Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

...heartswing...

10. 01. 2012
14
12
2286

mobilizován z nezaslouženého důchodu byl koráb pana slovotepce položen zpátky na vodu. (snad to půjde hebce.) --- I have a lover A lover like no other She got soul, soul, soul, sweet soul And she teach me how to sing Shows me colours when there's none to see Gives me hope when I can't believe That for the first time I feel love -The First Time; U2; Zooropa (1993)

 

 

 

má drahá,

máš světlo ohýbající rysy.

 

ono vždy když letí dle Tvých tváří

po  etážích

lícních kostí,

pletí plete copy třpytu

/dávné slávy, blahobytu/

ze zlatého prachu oneirova.

exotické kávy stínů

tají ho pak v medovinu

a ta - ta mě volá

 /jako noční znělka v rádiovém éteru/

                /jako zvony v přístavním městě k večeru/

                                                                                                              domů.

 

 

má drahá,

máš moře klidu v kaštanech a v hlase.

 

v kamenolomu při střelbě hříbě se pase

nad ránem když stojíš mu po boku.

armády mých srdečních komor přidávají do kroku

a plachty napínají mí oční bukanýři,

bubny, bubny víří,

když po pílířích města

polednem pluješ.

až do mřížované sluje

bys princezny v pilnících

svým drakům pašovala

a pak jim na krakení kostici

s napnutými vlasy k spánku hrála.

/ač se jich všichni štítí a bojí/

/ač jejich dech tak často žahá a pálí/

 

 

v jednom schovaném tajném náručí

                vládne za šesti pulsary

                harmonie, pletení jeleni a lad.

                zlý drak tam může být kýmkoliv

                               - prý si stačí jen přát...

 

 


12 názorů

N: bude to pravděpodobně tím, že prolog byl parafrází na moji jinou (a to velmi starou a provařenou) veršovánku..;)

Narriel
06. 02. 2012
Dát tip
Nebudu se opakovat s tím, co už tu řekli jiní alá it has been a long time... V tomhle konkrétním případě, což se mi jinak u Tvých děl nestávalo, mi prolog přišel výrazně lepší než báseň sama. Vrže Ti v tom právě ta dlouhá absence, není to tak pocitové jako bývalo. Ale v tom to je, ne? Nevstoupíme dvakrát do stejné řeky, protože od okamžiku kdy jsme to udělali naposledy jsme se změnili my i řeka. Myslím, že toto dílko reflektuje onoho "nového" Tebe, jak jsi mi o tom psal do zpráv. Mě osobně to nesedí, ale to ještě neznamená, že je to špatné. Je to prostě jiné. Digitalizovaný Windy namísto analogového... tak nějak bych to řekla. Elektronika tam, kde býval vinyl... Chce to rozdýchat a... zvyknout si, předpokládám. Ale to už zase moc kecám :). Shrnutí... Je dobře, že zase píšeš, anyway.

Water Lily
12. 01. 2012
Dát tip
Pohladilo. T*

..pání..krásný jazyk!

VH.. ona právě je zamyšlená, i když vlastně tak napůl.. jde o přitažlivost, která zakřivuje časoprostor a paprsky se poté po onom zakřivení (já tomu říkám sluneční mísa..) svezou a tudíž se ohne dráha jejich letu, díky čemuž pak můžeme pozorovat odchylky v pozicích hvězd za Sluncem, konkrétně vidíme i ty které bychom vidět neměli.. je to celé hra s významem slova přitažlivost..;)

nonamebeast
10. 01. 2012
Dát tip
to mi ale byla dlouhá doba bez Tvého psaní, mockrát jsem si říkala, jestli se sem ještě zastavíš se skládankou slov. a jo! mám ráda Tvoje psaní, vidím za ním věci, které tam jsou/nejsou/můžou být, nevim. líbí se mi, hezky plyne, útočí na duši - mile.dotýká se. Je to Tvoje. skládáš slova pořád hezky.

Eileen
10. 01. 2012
Dát tip
<3 miluju když píšeš

Petr.II
10. 01. 2012
Dát tip
JO! to smím, .. šlo to hebounce ! .. :) T*

avox
10. 01. 2012
Dát tip
je dobře, že koráb zase pluje. A zdá se, že vlny jsou docela vysoké :-)) */

VH64
10. 01. 2012
Dát tip
Pousmál jsem se díky autorem nezamýšlené asociaci - světlo se ohybá i při průletu gravitačním polem, silným gravitačním polem a představa dámy, která by to dokázala... Četl jsi Lemovu Kiberiádu? Trochu mi jí to připomnělo.

Zuzulinka
10. 01. 2012
Dát tip
už dlouho jsem od Tebe nic nečetla, místy bych trochu brousila, ale jsou tam pěkné momenty, ten pohádkový motiv se mi zamlouvá, ono je pohádek třeba, myslím, čím dál víc*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru