Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zvolit...

03. 09. 2009
15
18
1013
Autor
Marcela.K.

,,Všechno se dá spravit; někdy možná s trochou omezení funkčnosti a nebo s vidinou větší trpělivosti potřebné při užívání, ale spravit se to dá..."



Když jí v práci vypadl mobil z ruky, lekla se. Tlačítko se šipkami odlétlo doprostřed místnosti.

Sebrala ho ze země a pokusila se vrátit zpátky na místo.



Oddechla si. Telefon fungoval, jen občas problikl display.

 

Držela přístroj v ruce a vzpomínka jí sklouzla do zimy před pěti roky.

Začala tehdy jezdit do práce autem - do okresního města a manžel jí vlastně mobil vnutil.

,,Zůstaneš viset někde na cestě, budeš potřebovat pomoc a jak mi dáš vědět?“


Nesnášela tyhle technické vymoženosti.

Neměla ráda počítač u kterého muž i děti trávili zbytečně mnoho času.

Nesnášela všechny ty ovladače od televize, satelitu, přehrávačů.

Připadalo jí, že je v těch drátech zamotaný celý jejich dům.

Nenapadlo ji, že za pár let si nedovede ona sama život bez těchto „hraček“ představit.

 

Teď stála a dívala se na jména, která se jí objevila v telefonním seznamu.

 

Bylo to divné. Nevěřila na věštecké sny, ale uvědomila si, že předminulou noc se ji zdál sen o tom, jak jí vypadl z ruky mobil a roztříštil se na tolik kusů, že už nešel sestavit do provozuschopné podoby. V tom snu se rozbrečela. Věděla, že právě přišla o své přátele, že už se jich nedovolá, že nezná jejich čísla.



 

Nyní posouvala  jména uložená v adresáři a přemýšlela, která z nich by mohla postrádat.

Před jmény svých blízkých měla předsazená A - aby se jí zobrazovala jako první…

 

Smazala pět čísel o kterých věděla, že už je nikdy nepoužije. Bez smutku, bez zaváhání.

Pět čísel za pět roků…Které bude šesté?

 


18 názorů

Marcela.K.
12. 09. 2009
Dát tip
...jo, pozoruji to samé a proto se držím v komentování zpátky a tipy zásadně "nevracím" :-)

Alojs
12. 09. 2009
Dát tip
to je v pořádku... písmák kritiku potřebuje... upřímnou... jak jej tak pozoruju, je zahlcen notnou dávkou přetvářky a vypočítavosti. ale ne že bych nevěřil v druhou stranu mince :)

Marcela.K.
12. 09. 2009
Dát tip
Různě... když mám volno dost. Hodně píšu i čtu - málo komentuju, protože jsem dost kritická - ale to ty víš :-)a ne každý to snese. Pak jsou ale dny, kdy musím pracovat a to je třeba jen pár minut, kdy si přečtu kritiky a zprávy :-)

Alojs
12. 09. 2009
Dát tip
Jednohubka. hmotnostně. fyzicky. lze-li písménkám přiřknout jisté fyzično. jak už ale padlo, určitě by šel ten textík ještě vybrousit. přiřadit mu formu, vystrnadit drobné chybky... ... kolik času trávíš u počítače? :)

guy
08. 09. 2009
Dát tip
některé sny bývají zatraceně nesnové .. *

ruprecht
05. 09. 2009
Dát tip
když já už víc jak jedno číslo nezvládnu... :-)))

Marcela.K.
05. 09. 2009
Dát tip
...až na to druhý číslo :-)

ruprecht
05. 09. 2009
Dát tip
ano... zkouška spojení proběhla bez závad... :-)

Marcela.K.
05. 09. 2009
Dát tip
:-)) stačí?

ruprecht
05. 09. 2009
Dát tip
schválně, tak mě prozvoň... :-))

Marcela.K.
05. 09. 2009
Dát tip
Asi tě to překvapí, ale nejsi :-)

ruprecht
05. 09. 2009
Dát tip
nejspíš jsem mezi těmi pěti... *

nostalgik
05. 09. 2009
Dát tip
Věřím na sny, znamení, vnuknutí... Které bude šesté? Asi to, které se ukázalo jako první... TTT

Moje odžité myšlenky na tvém stole."T" Já nesmazal ani číslo zesnulé sestřenky.

Lakrov
04. 09. 2009
Dát tip
Posledních pět let (možná o něco víc než pět) nás (lidstvo elektrfikované časti světa) v ohledu komunikací hodně poznamenalo. Někteří to tušili už předtím, jiní se jen pomalu, ztěžka a bezúspěšně brání tomu, co donedávna prohlašovali za zbytečnost. A technická stránka: Text by snesl o trochu více péče. Kontakty je třeba ukládat na SIM-kartu; usnadňuje to přechod na jiny hardware :-) Tip

Robinia
04. 09. 2009
Dát tip
tak tak ...

Prosecký
04. 09. 2009
Dát tip
Dobré. Možná trochu mnoho otevřeného, ale ais to byl záměr. *

xtermik
03. 09. 2009
Dát tip
Pěkný, má to spád, pointu, a dobře se to četlo .. pěkný TIP*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru