Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

K vodě máme dnes daleko - Zpoždění

22. 06. 2009
12
20
913
Autor
Marcela.K.


*Prolog*


Umiju se... A nezastavím se; před ňyčím :-)


Zpoždění


Když vcházela do  vrátek, kobrtla. Chytla se manželovy paže a měla co dělat, aby vyrovnala balanc. ,,Do prčic!“ sykla mezi zuby, ale hned se usmála.  Jirka jim šel naproti. Zuzka se culila.

Ve dveřích se objevila Jirkova matka :,,Pojďte dál.“ Usmála se mile:,,Zuzanko, skoč na zahradu. Manžel seká trávu,“ vysvětlovala příchozím: ,,Ať toho nechá, že přijeli tví rodiče.“

Zuzka se otočila a odběhla za roh domu.

,,Mami, to je Zuzčina maminka a otec,“ řekl Jirka směrem ke své matce. Ta se zasmála a řekla: ,,To by mě opravdu nenapadlo, Jiříku! Pojďte, posadíme se v obýváku,“ vedla hosty  do pokoje. ,,Kávu, čaj, minerálku? Co si dáte?“


Pohlédla na manžela:,,Kávu?“ On kývl a řekl: ,,Dáme si tedy kafe.“

 


,,Prosím tě, běž se umýt…“ zaslechla z chodby.

,,Vždyť jsem skoro čistej!“

,,Alespoň ty ruce si umyj!“

Bouchly dveře a po chvíli bylo slyšet šumění sprchy.

 


,, Maminka je milá,“ řekla směrem k Zuzce a Jirkovi.

Manžel seděl v křesle a rozhlížel se po pokoji.

,,Myslíte to doopravdy? Nerozmysleli jste si to s tou svatbou?" Obrátil se teď na mladé otec Zuzky. Jirka objal svoji milou v pase a pevným hlasem řekl: ,,Ne.“ Zuzka se na něj dívala jako na svatý obrázek. Rodiče se usmáli téměř současně. Byl to hezký pohled na ty dva.

 


Jirkova matka se vrátila s uvařenou kávou a poslal syna do kuchyně pro chlebíčky.

Ve dveřích se objevila  dívčí hlava:,,Dobrý den, já jsem Lenka, Jirkova sestra. Jé chlebíčky!“

Hrnula se ke stolu. ,,Proč sedíte doma? Máte zaracha?!“

,,Lenko!“ okřikla ji matka.

,,Nechte ji, vmísila se do hovoru. ,,Má pravdu, venku je krásně, mohli jsme zůstat na zahradě…“

,,Taky si myslím. Dobrý den, vítám vás.“ Do dveří vstoupil Jirkův otec. Zuzčini rodiče povstali, aby se přivítali s hlavou rodiny. Vousáč ve dveřích se usmíval. Měl na sobě triko bez rukávů a kraťasy. Podala mu ruku, podívala se mu do očí a náhle …. Ty oči…

Rychle sklopila hlavu a posadila se.


,,Je to jednoduché,“ ujal se slova Jirkův otec. ,,Co chcete vymýšlet? Pronajímáme náš byt v paneláku a jeden prázdný je tu po manželčině matce. Mohou si vybrat.“

,,Já bych si chtěla taky vybrat…“ skočila mu do řeči Lenka.

,,Jo, ty si vybereš až budeš mít ženicha!“ odvětil otec a se zalíbením se podíval na nastávající snachu: ,,Tak co, Zuzko?“ Jirka odpověděl za ni: ,,My bychom radši po babičce. Ten je  volný, jen potřebuje trochu zrekonstruovat.“

,,No, vidíte,“ otočil se otec směrem k hostům : ,,A je to!“

 

Usmála se na něho vděčně :,,Ale svatba bude u nás!“

,,Víte co, zapijeme to …“ odpověděl pán domu a odešel pro připravenou láhev .

,,Potřebovala bych …kde tu máte záchod?“ obrátila se směrem k hostitelce.

,,Na konci chodby, vlevo.“

 Na konci chodby byly dvoje dveře. Mezi nimi visel zarámovaný obrázek.

Zastavila se a nemohla od něj odtrhnout oči.

Opřela se rukama o zeď, protože měla pocit, že se jí podlomí nohy.

Na zvětšenině fotky byl záběr loďky na které se do objektivu fotografa usmívala spokojená rodinka.

 

Vyšel z kuchyně.  Zahlédl ji a popošel až k ní. Postavil láhev s vínem na botník, dotkl se její paže,  podíval se na ni a řekl: ,, Nejvyšší čas si začít tykat. Máme patnáct let zpoždění…“

 


20 názorů

Robinia
24. 06. 2009
Dát tip
:-)

kytara
24. 06. 2009
Dát tip
No jo, moje chyba, čekala jsem hepáč p 15 letech.Ale chápu, že z toho nechceš dělat trapný tv seriál.

Marcela.K.
24. 06. 2009
Dát tip
...mo zdá se mi, že už ho tam máš...to byla narážka na něco zcela jiného, ale nedivím se, že už se v tom neorientuješ...zdáš se mi příliš "rozevlátý"...to nic. Neřeš to :-))

jolbah
24. 06. 2009
Dát tip
V tom, aby si čtenář na první pohled vyvořil správný obraz o vztahu postav, jsou matoucí asi dvě věty. Takže ten správný obraz vyplave až postupně. Jako fotka z vývojky za starých časů :-)

Marcela.K.
24. 06. 2009
Dát tip
...jo a jsem ráda, že i když je to tak "nepřehledné", neměl jsi s luštěním dialogů problém :-))

Marcela.K.
24. 06. 2009
Dát tip
Na úpravu textu mám Lakrov :-))) jenže ona se bojí, že bys měl v hlavě guláš a tak mi to už neupraví... prý co bude blbě bude moje a co bude správně bude její ;-)))a navíc jí všechno strašně dlouho trvá a než mi to "upraví" já už dávno píšu o něčem jiném :-))

Marcela.K.
24. 06. 2009
Dát tip
Kytaro, co by mělo být dál? :-) Mají spolu vozit vnouče po lese? :-) jolbah... jsou tam dva manželské páry a tři mladí...Lenka je sestra Jirky... Zuzka dcera manželského páru, který přijel na první návštěvu do rodiny nastávajícího zetě :-))Ty po mně snad chceš vysvětlení typu "vichr z hor"? :-))) Umýt se šel pán domu, těžko by do sprchy lezla návštěva...on pracoval, tak byl špinavej...kdoví, jestli by se vůbec omyl, kdyby .... Marvine, šťastné řešení není, když někdo čte rychle...a to tak , aby stihl přečíst co nejvíc textů...pak mu lehce může vznikat potíž s orientací v přímé řeči... někdy se vyplatí zpomalit. pasažier :-)) to je dobrý, to budeš tak měsíc bez oběda, abys je měl alespoň trochu podobné mému hrdinovi. Lakrov, vítám tě z vězení doma :-) měla jsi nějaké zpoždění ;-) Taky bych kašlala na bonton...v tomto případě :-) :-)) Jiří, dík za přebásnění vymyšlených pocitů :-)

nostalgik
24. 06. 2009
Dát tip
nikdy není pozdě na přípitek na vzpomínky vhodný bývá lék pak na zahradě vprostřed kytek o patnáct vrátíme se let TTT

Lakrov
23. 06. 2009
Dát tip
Nevím, jestli od něj to porušení bontonu v závěru nebylo až trochu drzé, ale asi si prostě nedokázal pomoci... Zahřál a zamrazil zároveň, ten konec.

Marcela.K.
22. 06. 2009
Dát tip
...začátek je v jiné povídce..z 20.6. :-)

jolbah
22. 06. 2009
Dát tip
Zajimava myslenka je to; tohle necekane setkani po letech. Nebo je to cele naopak -- teprve pri druhem setkani vyvstane vzpominka na to prvni, kdysi, a s ni otazka: Mohl to byt on? Cas na obsahu vzpominek mnohe prida a mnoho ubere... Uvazuji o tom, zda do prvniho odstavce (ctvrta nebo pata veta) nepridat jedno ci dve slova kvuli jednoznacnosti vztahu postav.

kytara
22. 06. 2009
Dát tip
Dobré, překvapivé pokračování......prosím o další, moc se mi to líbí.....

Diana
22. 06. 2009
Dát tip
hezké*

sidonia
22. 06. 2009
Dát tip
pěkné čtení

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru