Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Třikrát a dost

30. 08. 2010
32
37
3323
Autor
Whitesnake

Udělám to tak, aby voda zčernala.

.....

Noc švihá ocasem

o vzdálené břehy.

To vítr trojhlasem

- a přece plným něhy -

zas do mne všívá stehy.

Tři slova:

kdo já jsem ?


Náš hovor hlasitý

je slyšet v telefonu.

Smrt spláchla pocity

až na dno Acheronu,

jenž syčí v divném sklonu.

Tři slova:

kdo jsi ty ?


Blázniví artisté

na hrazdě mimosvěta.

Žijeme? Zajisté.

Byť dávno po nás veta

 

a po ní

ještě věta:

 

Myslíme

tedy jste

 

.....


37 názorů

Markel
26. 03. 2013
Dát tip

zamyslela jsem se a...dorbá *


Diana
07. 09. 2010
Dát tip
Plastické, originální a působivé obrazy. Forma jako vždy zajímavá a vybroušená *****

egil
31. 08. 2010
Dát tip
cigito, ergo - peklo jsou ti druzí.. míjí mne; &kvality eufonií nic moc - což by samo o sobě nevadilo, kdyby efonie byly neseny něčím pozoruhodným, ale nejiskří, nejiskří, spíš si jen tak odsejpá - "až na dno Acheronu, jenž syčí v divném sklonu." atp. chybí mi zde, co od poezie očekávám - tj. energie, intenzita, a jakási "přiléhavost" ke skutečnosti - tady je zkrátka distance mezi obrazem a smyslovou zkušeností přílišná... Prostě slova. A jistě, disperze myšlenkou, která však - když je z textu do mysli pojata - bez následků vyprchá. Protože obrazy soustředěně neotvírají prostor. Řadová báseň...

Toscana
31. 08. 2010
Dát tip
se mi to děsně dobře četlo- jo, tohle fakt můžu! *t

dadadik
30. 08. 2010
Dát tip
*

koloušek
30. 08. 2010
Dát tip
Hezké, myslím, že učitel KK se nezapře.T*

...sice se to hezky čte, jak to plyne, to ano, ale...nějak mi to přijde...jako plané trnky, no. Ale možná i proto, že si myslím, že máš na víc.

Jazylka
30. 08. 2010
Dát tip
záver je perfektný, prolog hrozný, podľa mňa. a celé sa mi to páčilo, formu som si vychutnala zvlášť. tak plazy z odbrzdeného podvedomia.. to sa ti potom píše.

Honzyk
30. 08. 2010
Dát tip
velmi zrucne !!!....)

Alegna
30. 08. 2010
Dát tip
T*

Janina6
30. 08. 2010
Dát tip
Prolog je patetickej příšerně, báseň úměrně :-)

taky bych řek, že tam prolok nebyl... ale je dobrej.

Zuzulinka
30. 08. 2010
Dát tip
já se ještě vrátila a mám dojem, že původně tam nebyl, nebo jsem jej přehlídkla...ale k věci...úděsně se mně líbí prolog

Janina6
30. 08. 2010
Dát tip
Působivé. Možná trocha patosu, ale vkusně podaného, proč ne? Závěr mě nadchl. Přesto, že je poslední věta "vypůjčená", jak říkáš, k básni se hodí, dělá za ní skvělou tečku. Ve druhém verši mi k rytmické dokonalosti chybí jedna slabika, špatně se mi čte (a možná i představuje) "jenž syčí v divném sklonu", ale nechci tvrdit, že bych našla vhodnější rým.

Danny
30. 08. 2010
Dát tip
pěkně filosofická *

Whitesnake
30. 08. 2010
Dát tip
Ucho, no jasně, už chápu. Já se ti otřel o tvou Chroniku obrazů, tak jak jsem tady mohl čekat něco jiného, že? Kuří oko vždycky tak nepříjemně bolí, že?

Whitesnake
30. 08. 2010
Dát tip
Jsem velice, velice zklamán. Halt, jsem asi měl ucho na jiné koleji, co se dá dělat :-)

:)..je..:))

baaba
30. 08. 2010
Dát tip
...hafo správňácky poskládanejch písmenek :)

Whitesnake
30. 08. 2010
Dát tip
ad Klíš: když si loknu, tak všude vidím plazy. Přitom je nesnáším. Ach jo.

Whitesnake
30. 08. 2010
Dát tip
Díky za zastávku, květnatý příteli. Co ty říkáš na tu variaci na latinské cogito ergo sum? Znovu opakuji, že jsem si ji vypůjčil. Paráda, ne?

Whitesnake
30. 08. 2010
Dát tip
ad šepot a Moorgan: ten závěr není můj originální, ale strašně jsem ho dlouho chtěl někam použít. Je od jedné severské elektrometalové partičky Diabolos Rising, kteří zakončili texctový layout v bukletu právě takhle: WE THINK THEREFORE YOU ARE. To je přece fantastická variace.

Seš čím dál lepší, barde!

..moc se mi líbí..hodně moc..T

Whitesnake
30. 08. 2010
Dát tip
Strašně rád přemýšlím nad formou, Moorgie, a tuhle jsem ještě nepoužil neopravidelné prostřídání dvou rýmů v šestistrofě. Dík za všimné. A pokuds mne poznal, pak víc nežádám... co je víc než mít vlastní styl?

Whitesnake
30. 08. 2010
Dát tip
Jak jinak, bingo sfingo!

moorgaan
30. 08. 2010
Dát tip
kdyz jsem zahledl nadpis hned jsem si rikal to bude neco o končicí prvni míze.-))... ...ale ne! - je to o zacatku druhe mízy.-)) - stacily dva prvni radky a uz me bylo jasny, ze to jsi TY ! - tvuj cit pro vazbu je perfektni a pri tom to taky delas ve zkratce - dost narocne, ale o to ctivejsi!

stavebně zajímavá, filosofický podtext...jaká by asi byla čtvrtá sloka? Byli jsme...a buben?

Zuzulinka
30. 08. 2010
Dát tip
taková filosoficky intimní, no...proč ne*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru