Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Chvíle kdy čekám...

08. 03. 2009
21
21
1881
Autor
Marcela.K.

Ten hloupý strach

co do mých snů zas sněží

Taje mi na řasách

Loudá se po nábřeží

a hledá loďku

do níž nezatéká

aby se plavit mohl

nocí  která čeká…


 

Ten krásný strach

a chvíli nepostojí

Plíží se po římsách

Nenechá na pokoji

chvíle kdy čekám

až se objevíš

Usměješ se

Holka s tebou je kříž

 

 

Ten něžný strach

jestli jsem stále tvojí

jak lístky na osice

chvěje se a bojí

a když ho zaplašíš

na jaře

na chvíli

Na podzim vrátí se

Na podzim zesílí


21 názorů

Marcela.K.
19. 12. 2009
Dát tip
Ten něžný strach jestli jsem stále tvojí jak lístky na osice chvěje se a bojí a když ho zaplašíš na jaře na chvíli Na podzim vrátí se Na podzim zesílí

palino8
19. 03. 2009
Dát tip
*

Wronski
15. 03. 2009
Dát tip
důležité je, že se dočkáš :o) *

Horavin
11. 03. 2009
Dát tip
Nádherný zejména tím, jak zde strach nevystupuje v roli nepřítele, ale jako statečně vnímavej pozorovatel *

Desirée
10. 03. 2009
Dát tip
Tvoje báseň se pěkně čte a krásně zní. I když je mi z ní trochu teskno. "Na podzim vrátí se Na podzim zesílí" Posílám pozdravení a *.D.

Pacer
09. 03. 2009
Dát tip
Měla bys ořazávat všechny ty předložky, trochu to komprimovat. Myslím, že máš na to, aby tvé věci měly lepší tvar.

Robinia
09. 03. 2009
Dát tip
moc se mi líbí...

Myotis
09. 03. 2009
Dát tip
Milunké... moc /*

Edvin1
09. 03. 2009
Dát tip
Mylenko, ne masochistka, nýbrž ta výše zmíněná "optimistka". :-)))

Marcela.K.
09. 03. 2009
Dát tip
No, hezky jste mi to tu rozkuchali :-) asi budu nejspíš masochistka.

Marcela.K.
09. 03. 2009
Dát tip
Děde Ede... v mém věku - to už je podzim nejpříjemnější roční doba ...taková barevná ;-) a mlžná... :-)

Lakrov
09. 03. 2009
Dát tip
Pro Edvin1: Zmiňovaný začátek třetí sloky působí jako záblesk štěstí. A dál se obávám, že máš pravdu. Báseň je mi milá. Snad náladou, snad (dnes tak málo oblíbeným) rýmem.

Edvin1
09. 03. 2009
Dát tip
Lenko, ihned jsem souhlasil, ale pak jsem si tu třetí slochu ještě jednou přečetl. Vždyť ona doufá, že... zas bude zle!: Ten něžný strach jestli jsem stále tvojí jak lístky na osice chvěje se a bojí a když ho zaplašíš na jaře na chvíli Na podzim vrátí se Na podzim zesílí To je jako v té staré definici optimisty: "Pesimista říká: Hůř už být nemůže! Optimista oponuje: "Ale může!" Kdepak, žádné světlo na konci tunelu se v této básni nekoná.(Jen v létě záblesk, a pak už zase tma podzimu a zimy.) Tím ovšem kvality básně nesnižuji!!! Toho jsem dalek. dědEd :-)

Lakrov
09. 03. 2009
Dát tip
Pro Edvin1: Mě asi napadlo zabývat se jen různými odstíny významu slova STRACH. Tvůj rozbor je obsáhlejší a nelze než s ním souhlasit. A střídání temných koutů lidské duše těmi světlejšími? Začátek třetí sloky na mě tak působí.

Edvin1
09. 03. 2009
Dát tip
Lakrov: Strach je pocit bezmoci před neznámým. I v této básni je tato definice potvrzena: Ten něžný strach jestli jsem stále tvojí Strach ovšem může být žádoucí - má to co činit s masochismem. Jsou lidé, jež si strach pěstuzjí, libují si v něm. Strach je obranný mechanismus. Beze strachu bychom bez váhání skočili do propasti. Strach, podobně jako bolest, je nepříjemný, ale je nezbytný pro přežití jak jednotlivce, tak celého lidského rodu. Je tedy, ač to zní zvráceně, požehnáním. dědEd :-) P.S. Báseň, podobně jako jiná díla Autorky, zavádí čtenáře do temných koutů lidské duše. Občasný výlet do končin méně pochmurných by nezaškodil.

Lakrov
09. 03. 2009
Dát tip
Strach. Jedno slovo a tři pohledy na něj. Co všechno se v tom jediném pocitu může skrývat; Strach, kterého se bojíme a nestojíme oň. Strach, při němž nám chodí mráz po zádech a ohlížime se, kdy nás dostihne. Nebo strach, po němž léta toužíme, a když nás konečně naplní, bojíme se, aby se neztratil stejně rychle, jako přišel... Co je vlastně strach?

oleandr
08. 03. 2009
Dát tip
líbí, dobře se čte

Diana
08. 03. 2009
Dát tip
Fakt moc hezké ***

kytara
08. 03. 2009
Dát tip
Nádherné,

Impresse
08. 03. 2009
Dát tip
*

nostalgik
08. 03. 2009
Dát tip
Ten něžný strach, přítel milování, stuha potmělá v rounu kadeří, tón zachvělý jímž display potěmní k rozkoše co láká surfování Ten něžný strach má noblesu a styl jak velký poker co s důvěrou hrá si, do říše snů zneplatňuje pasy kde rzivý štít mág lásky pozlatil ***

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru