Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

tobě

14. 09. 2009
50
60
5859
Autor
Aviem



bránice se smíchu brání?
slza po líci vám kane..
svět je místo k uzoufání?
měl byste se stydět, pane..

(často se tak hloupě tváří,
pořád vede řeči plané,
že ho čeká už jen stáří..)
prosím.. nebraňte se, pane..

nebraňte se.. tomu tichu..
každé srdce odhodlané
někdy v noci je jen k smíchu
(svědomí je rozorané)




tomu tichu mezi námi

  tichu,  které s námi ladí

         ostré hrany dnů i nocí

jemně jako voda hladí

 




60 názorů

kjkszpj2
26. 02. 2010
Dát tip
ta lehkost, ta lehkost TIP

Muamarek
07. 01. 2010
Dát tip
Líbí se mi moc, Marek

Aviem
12. 12. 2009
Dát tip
děkuji vám..

Tak toto je velmi dobré, forma poslední sloky originální. *t

A.H.
11. 12. 2009
Dát tip
taková slova, která by vystihla báseň a její překrásnou atmosféru ve slovníku nemám. tip

remik
25. 10. 2009
Dát tip
hodne dobra. prekvapive vtahujici. zensky nadhled?:)


Aviem
15. 10. 2009
Dát tip
NePoe_ta: :-)))))Přejděme radši k selské logice.. (zvláštně to začne vypadat, když závěry zpochybní ten, kdo zadával data pro vytváření předpokladů..) Znáte tu hru, co se v ní hráčům zavážou oči, dostanou hrnek s marmeládou a lžičku a mají za úkol nakrmit protihráče marmeládou? Jsem v roli toho hráče, co s marmeládou ve vlasech souhrou šťastných náhod, intuice a vnímání trefil lžičkou do pusy spoluhráče a posléze zjistil že dotyčný marmeládu nesnáší, je na ni alergický a po požití lžičky džemu dostane okamžitě astmatický záchvat a kopřivku.. p.s.: a vůbec - jak jsou na tom s marmeládou? rádi? neradi?

NePoe_ta
15. 10. 2009
Dát tip
Ač ji lidi vedou za frigidní, a rádi ji proto šejdrem obchází, je formální logika povolná k bezpočtu milosrdenstev - z planých, (ne-)pravděpodobných předpokladů, umožňuje v negaci vyvodit (ne-)spochybnitelné závěry .t.

Aviem
06. 10. 2009
Dát tip
sabi: :-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))) dostalas mě..

sabi
06. 10. 2009
Dát tip
báseň pro chcípáka. ano. :-)

Wronski
01. 10. 2009
Dát tip
určitě ji ocení *

Barbar
28. 09. 2009
Dát tip
Relativní teorie striktně na nás hovoří vteřina je různě dlouhá noc ji v lůžku umoří

Aviem
28. 09. 2009
Dát tip
schováme se pod peřinu budem ve tmě v tichu zamomenem na vteřinu neboje se hříchu

Barbar
28. 09. 2009
Dát tip
Jako voda v temné tůni nadnáší nás lehce Obejme nás svojí vůní z lůžka se nám nechce

PST
28. 09. 2009
Dát tip
Pěkné, četla jsem to několikrát a to mně máloco tak osloví, našla jsem si tam několikrát něco, co mně zaujalo a závěr se mi líbí tuze! Tak nějak i samostatně, je tak melodický, plyne jako ta voda...

Maverick
20. 09. 2009
Dát tip
nebraňte se.. tomu tichu.. každé srdce odhodlané někdy v noci je jen k smíchu (svědomí je rozorané) úúúú.......nedýchám...

dapler
19. 09. 2009
Dát tip
Obsahově velmi...tak nějak povědomé :) t

Veeriiaann
18. 09. 2009
Dát tip
fajne, lehká, přesto vcelku k přemýšlení...

blbjenka
18. 09. 2009
Dát tip
fajn jak se to učení jmenuje prosimtě? (nechci vysvětlení, na to teď nemám čas, jenom název)

Aviem
18. 09. 2009
Dát tip
blbjenka: U mě nejde jen o to "dělat věci jinak". Móda se mě nedotýká, většinou to, co je v módě nemám ráda. Já spíš žiju potřebu být zvláštní, vymykat se, nazapadnout do průmeru. A protože jsem vztahový typ, obrací se moje "já" k okolí neustále s dotazy jako: "Všimli jste si mě?" "Jsem dost zajímavá?" "Snesete mě vůbec?" (Je o tom celé takové učení, ale to je opravdu hodně složité.)

blbjenka
18. 09. 2009
Dát tip
dělat věci jinak je taky v módě :) ačkoli si dovedu představit i zásadnější rebelii než popírání třetí tečky :o)

Aviem
18. 09. 2009
Dát tip
blbjenka: jé.. děkuji za individuální přístup.. to je teď hodně v módě.. Uznávám, že to je úlet, ale někdy se opravdu dovedu vyžívat v tom, že "dělám věci jinak". Fakt jsem taky zvědavá, kam dorostu a nepřestane-li mě to bavit; je zjistě zcela zřejmé, že moje psaní je ve vleku jedinečného emocionálního vzplanutí. Trochu to pomáhá, protože je to o mnoho horší a těžší, než když člověku bylo dvacet, třicet..

blbjenka
18. 09. 2009
Dát tip
zvláštní. že by opravdu existovali talentovaní nepubertální začátečníci? :) pak je asi zajímavé sledovat kam dorostou, nepřestane je-li to (jelito:) bavit. A v rámci autorské licence je zřejmě možné leccos, třeba i dvě tečky, i když teda vypadají divně, nebo je to možná jen moje profesionální deformace, neb takové úlety běžně opravuji dětem a vyvolávají tudíž ve mě pocit "který negramot to zase psal" :o) ale dobrá tedy, zkusím si propříště zapamatovat, že u tebe je to záměr

Aviem
18. 09. 2009
Dát tip
blbjenka: s tou slzou, to máš pravdu.. ona to původně opravdu měla být jen esemeska.. :-) (a navíc já jsem skutečně, ale opravdu téměř úplný začátečník. Ač život v půli, první text, který jsem napsala, je to, co je na hanaot, nikdy před tím by mě ani ve snu nenapadlo něco takového zkoušet) ..a pak se to nějak vymklo.. I s tím psaním, i s tou esemeskou. Ty dvě tečky.. já prostě píšu dvě tečky, tři se mi zásadně nelíbí graficky, jedna znamená něco úplně jinýho.. Vím, že to bude asi znít šíleně, ale mě k tomu, co chci naznačit - že má přijít odmlka, která sama ještě cosi sděluje.. prostě dvě tečky.. stačí. :-) omlouvám se za to.

blbjenka
18. 09. 2009
Dát tip
poslední sloka sama o sobě byla hezká mini a tůra :) slza kanoucí po líci je ofšem až příliš tradiční rekvizitou začátečnických výlevů a rýmy dost výrazně ledacos připomínají, některé známé písničky třeba, čímž odvádějí pozornost jinak by to bylo vcelku hezké - ale jednu výtku mám zcela zásadní: jedna tečka nebo tři tečky. nikdy dvě tečky! dvě tečky jsou blbost :o)

Bíša
15. 09. 2009
Dát tip
Ještě se ke Tvým básním vrátím...

Takový retro styl, nicméně v kontextu dnes uveřejněných "děl" skoro bych řekl nadprůměrné:) Jen tak dál.

Aviem
14. 09. 2009
Dát tip
damaxy: (v)tipy posílat nemusíš.. .-)) milá xy.. posílala jsem avi jen někomu, abyste se koukli jestli neruší ten vtípek na konci.. Mně se ta šedá zobrazuje docela dobře, ale jestli myslíš tu poslední sloku, tak ta se musí číst po označení textu myší.. :-)

damaxy
14. 09. 2009
Dát tip
chodia mi aví, ale nevadí, si tam niečo dotvorila pozeram. ale tip môžem dať len jeden, je to pekná basnička, sivé písmenká je trochu zle vidieť a musím sliepňať, milá Aviem

Aviem
14. 09. 2009
Dát tip
koník, ptáček: :-) tak to mám radost..

Aviem
14. 09. 2009
Dát tip
koník, ptáček: :-) tak to mám radost..

mně se to líbí*

ráno po snu... :o) první verš se mi líbí moc

Aviem
14. 09. 2009
Dát tip
koník: ze snu nebo z říkačky? :-) hladící sny jsou báječné.. Ať se nám zdá..

mně dnes smazal hranu dne a noci sen... zůstal pocit pohlazení :o)

Aviem
14. 09. 2009
Dát tip
Halcyon: to máš různý.. něco lze brát doslova, něco nelze.. nejde přesně o pláč a smích, ale spíš o beznaděj a skepsi.. poslední verš jsem potřebovala - tušila jsem, že to ještě změním.. doufám, že vám to nebude vadit.. :-)) (A koníkovi)

slivaka
14. 09. 2009
Dát tip
..nebraňte se pane..nebráním..tip:)*

Erzsi
14. 09. 2009
Dát tip
t.

Halcyon
14. 09. 2009
Dát tip
Pokud se obrátím k sobě, tak bych se za smích s pláčem dohromady rozhodně nestyděl, je to dost výjimečný pocit. Pro mě škoda posledního verše, opakováním adjektiva do rýmu a formou dodatečné poznámky budí dojem přílepku do počtu.

Marlav
14. 09. 2009
Dát tip
*


Kni_ha
14. 09. 2009
Dát tip
Jeej *

Saintzero
14. 09. 2009
Dát tip
souhlas pozorování a prožívání se vždycky nerovnají pravdě

Aviem
14. 09. 2009
Dát tip
PeterProkopec: je. pravda pravdoucí. taky do sms se většinou píšou jen říkanky.. děkuji všem za zastavení..

Aviem
14. 09. 2009
Dát tip
milá xy.. je možné poznat skutečné nitro bližního svého? pozorováním nikdy.. jedině snad spoluprožíváním, ale to nám není vždycky dopřáno.. ..a.. každý se stává smutným jinak, to je na první pohled jasné. (jistě že miluje.. :-)))

damaxy
14. 09. 2009
Dát tip
a čo keď len zle pozoruješ?nemôže to byť takto: prečo ste pri mne smutný, pane? tak pýtala sa nevediac, že kto miluje sa smutným stane...

Háber
14. 09. 2009
Dát tip
rozorané*

Saintzero
14. 09. 2009
Dát tip
dokonalý *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru