

kruci, šťatný princ. jo, na widleho je tam další důmyslný odkaz, on má totiž ještě jednoho ptáka, slavíka, kterej se napíchává srdíčkem na trn. na toho nenápadně odkazuje chopin, kterej po smrti taky přišel o srdce. jestli se neplatu, tak se jako emigrant nemohl vrátit do rodného polska, ale nechal si vyrvat srdce, které pak dovezli do krakova... atd. obávám se, že si vůbec neuvědomuješ, jak hlubokou mnohovýznamovou a polyrovinatou báseň jsi napsala.

ne nejsem, je tam ještě spousta dalších smrtících asociací: úraz elektrickým proudem (i když ten se spíš přihází většímu ptactvu), mandle (samozřejmě hořké, ty voní výrazněji)... a hřích, hřích znamená smrt (nikoli věčné zatracení, jak se domnívají pomatení vykladači, prostě jen smrt); a to nemluvím o bludišti, labyrintu, kde smrt číhá převlečená za podivného křížence, nevlastního syna krále mínoa, jehož manželka se spustila s turem (taurus)... ne, nejsem mimo, vlaštovka musí zdechnout! viz ostatně taky smutný princ od oskara widleho!

(blackcat)
31. 10. 2007
Dát tip
nejsi ty tak trošku mimo? :)

není tam překlep? když vidím, jak je jí hned na začátku kosa, pak je přelámaná, rozbije se, pak se ještě potápí – to je na vlaštovku docela dost... nemá poslední verš být "zdechlas"?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru