Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Naděje je to cosi opeřené

05. 03. 2008
17
45
3299
Autor
martinez

"Hope" is the thing with feathers Emily Dickinson "Hope" is the thing with feathers That perches in the soul And sings the tune without the words And never stops - at all And sweetest - in the Gale - is heard And sore must be the storm That could abash the little Bird That kept so many warm I've heard it in the chillest land And on the strangest Sea Yet, never, in Extremity It asked a crumb - of Me.

 x 
Naděje je to cosi opeřené
co v duších svá hnízda mívá
a její melodie beze slov plyne
a vůbec nikdy nekončívá
 
A nejsladčeji zazní v bouři
a přeukrutná ta bouře musí být
aby ptáčka co teplo v peří drží
aby toho mohla zastrašit
 
V zemi kde vládne sníh a mráz
zněla mi - ba i na moři vzdáleném -
přesto za celý dlouhý čas
nežádala ani kousek - mne.
x
 

45 názorů

martinez
04. 04. 2008
Dát tip
tak dej vědět... :o) dybych narazila na něco zajímavýho já, ozvu se...

příště možná Andrew Motion. nebo Emily. uvidíme :)

martinez
04. 04. 2008
Dát tip
jj - zas emily? nebo máš aj jiný oblíbence? :o)

dobře, tak zase příště... :)

martinez
17. 03. 2008
Dát tip
za pochvalu děkuju ale nesouhlasím - tys tam vepsala sebe, já zas sebe... nebyla to soutěž... já jen neměla co dělat a napadlo mě si to taky zkusit - byla sem bez netu a měla tuhle jedinou anglickou v dokumentech u sebe od tý doby jak sem ti psala kritiku... :o)

je to lepší, no :)

Huvidíme:)

martinez
11. 03. 2008
Dát tip
no ale opaření už toho taky moc nenalítaj... tak nic... tak třeba jindy, no...

No, ani na Písmáku nelítaj pečený holubi... :)

martinez
11. 03. 2008
Dát tip
chceš snad naznačit že jinak to sranda vůbec není, dochtore?! tos mě ranil teda... mé opeřené cosi mi odlétlo v dál a zůstala sem tu jako opařená já...

...jsem původně četl "opařené", a to byla aspoň sranda... :)

martinez
09. 03. 2008
Dát tip
ó, díky moc - tak já nechám to svoje a to tvoje upravené si tu lidi najdou doufám, aby viděli... krásnou neděli přeju :o)

Horavin
09. 03. 2008
Dát tip
Překlad tak nádhernej, že určitě stál za námahu, kerou si originál zaslouží, natož pak k dotažení, ale jenom kvůli dvěma drobným nepadnoucím ukazovacím zájmenům v úvodním a posledním verši prostřední sloky. Tvůj překlad je noblesní, ale když už si upustila velkorysou rukavičku, dovolil bych si použít: Naděje je cosi něhou opeřené jež v duši svá hnízda mívá Písní beze slov zlou úzkost odežene a vůbec nikdy nekončívá ...aby ptáče které teplo v peří drží vůbec ještě mohla zastrašit...

martinez
07. 03. 2008
Dát tip
už mám vyhlídnutý další pokusný objekt... :o) díky

Abi
07. 03. 2008
Dát tip
Obdivuji ty, kteří přeloží prózu, báseň, text písně..a k tomu dobře. Tip.

martinez
07. 03. 2008
Dát tip
emily by taky měla radost - a já děkuju :o)

A nejsladčeji zazní v bouři a přeukrutná ta bouře musí být tohle je pěkné

martinez
07. 03. 2008
Dát tip
no dík za uvedení do děje :o) toho Allena sem nečetla, ale sophiinu volbu sem aj četla aj viděla...

Honzyk
07. 03. 2008
Dát tip
W.Allen do povidek Bez peri.,(jako motto)....jinak Emily Dickonson sehrala taky roli, kdyz ve Styronove Soph. volbe potkal se Nathan poprve se Sophii...ta krava knihovnice prece hledala Dickinsona, a S. chltela basnirku, no...:))

martinez
07. 03. 2008
Dát tip
kdo Honzyku? to je křiku, mlaďucho - už su tu přece a děkuju aj tbě aj sestřičce sluníčku :o)

Honzyk
07. 03. 2008
Dát tip
..jo, a napsal tam :"Jo, nadeje, ta ma peri!---:)))"


Najmladšia
07. 03. 2008
Dát tip
martineeez kde siiiiii????????? vidis aka som obetavy..dokonca som porusila pismakovu dietu...kdeeee siiiiii?....

martinez
06. 03. 2008
Dát tip
já oceňuju že se někdo pustí do čtení překladů... :o) a díky

Honzyk
06. 03. 2008
Dát tip
...ocenuju, ze se tu nekdo pusti do prekladu, btw neni zly...*

martinez
06. 03. 2008
Dát tip
nejste vy tři náhodou básníci? :oD že děkuju :o)

Najmladšia
06. 03. 2008
Dát tip
ja sa pridavam k pstrosaaakovi

Aeternitas
06. 03. 2008
Dát tip
je to pekné a príjemne sa to číta...tak s ľahkosťou to plynie :) *

martinez
05. 03. 2008
Dát tip
díky avox - a dobrou noc :o)

avox
05. 03. 2008
Dát tip
pěkně sis s tím vyhrála, hezky se to čte :-) */

martinez
05. 03. 2008
Dát tip
no já to přeložila dyž sem byla skoro dva týdny bez netu, měla sem poetický absťák a našla originál uloženej u sebe v kompu... tak se budu těšit - esi to spácháš, prosím o avi :o) a dobrou teda :o)

Ted uz to rozhodne zkouset nebudu. Uz pisu skoro nosem na klavesnici, jak tezkou mam hlavu:) Ale blizi se vikend a nikdy nerikej nikdy...

martinez
05. 03. 2008
Dát tip
chtěla sem dodržet obsah aj rýmy, jasně že "nenásilný" by to bylo lepší jenže by to nebylo asi ono - to bych rovnou mohla napsat svoju básničku - byl to prostě pokus, no :o) taky to asi nezkusíš, co? ;o)

Ja nevim, preklad mi prijde prilis nasilny. Ale nejsem takhle vecer uz moc schopny se soustredit, jeste se sem vratim. Aspon jsem si vybavil povidkovou sbirku W. Allena Bez peri, kde pouzil v uvodu citat tehle basne:)

Zbora
05. 03. 2008
Dát tip
No, dřina to být musela. To jako jo. Hlavně s těmi rýmy. Já bych utelk už u prví strofy :o)

martinez
05. 03. 2008
Dát tip
do soutěže nepudeš taky asi... jako miss... zbabělci :o)

martinez
05. 03. 2008
Dát tip
no bejt dokonalí, budem asi všeci jinde... tož dík teda :o) víš jaká to byla dřina? a tak krátký to přitom je... :o)

Zbora
05. 03. 2008
Dát tip
Není to, pravda, úplně dokonalé - ale je to tam :o)*

martinez
05. 03. 2008
Dát tip
jasně že na tomto istom... tak né... no... :o) ty podvŕtačko ;o)

martinez
05. 03. 2008
Dát tip
tak se předveď taky... no ;o)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru