Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Začínám se bát...

06. 08. 2008
4
9
1472
Autor
Claire1990

Autor nestojí o hlubší kritiku, ale své dílo CHCE obhajovat v případném literárním dialogu. Ovšem je si vědom, že dílo de facto do Arény NEPATŘÍ. Zapeklitá situace, kam s ním? Odvážnému štěstí přeje, dám ho sem už předem s omluvou ;) http://www.rodina.cz/clanek5735.htm au, začínám se bát... :)

Díky, lásko, že jsi takhle zvolil.

V nemocničním jsi tu úboru,

Nerozumím řeči doktorů.

Vím jen, tohle že mě bolí!

 

 

Porod je sázka, nemám záruku.

Život dávám, sobě ho snad beru..

Stojí mi to za syna či dceru?!

Lásko, prosím, drž mě za ruku!

 

 

Bolest až na chvíli mě omámí.

Já umírám snad, smrt je pomalá,

Já pyšně: ,, zvládnu to!“ jsem říkala.

Ach Bože, ať už je to za námi!

 

 

Záchytný bod jedině Tvá dlaň.

Odpusť své dívce to, že vzdychá,

Odpusť, že netrpí tu tichá.

Můj Pane, vůle Tvá se staň!

 

 

Zpocená, bledá..chci dál žít!

Já netušila, kolik bolesti

Mě čeká na té cestě ke štěstí!

Poslední AU! -  a potom klid.


9 názorů

Miroslawek
06. 08. 2008
Dát tip
Tak dialog? Nechme stranou špatný rytmus a řemeslnou stránku vůbec... a věnujem se jinému, a to účelu. Lze se totiž tázat spolu s klasikem: a komu tím prospějete? Jistě je možné zveršovat recept na kuřecí polévku, průběh vlastního pohřbu, návod na obsluhu pračky, coitus iterruptus se sousedkou... ale k čemu to? Poezie se dotýká tajemství. Prostředky volí autor a nechť jsou jakékoliv, vždy platí: Básník odhaluje pravdu tím, že proniká k podstatě, běžným jazykem nedostupnou zkratkou přímo na dřeň skutečnosti. Témata zůstávají po věky stejná. Ovšem pohled na ně by měl překvapit - svébytností, novostí, jedinečností - abychom jen nepřemílali ixkrát předchůdci povětšinou daleko lépe přemleté zrno, nevařili pětadevatenáctý odvar z dávno vypitých čajů. Čím víc je uděláno, tím těžší je přidat alespoň maličký vlastní příspěvek. Jenže kdo řekl, že to má být jednoduché? Z tohoto pohledu, tj. jako literární (rozuměj umělecké) dílko je tento text naprosté fiasko. Zpuchřelý kolovrátek, kterých napíšu (bez chyb)dvacet při ranní hygieně, a když mám náladu jsem schopen v "lepších" verších z patra plynule mluvit. Ale to vůbec nic neznamená.

Claire1990
06. 08. 2008
Dát tip
Slyšela jsme o epiduralu i o všech těch ostatních oblbovadlech, v sedmnácti jsem to ěmla strašně nastudovaný, ale zároveň by mě lákalo zkusit si to prožít....no, tak zatim mluví hrdinka která to řešit nemusí, uvidíme co bdue dál...ale už zase začíbnám šílet..:)

Claire1990
06. 08. 2008
Dát tip
jo, já chápu že pro někoho pravděpodobně zkušenějšího než články na rodine a vlastní představy je to k smíchu... :)

Slyela jsi už o epiduralu? . . Sice by tě to bolelo, až bys přišla k sobě, ale ne tolik. . Ale moc povedené :)

moorgaan
06. 08. 2008
Dát tip
..a řev a pláč... ale jsi tady! vida-jsi přece jen rváč! to AU jsme slyseli-slo z prvni rady /***

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru