Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

TERAPIE KŘIKEM

28. 12. 2011
24
39
4039
Autor
srozumeni

Za všechno může Garay a Tartaro. Tedy za to, že zase píši to, co píši. Ale vlastně jim i děkuji.

Tartaro mi napsal, že viděl kdysi nějaký film o mladé studentce, která pracovala s autistickým dítětem. Zmiňoval šílený řev, hlavně pak její. To mě inspirovalo k napsání další kapitoly mého života s mým synkem.

V dobách, kdy byl ještě malý (kolem 4 let), byla jsem z jeho chování patřičně vyjukaná. Neuměla jsem s ním ještě pořádně navázat kontakt. Měl velké záchvaty vzteku a zuřivosti. Neuměl dát jiným způsobem najevo, co vlastně chce. Tehdy jsem se na to neuměla ani náhodou koukat takto s nadhledem. Vše hned jasně popsat, téměř odborně.To vše až s odstupem času.

Běhal po bytě, křičel, otvíral lednici a mlátil dveřmi od ní. A dělalo mu dobře, že já na něj reaguji. Bohužel většinou už vztekle a vyčerpaně. Trvalo to už několik dní, byla jsem na pokraji zhroucení.
Jednoho večera jsem s ním zalezla do pokoje a zavřela za sebou dveře.  Pološílená jsem ho odevzdaně začala napodobovat. Jeho výkřiky, které se mi jinak už zarývaly do mozku, jsem začala opakovat se stejnou intenzitou a stejnou intonací. Postupně jsem do toho začala přidávat své nové prvky. Měnila jsem například rytmus apod. Pro mě to bylo velmi osvobozující, přinášelo mi to velké uvolnění. Syna to začalo zajímat. Kdyby mluvil, možná by se mě zeptal, jestli už mi definitivně ,,hráblo" .Místo toho jsme ale na sebe takto řvali a řvali, až nám hlasivky přeskakovaly.  Vlastně z toho vznikal jakýs takýs dialog. V té době se mi možná poprvé podařilo se synem navázat nějaký kontakt podobný komunikaci.

Teprv o pár let později jsem se někde dočetla, že to co jsem jako matka tak trochu vytušila intuitivně, někdo popsal a samozřejmě daleko více rozvinul a nazval jako terapie. Ale o tom to asi je.


39 názorů

srozumeni
27. 04. 2015
Dát tip
dík

Markel
27. 04. 2015
Dát tip

*


srozumeni
17. 08. 2014
Dát tip
Ahoj Silene, děkuji za návštěvu. Pro mě je dobré, když se někdo objeví u staršího díla, že si ho znova přečtu a uvědomím si, jak bych to už asi teď napsala jinak. A také je pro mě zajímavé číst ty komentáře a zjišťovat, kolik lidí tu už na písmáku není, což je škoda.A s tím zveřejňováním tady na písmáku máš asi určitě pravdu, je to taková osvěta. (Však jsem za ni dostala čestné uznání od organizace ,,autistologů". No musela jsem se pochlubit.) hezký večer. J

Silene
17. 08. 2014
Dát tip

Ahoj srozumko, reaguji na starý "spor" v komentářích, ale mám tu potřebu - kdybys své psaní bývala vykázala na nějaký blog (ve smyslu netového deníku), bylo by odloučené od širšího spektra čtenářů, spíš by na něj naráželi jen ti, kdo by vyhledávali podobnou problematiku, takže svým způsobem uzavřená společnost. Tady je to jak ve veřejné knihovně, která má trochu chaoticky uspořádané členění regálů, a to je moc dobře, protože je tak daleko vyšší pravděpodobnost, že po dílku sáhne náhodný čtenář.

Navíc přehánět to s kastováním literatury je vobčas taky pěkná blbost.

Dobře děláš.

:)


srozumeni
06. 01. 2012
Dát tip
Díky, můj ročníku...

VH64
06. 01. 2012
Dát tip
Piš piš...

srozumeni
01. 01. 2012
Dát tip
Díky..

srozumeni
29. 12. 2011
Dát tip
Bono, moc děkuji....

Možná bych ten první odstavec dala do prologu, aby to mělo tvar. Ale to je až druhořadé. Láska má mnoho podob a tato je jedna z jejich nejúžasnějších podob. Obdiv :-)*

srozumeni
29. 12. 2011
Dát tip
Děkuji. Zajímavě ,,sešroubovaná" věta. Cenim si i Tveho názoru. Však taky nejsem žádný ,,spisovatel". Hezký den.

srozumeni
28. 12. 2011
Dát tip
koloušku děkuji....

koloušek
28. 12. 2011
Dát tip
Máš můj obdiv.T*

srozumeni
28. 12. 2011
Dát tip
Čudlo děkuji. Vůně Slov i Tobě děkuji. Gabi, jsem ráda, že zaujalo...

gabi
28. 12. 2011
Dát tip
zaujalo*

Čudla
28. 12. 2011
Dát tip
Obdivuji Tě. *

srozumeni
28. 12. 2011
Dát tip
Dobrá, děkuji, budu.

avox
28. 12. 2011
Dát tip
Abys mi rozuměla, tomuto tvému dílku trošku něco chybí, aby z něj byl ucelený literární útvar. A ten úvodní odstavec i v miniatuře zase trošku přebývá... Ale jak jsem řekla prve... jsem ráda, že píšeš a piš dál :-))

srozumeni
28. 12. 2011
Dát tip
avox, děkuji.Já fakt nevím, co se píše na blog a co je to me-ismus. Ale zase nemusím asi vědět všechno. Tak asi o to víc tedy děkuji, že mě čtete, i přes to, že to nejde nikam zařadit...

avox
28. 12. 2011
Dát tip
takový kamínek do mozaiky... víš, on má Winter kus pravdy, těžko bych vybrala literární útvar, kam by to mělo patřit, ale my, co si u tebe čteme a hltáme tyhle příběhy, my už si to do té mozaiky doplníme sami :-)) */

srozumeni
28. 12. 2011
Dát tip
Tartaro, děkuji za taková slova chvály.My jsme začínali takovou jakoby terapií hrou-v Praze, každý týden 2 hodiny. Dělala to psychiatrička specialistka a docela dobře to pomohlo odbourat silné úzkostné stavy. Jezdili jsme tam 2 roky. Muziku moc nemusí, bohužel.

srozumeni
28. 12. 2011
Dát tip
Vendulo diky. Však v tom pracuji. Tak snad to tak je.

srozumeni
28. 12. 2011
Dát tip
Tak to te asi zklamu. Ja totiz ani nevim poradne,co to je blog,nejsem na fejsbuku a pod. Co je me-ismus taky netusim. Ale to nevadi. Ja proste pisu tak,jak to zrovna citim. A jen na pismaku. Kdyz se to nekomu libi,jsem rada,kdyz ne,jsem rada i za nazor. Takze i Tobe. Dekuji a hezky den.

Winter
28. 12. 2011
Dát tip
Protože hned úvod je posedlý me-ismem typickým pro blogy (nic proti me-ismu blogů, kvůli tomu tady jsou). A že by to vykoupilo "literárno" samotného zápisu (blogu) se taky říct nedá.

srozumeni
28. 12. 2011
Dát tip
Jene,proč myslíš?

Winter
28. 12. 2011
Dát tip
Spíš zápis na blog, ne?

srozumeni
28. 12. 2011
Dát tip
Kuku, děkuji...

Kukučín
28. 12. 2011
Dát tip
* za písmenká aj za tvojho syna

srozumeni
28. 12. 2011
Dát tip
NaNov, děkuji. Viz odpověď pro Alegnu. Doba se posunula, naštěstí.

srozumeni
28. 12. 2011
Dát tip
Alegno, děkuji. Máš pravdu, hlavně proto, že před 18-20 lety se v našem kraji nikdo touto problematikou moc nezabýval. Ani lékaři ani pedagogové.

Alegna
28. 12. 2011
Dát tip
muselo to být těžké a výchova asi byla víc o pokusech a intuici

srozumeni
28. 12. 2011
Dát tip
Ty taky. Děkuji.

8hanka
28. 12. 2011
Dát tip
sikulka:)*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru