Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Veselá o smrti

27. 11. 2001
8
0
1038
Autor
Trundovous

 když smrt se k tobě nakloní

usměj se, polib ji a uteč do polí

ať si tě s kosou zkusí dohonit

bláznivě se rosou proháněj

vesele vřískej, dováděj

ta stará babice se začne bát

když vyslovíš větu:

„Živote jak rád tě mám“.

 

... a věř že dostaví se výsledek

a ona ukáže ti záda své

tentokráte sebe objevíš

a opět na začátku budeš stát

život ti možná vyjeví

že není se již za čím hnát

stačí, že umíš snít

a umíš se také smát

 

bázeň již nemá nad tebou zlou moc

když prosníš den

a prožiješ sám v sobě noc

pak zubatá již nikdy nepozná

kde ty se právě nalézáš

ač třeba pár kroků od ní budeš stát

 

věř mi, že ještě rád

na sklonku svých dní

té staré dámě se pokloníš

a uznáš její nároky

na tělo tvé, ne však na duši

pak v pokoji život opustíš

s vědomím, že tvé dny tady na zemi

zdaleka nejsou sečteny


Derylla
05. 10. 2004
Dát tip
Tak právě, že tohle téma už bylo zpracováno tolikrát, je tahle báseň originální a vnese do duše i přes téma smrti trošku toho sluníčka. Za to dík. Je to pěkný. Tip!

malar
06. 01. 2003
Dát tip
Zajímavé a rozhodně veselé. Viděl si poslední díl Červeného trpaslíka, jak se se smrtí vypořádal Arnold Rimmer?

Norek
24. 05. 2002
Dát tip
zdá se mi že na začátku je to fakt dobrý a pak to trochu upadá ale stejně tip

Cirilla
18. 05. 2002
Dát tip
jo*

Amanda
20. 12. 2001
Dát tip
Zajimave... pusobilo... libilo se... proste nemuzu nez !*

Gastarbajtr
28. 11. 2001
Dát tip
*!

Elyanne
28. 11. 2001
Dát tip
I v případě, že nebudu brát v úvahu pravopisné chyby, báseň se mi moc nelíbí. Tohle téma bylo zpracováno už mockrát, proto je, myslím, lepší, psát tak, aby se tvá báseň alespoň něčím - formou, neotřelými rýmy - odlišila od těch, kterých již moc a moc napsali básníci před tebou..

Jarin
28. 11. 2001
Dát tip
Nahodou to bylo dobry, Jarin. A s poznamkama o chybach - no a - kdo z Pismaku umi spravne super cesky? Nikdo.

Trundovous
28. 11. 2001
Dát tip
Díky všem, kteří dočetli až do konce. Dvojité díky všem, kteří si típli. A trojité díky těm, kteří napsali svůj kritický názor. Tento server jsem si vyhledal, jelikož jsem cítil potřebu zpětné vazby. Do této chvíle četla každou z básní, kterou jsem napsal jen jedna osoba .. no jasně vždycky v tom byla ženská. Což ale nebylo vono jelikož taková ženská není příliš kritická. Aladarovi: Díky ti za názor. Opravím a uvedu tě jako spoluautora :-) Zdendovi: Chápu, že téma reinkarnace a mistické smrti (neprožil jsem ji, takže tu mohu akorát tak psát tydle nudný básně ...) není široce diskutované. A vysvětlovat to zde by asi nebylo na místě. Elyanne: Za ty pravopysní chiby sorry .. na to si ale u mne budeš muset zviknout a nebo mé básně prostě nečti :) Pravdou je, že za poslední dva dny jsem přečetl více básní než za zbytek svého dlouhého života, tudíž není s čím/kým srovnávat. Taky sem tu báseň původně nepsal pro veřejnost ale pro jedinou osobu .. takže sou tam věci které reagují na události o nichž samozřejmě veřejnost nic neví. Co se formy a neotřelých rýmů týče tak tomu nerozumim, já totiž jinak dělám do včel :-) Ještě jednou všem dík :-)

Deja_vu
27. 11. 2001
Dát tip
Wooov... super... prvni sloka je dokonale rozverna ( ta rosa a tak : ) , a jinak je to cele hodne zdarile... takove zivelne. Jasne tipuji *

Nyx
27. 11. 2001
Dát tip
I ty smrti zdrhači!

kafka
27. 11. 2001
Dát tip
já jo! je to veselé! :))))

Aladar
27. 11. 2001
Dát tip
První strofa se mi jeví vcelku dobrá, ale... markantní (a přitom naprosto zbytečný přešlap) je poslední verš - což takhle "Živote, jak mám tě rád."? Rýmuje se to k "začne bát" rozhodně víc, než "rád tě mám". A nebo: třetí verš je plonkový, ovšem být formulován třeba - "jen ať si tě s kosou dohoní!", pasoval by k 1. a 2. verši. Pravidlo shody podmětu s přísudkem velí napsat "záda svá", ne "záda své". A opět ses takto připravil o rým... Ostatní strofy jsou už dost hodně rytmicky i rýmově rozkolísané. Každopádně původní myšlenka je dobrá, jenom to zpracování... chce holt jemnější dláto :) Pohrát si se slůvky, protože jinak vznikne polotovar. P.S.: formulace "prožiješ sám v sobě noc" se mi moc líbí.

Feeling
27. 11. 2001
Dát tip
huráá :-))) ***

Cavalera
27. 11. 2001
Dát tip
škoda, že ke konci to ztrácí na zupracovábní a čtivosti ... ale je to hezký a asi i pravdivý:-) .. stejně si típnu:-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru