Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Soutěžní dílo 130

14. 11. 2007
15
25
1316

Soutěžní haiku číslo 130

 

Nad peněženkou
vrásčitá tvář v ušance -
fronta narůstá.


25 názorů

Výrazně nadprůměrné, lehce sentimentální, vtipné, trochu mrazivé... No nebudu to okecávat - nominace:)

katugiro
08. 12. 2007
Dát tip
Ale ono právě "stačí napsat několik samostatných slov"... Ušanku nosí málokdo, zpravidla se pod ní rýsuje vrásčitá tvář, spolu s prodlevou nad peněženkou (peněženka, fronta narůstá - je zřejmé, že stojí u pokladny) v českých zemích jednoznačně identifikuje starého muže v šatech vyšlých módy, situace, kterou zažil každý, kdo chodí do obchodu. Tvá poslední věta naznačuje, že chceš oponovat, aniž bys měl čím. V tomto haiku je naprosto jasné, že se ony tři řádky dějí v jeden okamžik, stejně jako je to jasné u jiných haiku. Vždycky by ses mohl, i nad japonskými klasiky, zapřít a říct - nikde není patrné, že spolu ta slova souvisí! Dokonce si myslím, že bys to mohl říct o jakékoliv jiné básni.

StvN
08. 12. 2007
Dát tip
Nemá cenu se přít, protože to prostě jasné není. Ta tvář může klidně zvracet, když "něco" (patrně také pouze je) v ušance:) Jako lidé se patrně domnívají, že stačí napsat několik samostatných slov souvisejících z nějakou situací, převážně tedy v prvním pádě, a že to bude jako haiku? Tohle haiku má tři řádky a nikde není patrné, že ty tři řádky se "dějí" v jeden okamžik nebo že spolu vůbec nějak souvisí.

katugiro
08. 12. 2007
Dát tip
Tak to zkus napsat - v konkurenci dalších pseudohaiku by se to i docela ztratilo :) Nevím, co Ti mám vysvětlovat o haiku a asi nemá cenu se přít, je-li "vrásčitá tvář" důležitá...

StvN
08. 12. 2007
Dát tip
Je. Jako existuje? To by se dalo psát: spočívám v bytí existuji v jsoucnu zkrátka jsem - fronta :))

katugiro
08. 12. 2007
Dát tip
Nic nedělá, jen tam tak je, myslím :) Vrásčitá má bezpochyby význam, určitě přijdeš na to, jaký.

StvN
08. 12. 2007
Dát tip
Nějak nemám rád takový ten typ strohého sdělení, kdy vlastně nikdo neví, co vlastně vrásčitá tvář and peněženkou dělá, což je poměrně důležité, možná důležitější, než že je vrásčitá.

jedno z lepších haiku v místní soutěži, zaslouží tip

hovnivál
23. 11. 2007
Dát tip
stupidní

Yentl
21. 11. 2007
Dát tip
*

Pivicko
20. 11. 2007
Dát tip
joooooo! *

Bašó
20. 11. 2007
Dát tip
*

čaro
19. 11. 2007
Dát tip
Obrázek z města. Jiní jsou netrpěliví, někdo si zapíše haiku. To je styl života. :-)

Baziliška
19. 11. 2007
Dát tip
viz katugiro a je to škoda, protože je to pěkná miniaturka

jorel
18. 11. 2007
Dát tip
dobrý popis. sice mě neoslovuje, ale je to jasný nadprůměr. autor si zaslouží pochvalu.

Paulart
17. 11. 2007
Dát tip
katugiro, soudíš poctivě, toho si cením :-)

katugiro
17. 11. 2007
Dát tip
Můžu. *

Slovo ušanka jsem dlouho neslyšela, fronty jsou stále oproti dřívějšku ovšem v supermarketech.*

katugiro
14. 11. 2007
Dát tip
"Jako bych to viděl", přesně. Ale raději bych to viděl jinde, než mezi haiku, tady tip nemůžu dát.

Dalek
14. 11. 2007
Dát tip
nemám rád fronty...ani na díla ne. :-)

palino8
14. 11. 2007
Dát tip
fajn :)

Dášeňka
14. 11. 2007
Dát tip
Ještě pejsek by ho mohl tahat za manžestráky *

Houmeles
14. 11. 2007
Dát tip
Jako bych to viděl :-)

Paulart
14. 11. 2007
Dát tip
Někdo tu brzdí frontu. Má čas. Hledá v peněžence. :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru