Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Čtvrtá adventní

Výběr: Print
22. 12. 2009
19
33
1252
Autor
Marcela.K.

Ráno se brouzdalo ve sněhu

Ejhle, Hospodin přijde…

Vycházíme z kostela

Neumím s nikým chodit

Jen s hůlkou

Nesrovnám s vámi krok

 

Neseme tátovi Vánoce

Ozdobené větvičky chvojí

Mrzne

Váza s chryzantémami

praskla

 Maminka zapaluje svíčku

Chvějí se jí ruce...

 

 

***

Je ti zima?

ptáš se

a vaříš čaj

Zakroutím hlavou

 

Za oknem slunce neděli pozlatí

Čekám si v koutku

potichu

bez dětí

Jsme  bohatí?

 

***

Odpoledne se po zahradě  brouzdá  ve sněhu náš pes

a ty

Mám  zmrzlej nos

Sáhni si

Bereš mě za ruku

a já …

 

Se smíchem

otvírám pusu

Máš





 

 


 

 

 

 


33 názorů

Robinia
13. 01. 2010
Dát tip
*

Marcela.K.
06. 01. 2010
Dát tip
Printe! :-) Zlobíš! Ale děkuji, však víš...

Print
04. 01. 2010
Dát tip
Jsme bohatí i díky tobě!!

nostalgik
04. 01. 2010
Dát tip
... přišel a je všude s námi! Jme bohatí jeho přítomností... ***

sveřep
29. 12. 2009
Dát tip
totéž co japný - T, ale ty změny písma možná nabyly nutné nebytně

guy
26. 12. 2009
Dát tip
*

Marcela.K.
24. 12. 2009
Dát tip
Ale chodím :-) pokud nejsem v práci.

Marcela.K.
24. 12. 2009
Dát tip
To je příliš závažné a nelehké téma. Nemám ráda, když se ze členství v církvi stane fanatizmus. Záměrně nepíšu z víry, protože víra pro mě znamená především rozum a svobodu rozhodnout se - přijmout to co vnímám jako správné. samozřejmě, že se mohu mýlit :-) Papež mě nechává chladnou, nejsem katolička :-) je pro mě především člověkem. Církev je jen "organizace". Přesto si myslím, že má své místo v životě křesťana. Být se svojí vírou sám, je smutné ...ale já byla vždycky trochu "samotář" :-)

Marcela.K.
23. 12. 2009
Dát tip
To je dobře - že máš takové "nápady", když si mě přečteš, těší mě to ;-)

diderotka
23. 12. 2009
Dát tip
myslím, že se povedlo - jiná než ty předchozí .-) a mě jen napadá - co moje adventní neděle :-)

Marcela.K.
23. 12. 2009
Dát tip
Nejsem katolíčka :-) Nerozlišuji a neposuzuji lidi podle členství v církvích ;-)

Marcela.K.
23. 12. 2009
Dát tip
Milý Edvine, nejednalo :-) Není to citát z Bible, ale začátek jedné písně ze zpěvníku, která se ten den ve sboru zpívala. Proto jsem ji použila...je to adventní píseň a pokračuje " a všichni svatí jeho s ním...a bude v onen den Světlo velké..." jsem v práci, nevím jestli je to přesná citace, to se podívám až doma :-) Nevím, je-li to napsáno dobře - dost jsem se s tou "nedělí" potrápila - jak popsat klid, pohodu, ztišení, očekávání, aby si náhodný čtenář neřekl, že text je o ničem - dík za komentář a zamyšlení :-)

Noneta
23. 12. 2009
Dát tip
mylenko,,, atmosféra zlaté neděle na mě dýchla :) líbí se mi popsané útržky z té Tvojí....

Lakrov
23. 12. 2009
Dát tip
Začátk působí vážněji (to ten kostel, hřbitov a zima na mě tak působí), ale pak se to překlopí k takové dětské hravosti a smutek je pryč. Líbí se mi takhle seřazené 'emoce'. Mám z toho radost. Tip.

Edvin1
23. 12. 2009
Dát tip
Snad každý řádek vypravěčky, ale i jednotlivé úryvky z rozhovorů v této básni použiých jsou mi blízké. Už tato skutečnost mne naladila příznivě. navíc je to dobře napsáno, což mému uchu lahodí. Výhrady bych měl jen k pseudocitátu z Bible. Pokud vím, tak termín Hospodin je v českém překladu Bible vyhrazen Bohu Otci. Ve Tvé větě "Ejhle, Hospodin přijde…" se Ti ovšem jednalo o Ježíše Krista. A tomu tento titul nepřísluší. Pokud se mýlím, pak Tě prosím, pro doplnění proluky v mém vzdělání, o uvedení místa v Bibli, kde se tato věta nachází, a o jaký překlad jde. Díky. Líbí dědEd :-)

kjkszpj2
23. 12. 2009
Dát tip
:-)

...to není podceňování, to je fakt a týká se hlavně kritizujících

Marcela.K.
22. 12. 2009
Dát tip
Dík, Alojsi...ráda Tě tu vidím a samozřejmě přeji též vše nej a pěkné prožití vánočních svátků k tomu :-)

Marcela.K.
22. 12. 2009
Dát tip
Nechci podceňovat čtenáře, ale mám zkušenost, že je lepší přímou řeč nějak odlišit.

Alojs
22. 12. 2009
Dát tip
no, zas tak strašný to dneska není... člověk se naučí chodit po slepu... s napřímenou rukou přecházet přechod... a tak různě. ... vše nejlepší do nového roku

...pochopil bych to i tak

Marcela.K.
22. 12. 2009
Dát tip
:-) jednou jsem tam byla jako dítě, neslzela jsem, ale strejda měl na bílé košili černý saze, když se tam prošel po městě. To si jediný z Ostravy pamatuju :-) takže mi nezbývá, než ti věřit :-)

Alojs
22. 12. 2009
Dát tip
já jsem strašně vnímavý človíček... stačí, aby mě venku proackoval jemný ostravský vánek a já zaslzím... vážně :)

Marcela.K.
22. 12. 2009
Dát tip
:-) jo, na Tebe ...jsi mladý, tak proto asi a jelito rozhodně nejsi :-))

Alojs
22. 12. 2009
Dát tip
to "udivuje" je na mě? ... jsem snad nějaké jelito v železné schránce? :)

Marcela.K.
22. 12. 2009
Dát tip
Změny písma jsou přímá řeč :-) dík.

Marcela.K.
22. 12. 2009
Dát tip
Je to poslední z mých "adventních". První neděli jsem strávila na Moravě, dvě další pak ve službě...teprve tato poslední "Čtvrtá adventní" byla adventní nedělí strávenou doma. Dospělé děti vyletěly z hnízda... a přesto byla radostná a i když "zlatá", neprodali jsme ji ;-) Dík, udivuje mě, že rozumíš ... a těší :-)

...ber to jako detail

...výhrada k změnám písma, jinak **

Alojs
22. 12. 2009
Dát tip
nevím, jestli je to soudržné jako celek... ale každý detail mě oslovil... zvláště úsek "jsme bohaté?"... myslím, že povedená pocitovka. navíc aktuálně zasněžená.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru