Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nic...mé druhé já

12. 11. 2008
15
47
1850
Autor
Marcela.K.

venku prší

ve mně se toulá nic

taková černočerná tma

…a studí

čím dál víc

 

hvězdy  se koupou v mracích

Měsíc  dnes stáhl žaluzie

proč ještě slzy přidávat

Zem stejně všechnu vodu nevypije

 

opilá smutkem

hledám ruku co hřeje

po okně stéká splín

netušíš co se děje

 

ani já netuším…

 


47 názorů

nostalgik
26. 11. 2008
Dát tip
žaluzie zůstanou nestaženy zem odmítne pít a zvězdy utopí se v mracích ruka však hřát nepřestane ***

Robinia
14. 11. 2008
Dát tip
*

Marcela.K.
14. 11. 2008
Dát tip
Taky nemám ráda "chat" pod básničkama...a pokud naněj někde narazím, vlastně ho ani nečtu :-) Dík, Horavine.

Horavin
14. 11. 2008
Dát tip
* Není klišé jako klišé a tohle mi není proti srsti. Jenom ty diskuse mi připadají trochu kontraproduktivní a potvrzují, že maminka, režižér a literární kritik (a ten je něco jako "pan farář") maji dycky pravdu.

Marcela.K.
13. 11. 2008
Dát tip
:-)) já se jen zúčastnila :-)) nejsem soutěživý typ :-)

moorgaan
13. 11. 2008
Dát tip
nakonec jsi vyhrala- gratuluju, ale i kdybys byla druha, a tve ja treti...porad je to dobry ne?.-))

Marcela.K.
13. 11. 2008
Dát tip
:-))) to ne, ještě mě nikdo nezkoušel namalovat :-)) ale dík za tip, myslela jsem si, že po tom "rozhovoru" tady, už se žádný hrdina nenajde ;-))

moorgaan
13. 11. 2008
Dát tip
nedělejte ze mě vola..přece druhé mylenčino já není kůň a ani traktor??...nebo jóóó??.. Bóóóže../*

pété
13. 11. 2008
Dát tip
občas se takové nálady objeví, naštěstí nemívají zas tak dlouhého trvání, přijde nějaký stimul

Lakrov
12. 11. 2008
Dát tip
A já mám zase pocit, že to tuším.

Marcela.K.
12. 11. 2008
Dát tip
Jenže to já právě nedělám...proto je mi celkem jedno, že jsi mi to pohaněl :-) Stejně bych to nevyhrála...nejsem totiž kritik :-)))

katugiro
12. 11. 2008
Dát tip
Tak já už ti odpovídat nebudu, stejně už to tady dneska zavírám. Do zítřka jich stihneš natipovat ještě dost :)

Marcela.K.
12. 11. 2008
Dát tip
Nejsem :-( Končí to až zítra. No, ale stejně jsi mi to zkazil Ty!

Marcela.K.
12. 11. 2008
Dát tip
To mi je jasný...je tři minuty po uzavření soutěže!!! :-( jsi tajný agent pozorovatele! Odhalila jsem vás...jsem Colombo! :-)

Marcela.K.
12. 11. 2008
Dát tip
Jo, jenže jsi mi pořád odpovídal a tím mi zabránil v četbě a tipování ostatních klišoidních dílek. Těšilo - netěšilo... byla bych vítěz a mohla bych si to napsat na profil :-))) Už nikdy nevyhraju, je mi to jasný... vždycky mi to zkazíš ! :-(

katugiro
12. 11. 2008
Dát tip
Traktor, jenž je koněm, název obrazu čehokoliv a bůh, to jsou všechno zcela rozdílné věci. Děláš v tom jenom nepořádek. Proč by mé důvody měly být jasné ostatním? Já si volám Bóže a když si někdo myslí, že je to nadarmo, tak ať si to myslí. Když už jsi mě ale okřikla, tak jsem ti řekl, že to nadarmo nebylo, což - jak snad uznáš - musím vědět líp než ty. Tak. A já si dám pauzu :)

Marcela.K.
12. 11. 2008
Dát tip
Já tak usoudila z Tvého jasného sdělení o pochopení obrazu traktoru, který není koněm. Jo, šlo to :-)) Přece tu opakovaně voláš Bóóóže... pokud máš důvod, tak by to mělo být jasné i těm, co tě slyší...jinak to vypadá, že to vyřváváš nadarmo :-)

katugiro
12. 11. 2008
Dát tip
Já jsem se tě o žádné vysvětlování neprosil, takže si za nevýhru můžeš sama. A stejně by tě ani netěšila, za koupené tipy. Téma si schovej na příště, je věčné :)

Marcela.K.
12. 11. 2008
Dát tip
JO!!! Jednak jsi mi báseň pohaněl, druhak jsem za tu dobu, co Ti tu vysvětluju rozdíl mezi koněm a Bohem, mohla rozdat řadu tipů, které by mi jistě byly včas navráceny a já mohla být vítěz...měla jsem vymyšlené skvělé téma pro příští úterý -" Nestraný kritik a já...aneb namaluj mi koníčka"

katugiro
12. 11. 2008
Dát tip
Já neříkám, že traktor je kůň. Jak jsi na to přišla? Ty se objímáš nohama? Obejmi se vsedě, notebook nenotebook :) Co není zas důvod? Vždyť o mých důvodech vůbec nic nevíš!

Marcela.K.
12. 11. 2008
Dát tip
:-)) Traktor není kůň!!! Jak Ti to mám vysvětlit?!:-))) Spadl by mi z klína notebook :-) To není důvod!!!

katugiro
12. 11. 2008
Dát tip
Zaprvé je to soutěž, kde se nedá prohrát, leda nevyhrát, a zadruhé: kvůli mně?!

katugiro
12. 11. 2008
Dát tip
Obraz traktoru, nazvaný "Kůň", je poměrně jasné sdělení. Proč mi pořád podsouváš, že něco nechápu? To je přirozená potřeba. Tak se obejmi, udělá ti to dobře :) Kdepak nadarmo. Mám důvody!

Marcela.K.
12. 11. 2008
Dát tip
No a teď kvůli Tobě ještě prohraju tu soutěž !!! :-(

Marcela.K.
12. 11. 2008
Dát tip
:-) jakto?! Ty jsi kritik a nechápeš, obraz, který se jmenuje Kůň by měl znázorňovat koně, nebo alespoň kupku sena a e traktor? Nemám...nehádám se. Mám potřebu objímat se :-)) No a je to tu zase...nadarmo!!!

katugiro
12. 11. 2008
Dát tip
Nápad to má, ale smysl ne :) Chápu, že máš i jiné potřeby. To každý. Třeba už máš dneska vyhádáno, že. Nestranného kritika? To jsem ze sebe někde dělal? Bóóóže!

Marcela.K.
12. 11. 2008
Dát tip
No je to takový nápaditý a není to klišé :-))) Píšeš, že mám potřebu se hádat...přitom já mám úplně jiné potřeby a tady si jen povídám :-) Pokud použiješ jméno boží v souvislosti s komentářem, kde ze sebe děláš nestranného kritika, je to nadarmo :-))

katugiro
12. 11. 2008
Dát tip
Co je na tom vtipného? Z čeho usuzuješ, že usuzuju, že se hádáš? Já neusuzuju, jen si o tom tak povídám. A o vážnosti toho důvodu nemůžeš mít ani ponětí :)

Marcela.K.
12. 11. 2008
Dát tip
Náhodou to s tím koněm je vtipný :-) a vůbec se nehádám, jen si tu povídám. Já to fakt nechápu, z čeho usuzuješ, že se hádám? ...to není vážnej důvod :-)

katugiro
12. 11. 2008
Dát tip
To není nadarmo, mám vážnej důvod! :) Navrch? Já jsem ti jen napsal názor k básni a pak reagoval na to, co jsi dodala. Sama máš potřebu se hádat a ještě analyzovat, kdo má navrch, mně je to jedno, jen ti odpovídám. To s tím koněm zní poněkud omezeně, ale už toho asi necháme, že...

Marcela.K.
12. 11. 2008
Dát tip
Neber jméno boží nadarmo :-) Snažila jsem se Ti tu vysvětlit můj záměr, proč jsem tu báseň napsala takto...že depky se sobě podobají jako vejce vejci...jenže ty chceš prostě mít navrch...tak si ho měj...pro mě kvůli tomu nepřestane být Měsíc Měsícem :-) Nemám ráda obrazy ve kterých nemůžu najít koňskou hlavu, jmenuje-li se obraz Kůň :-)

katugiro
12. 11. 2008
Dát tip
Vypadá to, že si pleteš pojmy porozumění a usuzování. A ovšem, já jsem zrovna ten, který hodnotí díla podle autorů. Bóže.

Marcela.K.
12. 11. 2008
Dát tip
No mám pocit, že jsem tu básničku napsala jasně, ale jak vidím, pochopit ji můžou jen řadoví čtenáři. Pro kritka je nedostačující... víš, nejsem tu první den a umím číst...takže o tom jak kdo píše a co který kritik chválí, vím své. Možná jsem jen málo kamarádská :-)) Čau :-)

katugiro
12. 11. 2008
Dát tip
To máš jen nepodložený pocit, nic víc. A nepodsouvej mi, laskavě, co chápu a co ne. Ale vysvětlovat ti to nebudu, když sama uznáváš, že je to ztráta času. Četl jsem všechna soutěžní díla, nevím, proč bych zrovna tvé přeskakoval. A když je co chválit, chválím. Pokud se s tím setkáváš málo, piš lépe :)

Marcela.K.
12. 11. 2008
Dát tip
To si myslíš Ty a já Ti to neberu... Když já mám často pocit, že pod klišé strkáte všechno, kde se objeví hvězdy, Měsíc...slzy. Jako kdyby to byla méněcenná slova. Prostě jsem tu básničku napsala takhle, protože si myslím, že k té náladě tato slova patří. Chápu, že pro tebe je to málo objevné a jedinečné...jenže takovou náladu o které píšu má x žen a já chtěla aby mi rozuměly...to že to nechápeš Ty, to mě sice překvapuje, ale nadruhou stranu se divím, že Ti zrovna toto dílko stojí za ztrátu času :-) Ale to už je ,,dobrým" zvykem zdejších kritiků... kritizovat. Přece na chválení by tu měli být chváliči :-)))

katugiro
12. 11. 2008
Dát tip
co to, s prominutím, meleš? :)) není všechno klišé, to zaprvé. klišé není v žádném případě prostředkem porozumění, to zadruhé. a za třetí, nerýmuje :)

Marcela.K.
12. 11. 2008
Dát tip
klišé...no jo, co jím není...když chci aby mi rozuměli i normální lidi :-) a navíc klišé se se smutkem rýmuje :-)

katugiro
12. 11. 2008
Dát tip
ouvej, napsal jsem Muamarkovi, že napsal dílo s největším množstvím klišé v soutěži, ale koukám, že se s ním chceš porvat o titul... :)

malá*
12. 11. 2008
Dát tip
* moc krásné.

Adlet
12. 11. 2008
Dát tip
hezký-)))je to o tom proč je dobře, že je nás víc-))*

Diana
12. 11. 2008
Dát tip
No jasně, to je ta "doba temna" ;-)*

avox
12. 11. 2008
Dát tip
mohla by se jmenovat - mé druhé já v listopadu, jak z ní kape podzimní melancholie... je pěkná, ale ráda si počkám na tvé jarní druhé já :-) */

Báseň je velmi hezká,Jsem s tím,jak autoři píší na "moje" téma moc spokojená,Tip

Edvin1
12. 11. 2008
Dát tip
Náladovka, v tom smutném slova smyslu. Depka, co přichází s tímhle ročním obdobím. A člověk ví a neví, proč přichází. Pak pomůže jen ta ruka, nebo sluníčko. Obojí je třeba pohledat, protože obojího bývá málo. Do jara daleko... Kolik takových veršů ještě přibude? děd Ed :-)

pozorovatel
12. 11. 2008
Dát tip
prošla, usmál jsem se na ni a pak zase odešla

neroušek
12. 11. 2008
Dát tip
Velmi dobré,tohle se mi líbí víc než některé "citovky" já a ty.Páč smutek je obecně člověčí,tomu rozumí snadno i neroušek.Zdraví básnířku žlutý neroušek z Číny.*PS. Doufá,že zde první.*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru