Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Psíma očima

06. 08. 2010
8
14
1526
Autor
Fialkaa

Četla jsem už po několikáté na netu "Requiem za jedno psí plemeno", na jeho motivy je tato báseň.


Než má kůže zmizí v zemi,
žádný z nás psů nezůstane,
snažně prosím, odpusťte mi
moje chyby, vzácný pane.

Neváhal bych zemřít v boji,
kdyby vám to štěstí dalo,
život můj za ten váš stojí,
víc už nemám, je to málo?

„Pitbull, ten si nezaslouží
s námi žít,“ někde se píše,
šepot smrti kolem krouží,
do hlíny si lehám tiše.

Pane, proč mě nebráníte?
Tolik blízcí jsme si byli.
Nejsem zlý a vy to víte…
Sbohem, můj dech ztrácí síly.

Statečný jsem býval vždycky,
teď se tolik bojím ale.
Jak je krátký váš cit lidský,
jak je vaše srdce malé...


Než má kůže zmizí v zemi,
žádný z nás psů nezůstane,
mlčky prosím, odpusťte mi,
příteli můj, vzácný pane.

 


14 názorů

macecha
28. 07. 2011
Dát tip
není nad psího kamaráda. Někdy mám psy radši, než lidi. T***

A.H.
06. 08. 2010
Dát tip
Některé verše dost obyčejné, jinak moc pěkné. **t**

Fialkaa
06. 08. 2010
Dát tip
To jeho umírání je tu vedlejší, spíš jsem tou jeho apatií myslela zklamání, nepochopení a odevzdání se.. Pán ho zradil, není nic víc. Pocity bolavější než zranění těla.

Halcyon
06. 08. 2010
Dát tip
No jo, oni taky ty pejsci nežerou svoje pánečky, ale spíš náhodné kolemjdoucí, které jaksi chránit nemusí. Zvolený verš mi v zásadě nevadí, ale hodně se mi tluče s těmi elegickými tóny, hodí se spíš pro pitbula, který zasalutuje a prostřelí si hlavu, než aby meditoval o šepotu smrti a ztrácení dechu síly.

moorgaan
06. 08. 2010
Dát tip
nejdrive k tem psum - kazdej pes je v podstate hajzlik selma - je jen na lidech z ni toho hazlika nenechat vyvinout - to znamena mit ho rad, rozumet jeho narokum, rozumet zachazeni se psy, rozeznat ucinnost ci neucinnost naseho chovani ke psum a proste byt tim velitelem, ktery miluje sve vojaky... ...k basni samotne - napad, forma, obsah,gradace je prima - trochu vic si to chtelo nechat zalezet na rytmu a rymech ve vyberu slov a vet...pro me jako celek libive!

Rajmund
06. 08. 2010
Dát tip
Černá zákruto, já to psal kvůli tomu chudákovi psovi. Zasloužil by si promyšlenější formu vázaného verše. ,,U mne daktyl pláče.."děl klasik. Použití osmislabičného trocheje bez větších rytmických odchylek, navíc se schématem abab v železné pravidelnosti si nezaslouží. Poezie se vyvinula z formy prozaistické o čemž svědčí hojné prokládání železa bezrozměrnými verši u našich předkův.

Overkill
06. 08. 2010
Dát tip
Fialkaa: Jak říkáš :-)))

Fialkaa
06. 08. 2010
Dát tip
Díky všem.. To já si jen tak fňukám do srsti mého psa Charlieho.. ;-) Mějte pěkný den.. A my s Overkillem se zas budeme těšit na večer, až padne tma, viď...? :-)

Whitesnake
06. 08. 2010
Dát tip
ad Rajmond: nakolik mi imponuje tvůj skvělý comment, natolik odsuzuji tvou antipatii k vázanému verši. Tohle je samozřejmě křeč přes zuby, ale člověk s takovým rozhledem jako ty, by to aspoň měl zkusit, neníliž? Je to někdy výživně estetický masakr a výsledný nářez alespoň masochisticky chutná.

Muamarek
06. 08. 2010
Dát tip
Líběj se mi ty hnědý... Ale jako celek je to dojemný, pěkný, Marek

Overkill
06. 08. 2010
Dát tip
Jsem rád, že moje stá kritika patří zrovna tomuhle dílu. Krásně smutné, bohužel i pravdivé... *T

Diana
06. 08. 2010
Dát tip
Také mne to dojalo. Pes za nic nemůže. To člověk...*

Rajmund
06. 08. 2010
Dát tip
Pro básníky jest dostatečně silným bojovým plemenem osmislabičný trochej. Když se zakousne, tak nepustí ani za nic. Ze čtenáře zůstane několik desítek kilogramů kvalitního nářezu.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru