Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nikdo vás nečte? Udělejte si reklamu!

10. 09. 2010
9
119
3047

Proseckého diskuse o próze na pokračování a výměna názorů s Parsifalem v jejím rámci mi vnukla nápad. Jestli na Písmáku něco chybí (nebo alespoň já jsem takové místo nenašla), tak je to veřejný prostor, kam by mohl přijít autor, představit se a říci: Ahoj, já jsem Tonda, píšu už dva měsíce, mám v oblibě přírodní lyriku s motivy space opery a moje nejlepší dílo (vázané verše) se jmenuje Ó jak jsi krásný, ranní kosmodrome. Načež navnadění čtenáři by naběhli na Tondovu osobní stránku. Podle mě by to báječně fungovalo hlavně u prozaiků a pomohlo by to zpropagovat i všechny ty opomíjené romány, na jejichž nízkou čtenost si oprávněně stěžuje pan Prosecký. A zejména a hlavně by to mohlo pomoci začínajícím autorům, aby se s jejich díly seznámilo víc lidi.


Takže pojďte se vychválit! Zkuste v rozumném rozsahu (tak 100-150 slov) stručně charakterizovat, co píšete, a hoďit odkazy na jedno nebo dvě díla, která si myslíte, že jsou nejlepší. :))


119 názorů

Utor děkuje :DD

Garay
19. 10. 2010
Dát tip
Kdo mě čte, čte mě. Kdo čte něco jiného, čte něco jiného..... Dobrý reklamní slogan :) Ale dobrý nápad.... Pochvala utorovi.

HANDA12
18. 10. 2010
Dát tip
Buh nic nenapsal....a už vôbec nie bibli,píšte o tom čomu rozumiete- vy...umelci.

bacha abych vám to nevrátil - vaše nejhorší díla nejsou nic proti těm mým :-P

FAE BOMB
18. 10. 2010
Dát tip
Čau Něžný_*****e, všichni ti pošlem avízo na našich deset nejhorších děl, ať nás máš taky rád!

Ahoj, jsem něžný debil a mám rád holky :-) :-D (a píšu to už po půlnoci a značně znaven, takže proto je to asi tak blbý komentář :-D ) a ještě avi všem ať mě mají rádi :-D

DaniiMann
15. 10. 2010
Dát tip
Sláva, hurá!!! Je tu zase DaniiMann a publikuje další prózu na pokračování. VLAK DO DALŠÍHO ŽIVOTA je psáno v kratších úsecích, možná vhodnějších pro zdejší písmácké čtenářstvo. :-)

sharik
09. 10. 2010
Dát tip
ufff, tak jo, reklama je potreba a ja jsem moc rad, ze je tu tenhle reklamni prostor :). Takze...moje neumelecke jmeno je Sharik a pisu povidky. Malokdo to cte, proto CTETE, CTETE, CTETE!!! Dekuji za pozornost.

Pam!PUCH!
06. 10. 2010
Dát tip
Tak schválně jestli to funguje i na Pam!PUŠKU! )) Ahojky já sem Markétka Wagnerová a očas nadávám písmákům, proto mě taky nemají rádi ! Píšu někdy básničky, co se skoro nikomu nelíbí a nejlepší z nich je KRÁSA (zhruba uprostřed seznamu), ale zůstala nepochopena! Jo abych nezapoměla ! Držím se jednoho písmáckého pravidla "dej tip a bude ti tipováno!" Přeju hodně štěstíčka a hodně tipíků, ať se všem vše líbí !

!!! Budiž to odpovědí pro všechny sýčky, co tvrdili, že je tahle diskuze úplně k ničemu :DDD

DaniiMann
30. 09. 2010
Dát tip
Sláva! Funguje to! Reklama je Věc.

Parsifal
29. 09. 2010
Dát tip
ok, něco si přečtu :-)

DaniiMann
29. 09. 2010
Dát tip
Jsem DaniiMann a píšu prózu, kterou tu nikdo nečte. Moje dílko se jmenuje Smrtí nebo mírem a nachází se v rubrice Próza na pokračování. Je to příběh z 2. sv. války a neaspiruje na největší dílo světové literatury.

Piscis
28. 09. 2010
Dát tip
Stalkera jsem cetla a je fakt dobrej! Taky jsem cetla Hasič od Mrzouta a tez ho doporucuji:-) No ale tady mam chvalit predevsim sebe, takze: jsem piscis a pisu volne verse a prozu (a kdyz uz prozu, tak na pokracovani:-)). Z del bych doporucila Denik, protoze zachycuje skutecny pribeh a jakkoli se zda byt otresny, verte ze podobny se odehrava i ve vasem okoli, jen o nem mozna nevite.

Mrzout
26. 09. 2010
Dát tip
Sem Mrzout a jsem prostě dobrej :P A Stalker je to nejlepši co jsem napsal :)

ha ha ))))

Aha. :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

ještě je tam Pyjér Ríša...

Tohle je jediný Ríša, Marvine, kterého jsem našla v seznamu autorů, a ten v žádném klubu není. Myslíš, že bys mohl být explicitní a ušetřil nám tak marné hledání? :))

Fëanor
24. 09. 2010
Dát tip
??? :-O

Fëanor
24. 09. 2010
Dát tip
Ahoj, jmenuju se Fëanor a jsem anonymní alkoholik... :-O Píšu už déle, ale citelně mi chybí reflexe. Sem postupně dávám pár věcí z poslední doby, abych zkusil, jestli se jí dočkám tady. ;)

Já jo :)))

zajímalo by mě, jestli tedy někdo kliká na ty reklamní komentáře :o)

bod87
22. 09. 2010
Dát tip
Všechny zdravím. Jmenuji se Pavel Bartoš a studuji. Píši něco málo přes tři roky. A stále si myslím, že mi to nikterak moc dobře nejde. Je to zřejmě tím, že se stále snažím do řádků vložit něco ze starého jazyka(archaismy, skladba vět atd..). Témata se mohou zdáti omšelá - láska, zklamání, naděje. A ikdyž to tak zřejmě není, má tvorba se mi zdá dobrá vzhledem k mým zkušenostem a tak bych ji rád dal přečíst i dalším. Zde je něco málo k přečtení: http://pismak.cz/index.php?data=read&id=345989 http://pismak.cz/index.php?data=read&id=345779

bod87
22. 09. 2010
Dát tip
Všechny zdravím. Jmenuji se Pavel Bartoš a studuji. Píši něco málo přes tři roky. A stále si myslím, že mi to nikterak moc dobře nejde. Je to zřejmě tím, že se stále snažím do řádků vložit něco ze starého jazyka(archaismy, skladba vět atd..). Témata se mohou zdáti omšelá - láska, zklamání, naděje. A ikdyž to tak zřejmě není, má tvorba se mi zdá dobrá vzhledem k mým zkušenostem a tak bych ji rád dal přečíst i dalším. Zde je něco málo k přečtení: http://pismak.cz/index.php?data=read&id=345989 http://pismak.cz/index.php?data=read&id=345779

HANDA12
21. 09. 2010
Dát tip
Ahoj som kto som a dlho už píšem netvrdím ,že dobré ale vždy niečo prežite alebo niečo... hodím na papier.Nechcem reklamu sem tam si prečítam diela ostatných a neviem pochopiť ,tie kritiky. Že ,najlepšie píše boh....on vôbec nepíše...a určite by dostal najviac tipov keby ste sa naučili čítať srdcom.,,čítaj srdcom čo nieje napísane,počúvaj srdcom čo nebolo povedané... Za každú cenu sa snažíte jeden druhého nie hodnotiť, ale tak trocha zhadzovať,,že ja som mačo ja to robím najlepšie.Prepáčte nikdy by som to nenapísala,ale práve to sa dotklo môjho srdca.Všetci ste úžasný a píšete skvele.

nic se tu ani nehne nová díla tak nikdo nepostřehne Ticho nikdo nikde jen se občas něco mihne každý je už bůhvíkde odplivni si génie pak si zakuř upřímně nikdo si tě stejně nevšimne -

Napiš StvNovi, ten tě rozebere, až tě to bude mrzet. ;)

Parsifal
20. 09. 2010
Dát tip
Všechna sláva polní tráva... Ale kdo by ji nechtěl, že? ;-) pomocí radou bych ovšem také nepohrdl... :-)

Aleši, to už jsi druhý člověk za poslední týden, co v souvislosti s literaturou zmiňuje slovo "sláva." Jako upřímně řečeno, nebráním se tomu, ale teď momentálně bych se hlavně ráda naučila pořádně psát. :DDDDD (Ale jinak máš určitě pravdu. ;))

Mangrah
20. 09. 2010
Dát tip
Nápad se mi líbí, jak jinak se tu člověk při takovém množství lidí představí, ať už jde o exhibici nebo ne. Takže aby Anička nebyla jediná, jsem Hanka střídavě z Jihlavy a Českých Budějovic, píšu, aby se lidi a i já, pobavili, těď více poezii, na prózu nějak není čas a myšlenky, ale stejně mě teď nejvíc baví moje minipovídka Dušičky.

Mangrah
20. 09. 2010
Dát tip
Nápad se mi líbí, jak jinak se tu člověk při takovém množství lidí představí, ať už jde o exhibici nebo ne. Takže aby Anička nebyla jediná, jsem Hanka střídavě z Jihlavy a Českých Budějovic, píšu, aby se lidi a i já, pobavili, těď více poezii, na prózu nějak není čas a myšlenky, ale stejně mě teď nejvíc baví moje minipovídka Dušičky.

když budeš jakoukoli šanci na kontakt s lidmi považovat za druhotnou věc, nikdy slavná nebudeš :o) zorganizovat nějakou soutěž na písmáku zas tak složité není, aktivita je nejlepší reklama...

Aleši, máš samozřejmě naprostou pravdu, nicméně sociálními kontakty jsem v tomhle případě myslela spíš volné diskuse, působení v klubech, podílení se na organizaci různých písmáckých akcí a soutěží a tak. To je přeci jen oproti samotné literární zpětné vazbě a čtení a reflektování cizích děl opravdu druhotné. I když přesto zábavné a příjemné, hlavně pro člověka jako já, co tráví celý pracovní den u počítače a společenský kontakt se nahrazuje diskusními fóry, chaty a Písmákem. :)

tohle se mi líbilo: "A zároveň jeho největší starostí je, aby jeho text přečetlo víc než dvacet lidí a dostal víc komentářů, než jedno "hm, pěkný, tip." Protože koneckonců přišel na Písmák hlavně proto, aby byl čten. Nějaké sociální aktivity jsou příjemný bonus, ale až druhotný." představte si, kolik lidí by si asi přečetlo "mladého nadějného autora", kdyby žádný písmák neexistoval. Pět kamarádů, možná rodiče a tři kolegové. Položit svou knížku na pult knihkupectví je podobné jako vyhodit ji z okna. Třeba ji někdo najde...takže ta sociální stránka, kontakty mezi lidmi, není zas tak vedlejší, jak by se zdálo. Chce to prostě trpělivost a píli.

Reklama: Reklamace - Signalizace Stylizace Manipulace Menstruace Emigrace Ovulace Legrace a Senzace mi přinesou rozbouřené ovace...!

:)))

FAE BOMB
18. 09. 2010
Dát tip
Ahoj. Já jsem nějakej FAE BOMB. Netřeba se představovat, protože mě většinou znáte. Pokoušim se dělat básničky a povídky. Většinou v nich někdo tak trošku umře. Narozdíl vod některejch kolegů autorů si z toho ale dělám srandu. V básničkách docela často likviduju postavičky z večerníka, lesní zvířátka a další cíle, který většina lidí považuje za "sladký". Asi jsem literárni diabetik, či co. A povídky jsou obecně "drsňácký". Číst doporučuju napřed to, co má nejvíc tipů... Reklamu nepotřebuju, ale chtěl jsem Winchesterovce udělat radost...

Mrzout
18. 09. 2010
Dát tip
Ahoj, jsem Mrzout a chtel bych abyste mi okomentovali povidky, rad bych znal vic nazoru na svoje psani.

Přeloženo do češtiny obecné, "jsem příliš plachá, abych se tu veřejně vytahovala, tak aspoň naznačím a přijďte." :)

Přeloženo do češtiny obecné, "jsem příliš plachá, abych se tu veřejně vytahovala, tak aspoň naznačím a přijďte." :)

To nedokážu posoudit...

Norsko 1
16. 09. 2010
Dát tip
Co je to soudnost ? To existuje ?

Norsko: Chyba je vždy v reklamě... a soudnosti.

Norsko 1
16. 09. 2010
Dát tip
Nejspíš jste si ji dělali blbě, viď, Kamile

Už se těším na pokračování této diskuse pod názvem: Udělali jste si reklamu a opět vás nikdo nečte? Jak je to možné?

Jidáš
16. 09. 2010
Dát tip
vy ste tak hodný, kuci!

Norsko 1
16. 09. 2010
Dát tip
také mu poděkuji. je to slušné

Honzyk
16. 09. 2010
Dát tip
...díky, Jidáši:)))

Miroslawek
15. 09. 2010
Dát tip
Dosměješ se

:DDDDDD

Jidáš
15. 09. 2010
Dát tip
Ahoj, já jsem Jidáš, píšu už dva měsíce, mám v oblibě přírodní lyriku s motivy space opery a moje nejlepší dílo (vázané verše) se jmenuje Ó jak jsi krásný, ranní kosmodrome. A avízo pošlu jen polovině lidí, ať maj všichni vztek, že jsem ho zrovna jim (ne)poslal.

Elyon
15. 09. 2010
Dát tip
Myslím, že toto nie je najlepší nápad. Každý deň je na Písmaku niekto nový. Keby si mal každý robiť reklamu, tak je to strata nervov a času. A okrem toho - nekontrolovaná reklama môže byť zavádzajúca. Podľa mňa si nováčikovia, čo to myslia vážne dokážu nájsť cestu do povedomia ostatných.

Miroslawek
15. 09. 2010
Dát tip
StvN: to asi nedočkám, ovšem nejde o výběry, ale o pozornost.

StvN
15. 09. 2010
Dát tip
Ta proza by me docela zajimala. I kdyz ja osobne to uz vyzkousene mam a vim, ze to funguje. Ja jsem delal to, ze jsem za kazdou kritiku precetl a okomentoval dilo toho cloveka a za par dni jsem mel uz celkem slusnou ctenost. Nicmene vyberu se v proze nejspis nedockas.

Miroslawek
15. 09. 2010
Dát tip
Kriste Ježíši, to je zase blud. Písmák je asi málo veřejný prostor, je třeba v něm dělat další ještě víc veřejné prostůrky... jako by tady byl ten bordel malej. Když to řeknu slušně, tak tohle je klasická bruselská eurodálnice do hajzlu. Nováčkům navíc taková věc nijak k prosazení nepomůže. Bude to fungovat stejně dobře jako (ne)funguje Aréna, Dílna, Výběr kritiků, Zlatý výběr, Úspěšná díla, Málo hodnocená díla a další podobné šaškárny. Nováčkům pomohou jediné dvě věci, které záleží jen na nich samotných: 1. Dobře psát 2. Vlastní (společenská) aktivita Toto prokazatelně funguje a nic dalšího ne. A kdo s tím hodlá polemizovat, toho upozorňuju, že klidně udělám dalšího prozaického Julese_Ferneta, už mám pár nápadů na výborné nicky ;D

Parsifal
13. 09. 2010
Dát tip
A tak se také přidám, když jsem, zřejmě, byl podnětem k diskusi a námětu :-) Tedy, jsem především prozaikem, píši povídky o všedním životě a nevšedních událostech v něm. Pro zdejší publikum je má tvorba možná obsáhlejší, věřím ale, že se poctivý čtenář nenechá odradit délkou a pomůže radou či příkladem. Rovněž děkuji.

Bylo mi potěšením. :)

Ahoj, já jsem Kamil, a jednoho jediného čtenáře ZVENKU bych vyměnil za 10 Písmáckých... Bez urážky...

Notreal
11. 09. 2010
Dát tip
Už tu máme možnost hledat v kategoriích, takže povídky se tam dají najít, snad bych byl spíše pro větší možnosti upřesnění žánru do hlavíčky děl. Když si chci přečíst například nějakou hororovou povídku, musím dlouhé minuty hledat, namísto abych rovnou viděl, v jakém žánru je povídka psaná. Spíš bych šel touto cestou, pak případně řadit seznam autorů pod daný žánr.

Honzyk
11. 09. 2010
Dát tip
p.s. a "necist" je taky reakce....

Honzyk
11. 09. 2010
Dát tip
....nevim, ale kdyz uz : myslim, ze kdyz clovek neco uplaca, at uz obrazek nebo text - a "vyhodi" ho ven, melo by mu bejt jedno, co si o textu/treba/ lidi mysli, esi nho ctou a kde a jak...tady mi dost lidi napsalo "ale to neni o mne", "to neni muj pribeh", "to je jen tak nacčrtnutej(!) smysl"../?/...pak nechapu, proc s podobnym lezou ven. Ale kdyz uz, pak poslali do sveta svy "velky diteů, a melo by jim bejt jedno, pokud jsou s nim sami spokojeny, jak na nej ostatni budou reagovat....

moorgaan
11. 09. 2010
Dát tip
Bert - pravdu mas castecne - spousta negativ je v lidech, ale system tomu napomaha! - pokud se zde trpi jasne delane alternicky za ucelem provokace a jen tak ze sportu - hodne uzivatelum to ztrpkne natolik, ze se presunou jinam. - pokud nebude duraz na to mit v profilu aspon zakladni informace - muz/zena, nevulgarne vyplnene kolonky zajmu, vek-od ktereho se odviji spousta nianci smerem k delce a obsahu tvorby.. - pokud pravidla budou muset platit jen pro nektere a pro jine ne.. -pokud..atd TAK SE PROSTE DAL NEHNEME ! Lady - podporim te - ano mas pravdu, urcita prezentace by byla dobra a i kdyby byla trochu nadnesena a mozna smaochvalne smrdici- urcite dava o uzivateli, autorovi nejaky oobrazek a nedela z neho anonyma, ktery nema sebevedomi, prevlika se do ruznych alternicku a pobiha po serveru s ruznou tvari a snazi se na sebe poukazat jinak nez tou zakladni a vsude beznou informaci - PREDSTAVENIM SE ! ...vsude ve vsech spolecenskych sferach je toto zakladni pravidlo zacleneni se nekam!

StvN: tak jsem to našla i bez nápovědy, děkuji. Marvin: ta avíza mě nenapadla, super, to začnu praktikovat. :)

StvN
10. 09. 2010
Dát tip
É....dát si přihlášku do klubu?

Bude mi potěšením. Co pro to mám udělat?

StvN
10. 09. 2010
Dát tip
Jak už se ti snažil naznačit Marvin. Schopný člověk se prosadí. Neschopnému nepomůžeš. Takže s tou PM nám pomůžeš? Dáš si přihlášku do klubu? Tím myslím uděláš pro nováčky víc.

StvNe, možná sis všiml, že poslední dobou docela nominuju. A kromě toho tahle diskuze nevznikla kvůli mně - byť jsem se obávala, že to tak může působit. Neříkám, že by se mi nehodilo víc tipů, ale na nějaký zásadní nedostatek čtenářů si po těch pěti měsících bohudík stěžovat nemůžu. Spíš právě jako pomoc pro nováčky, jak se tu odpíchnout rychleji.

StvN
10. 09. 2010
Dát tip
Jestli chceš udělat něco užitečného, nominuj dobré povídky a nové autory do PM. Od toho PM existuje. Zlaté pravidlo - čti a budeš čtena. Každý autor si musí tu svou pozornost především zasloužit. Nikdo přece nemůže dostat něco zadarmo, kam bychom přišli.

Oukej, možná jsem zareagovala moc impulzivně a bez dostatečných informací. Ale myslím, že vytvořit takovýhle prostor je z principu dobrý nápad. Možná tohle není jeho nejšťastnější realizace - napadá tě nějaká lepší? (Btw, recenze nepíšu, protože, bez ohledu na to, co si myslí StvN, se nepovažuju za zas tak hustou borkyni, abych po pěti měsících na Písmáku a zcela bez literárního vzdělání do někoho ládovala na první stránce svoje názory na literaturu. Třeba časem, až trošku odrznu.)

ppolda
10. 09. 2010
Dát tip
OK Krom několika slabších povídek píšu Posledního seveřana. Onu nenáviděnou prozu na pokračování. Proč číst? Příznivcům fantasy by se to mohlo líbit. Kapitoly většinou nepřesahují 4 strany ve wordu, takže se dají číst i na PC. Pomůžete mě svými komenty rozvíjet se mi správným směrem. Proč nečíst? Začínám. Nečekejte moc originality. Nevyhnu se pravopisným chybám a můj slovosled je občas mírně kostrbatý. Seveřana najdete částečně tady. Kdyžý den nahazuji novou kapitolu a budu to dělat až do doby, kde se přiblížím počtu kapitol, zveřejněnýchna webu. Ta psoeldní se vždycky objeví jen na webu. Na písmákovi až poté, co na web přibyde další. (Přeci jen chci aby se to soustředilo spíše na web :) ) Děkuji za pozornost:)

(poslala jsem ti vůbec avízo?)

Tohohle jsem se fakt bála. Že místo toho, aby se sem chodili představovat nováčci a málo čtení lidi, tak sem naběhnou ti, co to tu dobře znají, mají vybudovanou čtenářskou základnu a jsou členy spousty klubů, a začnou to celé zpochybňovat, že to takzvaně není potřeba. A pak už se sem nikdo z těch nových neodváží, aby to nebylo náhodou trapné. Marvine, jak se na tu profilovou stránku čtenáři dostanou, když ten nováček publikuje pět povídek a každou si zběžně přečte pětadvacet lidí? Mám v oblíbených několik nováčků, kterří píšou fakt slušně, ale kteří mají minimální čtenost, prostě proto, že nikdy žádná jejich věc nebyla v PM ani v žádném jiném klubu. A v kritikách se jim střídají dva tři lidi, kteří si je navykli číst nebo se kterými se osobně znají. Možná sis měl u Líby zkusit vytvořit čtenářskou základnu úplně od nuly. Aniž bys dal vědět, kdo jsi, a aniž bys rozesílal svým místním kámošům avíza a zprávy s textem "ahoj, já jsem marvin a tohle je moje nová povídka."

papouch
10. 09. 2010
Dát tip
9469

StvN
10. 09. 2010
Dát tip
No jo, já nic nechápu, já jsem vlastně nikdy nezačínal.

Jestli potřebujete, já vám s organizací povídky měsíce klidně píchnu, StvNe. :) Na druhou stranu pochop, že autor, co je na Písmáku tři měsíce, má příliš ostychu cpát se někam mezi zavedenou otitulovanou a elitně se tvářící garnituru. A zároveň jeho největší starostí je, aby jeho text přečetlo víc než dvacet lidí a dostal víc komentářů, než jedno "hm, pěkný, tip." Protože koneckonců přišel na Písmák hlavně proto, aby byl čten. Nějaké sociální aktivity jsou příjemný bonus, ale až druhotný.

StvN
10. 09. 2010
Dát tip
Na jednu stranu to neni spatny napad. Na druhou stranu je to zase o tom - Ahoj, ja jsem borec a jsem tady proto, abyste ze me vsichni padali na prdel. Ja bych docela rad jednou potkal nekoho, kdo prijde a rekne - Ahoj, ja jsem Anicka Winterova a chtela bych vam pomoct s organizaci Povidky Mesice, tak se zabyvam grafikou a mohu nabidnout pomoc pri navrhu obalky na sbirku povidek. Ale je to jen muj skromny nazor. Takze uz mlcim.

Norsko 1
10. 09. 2010
Dát tip
kdo neexhibuje, jakoby nebyl. v pořádku, winterová

A abychom odfiltrovali ten problém, že se v Čechách většina lidí stydí být první, kdo bude někde veřejně exhibovat, tak ok, je to moje diskuze, zahájím to já. Takže já jsem nějaká Anička Winterová, píšu prózu, mám v oblibě hlavně genderová a queer témata a moje texty se rády nechávají inspirovat brakovými žánry, hlavně červenou knihovnou, fantastikou a pornem. Moje nejlepší dílo je asi Avalon, byť lidem, kteří nemají příliš rádi explicity, by vyhovoval spíše melancholičtěji laděný Valentýn. (Ajestli budu nakonec se svojí reklamou jediná, bude to pěkně trapný. :D)

Norsko 1
10. 09. 2010
Dát tip
spíš snobů, jak teď kdosi řek, s čímž vřele souhlasím, olde

nejzábavnější diskuze za posledních pět let napíši si memoáry a hodím ti je sem, fešáku a tip!

Oldjerry
10. 09. 2010
Dát tip
Zde ? v ráji skeptiků?

Norsko 1
10. 09. 2010
Dát tip
nejlíp píše Bůh, tím jsem i jist. ale ještě jsem od něj nic nečet, nepočítám-li rimbauda

Ale na stručnou reklamu s odkazem to úplně stačí. Aby z toho zas nebyl závod v tapetování. ;)

moorgaan
10. 09. 2010
Dát tip
na vychvalovani je 150 slov malo:-))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru