Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Spaste duše?

10. 11. 2009
13
28
2036
Autor
Claire1990

Jen tak něco už mou duši nespasí.

Mně hořký kalich již je nalitý.

Vyrostla jsi, holka, vlastně do krásy.

Myslí si to spousta – snad i ty.

 

Co nejhoršího, přemýšlím, mi hrozí,

Asi ne láska, jež hory přenáší…

Sabinin úsměv, Sabininy pózy.

Mou duši vynech. Spas sebe, Tomáši.

 

Až objeví se zase ve tvém baru

Prokleješ, která vedla ji sem z cest?

Spas sebe a zachráníš i Kláru.

Dnes ještě ne, až jindy. Nech se svést…

28 názorů

Bíša
31. 05. 2010
Dát tip
t.

PST
12. 03. 2010
Dát tip
Tohle mi připomíná moje psaní na škole (jak dávno tomu), souhlasím s podobností k písňovému textíku, dalo se přečíst*

Veselina
04. 12. 2009
Dát tip
trochu jak v TV novele, alr budiž *

sasqwer
04. 12. 2009
Dát tip
ta poslední věta udává zcela nový rozměr, přitom je to stále to samé líbí*

tanec
11. 11. 2009
Dát tip
Dobré, možná dost dobré za T.

Beed
11. 11. 2009
Dát tip
Claire... prosím - už nechci avíííza... :P

Claire1990
11. 11. 2009
Dát tip
Na co narážíš, Berte? :) A Tangensi...pokud jen ze dvou, byl by to jeste zcela uteseny stav ;)

Claire1990
11. 11. 2009
Dát tip
Tak vidíš :) Jak moc člověka dokáže ovlivnit jméno. Ale nestěžuju si. Kdybych se nerozhodla zahrát si na Sabinu, nebyl by žádný Tomáš. A sehrála jsem to tak, že by mě snad brali i v Národním ;)

Claire1990
11. 11. 2009
Dát tip
ono neni tak těžké si domyslet...už mi bylo řečeno že jméno Sabina je samo o sobě velmi vyzývavé, takže snad napoví...

Claire1990
11. 11. 2009
Dát tip
Děkuji za diskuzi, teď k odpovědím na otázky. :) Krize? Snad jen chvilková...nelíbí se mi. Ohledně jmen....oceňuji Berta_Hoffmana a jeho výklad, leč je trošku nepřesný. Klára jsem skutečně já, ovšem zároveň zde vystupuje i moje alterego pojmenované Sabina. Tomáš je opravdu Tomáš, který má moc rád písničky Mňágy a Žďorp(správně, Tangens! :)). POkud stále uniká smysl jmen Tomáš a Sabina, doporučuji ke vzpomenutí Nesnesitelnou lehkost bytí od Milana Kundery :)

Gerrhen
11. 11. 2009
Dát tip
Takovýto spor by byl dosti nevyrovnaný, neboť ty máš v malíku veškeré teoretické znalosti z veršologie, zatímco moje vnímání poezie je spíše subjektivní. Máš ale pravdu, že když jsem s chválou začal, měl bych vědět proč: Líbily se mi určité verše (protože z básní, které jsem včera četl, byly nejlepší) a potom také rytmus (který má své chybičky, ale aspoň mi rytmus každého řádku nedal zleva i zprava pěstí) a hlavně se mi to opravdu líbilo (ale obhájit tento subjektivní pocit je velice složité)

Miroslawek
11. 11. 2009
Dát tip
Gerrhen: Jednou říkáš, že textu něco nelze upřít a pak je zase bezpředmětné říci co. To mi nepřijde konzistentní a poctivé. Co vše mými vénami koluje není podstatné, stejně jako to, jestli máš nebo nemáš obavy z případné diskuze se mnou. Když ses takto vyslovil, tak bys měl své stanovisko hájit nebo alespoň odůvodnit. Jestli s tím pak budu souhlasit nebo ne, budu-li se chtít přít je vedlejší. Takový spor se dá čestně vzdát ;o)

Gerrhen
11. 11. 2009
Dát tip
Miroslawku respektuju tě a na zdejších stránkách tě vnímám jako osobu, které tepnami kolují verše, takže vzhledem k tomu, že tvá laťka hodnotící kvalitu básně je umístěna mnohem výš, než u nás ostatních, je bezpředmětné abych ti vysvětloval, proč se mi báseň líbí.

Miroslawek
11. 11. 2009
Dát tip
Gerrhen: a jaké kvality máš na mysli?

Gerrhen
10. 11. 2009
Dát tip
Báseň má své kvality, které jí nelze upřít. Za tip se na mě snad nikdo zlobit nebude :)

IVO
10. 11. 2009
Dát tip
Proč se ptát, kdo je kdo? Dosti dobře zveršováno. *T

sidonia
10. 11. 2009
Dát tip
pro mě je to písňový text. a tomu dávám tip.

Beed
10. 11. 2009
Dát tip
To jsem se ptala autorky... Pro tebe byla jen poznámka o krizi středního věku. :) Uf. No, tak ještě že mě to ještě nepotkalo :)

Beed
10. 11. 2009
Dát tip
Berte, krize sředního věku? Vždyť je slečně devatenáct :D Jinak - Sabina, Tomáš, Klára - kdo je to? Proč jsou v básni? Nechápu. Jsou tak zbyteční... Tohle asi není můj c(_) kávy...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru