Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

VYŠEHRAD

12. 04. 2008
9
22
1850
Autor
Marcela.K.
Stála jsem ve věži
všude prach
ten co se v něj navracíme

Tam v hloubce pode mnou
spali básníci
malíři
umělci
společně s obyčejnými lidmi
Všichni zatíženi kameny

Jen jejich básně
obrazy a věty
letěly kolem mé hlavy
až do nebe

Najednou se rozezněly zvony

Stále
cítím  to chvění
když bije srdce…

22.4.2006

22 názorů

Lakrov
21. 02. 2009
Dát tip
Slyšet zvon hodně zblízka je ohromný zážitek... Skoro by se mi ctělo to promítnout do rytmu slov -- ale to by bylo spíš na písničku. Takhle je v tom zase víc fantazie.

Marcela.K.
21. 02. 2009
Dát tip
To je k těm fotkám :-)

Marcela.K.
30. 05. 2008
Dát tip
Toto jsem si tam vyfotila, ale neumím to sem zvětšit :-) a závidět můžeš, fakt to je nezapomenutelný :-)

Noe1
30. 05. 2008
Dát tip
to musel být ohromný lomoz ... ale taky nádherný zážitek Vyšehrad je magické místo, a kostel Petra a Pavla jeho anténa. docela ti ho závidím, i když se závidět nemá, že :-)


Ó
16. 04. 2008
Dát tip
*

Marcela.K.
13. 04. 2008
Dát tip
Kdybych jen chtěla, nenapsala bych to...ale to už jsme v kruhu :-) konec jo.

Oldjerry
13. 04. 2008
Dát tip
Já netvrdím, že je to tvá chyba, prostě jsem to tak cítil - teď už ani to. Stává se, že člověk chce vyjádřit něco na co pak nenajde adekvátní slova či slovní spojení. CHCE, ale nemůže. To co v sobě chce ale ven - tehdy se dostane na světlo dílo, z něhož cítím to chtění. Mýlit se můžu - nejsem ani pánbuch, ani kritik...

Marcela.K.
13. 04. 2008
Dát tip
No já se jen usmívám, že zrovna Ty, který mi vytýkáš často přílišnou lyričnost... Ty věže jsou uvnitř strohé...ale nad hlavou vidíš otvor, vede k němu žebřík...až do nebe:-) Mohla jsem si sáhnout na ty studené kovové zvony...a přes všechnu tu hranatost, jsem se nakonec chvěla... líp to napsat neumím, bohužel.

Oldjerry
13. 04. 2008
Dát tip
Máš pravdu nechme toho - hnali bychom to do konfliktu a o ten nestojíme ani jeden. K vůli pocitům... protože o ničem jiném to není.

Marcela.K.
13. 04. 2008
Dát tip
Oldjerry, pokud z mé básně cítíš, že jsem "velmi, velmi chtěla", vím co mi tím říkáš... a já Ti na to pouze odpovídám po pravdě, že jsem vůbec nechtěla, protože tak prostě psát neumím. Nedokážu napsat báseň, když ji necítím...a tahle naopak byla napsaná hned a kdybys v té věži stál vedle mne, možná bys pochopil, proč je právě taková...možná strohá, možná bez poetiky, ale přesto, pokaždé, když ji čtu, cítím ten vzduch, vidím obraz Prahy z výšky i se hřbitovem pode mnou...jasné nebe a hlavně, cítím to chvění, které doznívalo tak dlouho po té, co zvony přestaly bít... Víc k Tvému komentáři dodávat nebudu.

Oldjerry
13. 04. 2008
Dát tip
...a nebuď podrážděná : chceš raději pokryteckou chválu ? nebo abych tě vynechával ? jsi žena - můžeš mít přání a je ti předem splněno.

Marcela.K.
13. 04. 2008
Dát tip
Nikdy nepíšu proto, že bych "jen" chtěla...takové psaní pro mě nemá smysl. Ale tvůj pocit Ti neberu.

Oldjerry
13. 04. 2008
Dát tip
Je mi jedno, jak je stará a kdy si chtěla - co cítím, to píšu.

Diana
12. 04. 2008
Dát tip
Tohle se mi už jednou líbilo! Teď zase :-))****

Marcela.K.
12. 04. 2008
Dát tip
Vůbec jsem nechtěla, mýlíš se...ta báseň je stará dva roky...jen konec je jiný.

Oldjerry
12. 04. 2008
Dát tip
Velmi, velmi si chtěla... je to z toho cítit...

slovak
12. 04. 2008
Dát tip
Zaútočilo na všetky zmysly*

Háber
12. 04. 2008
Dát tip
verím a zvonilo Ti pritom iste srdce ako u Schillerovej krásnej piesni o zvone

Marcela.K.
12. 04. 2008
Dát tip
Stano, my opravdu stáli až u těch zvonů. Normálně se tam člověk nedostane...ještě dnes cítím ty vibrace, protože jsem si musela držet ruce na uších , ale byl to nezapomenutelný, nádherný zážitek.

Háber
12. 04. 2008
Dát tip
zvon a asrsdce idú spolu************************

Janina6
12. 04. 2008
Dát tip
cítím to taky*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru