Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tanečnice v bílém

29. 12. 2010
18
39
1951
Autor
javavia
Ze střech se nese v obrysech
větrem zcuchaná tanečnice
pohledem na ni zmrzne dech
v baletu plápolavé svíce

vkřepčí si lehká s poryvy
do závějí i do altánků
tu rozsype se a navštíví
větve stromů i cestu k zámku

39 názorů

javavia
10. 06. 2011
Dát tip
Bíšo děkuji a zdravím

javavia
10. 06. 2011
Dát tip
avox díky za tvé návštěvy:-))

avox
24. 05. 2011
Dát tip
kdeže loňské sněhy jsou... je zajímavé, že v zimě (nejraději kolem vánoc) pějeme ódy na tančící vločky, ale když nám zatančí začátkm května, jsou rády, že nemají uši a neslyší, jak jim lidé nadávají :-)) a básnička se mi prostě líbí, i přes drobné vady, asi proto, že nejsem expert :-)) */

Bíša
13. 05. 2011
Dát tip
T*

javavia
13. 01. 2011
Dát tip
slivaka děkuji za návštěvu a koment:-))

slivaka
13. 01. 2011
Dát tip
..fajn:)*t.

Max Hutar
03. 01. 2011
Dát tip
javavia: V očích nebo uších někoho blízkého. Miroslawek: Přiznám se, že o vázaném verši příliš málo vím, než abych se s tebou o to mohl přít.

Miroslawek
31. 12. 2010
Dát tip
javavia: Věř mi, že i já jsem četl mnohem horší. A? Rajmund: nebuď tak ironický, budeš nepochopen ;o)

Rajmund
31. 12. 2010
Dát tip
proti přírodě

javavia
31. 12. 2010
Dát tip
Rajmunde a k jaké vzpouře?

javavia
31. 12. 2010
Dát tip
Miroslawek asi není podstatné, jestli je pokaždé rytmus úplně správně, četla jsem i mnohem horší...

javavia
31. 12. 2010
Dát tip
Mimoň a které místo je teda pro ni? Ano internet je přesycen, dobrými a špatnými básněmi, a anonymitu mají v sobě i reakce pod nimi. Kdyby jsme vkládali jen ty dobré básně, o čem by to vše potom bylo, podle čeho by se posuzovalo. Jak báseń vznikla a proč rozepisovat nechci, myslím je to zbytečné. Mohl mi být inspirací zámek u nás, do básně mi vklouzl sám, ale může to být zámek kdekoliv jinde.

Rajmund
30. 12. 2010
Dát tip
Báseň podněcuje moji fantazii ke vzpouře

Miroslawek
30. 12. 2010
Dát tip
Alegna: aneb jak se myšlenkově úplně minout s mým komentářem. A to jsem se to snažil říci mnohem jednodušeji než pan Červenka ;o) Mimoň: znásilňování a diletantismus, to jsou pěkné pojmy, ovšem já bych jich neužil ani v jiných případach, natož v tomto. Ale mám-li, k prvému bych poznamenal, že básník by měl rytmus tvarovat, k onomu intimnímu styku přemluvit, přesvědčit svou mocí. A jestli jsem v podezření, že nějak lpím na mechanicky stejnorodých rytmických řadách, málo jsi mne četl. Ke druhému - rozeznávám tři polohy - řekněme: bezvědomí, toporné úsilí, které samo má mnoho odstínů, a neovládnuté otěže; diletantismem bych nazval tu první a zčásti snad i druhou.

javavia
30. 12. 2010
Dát tip
Alegno asi to tak bude jak píšeš:-)) díky za čtení a koment

Alegna
30. 12. 2010
Dát tip
dá se říct, co člověk, to názor, hodně uznávaných básníků uveřejňovalo svá "soukromá" díla a ta tím neztratila na kráse, to že jsou psaná od srdce dá čtenáři ten správný prožitek

javavia
30. 12. 2010
Dát tip
všem děkuji za čtení a hodnocení, nad kritikou popřemýšlím

Bosora
30. 12. 2010
Dát tip
Pěkná T**

Max Hutar
30. 12. 2010
Dát tip
Miroslawek: Je nutně znásilňování metra diletantismem?

Miroslawek
30. 12. 2010
Dát tip
Navážu trochu na Mimoně: Málokdo si uvědomuje, že okamžikem zveřejnění (kdekoliv, nejen na internetu) přestává být text věcí navýsost soukromou, stává se objektem veřejného zkoumání... kdy přestává záležet na případném osobním prožitku autora - neb nevíme a není na nás posuzovat, jak je pravdivý, opravdový a zdali se vůbec stal nebo se jedná o pouhou fabulaci. Samozřejmě, kdo autora a okolnosti zná, může sdílet a vyjádřit svou účast. Takový komentář má však povahu osobního vzkazu autorovi, nesouvisející primárně s textem jako takovým. Nás ostatní zajímá, jak jsou verše napsány a jak na nás působí. A tady musím konstatovat, že jsou napsány špatně. A nejen v tom, nač narážel Mimoň, kupříkladu takový rytmus, jímž by verš měl být vázán...

Max Hutar
30. 12. 2010
Dát tip
Krásná poezie. Je dobré vědět, že se na světě ještě básní v silném slova smyslu. Jestli tedy nejsou svíce, sníh a zámek vymyšlené. V čem tkví problém, je nahození na internet. Dokud šlo báseň někomu přečíst, někomu, kdo básnířku zná, kdo ví, o kterém zámku píše (neřku-li proč je pro ní ta scéna tak důležitá, že o ní chce psát), jedná se o komunikaci. Jenže co s tím na internetu, kde jsou všechny tyhle osobní souvislosti básně schramstnuty anonymitou? Takováhle báseň se pak úplně vyprázdní. Předností této básně není, že by byla jedinečná. Na písmák přibývají takové básně denně, jsou si vesměs podobné, protože, do háje, krása je pořád nějak jenom jedna. Předností této básně může být pouze samotné básnění, básnění od srdce, básnění z očí do očí. Básníků, kteří jsou někde daleko (a tady na netu jsou všichni "někde daleko"), jsme zažili tisíce a jsme jimi přesyceni. Básníků z masa a kostí už méně, resp. není jich nikdy dost. Proto tuhle báseň hodnotím jako špatnou. Je vyřčena na místě, které vůbec není pro ni.

BigBivoj
29. 12. 2010
Dát tip
*

matik
29. 12. 2010
Dát tip
pěkná, *t

koloušek
29. 12. 2010
Dát tip
Tančí si ve svém šatu z vloček pro radost hlavně dětských oček. Pěkné.T*

Myotis
29. 12. 2010
Dát tip
.../*

vesuvanka
29. 12. 2010
Dát tip

vesuvanka
29. 12. 2010
Dát tip
krásně napsaná báseň, TIP a díky :-))) na sněhových vločkách obdivuji to, že každá je jiná...

vesuvanka
29. 12. 2010
Dát tip
krásně napsaná báseň, TIP a díky :-))) na sněhových vločkách obdivuji to, že každá je jiná...

..jeee..to je ale pěknéé..:)

Adamova Eva
29. 12. 2010
Dát tip
pěkná, jen kdyby tak bylo ve skutečnosti, ale tam to fičí :O))) *

moorgaan
29. 12. 2010
Dát tip
..zacina mne byt zima..

javavia
29. 12. 2010
Dát tip
Alegno děkuji Ti.-))

javavia
29. 12. 2010
Dát tip
Alegno děkuji Ti.-))

Alegna
29. 12. 2010
Dát tip
pěkně načechraná tanečnice :-) *

javavia
29. 12. 2010
Dát tip
honzyk..-))dík za upozornění na překlep.-)

javavia
29. 12. 2010
Dát tip
Honzyku dík za veršovaný koment nechápu..moc dík.-))

Honzyk
29. 12. 2010
Dát tip
"por radost"..jo, Almódovara mam taky rad...))) cau!D

Honzyk
29. 12. 2010
Dát tip
...jak noc a den a mrak a jas a krutá zima , jaro zas se vystřídají spolu, tak v lidském přijdou životě den radostný, den v klopotě a mráz po každém bolu......... |:))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru