Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Náhrobné nápisy - v tieni plameňa

26. 10. 2009
8
15
3906

O ľudskej (mnohokrát) pretvárke na sviatky všetkých svätých - kedy sa kupujú, čo najdrahšie vence, svietniky a iné možno až nepotrebné veci, len aby sa nepovedalo ! Nehľadiac na skutočnosť, že po celý rok sa zo strany týchto pokrytcov k zosnulým predkom nedostáva žiadnej pozornosti, že obchádzajú " ich " miesta posledného odpočinku na kilometre vzdialenú - vzdialenosť.

Náhrobné nápisy – v tieni plameňa

 

 

S príchodom chryzantén

sviečok a novembra

na chvíľu

zo šedých – do zlata

znovu sa vzkriesia

v návale turistov

hrajúcich sa - na niečo !

 

Náhrobné nápisy

oprášia spomienky

v posledných uličkách

v krížových zákutiach

s čečinou z jedličky

do srdca – vo tvare

i z kahancom – s plamienkom zápaliek.

 

Na chvíľu postoja

povinnosť - s ružencom

narýchlo

na rok si – odbavia !

 

Náhrobné nápisy - opäť sa !

Východom slnka – do bežných

zo šeria!

 


15 názorů


Marlav
27. 10. 2009
Dát tip
živých je třeba si hýčkat a všímat.....pak k hrobu kráčet bez okázalosti...tiše promlouvat k nim....

maceško to mi je strašne ľúto..., ale tým že nezabúdaš, tak v podstate nezomrel je stále s Tebou a s Tvojou rodinou....len v inej forme !

Na onén hřibotov sem chodil taky.....keď som žil v Prahe a nemohol som prísť priamo na hroby svojich blízkych tak som chodil na onen cintorín...ku centrálnemu krížu a tam som zapaľoval kahance a sviečky..takže situáciu na tom hřibově poznám dokonale.

macecha
27. 10. 2009
Dát tip
Johann, mňa drží pri rozume len moja viera v Boha, že každého potrestá za jeho činy. Inak by som už dávno zabila človeka, který mal vliv na smrť mojho najmladšieho bratra. Zabil sa v aute, keď mu bolo 32 rokov a zanechal tu dve deti. Našťastie mali mňa a strýka, postarali sme sa o nich. Ale brata, ktorého som milovala, bol o 11 rokov mladší, bol ako moje dieťa, toho už mi nič nevráti.Zomrel pred vianocami, je to už osemnácť rokov, ale stále ma to veľmi bolí. Len je škoda, že trest boží otáľa tak dlho. Nuž, ale veřím, že každý dostane to, čo si zaslúži.

Můra73
26. 10. 2009
Dát tip
Když přijdu na hřbitov v Holešovicích, vždycky mě děsí, kolik je tam rozpadlých a zenedbaných hrobů, nevím, jestli je to dnes běžné.

...vďaka,budem sa snažiť aj myslieť

Tak to sme na tom skoro rovnako - Vitaj v klube !

...to já nie,to rúky a klávesnica,aj moja hlava čosi si vravela

Ja nie - to klávesnica ! ale napriek tomu ďakujem za ňu ! že si si našiel čas, že si prečítal a odpísal.

...dobře píšeš*

Vieš maceško ľudská pretvárka ma vždy zabíjala a bude ! Preto proti nej vždy bojujem, a keďže nemám doma samopal ani guľovnicu...tak to robím slovami. (inak medzi písmenkami - nedokázal by som ublížiť nikomu a boli časy, keď som mal v legálnej držbe zbraň a už vtedy ma ľudská pretvárka - dostatočne žrala ale napriek tomu nešiel som na ňu so zbraňou v ruke...to by som musel vystrielať skoro celé Slovensko a v Čechách to nebude iné - a kde vziať toľko nábojov ?) Som rád, že si si našla čas na moje slová. Tak ako aj Petr.ix - aj tebe ďakujem za chvíľu a slová, ktoré si venoval na margo mojej básne....príjemný večer obom Vám !

macecha
26. 10. 2009
Dát tip
nápísal si to presne tak, ako sa to deje. Bohužiaľ. T***

posielam avízo.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru