Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pamäť 1

20. 03. 2011
17
27
3607
Autor
8hanka

Včera som tu čítala o vernisáži, to ma nakoplo, lenže pri mojej chabej pamäti som zabudla, u koho som to vlastne čítala, v hlave mi stále blúdil zblblý ptáček a to ma trošku odrádzalo. Začať spomínanie na osudovú lásku zblblým ptáčkom by si mohli niektorí jedinci vysvetliť inak...

 

Rozhodla som sa napisat svoje pamäte.

S pribúdajúcimi rokmi si  stále menej pamätám, takže to pôjde rýchlo. No, možno ani nie...Niečo však potomkom zanechať musím, keď už na účtoch veľa nie je.

Nakoniec som pátraním na Písmáku zistila, že o vernisáži písal blbounek, čo je pre môj príbeh lásky viac ako symbolické,  v ňom som blbounom ja sama.

Kde začať, aha, vernisážou. Chodiť na vernisáže a iné kultúrne akcie bolo v mojej náplni práce, takže aj na tú spomínanú  vernisáž som šla pracovne.

 Majster, pomerne známy akademický maliar, ma oslovil pri jednom z obrazov. Rozprával mi o skupine výtvarníkov - amatérov, ktorú vedie a spýtal sa, či by som im nesedela modelom. Vraj som na to priam ideálna.

Prestaňte sa chechtať, dobre? 

Bolo to ešte v minulom storočí, dlhé blond vlasy, modré oči,  mini, 15 cm podpätky... moje miery ešte neboli rovnaké na všetkých troch miestach ako dnes. Odkývala som, že áno. Ktorá žena by nechcela byť maľovaná?

V sobotu som nastúpila  do kulturáku,  vo veľkej miestnosti čakalo 22 nádejných umelcov a majster. 

 Kto nezažil, nevie si  predstaviť, aké to je, keď Vás 23 párov očí obzerá zo všetkých strán, niekedy zo vzdialenosti iba niekoľkých milimetrov. Keď už mi zrátali všetky mihalnice a pehy, ja som zase z ich dychu bezpečne rozoznala , čo  mali  na raňajky a  ako dopadol večer,  vyšupli ma  na akýsi vysoký podstavec a tam som musela sedieť celé dopoludnie.

Cez prestávku som nenápadne nazrela na niektoré plátna a takmer ma kleplo....nie som odborník na výtvarné umenie, no  pri najlepšej vôli som sa v  niektorých mazaniciach nespoznávala...kde je moja nežná  tvárička, maskarou zvýraznené oči, lesk na perách?

Našťastie, ani jeden z nich nebol Picasso a  po podrobnom skúmaní som našla všetko  približne tam, kde býva. Dokonca zopár obrazov bolo celkom vydarených, aspoň podľa mňa. 

Jeden z maliarov sa okolo mňa neprestával krútiť, odprevadil ma  domov a odvtedy mi každý deň volal, posielal kvety, pozýval  do kina...nie, to ešte nebol On, ale takto akosi to začalo...

Aby som nezabudla, na ďalšej vernisáži bolo niekoľko obrazov s názvom  Hanka.Schválne, kto z Vás si môže povedať, že visel ( a možno aj niekde ešte stále visí), a predsa stále žije?


27 názorů

Gora
03. 04. 2020
Dát tip

Vyprávíš s humorem, sebeironií, to není tak obvyklé... fajn čtení, Hanko.


Petr333
23. 04. 2014
Dát tip

aha takže jsi taková Mona Lisa...ve které galerii visíš?


renegátka
07. 01. 2012
Dát tip
To jsi asi měla růžové období. Hezký příběh.

PÁTER
05. 07. 2011
Dát tip
No tohle je skvělé! Jako miniatura má tu pravou pointu. Tak to se mi fakt líbí. Kdo z nás visí a přece žije?! Hanka. Tak tobě dlouhý život a tomu, kdo vlastní obraz, na které jsi, ať má stále zážitek z krásy.Jinak by tě jako model nechtěli no a při vší úctě k panu Picassovi,ten by tvrdil, že na obraze je nádherná žena a já bych tam viděl i s mojí velkou fantazií jen 10 čtverečků přes sebe a několik barevných fleků. Mám rád umění srozumitelnější. jedna čárka a tečka na velkém plátně mě nic neříká. Ale portrét, krajina, zátiší ano. Líbí*

8hanka
25. 03. 2011
Dát tip
diky, nezabudni:) Cloveka potesi cudzie nestastie...ale nie...verim, ze Tvoje budu nadherne ruzove a pozitivne:)))

MKbaby
25. 03. 2011
Dát tip
No, jestli budu někdy psát paměti, určitě ti dám vědět :)

8hanka
25. 03. 2011
Dát tip
MKbaby, tiez si vela nepamatam, to vies, minule storocie...a niektore veci je aj tak lepsie zabudnut...priznavam, Tvoje pamate by ma veeelmi zaujimali:))) a velmi Ti dakujem za pochvalu, bol to len taky okamzity napad, trosku som sa bala, co ludia na to...

MKbaby
25. 03. 2011
Dát tip
Velmi pěkně se to čte, slovenčina mi chýba. Také bych chtěl někdy napsat paměti, jenže to bych si musel něco pamatovat...

8hanka
23. 03. 2011
Dát tip
Alegna, neviem, ci radsej neskoncim, odhalujem prilis vela slabych stranok:))

Alegna
23. 03. 2011
Dát tip
píšeš hezké paměti :-)*

8hanka
23. 03. 2011
Dát tip
Robie:))

Robinia
23. 03. 2011
Dát tip
:-)

8hanka
22. 03. 2011
Dát tip
Bíša* :)

Bíša
21. 03. 2011
Dát tip
Hmm*

8hanka
21. 03. 2011
Dát tip
Alesi, diky, muzi ano, ale pre mna je to nieco vynimocne:))))) A tak sa teda chvalim:)))

pokud jde o současné visení a žití, má s tím spousta mužů zkušenost, jen se tím nechlubí :o) podařený zápisek...

8hanka
20. 03. 2011
Dát tip
ksavik, vazne? No neviem, ci nesklamem...vitaj u mňa:)

8hanka
20. 03. 2011
Dát tip
Sebka, vazne sa pacilo? Chcela som to trosku odlahcit, lebo tu mam same "uplakane" versovanky...

Sebastiana
20. 03. 2011
Dát tip
Jé, až teď mi došlo, že to bylo ve slovenštině, ...asi si zvykám. líbilo se mi to.

8hanka
20. 03. 2011
Dát tip
Koniasi, diky, urobil si slovencine aj mne radost:)

konias
20. 03. 2011
Dát tip
...skvělý...dost zručně napsáno. Ubíhá to krásně pod očima a přitom si to tak jednoduše plyne. A navíc jsem si u toho krásně užíval slovenčinu - zkrátka velmi půvabné.

8hanka
20. 03. 2011
Dát tip
diky, majstre, no odo mna velke diela necakaj:) Takze vravis, prologovu vetu vyhodit z ostatneho? Idem na to, diky za navstevu, cenim si*****

Ten ůvod by stačil ponechat jen v prologu. Povídka to sice není, ale jako miniaturka - slušné.

8hanka
20. 03. 2011
Dát tip
fakt? Bala som sa, ze budem vypiskana...musim dovarit obed a potom skusim spominat dalej:) Dakujem:)))

gabi
20. 03. 2011
Dát tip
dobre sa čítalo, pobavilo, teším sa na Pamäť 2 *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru