Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vánoční strom

26. 11. 2011
16
29
2209
Autor
reinka

 

 

přerostl jsem už váš dům

s láskou stínem chránil děti

které si tu pode mnou

hrály po tři generace

šíleně nám ten čas letí

 

být krásným je osudné

a ty duše obludné

víc už neváží si stromu

uříznou ho, darují

prý na počest Ježíškovu

 

*

 

na náměstí všichni jásaj

velký potlesk tady mám

oblečen jsem do žárovek

stydím se a umírám

 

*

 

dívám se mu do očí

proč mu všichni otročí?

a on zcela bez rozmaru

neváží si toho daru

 

jenom pláče nad pařezem

náruč svoji rozvírá

stále miluje a v lidi věří

odpouští

 

a

 

objímá

 

 


29 názorů

Alegna
08. 12. 2011
Dát tip
moc hezký závěr*

Jedna z Andersenovek byla právě o vánočním stromku.

reinka
04. 12. 2011
Dát tip
weleno, děkuji :-)) Kiwagamo´ag, nemyslela jsem, že je jak Ježíš, spíš se pozastavuji nad tím, jestli Ježíš může mít radost z obětí těchto rostlinných bytostí... Nevím, kterou pohádku od Andersena máš na mysli:-))) Jinak ti děkuji za zastavení a za názor.

Také si uvědomuji důvod nabídek vánočního stromu. Je podťatý a zmírající - dává radost tisícům. Je jako Ježíž ?? Mám pocit, že něco takového již popsal Andersen ve své pohádce ??

welena
30. 11. 2011
Dát tip
jenom pláče nad pařezem náruč svoji rozvírá stále miluje a v lidi věří odpouští a objímá líbí se mi zpracování, jinak je to složité téma, spíš o dřevařském průmyslu obecně *

Myotis
28. 11. 2011
Dát tip
.../*

reinka
28. 11. 2011
Dát tip
Ivo, dík, že překřikuješ i mé svědomí...

IVO
28. 11. 2011
Dát tip
Po válce byly v módě tzv. Vánoční stromy republiky, s kasičkami pod nimi. Pak to přestalo, snad to dokonce zakazovala nějaká vyhláška. V poslední době má svůj vánoční stromek snad každá větší vesnice, taky to moc nechápu. A kasičky, ty by musel ve dne v noci někdo hlídat. Radujme se, veselme se, zpívejme, bratři, hallelujah. Překřičmež špatné svědomí. *T

reinka
27. 11. 2011
Dát tip
blbounku dík... ráda bych uvítala i tvůj názor :-))))))))))))))

...*

reinka
27. 11. 2011
Dát tip
přesně tak! díky, Hloubavá:-)))

Hloubavá
27. 11. 2011
Dát tip
Načinčané pozlátko - abychom se měli všichni rádi...

No, to je bezvadný nápad. Jsem pro všema dvaceti! Teď ještě dát podnět na magistrát a taky aby to někoho podnítilo k akci. Zdravím do Kladna! :-)

reinka
27. 11. 2011
Dát tip
pokřivenej by vypadal blbě... proč tam už dávno nějakej nezasadili?! U nás v Kladně, teda ve čtvrti Švermov, protože v centru je to taky to samý:-( , máme na náměstí smrk vysoký, co já vím... snad 15 m. Je uprostřed malé zelené plochy. A je krásný, i když není ozdobený:-))))) Proč by to tak nemohlo být všude?

Cítím to stejně, ale umíš si představit, jak na Staroměstským náměstí s nadšením rozsvěcují pokřivenej strom ?

reinka
27. 11. 2011
Dát tip
o tom hřbitovu ani nemluvím :-(

reinka
27. 11. 2011
Dát tip
8hanko, pokud je to tak, je to smutné, ale pochopitelné. Proč se ale vybírají krásné stromy z lesů Jizerek, Krkonoš či Tater? Proč si vždy vyberou ten nejkrásnější a ze všech stran bezvadný, navíc musí mít i správnou výšku! Proč si vůbec bereme za oběť živou bytost? Strom je pro mě takový, promiň...

No, mě to taky moc klidnou nenechává, ten hřbitov jehličnáčků u popelnic...

reinka
27. 11. 2011
Dát tip
Bonaventurová, je nemluvím o poklidné smrti, ale o vraždě! Jinak s tebou souhlasím...

8hanka
27. 11. 2011
Dát tip
reinka, v nasom meste,( podobne je to i v Bratislave), venuju vianocne stromy ludia, ktorym stromy svojou vyskou aj sirkou zacali prekazat - poskodzuju strechu domu, "tlacia" sa do murov a podobne...nechcu ich len tak zotnut, preto ich radsej venuju na namestia...urobia radost...

srozumeni
27. 11. 2011
Dát tip
*****

Krása a smrt i o Vánocích jdou ruku v ruce...Taky mám podobné téma :-)

reinka
26. 11. 2011
Dát tip
avox, psala jsem o tom v Olomouci, dovezeném z Velké Bystřice... Ale i o těch, co si "radní" vyhlídli v lesích, kde nikomu nepřekáží!

avox
26. 11. 2011
Dát tip
:-) protože by ho vandalové stejně nenechali vyrůst... Ale tenhle letošní pražský poražen musel být stejně, aby nesboural dům paní majitelky, na ten jsem pomyslela

reinka
26. 11. 2011
Dát tip
Tony, Romane, 8hanko děkuji :-)))) Tobě avox taky děkuji. Ale nesouhlasím s tebou. Proč se vybírá každý rok ten nejkrásnější strom, aby na něj lidi měsíc zírali? Víš, kolik je to krásných zdravých stromů každý rok? Kolik je u nás měst a dokonce čtvrtí? Proč si všude jednoduše jeden smrk nezasadí?

avox
26. 11. 2011
Dát tip
pěkné, vím o čem... ale uznej, pořád lepší potěšit statisíce na svátečně vyzdobeném náměstí, než být rozstrouhán na sirky nebo třísky na podpal... :-))

8hanka
26. 11. 2011
Dát tip
krasne...:)* "stále miluje a v lidi věří"

Tony.cs
26. 11. 2011
Dát tip
jůůů *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru