Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

To to bolí, necháš mě!

28. 03. 2009
16
16
1187
Autor
Marcela.K.

....na zahradě mi totiž létají dva žluťásci. Tak jsem si na Tebe vzpomněl.

 

Motýli v březnu.

Nechtělo se mi věřit.

 

 

 

A vzpomněla jsem si na dotek. Na ten poslední dotek děvčátka, které jsem pak už nikdy neviděla.

 

Ležela tehdy opakovaně v motolské nemocnici.

Já byla žákyňka na zdravotní škole.

Věděla jsem, že ji čeká stejný konec jako její sestřičku. Byly to dcery mé sestřenice.

První zemřela v devíti letech.

 

 

Držím ji v náručí, je lehounká jako batole a přitom je jí dvanáct let.

Držím ji v náručí a smějeme se. Pak mi řekne :,,Dej mi ruku.“ Mačká mi ji vší silou.

,,To tě mačkám, co?!“

Podívám se na svoji sestru, která přišla na návštěvu se mnou. Vidím jí na očích, že ví.

 

,,Au, au, au!“ Křičím a směju se:,,To to bolí, necháš mě!“

 

Dívají se na mě veliké, smějící se oči.

 

Ten dotek se podobal dosednutí motýla.

Ten dotek jsem si odnášela domů a netušila , že je to navždy.

Už je to víc jak třicet let.

Když si na ty dvě holčičky dnes vzpomenu, vidím ještě stále veliké, zvědavé, rozesmáté oči… a cítím dotek motýla.

 

 

 

 

***
Potají doufám
že konec bude jiný…                                                                                                                                                                                    
na louce plné barev
a něžných motýlů
nebudou strašit mě
šedivé a zlé stíny


Nakonec
v náruči
ti zase procitnu.


16 názorů

diderotka
31. 03. 2009
Dát tip
... kdyby se něco stalo dceři, asi bych všechno vzdala... obdivuju ty, co najdou zas sílu!

Upír
31. 03. 2009
Dát tip
Dojemné.Není co dodat *

Horavin
31. 03. 2009
Dát tip
*

Edvin1
30. 03. 2009
Dát tip
Tip. Nic víc. Není mi do kecání. dědEd

oleandr
29. 03. 2009
Dát tip
*****

Marcela.K.
29. 03. 2009
Dát tip
Když člověk pozná velkou bolest, dokáže si líp vážit štěstí...ale to Tobě, Diano, nemusím vysvětlovat :-)

Marcela.K.
29. 03. 2009
Dát tip
Když člověk pozná velkou bolest, dokáže si líp vážit štěstí...ale to Tobě, Diano, nemusím vysvětlovat :-)

Diana
29. 03. 2009
Dát tip
To je dobře, že to mělo nakonec jakýsi happy end :-)

Marcela.K.
29. 03. 2009
Dát tip
Dnes už je sestřenice babičkou...měli pak další dvě holky. Neposlechli rady lékařů, kteří se domnívali, že každé jejich dítě bude trpět stejnou chorobou a riskli to. První jejich vnuk dostal jméno po dědkovi( jak jinak udělat radost chlapovi, který měl čtyři dcery? :-) A holčička, která se narodila nejmladší z těch čtyř, nese jméno druhé dcery (té o které jsem psala)...shodou náhod je její otec Petr, takže - Petruška :-)

Janina6
29. 03. 2009
Dát tip
Cit, který je ve tvých textech, se nedá naučit, okopírovat, předstírat.

Rani
29. 03. 2009
Dát tip
modlím sa, aby som neprežila svoje deti.

Robinia
29. 03. 2009
Dát tip
bolí...

Diana
29. 03. 2009
Dát tip
Rozplakalas mne. Děti by neměly umírat... Krásně napsáno T*****

Santi€
28. 03. 2009
Dát tip
Malá sestřenička mě jednou ve hře při procházce kouzelným proutkem proměnila v motýla. Jak se polní cesta vinula, na hru jsme pozvolna zapomněly a ona odhodila proutek...a já jsem zůstala motýlem. Je v tom ta lehkost dosednutí motýla a zároveň efekt motýlích křídel se velmi silně otiskuje někam do nitra čtenáře.

Lakrov
28. 03. 2009
Dát tip
Tohle je trochu jiné, než 'Střípky'. V těch je smutek jen občasným hostem a z dětského vyprávění, kterým je nesen, je snadné uniknout do dospělého nadhledu. Tady ten prostor (k úniku) není, protože tohle není takové to 'něco bylo a něco je' (jak je možné chápat ohlédnutí do dětství); tohle je jen 'bylo a není'. Březnoví motýli brzy zahynou; a podobný smutek je i v tomhle textu.

slovak
28. 03. 2009
Dát tip
V duši ostalo ticho a prázdno, tu sa už nedá doložiť ani slamka***

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru