Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

VOJÁCI …! (KAMARÁDI DO DEŠTĚ …KULEK …)

01. 12. 1999
2
0
2455
Autor
Daimon Terr

Budeš mít všechno
khaki ...
Šaty,auto,
mozek taky ...

( -- Šanov -- )


To nejde pochopit …!
To se musí prožít …!!!

Na cvičišti, na tom blbým buzeráku …! Jeden kretén vpředu, jiný v zadu, řvou jako hlasná trouba ...! ještě chvíli a nasadí Ti pouta, nebo svěrací kazajku …! Ty pitomče …! Dobytku ---! A zatím …. Jejich Lásky doma dělají si o Ně vrásky, teskně naříkají … „V pravóóóó …. bok …. ! Krok a skok …! Parchanti ….! Mizerové …! Ulejváci …! Chcípáci …! Nekňubové …!“ Řevu jako o pouti …! To se těžko odpouští, co se tehdy řeklo … „No tak …! Hejbni kostrou …! Nemehlo …!“ A zatím …. Jejich Lásky doma dělají si o Ně vrásky, teskně naříkají … Mnoho křiku …! Mnoho nářku …! Pro mladíky kteří ještě nedávno, na bigbítu, v barech, knajpách, viděli se ve svých Láskách …. Je to kruté probuzení …! Ze dne na den, zuby na Ně cení, nějaký blázen, v zeleném oblečení …! A zatím …. Jejich Lásky doma dělají si o Ně vrásky, teskně naříkají … A tak pádí po cvičišti … Prý je pak lehko na bojišti …! Který pitomec to řekl …! Tou blbou frází bych ho sekl po kebuli …! Snad by mu pak došlo, co z kraviny pošlo …! Tak to jde, den ze dne na den, Ustrnul by se nad nimi i kámen … A zatím …. Jejich Lásky doma dělají si o Ně vrásky, teskně naříkají … Kamarádi ve zbrani, po výcviku se pak někde setkají … Možná doma … Možná na bojišti …! Kde je prý líp, jak na cvičišti …! V cizí zemi …! Ve válce …! Za jiné zájmy … Stejná práce …! Oceněná rudou krví …! Posvěcená krutou Smrtí …! Od dárce Temnoty a nicoty …! A zatím …. Jejich Lásky doma dělají si o Ně vrásky, teskně naříkají … Kamarád vedle kamaráda, jeden druhému se snaží krýt záda … Kulky kolem sviští …! Rachot děl před jejich skrýší …! „Dělej …! Kámo …! Padáme …!! My se jen tak nedáme …!!!“ Snad ta slova Jeho kamarád slyšel … Snad ……. Do zákopu granát spad ……. A zatím …. Jejich Lásky doma dělají si o Ně vrásky, teskně naříkají … Ten výbuch nebyl ani hlasitý … Jen to dutě bouchlo … Však výkřik bolestný …! Díváš se na kamaráda, na Jeho rozervaná záda ……. Rozmetané vnitřnosti …! Visící od kosti …! A hodně z Tvého přítele, v cárech Ti visí po těle …! Jako příšerné girlandy …! Na pekelném plese …….. A zatím …. Jejich Lásky doma dělají si o Ně vrásky, teskně naříkají … Neznáš slov a neznáš citu … Par vteřin přemýšlíš, kde Jsi udělal chybu … Za pár chvil Ti všechno dojde …! Ten nával vzteku …! Ten nával šílenství …! Ten nával hoře …! Ten nával zmatku …! Tvé ruce zvedají se prudce k nebi …! Tvá ústa řvoucí bez přestání … Přerušují palbu zbraní …! Ze svého zákopu běžíš …. přímo Smrti pod kosu …! JEŽÍŠ ….! NÉÉÉÉ …! A zatím …. Jejich Lásky doma dělají si o Ně vrásky, teskně naříkají … Výstřel třeskl … V hlavě díra … Skrz ni by se dalo na ten humus dívat …! Ještě pár kroků do kulek deště …. Jenž Tě vyprovodí na cestu … Do věčnosti …! Ke světlu …! Do Nekonečnosti … Do Dálek …! A zatím …. Jejich Lásky doma dělají si o Ně vrásky, teskně naříkají … A Vy …! Vy všichni …! Co tak milujete válku …! Ten humus …! Zmar života a zkázu …! Prohoďte si na chvíli životy Těch dvou se Svými …! Zkuste Si ten pocit mít, když Smrt Vám střihne života nit …! A zatím …. Vaše Lásky doma dělají si o Vás vrásky, teskně naříkají … Na cestu k věčnosti držte Své vyhřezlé Vnitřnosti …! Padejte z prostřelenou kebulí, na kámen co rozpůlí, Vaši Bohu odevzdanost …! Snad Vás to i zabolí …! Možná …! Vy pokrytci …! Možná se Vám začne zdát … Že něco na Světě … Ztrácí řád …! A zatím …. Jejich Lásky …. A zatím …. Vaše Lásky …. Doma už nedělají si o nikoho vrásky …. Pochopily …. Smutné vdovy …. Jen teskně naříkají …. A proklínají …! TEN DEN …! KDY VE SKUTEČNOST …! SE ZMĚNIL …! KRETÉNŮV SEN …!!!
Katerina
25. 05. 2000
Dát tip
Vitej mezi nama, antimilitaristama! Prohoďte si na chvíli životy Těch dvou se Svými …! Zkuste Si ten pocit mít, když Smrt Vám střihne života nit …! Ja bych je tam hnala, mizery, vsechny do jednoho!!

Merle
07. 12. 1999
Dát tip
Dobře napsaný a celkem výstižný.

Daimon Terr
03. 12. 1999
Dát tip
Anonym
Ne! Pouze na WC :o)
Dělám teď pěší tůry.Tak 10km každý druhý den.
Chceš se přidat ?


DeGra
Díky ...

Lea + ostatní
Neviděl jsem vojína Ryana ...
Ale zato spoustu jiných filmů ...
A nechutností ...

Lea
02. 12. 1999
Dát tip
...docela realistické, ještě chvíli a přesvědčil by jsi mě, že jsi tam byl. Je pravdou, že to připomíná scény z filmu Zachraňte vojína Rayena, který až nechutně líčil nesmyslnost zabíjení, ostatně jako i tvoje báseň.. Ač se mi to přičí, musím říct že je pěkna..

Lea
02. 12. 1999
Dát tip
...docela realistické, ještě chvíli a přesvědčil by jsi mě, že jsi tam byl. Je pravdou, že to připomíná scény z filmu Zachraňte vojína Rayena, který až nechutně líčil nesmyslnost zabíjení, ostatně jako i tvoje báseň.. Ač se mi to přičí, musím říct že je pěkná..

DeGra
02. 12. 1999
Dát tip
Lampáři? Vzpoura - neposlušnost - válka - smrt těch dvou... Je to tak, jak jsi to říkal u Ge 14? Proč lidé zapomínají na tuhle linii, která se stala řádem světa... a hledají viníka až u toho posledního článku řetězce...??? A navíc takového, aby si omluvily svoji vzpouru - a začíná to nanovo...

DeGra
02. 12. 1999
Dát tip
Jo - málem bych zapomenul - tvůj styl D.T. je moje krevní skupina - moc se mi to líbí (má to spád a dokážu si to prožít) - obsahově mám tu předešlou námitku - ale jinak SUPER...

Anonym
02. 12. 1999
Dát tip
Ještě běháš...?

Bibša
02. 12. 1999
Dát tip
...jo, válka ... stejně je a bude ...

Marigold
01. 12. 1999
Dát tip
Hmmm, podle barvitých bojových scén soudím, že jsi viděl "Zachraňte vojína Rajena"(:-)).Pokud jsi neviděl film "Četa" doporučuji...
Jinak typickej Diamon.Možná ještě trošičku uhladit(co se rytmu týče) by neškodilo.Ale je to dobrý:)

Lampář
01. 12. 1999
Dát tip
Drsně pravdivé - aneb proč jsem civilkářem :o)))
Nezlob se ... máš pravdu - sem se úsměv nehodí
*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru