Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Součást každých normálních kalhot

03. 01. 2010
3
9
1507

nenechte se prosím zmásti názvem,který ač je zajímavý,tak se absolutně minul s obsahem povídky

Píše se rok 2316 a kyborg typu F73 právě ohlašuje další vloupání do pavilonu A Hlavní budovy.

Kyborg:Dovoluji si upozornit vás, že je to již po čtvrté v tomto měsíci, nevím…

Člověk:Já…

K:…jak to chcete zvládnout. Zdá se, že kolonie se dále nerozmnožují a pokud nechceme ztratit  náš poslední pramen budeme muset okamžitě reaktivovat umělou reprodukci na vytvoření nových kolonií.

Č:Ano, snad máte pravdu.

K:Dále je potřeba regulovat návštěvníky pane. Mohlo by se stát, že se naše ochranné pásmo dočista vytratí, už takhle molekuly O2  ubývá čím dál tím více. Co navrhujete?

Č:Regulovat návštěvníky…

K:Ano, ale…

Č:…není lehká záležitost. Budou se bouřit. A vy si jistě pamatujete, jak dopadla poslední vzpoura robotů. Tepelné věže jsou přeplněné. Nezdá se mi to jako vhodné řešení. Navíc jsou tu důležitější problémy, které musíme řešit, není už moc času.

K:Jdu do laboratoře a připravím vše na případnou reprodukci.

Č:Já jdu zkontrolovat pramen.

Všechna voda vyschla a nikdo dosud neobjevil nějaký použitelný náhradní produkt. Tento člověk, poslední na planetě Zemi, vložil celý svůj život do péče o poslední živý pramen pitné vody. Roboti z celé Země se chodí na tento úkaz dívat do zdejšího teritoria.
Kyborgové, kdysi střední vrstva planetárního obyvatelstva, už zcela ovládli všechny živé i neživé zdejší tvory kromě Člověka, který zatím netuší, že je ohrožen víc než kdy jindy. Rasa kyborgů už několik let spřádá plán na zánik posledního zástupce lidské populace, ale ten je zatím vždycky odhalil pomocí selského rozumu, který ostatním obyvatelům planety schází. Teď však netuší, že ho zradil jeho nejoddanější z jeho poddaných.

Kyborg typu F73:Všechno jde podle plánu…

Kyborg typu G01:A pramen?

F73:Zatím nic, nesmí padnout podezření. Dal jsem rozkaz pozastavit všechnu výrobu, dokud se Člověk nevrátí z hlavního ústavu do své pracovny. Tam už ho uhlídám.

GO1:Už opravdu není moc času, za chvíli se přítomnost fluoru ve vodě projeví a…

F73:Nemáme jinou možnost, jestliže chceme po celou dobu zůstat v utajení. Zatím zmírněte přístup fluoru ke kapalině.

GO1:A kyslíkové masky?

F73:Nebudou třeba, pro nás není nic jedovaté. Tak už běžte, vrací se…

Člověk:Tak myslím, že umělá reprodukce nebude třeba…

F73:Ale pane…

Č:Mohlo by dojít k modifikaci ústřední složky vody a to by zcela narušilo její chuť. Dělejte, jak říkám. Pramen je docela v pořádku.(odejde)

GO1:Co navrhujete dělat?

F73:Navrhuji přejít na plán B, upozorněte všechny typy G a F…

Kyborgové byly kdysi lidmi, ale jejich naprogramovaný mozek a srdce z olova to netuší, tudíž ho ani nenapadne, že jeho palivo je právě voda, a že si takto zpečetil i svůj konec.

Po chvíli jeden z nich přijde k Člověku do pracovny…

GO1:Stala se tragédie, někdo se zase vloupal do Hlavní budovy…

Č:A můj pramen?

GO1:Pojďte se podívat…

Jen co otevřou vchod, naplaví se tam spousta ještě nezapáchající vody fluorem.

Č:To je určitě jeden z vašich pokusů se mě zbavit, zavolej F73…

F73: Tady jsem, pane, je mi to líto, nemělo to být takhle surové, ale teď už se nedá nic dělat.

Č:Je to i vaše voda, nechápete že…

Nestihl dokončit, co nakousl, při jeho posledním nádechu stoupla jedovatá voda tak, že se poslední člověk napil a udusil se.
Kyborgové to přežili, ne však na dlouho. Na Zemi dále žili jen roboti a vše fungovalo tak jak mělo, neboť robot je jen stroj.





 


9 názorů

Kobainn
25. 01. 2011
Dát tip
Zajímavá povídka, líbila se mě.

dík za všechny kritiky,potěšily :)

Annye
08. 12. 2010
Dát tip
pěkný :) tip

Bíša
07. 06. 2010
Dát tip
Ano, jsem fanyn...

aha,tys má nová fanynka :)

Bíša
05. 06. 2010
Dát tip
To je mé pochvalné mručení...


Bíša
05. 06. 2010
Dát tip
Hmm...

Sebastiana
05. 01. 2010
Dát tip
je to zajímavé, ale dala bych tam nějaku akci, boj..jinak dobrý

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru